ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

برای بازی کردن لپ تاپ گیمینک بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

رپورتاژ آگهی

یکی از مهم‌ترین تصمیمات گیمرها برای خرید تجهیزات گیمینگ، انتخاب بین لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی است. هرکدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خود را دارند که این موضوع باعث سردرگمی گیمرها می‌شود. درنتیجه، این افراد باید باتوجه به اولویت‌ها و شرایط خود و با بررسی ویژگی‌های لپ‌ تاپ یا کامپیوتر رومیزی برای گیمینگ، بهترین انتخاب را داشته باشند. ما در این مقاله، علاوه بر بررسی ویژگی‌های این دو گزینه، مزایا و معایب هرکدام برای گیمینگ را بیان می‌کنیم.

 

برای بازی کردن لپ تاپ گیمینک بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

 

نکات مهم هنگام انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر برای بازی

قبل از خرید لپ تاپ یا کامپیوتر مخصوص گیمینگ، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • بودجه: به‌طورکلی، قیمت لپ ‌تاپ و کامپیوترهای مخصوص گیمینگ بالاتر از مدل‌های معمولی است. دستگاه‌های مدل‌ بالا مخصوص این کار، معمولاً تا 2 هزار دلار به فروش می‌رسند، اما شما می‌توانید با صرف 500 دلار هم یک دستگاه مخصوص گیمینگ تهیه کنید. لازم به ذکر نیست که قیمت پایین بر روی عملکرد دستگاه هم تأثیر می‌گذارد.
  • کارایی و عملکرد: کامپیوترها به دلیل داشتن فن‌های متعدد عملکرد بهتری برای گیمینگ دارند. فضای اشغال‌شده توسط این دستگاه‌ها بیشتر است، درنتیجه فن‌های بیشتری در آن به‌کار می‌رود که باعث می‌شود سخت افزارهای موجود در آن با قدرت بیشتری کار کنند. از طرف دیگر، لپ‌تاپ‌ها به‌راحتی حمل می‌شوند و کارایی بهتری ارائه می‌دهند.

تفاوت‌های لپ ‌تاپ و پی‌ سی برای گیمینگ

بدون شک اولین و مهم‌ترین تفاوت بین لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی برای گمینگ، قابل حمل بودن اولی و پرحجم بودن دومی است. اما باید به‌خاطر داشته باشید که کامپیوترهای خانگی ازنظر فنی بهتر عمل می‌کنند. البته، این موضوع برای جدیدترین لپ تاپ های Lenovo یا بهترین لپ تاپ های برند ایسوس هم صدق می‌کند. چراکه لپ‌تاپ‌های امروزی با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تری تولید می‌شوند.
از دیگر تفاوت‌های مهم این دو گزینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تفاوت راندمان پردازنده مرکزی
اگر بخواهیم قدرت پردازنده مرکزی بین لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی را که نقش اصلی در اجرای روان بازی‌ها دارد، مقایسه کنیم قطعاً قدرت کامپیوتر در این زمینه بسیار بیشتر از لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ‌ها به دلیل معماری جمع‌وجوری که دارند نمی‌توانند پردازنده و کارت‌های گرافیکی باکیفیت را اجرا کنند. در مقابل، امروزه کامپیوترهای رومیزی با معماری کوچک مانند لپ‌ تاپ‌ ها تولیدشده‌اند که می‌توانند پردازش‌های سنگین را انجام دهند. توجه داشته باشید که حتی قدرتمندترین لپ‌ تاپ‌ ها هم نمی‌توانند در این زمینه با کامپیوترها رقابت کنند.

 

قابلیت ارتقا
بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به دلیل ساختار یکپارچه یا مجتمع پردازنده‌ها و مادربرد، قابلیت ارتقا یا تعویض قطعات را ندارند. این موضوع ممکن است برای جدیدترین لپ تاپ های Lenovo یا بهترین لپ تاپ های برند ایسوس مشکل جدی نباشد، چراکه در آن‌ها از قطعات باکیفیت استفاده‌شده است. اما در موارد دیگر، خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ امکان ارتقا به نسل‌های بعدی را ایجاد نمی‌کند.
اما این مشکل با خرید کامپیوترهای رومیزی از بین می‌رود، چراکه آن‌ها قابلیت توسعه دارند و می‌توان به‌طور مداوم تک‌تک قطعات سخت افزاری‌شان را تعویض کرد.

 

برای بازی کردن لپ تاپ گیمینک بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

 

تفاوت راندمان پردازنده گرافیکی
یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌های فنی در ساختار لپ ‌تاپ و کامپیوتر، پردازنده گرافیکی به‌کاررفته در آن‌ها است. قطعاً نمی‌توان انتظار داشت که در لپ ‌تاپ‌ ها، با آن حجم کم، از همان پردازنده حجیم که در کامپیوترها به‌کار می‌رود استفاده شود.

 

در لپ‌ تاپ‌ ها به دلیل معماری کوچکی که دارند، امکان کنترل حرارت ناشی از چیپ‌ست اصلی با عملکرد بالا وجود ندارد. به همین دلیل چیپ‌های گرافیکی و حتی پردازنده آن با فرکانس کلاک بسیار پایین‌تری طراحی می‌شوند تا برای این ساختار کوچک قابل استفاده شود. البته، در چند سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی لپ ‌تاپ ‌ها هستیم که باعث شده است تفاوت آن‌ها در عملکرد پردازنده گرافیکی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. با این وجود، باید بگوییم که راندمان گرافیکی یک سیستم کامپیوتر رومیزی بسیار بهتر از راندمان سیستم لپ‌ تاپ عمل می‌کند.

 

مزایا و معایب کامپیوتر برای بازی
با خرید کامپیوتر، قدرت سفارشی‌سازی دستگاه شما نامحدود خواهد بود. خرید این گزینه برای افرادی که می‌خواهند مشخصات منحصربه‌فرد خود را در دستگاه داشته باشند، بهترین گزینه است. همچنین، قابلیت ارتقا این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه جدیدترین و بهترین کارت گرافیک یا پردازنده را داشته باشید.

مزایا:

  • قابلیت سفارشی‌سازی
  • کارایی بالا
  • قابلیت ارتقا
  • تجربه کلی بهتر برای بازی
  • اندازه تصویر بیشتر

باوجود تمام مزایای گفته‌شده، باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کامپیوتر علاوه بر اشغال فضای زیاد، یک جایگاه ثابت دارد. این موضوع بزرگ‌ترین نقطه ضعف این گزینه محسوب می‌شود که مشتریان را به خرید لپ‌تاپ منجر می‌کند.

معایب:

  • قیمت بالا
  • عدم داشتن قابلیت تحرک و جابه‌جایی
  • نیاز به خرید اکسسوری‌هایی چون اسپیکر و کیبورد و موس دارد.
  • اشغال فضای زیاد

مزایا و معایب لپ تاپ برای بازی
امروزه، تکنولوژی به‌کاررفته در لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ آن‌ها را به یک رقیب سرسخت برای کامپیوترهای رومیزی تبدیل می‌کند برای مثال، بهترین لپ تاپ های برند ایسوس برای گیمینگ می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند. البته، افرادی که این گزینه را به کامپیوتر ترجیح می‌دهند بدون شک به مزیت اصلی آن فکر می‌کنند: قابلیت حمل و جابه‌جایی بدون محدودیت.

 

با خرید لپ‌تاپ گمینگ، شما دیگر برای بازی کردن به خانه محدود نمی‌شوید و می‌توانید در هر مکان و زمان با لپ‌تاپ خود بازی کنید. لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ بسیار قدرتمند ساخته‌شده‌اند و انواع مختلفی دارند که شما باتوجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید بهترین را انتخاب کنید. مدل‌های بالاتر لپ‌تاپ گیمینگ قیمت بالاتری دارند، اما قطعاً ارزش آن‌ها به قیمت کامپیوترها نمی‌رسد.
مزایا:

  • قابل حمل بودن
  • قدرتمند بودن (لپ تاپ ها قادرند همه بازی های امروزی را اجرا کنند)
  • مقرون به‌صرفه‌تر از کامپیوتر
  • اکثر اکسسوری‌ها را در خود دارد.
  • جمع‌وجور بودن
  • کیفیت تصویر بالاتر

برای بازی کردن لپ تاپ گیمینک بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

مهم‌ترین عیب لپ‌تاپ گیمینگ بسیار واضح است،‌ این دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌اندازه کامپیوترها قدرتمند باشند. حجم این دستگاه‌ها کم است، درنتیجه سخت افزارهای موردنیاز برای جاگیری در این حجم تا حدی کوچک می‌شوند که این موضوع بر روی قدرت و عملکرد آن‌ها تأثیرگذار است. این دستگاه‌ها قابلیت اجرای هرگونه بازی را دارند، اما در مقایسه با کامپیوترها، عملکرد ضعیف‌تری ارائه می‌دهند.

 

همچنین، ازآنجایی‌که لپ‌تاپ‌های گیمینگ دستگاه‌های قدرتمندی هستند، نسبت به دستگاه‌های عادی بیشتر باتری خالی می‌کنند. برای مثال، برخی از مدل‎های آن در حالت استراحت تنها 5 ساعت باتری نگه می‌دارند. درنتیجه، برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید توجه ویژه‌ای به باتری آن داشته باشید.

معایب:

  • کوچک‌سازی کلیه سخت افزارها (عملکرد بسیار محدود)
  • عمر کم باتری
  • بیشتر قطعات آن قابل ارتقا نیست.

برای خرید نوت بوک و لپ تاپ به کدام فروشگاه مراجعه کنیم؟

به‌طورکلی، انتخاب بین لپ‌ تاپ یا کامپیوتر رومیزی به اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر شما به دنبال این هستید که با سرعت و عملکرد بالا بازی کنید، احتمالاً کامپیوتر بهترین انتخاب است. اما اگر می‌خواهید دستگاه گیمینگ خود را به‌راحتی جابه‌جا کنید و مجبورید دستگاهتان را چه برای کارهای روزمره و چه برای بازی مدام به این طرف و آن طرف ببرید، قطعا خرید لپ‌تاپ برای شما بهتر است. این سوالی است که برای همه خریداران لپ تاپ پیش می‌آید. کامپیوترهای قابل حمل طرفداران خاص خود را دارد. لپ تاپ به شما کمک می‌کند تا در هر زمان و مکانی از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید. انجام کارهای روزمره اداری و شخصی، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و دیدن فایل‌های مالتی مدیا تنها گوشه‌ای از امکانات لپ تاپ است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58794
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file