اگر شما به بهینه سازی برای موتورهای جستجو می پردازید حتما به اهمیت کلمات کلیدی در آن پی می برید . کلمات کلیدی بخوبی می تواند به انتشار محتوایی که آماده کرده اید کمک کند تا آن را در صفحه اول موتورهای جستجو نمایش دهید . در این مقاله ما می خواهیم به انتخاب کلمه کلیدی خوب برای نمایش در نتایج موتور های جستجو گر جستجو بپردازیم .
کلمات کلیدی باید برای موتور های جستجوگر موثر باشد
اگر شما مدتی کمی هم ” بیست اسکریپت ” را دنبال کرده باشید متوجه آن می شوید که من کلمات کلیدی را برای کاربران اینترنت انتخاب می کنم و نه برای موتور های جستجو گر . اینکه صرفا برای موتور جستجو کارکنید یک اشتباه محض است که خیلی از وبمسترها گرفتار آن می شوند .
شما می توانید بهترین محتوا را در مطلب خود بنویسید ولی اگر از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نکنید مطلب شما در موتورهای جستجوگر پیدا نخواهد شد وتعداد محدودی از کاربران محتوای شما را می بینند ، در واقع شما شکست خورده اید . برعکس این موضوع هم اتفاق می افتد . می توان یک مطلب را بنویسید که پر از کلمات کلیدی خوب باشد و کاربران در موتورهای جستجوگر بدنبال آن هستند .با اینکه محتوای مناسب و خوبی نداشته باشد هم موتورهای جستجوگر آن را یک مطلب مفید و نویسنده آن را با تجربه می داند و رتبه بالایی به آن می دهد .
در نتیجه احتمال دارد بخاطر تنظیمات نامناسب توسط موتورهای جستجوگر جریمه شوید .
همچنین برخی از وبمستر ها نیز بدلیل انتخاب کلمات کلیدی نامناسب محبوبیت خود را از دست می دهند و کاربران مطلب شما را قبل از اینکه بخوانند بی اهمیت می دانند و از آن می گذرند . این هم یک شکسته محسوب می شود و شما در مقابل رقبای خود بازی را باخته اید .
البته برخی نیز از طرف دیگر ضربه می خورند. بطوری که کلمه کلیدی که انتخاب می کنند صرفا برای کاربران است و به قول خودشان ” باید کلمه کلید باحال انتخاب کنیم ” که این مورد هم ایده خوبی نیست و می بایست گوش چشمی هم به روبات های جستجوگر داشته باشیم .
با این حال یک از روش کاربردی این است که بطور کامل بر روی کلمه ی کلیدی کار کنید و کلمات کلیدی را بین مطالب ( بصورتی که محتوای شما جمله بندی خود را حفظ کنید ) قرار دهید .
مثلا در همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید من کلماتی همچون ” کلمات کلیدی ” , ” موتور های جستوگر ” و … را بکار برده ام و هنوز به جمله بندی هایم را حفظ کرده ام .
در واقع حفظ جمله بندی ها یکی دیگر از عنوان های بهینه سازی است که شما می بایست کاربری که مطلب شما را می خواند را تشویق کنید تا مطالب بعدی شما را هم بخواند .
اهمیت دادن به نگرش کاربر مهم است و وقتی که وبسایت شما را ترک می کند باید احساس کند که مشکلش حل شده و شما مشکل آن را حل کرده اید و آن کاربر و مطلبی که دنبال آن بوده را بدست آورده . این عمل نیز باعث می شود تا محبوبیت وب شما بالا رود .
در نتیجه رضایت کاربر در جمله بندی مناسب و جمله بندی در قرار دادن کلمات کلیدی مابین متن است .
کلمات کلیدی موثر پشتیبان محتوای با کیفیت
آن چیزی که شما باید بدانید این است که موتورهای جستجو سایت شما را بطور کامل نمی خوانند ، بلکه رتبه بندی بر اساس مطالب منحصربه فرد است . همانطور که دیده اید وب هایی با بی شمار محتوا هنوز رتبه ی خوبی ندارند و بازدید کمی دارند در حالی که وب هایی با اندک مطالبی جز بهترین وبسایت ها قرار می گیرند . برای محبوبیت وب خود نیاز به محتوای با کیفیت دارید و آپدیت های بی اهمیت به شما ضربه می زند . شخصا به این مسئله معتقد نیستم که وب شما باید روزانه و در ساعات منظمی بروز شود. این اشتباهی است که بین بهینه سازها و وبمسترها منتشر شده و آن را به دیگران نیز توصیه می کنند . زیرا این عمر باعث منتشر شدن مطالب بی اهمیت صرفا برای بروز شدن سایت است و ضربه می زند .
تمامی مطالب می بایست دارای اطلاعات مفید و قابل استفاده داشته باشد ولی همچنین کلمات کلیدی را در برداشته باشند که کاربران را از طریق موتور های جستجو به سمت شما هدایت کند .
اگر می توانید برنامه ریزی کنید که محتوای شما شامل موضوع های جالب و توضیحات مفید باشد .
یک روش خوب این است که شما اول کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید سپس به نوشتن مطلب بپردازید . این کمک می کند تا راحت تر در مطالب خود از کلمات کلیدی استفاده کنید .
با استفاده از این توصیه ها می توانید یک بهینه ساز موفق باشید .
- مشکلی دارید؟ جواب خود را در پست فروم بگیرید
- منبع : بیست اسکریپت لطفا رعایت کنید