ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





پلتفرم رپورتاژ آگهی و بک لینک تسمینو
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز داریم؟

رپورتاژ آگهی

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز داریم؟

خرید بلیط هواپیما یکی از روش‌های محبوب برای سفرهای داخلی و خارجی است. سفر هوایی، سریع و راحت انجام شده و از این جهت، معمولا طرفداران زیادی دارد. اما برای خرید بلیط هواپیما، نیاز به ارائه مدارکی خواهید داشت که باید حتما از پیش آماده کنید تا فرایند تهیه بلیط پرواز شما، بدون اشکال و اختلال انجام شده و بتوانید بلیط را چه به‌صورت حضوری و چه اینترنتی، دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما، بیندازیم.

 

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما به مدارک بیشتری نسبت به مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط اتوبوس یا قطار نیاز دارد. البته بسته به این که سفر هوایی شما داخلی یا خارجی باشد، مدارکی که برای خرید بلیط پرواز نیاز خواهید داشت، متفاوت‌اند. مطابق چیزی که انتظار می‌رود، خرید بلیط هواپیما برای یک سفر داخلی، ساده‌تر بوده و به مدارک کمتری نیز نیاز دارد. در زیر نگاهی کوتاه به این مدارک، خواهیم داشت:

 

مدارک برای خرید بلیط پرواز در سفرهای داخلی

برای سفرهای داخلی (چه سیستمی و چه بلیط چارتر هواپیما ) از مبدأ یک شهر داخل ایران به شهری دیگر در کشور، مدارک زیادی لازم ندارید و فرایند خرید بلیط پرواز نیز نسبت به پرواز خارجی، ساده‌تر خواهد بود. در واقع تنها چیزی که شما برای خرید بلیط هواپیما از مبدأ به مقصد داخلی، نیاز دارید، کارت شناسایی است.
کارت ملی یا شناسنامه: برای سفر داخلی هوایی و خرید بلیط هواپیما (به طور مثال بلیط هواپیما کرمان تهران )، نه به پاسپورت و نه ویزا نیاز نخواهید داشت. در واقع حتی اگر شما پاسپورت هم نداشته باشید، منعی برای خرید بلیط پرواز داخلی وجود نخواهد داشت و تنها کافی است که کارت شناسایی و اطلاعات هویتی خود را ارائه دهید تا بلیط پرواز برای شما، صادر شود.

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک برای خرید پرواز در سفرهای خارجی

اما در سفرهای خارجی، موضوع تا حدودی متفاوت بوده و شما نیاز به مدارک بیشتری خواهید داشت. در زیر نگاهی به مدارک برای خرید بلیط پرواز خارجی داریم:

  • کارت ملی: نخستین مدرکی که برای خرید بلیط یک سفر خارجی نیاز دارید، کارت ملی است. در واقع شما باید تصویر کارت ملی خود را در پلتفرم‌های آنلاین یا به‌صورت فیزیکی در مراجعه حضوری ارائه دهید. دقت داشته باشید که پس از خرید بلیط پرواز، حتما اطلاعات و مشخصات خود را روی آن، چک کرده و مطمئن شوید که اطلاعات و مشخصات شما، به درستی و دقیق (هم به فارسی و هم به انگلیسی)، روی بلیط درج شده باشد. در صورت مغایرت، ممکن است در فرودگاه و موقع سوار شدن به هواپیما، دچار مشکل شوید.
  • شناسنامه: صفحه اول و دوم شناسنامه نیز مدرک دیگری است که باید برای خرید بلیط هواپیما در پروازهای خارجی، ارائه کنید.
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه: بدیهی است که برای سفرهای خارجی، شما نیاز به پاسپورت معتبر دارید. موقع خرید بلیط هواپیما نیز باید این پاسپورت را ارائه دهید و لازم است که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. از این روی اگر قصد ترتیب دادن یک سفر خارجی را دارید، پیش از آن، حتما وضعیت اعتبار پاسپورت خود را چک کرده و در صورتی که مدت زمان زیادی از اعتبار آن، باقی نمانده است، حتما برای تمدید اعتبار اقدام کنید.
  • ویزا: در صورتی که مقصد سفر شما، یکی از کشورهایی باشد که برای ورود ایرانیان نیاز به ویزا داشته باشد، باید حتما پیش از خرید بلیط هواپیما، ویزای خود را نیز دریافت کرده باشید. در غیر این صورت اگر مقصد شما کشوری چون ترکیه، ارمنستان یا گرجستان باشد، نیازی به دریافت ویزا ندارید.
    همان طور که مشاهده کردید، مدارک لازم برای خرید بلیط پرواز، بسیار ساده و در دسترس بوده و تنها کافی است که اعتبار پاسپورت را چک کرده و در صورت نیاز ویزا را تهیه کنید. به این صورت هیچ گونه مشکلی برای خرید بلیط هواپیما (چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی) نخواهید داشت.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

یکی از بهترین روش‌های خرید بلیط هواپیما، مراجعه به پلتفرم‌های اینترنتی چون اسنپ تریپ است. به این ترتیب، کافی است که مدارک را به صورت آنلاین بارگزاری کرده و تمامی مراحل خرید، به‌راحتی پیش رفته و ظرف مدت چند دقیقه به پایان می‌رسد.

به این ترتیب، بلیط هواپیما نیز به صورت الکترونیکی برای شما صادر شده و در نهایت می‌توانید به‌راحتی آن را پرینت گرفته و در اختیار داشته باشید. از این روی به نظر می‌رسد که خرید آنلاین بلیط هواپیما، بهترین راه حل برای تهیه بلیط باشد. به این صورت دردسرهای مراجعه حضوری برای تهیه بلیط را نیز نداشته و نیازی نیست که در ترافیک و شلوغی خیابان‌ها، خود را به یک آژانس مسافرتی یا دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی برسانید.

برای خرید بلیط هواپیما به چه مدارکی نیاز داریم؟

از کجا بلیط هواپیما، بخریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، خرید اینترنتی از پلتفرم‌های جامع، بهترین راه تهیه بلیط هواپیما است. برای این منظور باید یکی از بهترین سامانه‌ها یا اپلیکیشن‌های خرید بلیط هواپیما را پیدا کنید. اسنپ تریپ، بهترین پلتفرم جامع فروش بلیط پرواز، قطار، اتوبوس، رزرو هتل و… است که هم تضمین بهترین قیمت را ارائه کرده و هم ساده‌ترین مراحل فروش بلیط را برای کاربران خود، ایجاد کرده است.

به این شکل، بدون نیاز به مراجعه حضوری، کافی است که مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما را آماده کرده و با بارگذاری تصویر آن‌ها، به سادگی صفر تا ۱۰۰ خرید بلیط را به انجام برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز با مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما، آشنا شوند.
خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ : www.snapptrip.com/flights

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=64061
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file