ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

درس‌هایی از 3 کارآفرین بزرگ جهان

رپورتاژ آگهی

یکی از روش‌های مهم و مؤثر برای رسیدن به موفقیت این است که از افراد موفق درس بگیریم و سعی کنیم زندگی و تجربیات این افراد را چراغ راه خود قرار دهیم. در این مقاله قصد داریم نام 3 کارآفرین مهم جهان را مطرح کنیم و مهم‌ترین درس‌هایی که می‌شود از زندگی و فعالیت کاری و اقتصادی آن‌ها گرفت را با هم مرور کنیم. در صورتی که شما هم در مسیر موفقیت هستید و تمایل دارید که از تجربیات بزرگان جهان بهره‌مند شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

 

1. بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت

درس‌هایی از 3 کارآفرین بزرگ جهان

نام بیل گیتس در صدر ثروتمندان جهان می‌درخشد. او کسی است که توانست یکی از ارزشمندترین و بزرگ‌ترین کسب و کارهای جهان را راه اندازی کند و خدمت بزرگی به بشریت ارائه دهد. وی مایکروسافت را راه اندازی کنید و با کار و تلاش فراوان آن را رشد و پرورش داد. البته وی رسماً اعلام کرده است که قصد دارد از همسرش جدا شود و در این صورت احتمالاً مجبور می‌شود بخش قابل توجهی از اموال خود را به همسرش بدهد. در ادامه این بخش تصمیم داریم به مهم‌ترین درس‌هایی بپردازیم که می‌شود از او آموخت.

 

آنچه از بیل گیتس یاد می‌گیریم

  • اولین درسی که از بیل گیتس یاد می‌گیریم این است که نباید همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بچینیم. به عبارت دیگر لازم است همیشه چند مهارت را یاد بگیریم. این کار باعث می‌شود که در زمینه کسب و کار خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشیم و هنر بیشتری به خرج دهیم.
  • سعی کنید تا حد امکان ریسک‌پذیری خود را بالا ببرید. البته قرار نیست که ریسک پذیری شما غیرمنطقی باشد ولی در حد منطقی تا جایی که ممکن است ریسک کنید. بیل گیتس در هنگام اعلام رسمی کامل شدن طراحی ویندوز ریسک کرد. او وقتی دید که رقبا دارند از او پیشی می‌گیرند، ریسک کرد و اعلام کرد که ویندوز آماده شده است. این در حالی بود که ویندوز دو سال بعد آماده و به بازار عرضه شد.
  • با نوآوری به زندگی بشر بهبود ببخشید. بیل گیتس همواره تلاش کرده است که محصولاتی خوب و مفید به بازار عرضه کند تا بتواند زندگی بشر را بهبود ببخشد. وی پس از خارج شدن از مایکروسافت یک مؤسسه خیریه راه اندازی کرد و اکنون بیشتر وقت خود را صرف امور خیر و خدمت به بشریت می‌کند. وی در زمینه کسب و کار هیچ‌گاه به حد و مرزهای کنونی توجهی نداشت و همیشه به این فکر می‌کرد که چگونه می‌تواند زندگی بشر را آسان‌تر و بهتر کند. اگر بیل گیتس می‌خواست محصولی مشابه با سایر شرکت‌ها به بازار عرضه کند، امروز یکی از ثروتمندترین افراد جهان نبود.

 

2. پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام

درس‌هایی از 3 کارآفرین بزرگ جهان

دومین کارآفرینی که قرار است درس‌های مختلفی از او بیاموزیم، پاول دروف، بنیان‌گذار پیام‌رسان معرکه تلگرام است. خلاقیت او باعث شده است که به او لقب «مارک زاکربرگ روسیه» را بدهند. وی پس از خروج از روسیه تصمیم گرفت در جزیره‌ای در دریای کارائیب ساکن شود. تلگرام به صورت رسمی در آلمان راه اندازی شد و یکی از محبوب‌ترین و بهترین پیام‌رسان‌های جهان به حساب می‌آید.

 

پاول دورف در سال 1984 در سن‌پترزبورگ روسیه چشم به جهان گشود و الآن 37 ساله است. وی در این سن و سال توانسته ثروتی بالغ بر 18 میلیارد دلار کسب کند. تلگرام اولین کار او نبود. وی در سال 2006 پیام‌رسان وی‌کی (VK) را راه اندازی کرد. اکنون این پیام‌رسان در روسیه بسیار محبوب است و بیش از 350 میلیون کاربر دارد. در ادامه به درس‌هایی می‌پردازیم که می‌شود از این کارآفرین بزرگ گرفت.

 

درس‌های که از پاول دورف می‌آموزیم

  • اگر بخواهیم راز موفقیت پاول دورف را بیان کنیم، باید بگوییم که او با تکیه بر تعهد و عزم راسخ خود توانست به این حد از ثروت، شهرت و توانمندی برسد. در صورتی که شما هم می‌خواهید در زندگی خود به موفقیت برسید، باید به اهداف و آرزوهای خودتان پایبند باشید و تمام تلاش خود را بکنید که اهدافی که مد نظر قرار داده‌اید، عملی شود.
  • یکی از رازهای موفقیت دورف، حفاظت از حقوق سایر انسان‌ها بود. او یک هدف مد نظر داشت و آن هدف این بود که تحت هر شرایطی از حریم خصوصی کاربران تلگرام حفاظت کند و اجازه ندهد که اطلاعات آن‌ها لو برود و اتفاقاً در این زمینه بسیار موفق بود. به خاطر پایبندی به همین هدف بود که حضور در کشور خودش را از دست داد و مجبور شد مهاجرت کند. آیا شما هم حاضر هستید که برای هدف والای خودتان دست به چنین اقداماتی بزنید؟
  • دومین مسئله‌ای که از پاول دورف یاد می‌گیریم، توجه به نیاز کاربران است. کاربران ایرانی پیش از اینکه تلگرام به بازار بیاید، واقعاً چنین اپلیکیشنی را ندیده بودند. واتساپ بود ولی از نظر سرعت و امنیت اصلاً به پای تلگرام نمی‌رسید و به همین خاطر هم تلگرام تا این حد محبوب شد. تاکنون چندین بار مشخص شده که فیس‌بوک از اطلاعات کاربران سوء استفاده کرده ولی چنین موضوعی در مورد تلگرام وجود ندارد. در واقع دورف بررسی کرد و دید مردم به اپلیکیشنی با خصوصیات تلگرام نیاز دارند. ما هم در صورتی که می‌خواهیم در کسب و کار خود موفق شویم باید قبل از هر چیز نیاز مخاطب را مد نظر قرار دهیم.
  • کاربران به کیفیت محصول اهمیت خاصی می‌دهند و برای سادگی ارزش و جایگاه خاصی قائل هستند. آن‌ها به یک محصول تخصصی و عجیب و غریب نیاز ندارند بلکه محصولی می‌خواهند که نیاز آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. پاول دورف موقع عرضه تلگرام به بازار می‌دانست که چه پیام‌رسان‌های غولی (وایبر، فیسبوک و واتساپ) در بازار حضور دارد ولی با این حال ریسک کرد و محصولی منحصر به فرد به بازار عرضه کرد.

 

3. جردن بلفورت، گرگ وال استریت

درس‌هایی از 3 کارآفرین بزرگ جهان

جردن بلفورت یکی از شگفت انگیزترین افراد موفق در تاریخ کارآفرینی است و به خاطر ترفندهای عجیب و غربش در بازار سهام آمریکا به گرگ وال استریت معروف شد. در مورد زندگی او یک فیلم هم ساخته شده است که لئوناردو دی‌کاپریو، ستاره هالیوود در آن به ایفای نقش پرداخته است.

 

جردن بلفورت به خاطر اقدامات غیرقانونی شرکتش به زندان محکوم شد و 22 ماه هم در زندان سپری کرد و آنجا بود که تصمیم گرفت آموخته‌هایش را به سایر افراد منتقل کند و به دیگران کمک کند که موفق شوند. او کتاب معروفی با عنوان «شیوه گرگ» به بازار عرضه کرده و در آن شیوه فروش خاص خودش را آموزش داده است. وی در حال حاضر یک مؤسسه آموزشی دارد و از طرق آن شیوه تخصصی فروش خود را به مخاطبان آموزش می‌دهد. در ادامه به درس‌هایی که می‌توان از او آموخت اشاره شده است.

 

درس‌هایی که از جردن بلفورت می‌آموزیم

  • وی بر این باور است که اساس و ریشه موفقیت در هدف داشتن است. از نگاه بلفورت هدف داشتن می‌تواند شما را به رشد و پیشرفت و حرکت وادار کند. بلفورت می‌گوید: «اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید ذهن خود را برای ثروتمند شدن برنامه‌ریزی کنید.»
  • دومین نکته‌ای که از زندگی او یاد می‌گیریم ثبات قدم و سماجت او است. او در مسیر موفقیت بسیار تلاش و کوشش کرده و حتی پس از آزادی از زندان هم تلاش کرده آموزه‌ها و تجربیات خودش را در اختیار مخاطبان بگذارد و از این طریق به ثروت خوبی دست پیدا کرده است.
  • برای فروش باید نیاز مشتری را درک کنید و سپس محصولی به آن‌ها عرضه کنید که به این نیاز پاسخ دهد. اگر بتوانید به نیاز مشتری پی ببرید و محصول درست و مناسب عرضه کنید، خیلی سریع موفق می‌شوید و می‌توانید فروشی بسیار راحت داشته باشید. در واقع در این روش مشتری خودش سراغ شما می‌آید.
  • جردن بلفورت بر این باور است که انسان باید برای پول درآوردن خیلی مراقب باشد و ببیند که برای کسب پول دارد چه چیزی را قربان می‌کند. برخی افراد در مسیر پول دچار اعتیاد و هزار مشکل دیگر می‌شوند یا سلامتی خود را از دست می‌دهند. گرگ وال استریت از ما می‌خواهد که در هر لحظه از زندگی خود به ارزش‌های انسانی وفادار باشیم.

 

برای موفقیت، داستان زندگی افراد خودساخته را مطالعه کنید

زندگی‌نامه انسان‌های موفق و ثروتمند پر از فراز و نشیب و درس‌های ارزشمند است. این درس‌ها به ما کمک می‌کند که در زندگی و کسب و کار بهتر، هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تر عمل کنیم و در نهایت بتوانیم به موفقیت برسیم. همیار آکادمی از تأثیر مطالعه زندگی‌نامه افراد موفق و خودساخته آگاهی دارد و به همین خاطر بخشی به نام «خودساخته» در سایت خود ایجاد کرده و زندگی‌نامه افراد مختلف را در آن منتشر کرده است.

 

در صورت تمایل به مطالعه زندگی‌نامه افراد موفق کافی است وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید، سپس از نوار فوقانی سایت بخش مجله را انتخاب کنید و در نهایت وارد بخش «خودساخته» شوید. با مطالعه این مقالات و پند گرفتن از آن‌ها می‌توانید زمینه موفقیت خود را فراهم کنید.

 

منبع مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=56402
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file