خرید هاست ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

روش دور زدن تحریم تتر

رپورتاژ آگهی

تتر، یک استیبل کوین با نقشی حیاتی در معاملات ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال، یکی از باثبات‌ترین و قوی‌ترین استیبل کوین‌های دنیاست که حتی در جریان بحران اخیر نیز پیوند خود را با پشتوانه‌اش یعنی دلار آمریکا حفظ کرد. صرافی‌ها و کاربران ایرانی نیز از تتر به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی معاملاتی خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال، مدتی است که با اظهارنظرهای مقامات دولت آمریکا مبنی بر سخت‌تر شدن نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه ایران در حوزه ارزهای دیجیتال، بیم آن می‌رود که تتر کاربران ایرانی تحریم شود.

 

در این مقاله، جدیت موضوع تحریم کاربران ایرانی توسط تتر را بررسی کرده و سپس راه‌های فائق آمدن بر آن را مطرح می‌کنیم. اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال و معامله در آن را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند امنیت این فعالیت اقتصادی را برای شما بیشتر کند.

روش دور زدن تحریم تتر

تحریم تتر چقدر جدی است؟

دولت آمریکا معتقد است که صنعت ارزهای دیجیتال، پتانسیل تبدیل‌شدن به روشی برای دور زدن و بی‌اثر کردن تحریم‌های این کشور علیه ایران و کشورهای دیگر را دارد. از طرفی، بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی شناخته‌شده مانند بایننس، کوین بیس، FTX وغیره مدت‌هاست که کاربران داخل ایران را تحریم کرده‌اند. به این معنی که اگر آن‌ها IP یا آدرس اینترنتی کاربری از ایران را تشخیص دهند، حساب او را مسدود خواهند کرد.

 

حال سؤال این است که چرا تتر می‌تواند تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد؟ برای پاسخ به این سؤال باید ماهیت تتر را بشناسیم. ارز دیجیتال Tether، یک استیبل کوین با وثیقه دلار آمریکاست و توسط یک نهاد متمرکز در کشور هنگ‌کنگ اداره می‌شود. به همین دلیل خود این ارز دیجیتال، ماهیتی متمرکز دارد یعنی نهاد آن می‌تواند از دولت‌های دیگر یا نهادهای مالی، دستور بگیرد. درصورتی‌که این نهاد تصمیم بگیرد به دستورات آمریکا پاسخ مثبت دهد که احتمال آن نیز کم نیست، تترهای کاربران ایرانی، مسدود خواهند شد.

 

کاربران ایرانی چطور شناسایی می شوند؟
شرکت‌های تحلیلی ارز دیجیتال، به‌طور مرتب در حال ردیابی آدرس‌های کیف پول و صرافی‌های ارز دیجیتال در کشورهایی هستند که توسط صرافی‌های برتر و دول غربی، تحریم شده‌اند. علاوه بر این، خود سازمان‌های متمرکز مانند صرافی‌های متمرکز نیز سازوکارهایی برای تشخیص و شناسایی کاربران این کشورها دارند. دنبال کردن آدرس آی‌پی و ردیابی آدرس‌های مبدأ و مقصد در معاملات از روش‌های شناسایی کاربران ایرانی و آدرس‌های کیف پول‌شان در اینترنت هستند.

 

راه‌های مقابله با تحریم تتر
با توجه به قریب‌الوقوع بودن احتمال تحریم کاربران ایرانی توسط تتر، بهتر است معامله‌گران داخل ایران به فکر راه‌حل‌هایی برای کاهش ریسک معاملات خود باشند. در ادامه، مهم‌ترین روش‌های مقابله با این تحریم را بررسی می‌کنیم.

تبدیل تتر

پیش از هر چیز، توصیه می‌شود اگر مقادیر زیادی تتر دارید حداقل بخشی از آن را به یک دارایی غیرمتمرکز مانند بیت کوین تبدیل کنید. تبدیل ذخایر تتر، علاوه بر فرار از هدر رفت سرمایه، می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال آینده دار بلندمدت باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که اساسا ارزهایی آینده روشن‌تری دارند که سازوکار غیرمتمرکزی‌تری را پیشنهاد می‌دهند.

 

جایگزین کردن تتر
همان‌طور که گفتیم تتر، یک استیبل کوین متمرکز است. با جایگزین کردن استیبل کوین‌های غیرمتمرکز برای انجام معاملات می‌توانید امنیت دارایی‌های خود را به‌خوبی ارتقاء دهید. استیبل کوین‌های غیرمتمرکز، پشتوانه ارز فیات یا فیزیکی ندارند. درواقع، هر استیبل کوین باید توسط نوعی دارایی پشتیبانی شود. استیبل کوین‌های غیرمتمرکز یا توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند یا الگوریتمی هستند. به‌عنوان‌مثال، استیبل کوینی که توسط ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌شود یک استیبل کوین غیرمتمرکز با وثیقه بیت کوین است.

 

مزیت این نوع استیبل کوین‌ها این است که هیچ دولت مرکزی نمی‌تواند به آن‌ها دستور دهد که برخی کاربران را تحریم کنند یا جلوی برخی معاملات را بگیرند. آن‌ها توسط شبکه‌شان اداره شده و مدیریت آن‌ها با استفاده از انواع مکانیسم‌های اجماع صورت می‌گیرد.
از بین دو استیبل کوین غیرمتمرکز نام‌برده شده، نوع الگوریتمی غیرمتمرکزتر است. یک استیبل کوین الگوریتمی، پشتوانه‌اش را از مکانیسم‌های اجماع می‌گیرد. بااین‌حال، آن‌ها ریسک بسیار بیشتری نسبت استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال دارند. ترا-دلار یا UST یک نمونه از این ارزهاست که سقوط آن در ماه‌های گذشته، یکی از بدترین خسارت‌ها را برای سرمایه‌گذارانش و کل صنعت ارز دیجیتال در پی داشته است.

 

همه استیبل کوین‌های الگوریتمی به‌اندازه ترا-دلار پرخطر نیستند. هنگام انتخاب چنین استیبل کوین‌هایی، دقت داشته باشید که نرخ سود آن‌ها بیش‌ازاندازه زیاد نباشد. در این صورت، احتمال سقوط آن‌ها مانند ترا-دلار در آینده وجود خواهد داشت.

 

روش دور زدن تحریم تتر

استیبل کوین DAI
در میان استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال، دای (DAI) یکی از بهترین عملکردها را داشته است. پشتوانه این استیبل کوین، اتریوم است. نکته مثبت در خصوص این ارز این است که برای مقابله با نوسانات قیمت اتریوم، بیش ازآنچه ارزش دارد برای آن وثیقه می‌شود. درواقع، هر اتریوم با تقریبا ۱۸۱۵ دای برابر است. اگر نگاهی به قیمت اتریوم داشته باشید می‌بینید که هر دای نیز تقریبا برابر با یک دلار است. البته همان‌طور که گفتیم، DAI به‌هیچ‌عنوان توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود و به همین دلیل طبیعتا نمی‌تواند توسط دولت آمریکا یا نهادهای مالی آن کنترل شود.

 

خودداری از معامله در صرافی های خارجی
ممکن است بگویید که با استفاده از فیلترشکن می‌توان به خدمات صرافی‌های بین‌المللی دسترسی داشت. بااین‌حال باید در نظر داشته باشید که فیلترشکن‌ها مرتبا به سرورهای مختلفی در دنیا وصل شده و آدرس آی پی شما را مرتبا تغییر می‌دهند. همین روند، عامل شک سازمان‌های متمرکز به شما شده و با ردیابی‌تان قطعا می‌توانند تشخیص دهند که از ایران مشغول فعالیت هستید.
توصیه می‌شود در صورت ضرورت با اصرار بر خرید و فروش تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر در صرافی‌های خارجی حتما از فیلترشکن‌هایی استفاده کنید که به شما آدرس آی‌پی ثبات مطمئن می‌دهند.

 

استفاده از آدرس های متغیر و دوره ای
همان‌طور که گفتیم، صرافی‌ها و سازمان‌های ارز دیجیتال خارجی مانند اتر می‌توانند آدرس‌های برداشت و واریز را شناسایی کرده و از این طریق، اقدام به مسدود کردن حساب کاربری یا تترهای شما کنند. ابن امر به‌خصوص درصورتی‌که شما واریزکننده به یک صرافی ایرانی باشید با سخت‌گیری بیشتری همراه است. مطابق گزارش‌ها درصورتی‌که حساب شما در یک صرافی خارجی، گیرنده ارز از داخل ایران باشد، پس یک یا دو بار هشدار قطعا حساب شما بسته خواهد شد.

 

یک روش برای دور زدن تحریم تتر، تغییر آدرس برداشت است. توصیه می‌شود از صرافی‌هایی استفاده کنید که به شما آدرس دوره‌ای می‌دهند. در این صورت، احتمال شک صرافی یا نهاد بین‌المللی به شما بسیار کم می‌شود. درواقع، صرافی‌های خارجی اگر تشخیص دهند که شما از یک آدرس ثابت ایرانی برای واریزهای خود استفاده می‌کنید در تشخیص خود مطمئن خواهند شد. صرافی تبدیل، یکی از صرافی‌هایی است که چنین امکانی را برای کاربرانش فراهم کرده است. در این صرافی، همچنین آدرس برداشت از شبکه‌های مختلف نیز به‌صورت دوره‌ای عوض می‌شود.

 

روش دور زدن تحریم تتر

سخن آخر
تتر، یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها و ابزارهای معاملاتی در دنیا و نیز در میان کاربران ایرانی است. بااین‌حال در ماه‌های گذشته، بارها بیم آن رفته است که نهاد متمرکز آن، دارایی‌های کاربران داخل ایران را مسدود کند. با توجه رابطه و پیوند نزدیک تتر با دلار آمریکا و تأکید دولت امریکا بر حفظ تحریم‌ها به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها جدی هستند.
بااین‌حال، راه‌هایی مانند تبدیل ذخایر تتر به دارایی‌های غیرمتمرکز مانند بیت کوین، استفاده از استیبل کوین‌های غیرمتمرکز مانند DAI و تغییر دوره‌ای آدرس‌ها برای عبور از محدودیت‌های احتمالی، وجود دارند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=59361
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file