ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

رپورتاژ آگهی

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

سفر به استانبول، رویایی دست‌ نیافتنی نیست و شما تنها با تهیه بلیط هواپیما استانبول به تهران علی بابا رفت و برگشت می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید. اما سفر استانبول با دوستان یا خانواده؟ به نظر شما کدام یک سفر به‌یادمانی و خوشی برایتان رقم خواهند زد؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با شهر استانبول توجه کنید.

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

سفر استانبول با تور یا بدون تور؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که سفر به شهر استانبول نیازی به دریافت ویزا ندارد، بنابراین برنامه سفرتان آسان‌تر خواهد بود. اگر برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم سفر با تور را انتخاب کنید. چرا که یک تور استانبول خوب و معتبر، تمام کارهای پیش و پس از سفر را برعهده خواهد گرفت. بنابراین شما نگران تهیه بلیط، رزرو هتل، کارهای رفت و آمد و… نخواهید بود و حتی می‌توانید در برخی از روزهای سال، از تخفیف خوبی برای تهیه تور نیز بهره‌مند شوید.

 

اگر می‌خواهید با خانواده به استانبول بروید، توصیه می‌کنیم با تور به این شهر سفر کنید. چرا که معمولا تورها برنامه مشخصی دارند و شما و افراد خانواده را دچار سردرگمی و نگرانی در سفر نخواهند کرد. همچنین معمولا تهیه تور برای افراد خانواده، هزینه کمتری خواهد داشت و شما می‌توانید در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی کنید.

 

اگر تصمیم دارید با دوستان‌تان به شهر استانبول سفر کنید، می‌توانید سفر استانبول بدون تور را تجربه کنید. بنابراین ابتدا به یک سایت گردشگری معتبر مثل علی بابا بروید؛ سپس تهیه بلیط استانبول به تهران علی بابا، رزرو هتل و سایر برنامه‌های مورد نیاز سفر را به صورت آنلاین انجام دهید. معمولا افرادی که با دوستانشان سفر می‌کنند، از نداشتن برنامه سفر، هیجان و تجربه‌های جدید لذت می‌برند و نگران هزینه‌ها هم نیستند؛ چرا که هر فرد هزینه سفر خود را پرداخت خواهد کرد.

 

جاهای دیدنی استانبول برای سفر با خانواده و دوستان

تعداد جاهای دیدنی استانبول بی‌پایان است. شما می‌توانید در سفر به استانبول با دوستان یا خانواده، به جاهای مختلف این شهر سفر کنید. برای مثال تماشای مسجد ایاصوفیه، کاخ دلمه باغچه و مسجد آبی می‌تواند از جاهای دیدنی مناسب سفر با خانواده باشد؛ چرا که مکان‌های تاریخی، علاوه بر زیبایی بصری، نکات آموزنده و اطلاعات تاریخی در اختیار عموم قرار می‌دهند.
مسجد ایاصوفیه قدمت هزار ساله دارد و نخستین بار به عنوان کلیسا به دست رومی‌ها ساخته شد. اما پس از ظهور حکومت مسلمان عثمانی، این مکان به مسجد تبدیل شد. از این جهت شما می‌توانید معماری اسلامی و رومی را در بنای این مسجد کهن به خوبی مشاهده کنید.

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

کاخ دلمه باغچه، یکی از کاخ‌های قدیمی و باشکوه شهر استانبول است. این کاخ چشم‌انداز و معماری بسیار زیبایی دارد که در زمان حکومت عثمانی ساخته شد. مسجد آبی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که می‌توانید به همراه خانواده این مکان را تماشا کنید. مسجد آبی به دست سطان احمد ساخته شد که کاشی‌های آبی آن، معماری مسجد را خیره‌کننده کرده است.
با این حال اگر قصد سفر با دوستان‌ را دارید، می‌توانید با توجه به علاقه‌تان، از مکان‌های مدرن و هنری شهر استانبول بازدید کنید. برای مثال موزه هنرهای مدرن استانبول، یک مکان مدرن همراه با آثار هنرمندان ترک و کشورهای دیگر است که ساعت‌ها شما را محو خود می‌‌کند.

 

موزه پرا استانبول در محله بی اوغلو قرار دارد و یک موزه دائمی از آثار هنرمندان ترکیه و کشورهای مختلف دنیا است. اگر به آثار هنری مثل نقاشی و عکاسی علاقه دارید، حتما برنامه بازدید از موزه پرا را با دوستان علاقه‌مندتان در سفر قرار دهید. برخی از آثار موزه پرا استانبول به قرن‌های 17 تا 20 میلادی باز می‌گردد و یک جای دیدنی متفاوت در سفر استانبول خواهد بود.

 

همان طور که می‌دانید، ترکیه همچون ایران صادرات فرش به سراسر دنیا دارد. اگر به هنر و فرش علاقه دارید، می‌توانید با دوستانتان به موزه فرش استانبول بروید. فرش‌هایی که در این موزه قرار دارند، همگی قدمت و ارزش تاریخی دارند و برخی از آن‌ها به قرن‌ها قبل یا حتی به اوایل دوره حکومت عثمانی باز می‌گردد. این موزه، ارزش زیادی در ترکیه دارد و شامل 448 فرش گران قیمت است. این فرش‌ها روی دیوار قرار دارند تا علاقه‌مندان بتوانند به راحتی فرش‌ها را مشاهده کنند.

 

علاوه بر این، تماشای موزه معصومیت، یک تجربه خاص در سفر با دوستان خواهد بود. اگر همراه با دوستان‌تان به تماشای مکان‌های نوستالژیک علاقه دارید و اورهان پاموک، نویسنده مشهور ترک برنده جایزه نوبل ادبیات را می‌شناسید، حتما سری به این موزه بزنید. تمام وسایل این موزه شامل مواردی است که در رمان مشهور رمان “موزه معصومیت” یا “موزه بی‌گناهی” تعریف شده است.

 

جشنواره و فستیوال‌های استانبول برای سفر با دوستان

استانبول هر سال جشنواره و فستیوال‌های بزرگ و مختلفی برگزار می‌کند. این فستیوال‌ها مناسب افرادی است که می‌خواهند با دوستانشان به استانبول سفر کنند. جشنواره فیلم استانبول، فستیوال موسیقی، مسابقات شنا، مسابقات هنری، جشنواره قهوه، فستیوال موسیقی جاز، جشنواره لاله استانبول، از جمله مراسم‌هایی است که می‌توانید در فصل‌های مختلف برای تماشای آن‌ها به استانبول سر کنید.

 

خرید در استانبول با خانواده

خرید در ترکیه یکی از تفریحات مورد علاقه خانواده‌ها است. اگر می‌خواهید در استانبول با قیمت مناسب خرید کنید، سفر با خانواده را توصیه می‌کنیم. معمولا بسیاری از خانواده‌ها در فصل‌های پر تخفیف ترکیه مثل تابستان، نزدیک کریسمس و سال نو میلادی و بلک فرایدی (جمعه سیاه مصادف با 5 آذر ماه) به استانبول برای خرید وسایل خانه، پوشاک، وسایل تزئینی و… سفر می‌کنند.

 

برای مثال مرکز خرید ایستینه پارک استانبول، یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خریدهای این شهر است. این مرکز خرید در چهار طبقه با نمای شیشه‌ای طراحی شده که 300 مغازه و برند مثل دیور، زارا، آرمانی، لویی ویتون، ویکتوریا سیکرت و شنل در آن قرار دارند. این مرکز خرید یک محل مناسب برای تفریح نیز است؛ چرا که یک آکواریوم بزرگ با بیش از ده هزار گونه از جانداران دریایی در این مکان قرار دارد که تماشای تونل آکواریوم می‌تواند برای هر سنی جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

 

مرکز خرید توریم، یکی دیگر از مدرن‌تریم مراکز خرید در استانبول است. این مرکز خرید به غیر از برندهای لوکس و ترک، فضایی برای بازی و تفریح متفاوتی دارد. در این مرکز خرید، یک یک پارک برفی و یخی ارائه شده که شما می‌توانید برای برف بازی، صرف یک نوشیدنی گرم، اسکی و عکاسی در خانه‌های اسکیموها، به این مرکز خرید بروید.

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

اگر از یک توریست یا یکی از ساکنان استانبول آدرس یک مرکز خرید خوب را بپرسید، به احتمال زیاد مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی را نیز به شما معرفی می‌کند. این مرکز خرید مناسب علاقه‌مندان برای خرید لباس با مارک‌های معروف است. تفاوتی ندارد که شما به برندهای لوکس مثل لویی ویتون یا گوچی، برندهای فست فشن مثل زارا و منگو یا برندهای ترک مثل ال سی وایکیکی و ماوی علاقه دارید، چرا که در این مرکز خرید، انواع برندها را می‌توانید پیدا کنید. جالب است بدانید که در برخی از روزهای سال، برخی از برندهای این فروشگاه، تخفیف‌های خوبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و برای سفر با خانواده نیز مناسب خواهد بود.

 

رستوران و کافه گردی در استانبول برای سفر با دوستان و خانواده

اگر می‌خواهید برای تفریحات ساده و معمولی مثل پیاده‌روی در خیابان‌های استانبول، رستوران و کافه گردی به این شهر سفر کنید، می‌توانید با خانواده یا دوستان‌تان به این شهر بروید. چرا که گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های استانبول، برای هر گروه سنی مناسب است یک تجربه جدید در زندگی ثبت خواهد کرد.

 

سفر به استانبول با دوستان یا خانواده؟

اکنون زمان آن است که به این سوال پاسخ دهیم که این شهر برای سفر با کدام یک بهتر است؟ خانواده یا دوستان؟ همان‌طور که از ابتدای این مقاله متوجه شدید، هدف و برنامه‌های سفرتان اهمیت زیادی در انتخاب گروه خانواده یا دوستان دارد. شما می‌توانید با خانواده و دوستان‌تان به این شهر سفر کنید و تجربه‌های متفاوتی نیز کسب کنید؛ چرا که استانبول شهر رویایی و بزرگی است که برای هر گروه و سنی تفریح خاص و لذت‌بخشی دارد و به یک تجربه به‌یادماندنی برای همه تبدیل خواهد شد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد رای : 4

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=61262
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file