ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

قیمت ماشین خارجی و دلایل افت آن

رپورتاژ آگهی

قیمت ماشین خارجی و دلایل افت آن

بخش زیادی از خریداران خودرو، علاقه‌مند به خرید خودروهای دست دوم هستند. چرا که بسته به میزان کارکرد و عوامل دیگر، خودروهای دست دوم قیمت مناسب‌تری نسبت به خودروهای صفر خواهند داشت. همین گرمی بازار باعث شده است که خریداران ماشین‌های خارجی نیز در بازار دست دوم در تکاپو برای یافتن خودروی مورد نظر خود باشند. در همین راستا بهتر است که ابتدا عوامل مؤثر بر قیمت ماشین خارجی را بررسی کرده و بدانیم که این خودروها تحت تأثیر چه عواملی افت قیمت پیدا می‌کنند.

 

قیمت ماشین خارجی چگونه کاهش می‌یابد؟
قیمت ماشین خارجی مانند ماشین‌های داخلی، بعد از گذشت زمان دچار افت می‌شود. البته گاهی نیز بالا رفتن تورم می‌تواند در طول زمان قیمت یک خودرو را نسبت به قیمت اولیه‌اش بالاتر هم ببرد. مصداق آن هم تورم شدید در ماه‌های اخیر و افزایش ناگهانی قیمت تمام خودروهای داخلی و وارداتی است. اما به طور کلی، هر خودرو زمانی که اولین حرکت‌های خود را آغاز می‌کند، در مسیر کاهش قیمت قرار می‌گیرد. اما برخی از خودروها این کم ارزش شدن را با شدت بیشتری تجربه می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین عواملی که در این راستا اثرگذار هستند را معرفی می‌کنیم:

 

تصادف و آسیب به خودرو
قیمت ماشین خارجی بعد از تصادف یا هر آسیب دیگری که به آن وارد شده باشد، می‌تواند تا حد زیادی افت کند. البته اگر آسیب صرفا ظاهری بوده باشد، تأثیر کمتری در کاهش قیمت دارد؛ اما مشکلات فنی ناشی از تصادف معمولا به شکل چشمگیری قیمت خودرو را کاهش می‌دهند.

 

عمر خودرو
عمر خودرو یک فاکتور بسیار مهم در خرید خودروی خارجی است؛ به طوری که احتمالاً بعد از شنیدن نام خودرو، سراغ سال تولید یا همان مدلش را خواهید گرفت. مدل خودرو نشان می‌دهد که برای چند سال در بازار حضور داشته است. معمولا زمانی که کمتر از یک سال از عرضه خودرو می‌گذرد، 1 تا 5 درصد از ارزش اولیه آن کم می‌شود. این قاعده مشمول خودروهایی که تنها یک ساعت از خروج آن‌ها از کارخانه می‌گذرد هم می‌شود.

 

خودروهایی با عمر 1 تا 5 ساله، با شیب تند کاهش ارزش مواجه می‌شوند. به طوری که ممکن است حتی 20 درصد از ارزش خود را هم از دست بدهند. اما خبر خوب این است که این خودروها بعد از 5 سالگی، با شیب کمتری دچار افت قیمت می‌شوند و در بدترین حالت ممکن است 25 درصد از ارزششان کم شود. البته این ارقام حدودی هستند و نمی‌توان آن را برای همه انواع خودروها یکسان دانست. به عنوان مثال خودروهای ژاپنی حتی با گذشت زمان هم معمولا به سختی از چشم خریداران می‌افتند و در هر برهه‌ای طرفداران خود را حفظ می‌کنند و برعکس، خودروهای چینی با شیب تندتری دچار کاهش قیمت می‌شوند.

قیمت ماشین خارجی و دلایل افت آن

میزان محبوبیت
محبوبیت یک خودرو عامل تعیین کننده‌ای برای حفظ ارزش آن است. برای آن که از میزان افت قیمت ماشین خارجی مد نظر خود با خبر شوید، بهتر است نگاهی به بازار خرید و فروش آن بیندازید. آیا این خودرو محبوب خریداران است؟ آیا در طول سال‌هایی که از عرضه آن می‌گذرد، خوش فروش بوده است؟ آیا خریداران خودروهای دست دوم حاضرند که برای مدل‌های کارکرده این خودرو، هزینه کنند؟ اگر این طور است، احتمالاً در سال‌های آینده هم این خودرو همچنان محبوب و مورد توجه باقی خواهند ماند و کمتر دچار افت قیمت می‌شود.

 

مسافت‌های طی شده
مسافت پیموده شده فاکتور دقیقی است که از میزان کارکرد خودرو خبر می‌دهد. شما با دانستن سال تولید خودرو نمی‌توانید به طور دقیق حدس بزنید که چقدر فرسوده شده است؛ اما با رقمی که تحت عنوان میزان مسافت پیموده شده شناخته می‌شود، می‌توان متوجه شد که از این خودرو چه میزان بهره گرفته شده است. در زمانی که به دنبال خرید خودروی خارجی دست دوم هستید، بهتر است خودروهای با میزان کارکرد کمتر را مورد توجه قرار دهید. چرا که شانس بیشتری برای فروش آن‌ها در آینده خواهید داشت.

 

سلامت خودرو
شما با دانستن سن یک فرد نمی‌توانید در مورد سلامت بدنی او قضاوت کنید. در مورد خودرو هم همین است. حتی با وجود اطلاعاتی مانند میزان مسافت پیموده شده و سال تولید یا همان مدل خودرو، باز هم تا از نزدیک خودرو را ارزیابی نکنید، بهتر است در مورد سلامت فنی و ظاهری آن قضاوت نکنید. برخی خودروها با نگهداری مناسبی که از آن‌ها صورت گرفته است، بعد از چندین سال هنوز نو و سالم بوده و از نظر فنی کاملاً مورد اطمینان هستند. بنابراین به سادگی می‌توان گفت که برای جلوگیری از کاهش قیمت ماشین خارجی خود، لازم است که به سلامت آن توجه کنید. نگهداری مناسب و دقیق، می‌تواند خودروی شما را سالم و سرحال نگه داشته و ارزش آن را تا سال‌های آینده حفظ کند.

قیمت ماشین خارجی و دلایل افت آن

با آن که هیچ راه دقیقی برای محاسبه میزان افت قیمت خودروها وجود ندارد، اما اکنون با عواملی که در این مسیر تأثیرگذار هستند، آشنا شدیم. اگر خریدار خودروی دست دوم هستید، به دنبال مدل‌های بالاتر با کارکرد کمتر باشید. خودروهای تصادفی را حتماً به دست یک کارشناس خودرو بسپارید تا آن‌ها را ارزیابی کرده و میزان کاهش قیمت آن‌ها را محاسبه کنند. همچنین بهتر است به دنبال خودروهایی باشید که به اصطلاح در بورس هستند و امکان از رده خارج شدن و قدیمی شدن آن‌ها کمتر است. در صورتی که فروشنده خودرو هستید، بهتر است ابتدا به سلامت فنی و بعد از آن به زیبایی ظاهری خودروی خود اهمیت زیادی بدهید. نگهداری مناسب در کنار کارکرد کم می‌تواند خودروی شما را نو نگه دارد. بنابراین در زمان فروش آن به دردسر چندانی نخواهید افتاد.

 

در تمامی این مسیرها شرکت معتبر و باسابقه‌ای مثل همراه مکانیک می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. این شرکت با انجام بیش از 150هزار کارشناسی خودرو در محل می‌تواند ماشین شما را کارشناسی کرده و طبق گزارش کارشناس بهترین و منصفانه‌ترین قیمت را برای آن پیشنهاد دهد. ضمنا با ورود به صفحه قیمت خودرو hamrah-mechanic.com/carprice نیز می‌توانید از قیمت روز خودروهای مختلف با جزئیات باخبر شوید، نمودار تغییر قیمت خودروها و حد بالا و پایین قیمت آن‌ها را ببینید و قیمت خودروهای مختلف را با هم مقایسه کنید. منتظر شما هستیم!

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=54263
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file