ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

اخبار فناوری اطلاعات

عدم حضور نمایندگی‌ معتبر و قابل‌اطمینان که محصولات اپل را به‌صورت رسمی وارد کشور کند، خریداران ایرانی را در خرید آیفون سردرگم کرده است. حرف‌وحدیث‌های فراوان که این روز‌ها از بازار تلفن همراه به گوش می‌رسد، شک خریداران نسبت به انتخابشان را بیشتر می‌کند. در بازار، مسایلی مطرح می‌شوند، که سندیت ندارد و تنها حربه‌هایی برای فروش محصولات معمولی باقیمتی بیشتر هستند. اگر این ادعاها کمی با دقت بیشتر و از مرجع درستی بررسی شوند، می‌توانند خریداران را از سردرگمی خارج کنند.

 

همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

 

این روز‌ها صحبت در مورد مباحثی مثل ICCID، «فکتوری آنلاک» (Factory Unlock) و «کریر آنلاک» (Carrier Unlock) آن‌قدر بالا گرفته که انتخاب را برای خریداران با ترس روبه‌رو می‌کند و تجربه‌ی خریدی شیرین را از آن‌ها می‌گیرد. قصد داریم در این مقاله اطلاعات لازم در مورد هرکدام از تعاریف و تفاوت‌های این محصولات را ارایه کنیم تا علاوه بر روشن شدن موضوع، خیال کاربران را از خریدی باکیفیت و بدون دغدغه‌های ذهنی، راحت کنیم.

 

کدی به نام ICCID به کابوس خریداران آیفون تبدیل‌شده است. این کد ۱۹ یا ۲۰ رقم دارد که می‌توانید، آن را پشت جعبه آیفون و یا در مسیر

Setting –> General –> About

پیدا کنید.

همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

باکمی جستجو در اینترنت، متوجه می‌شویم که ICCID به گوشی مربوط نمی‌شود. این کد برای سیم‌کارتی است که همراه گوشی آیفون شما عرضه ‌شده است. هر سیم‌کارت با یک کد بین‌المللی شناخته می‌شود. این کد معمولا کشور صادرکننده‌، شناسه‌ سازنده و شماره‌ سیم‌کارت را مشخص می‌کند.

شرکت اپل برای عرضه‌ی گوشی‌هایش که با سیم‌کارت ارایه می‌شوند معمولا با چهار اپراتور معروف آمریکایی بانام‌های AT&T، Sprint، Verizon و T-Mobile همکاری می‌کند.

 

معمولا این اپراتورها تعداد زیادی گوشی را از اپل به‌صورت لاک برای سیم‌کارت‌های خود خریداری می‌کنند. اپراتور یک سری از این گوشی‌ها را با قرارداد‌ و همراه با سیم‌کارتش عرضه می‌کند که معمولا از قیمت پایین‌تری در مقایسه باقیمت اصلی برخوردار هستند. این گوشی‌ها همان‌هایی هستند که در اصطلاح بانام «لاک» (Lock for Operator) در بازار عرضه می‌شوند و تنها با سیم‌کارتی که داخل گوشی قرار دارد، قابل‌استفاده هستند. در این نوع گوشی‌ها ICCID سیم‌کارت روی جعبه هک شده است.

 

اما تعدادی گوشی هم با کسب اجازه‌ی رسمی از سوی اپل به‌صورت آنلاک و باقیمت اصلی، توسط این اپراتورها به فروش می‌رسند. دقت داشته باشید که اپراتور‌ها برای آنلاک این گوشی‌ها تنها IMEI آن‌ها را برای اپل ارسال می‌کند و در فرایندی کاملا ساده این گوشی‌ها توسط اپل از لاک اپراتور خارج‌شده و به‌صورت «آنلاک» (Unlock) قابل‌استفاده می‌شوند. بدین‌ ترتیب بدون آنکه پلمپ اصلی آیفون باز شود، عملیات آنلاک این گوشی‌ها انجام می‌شوند. این گوشی همان‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها کریر آنلاک گفته می‌شود. در جعبه‌ی این گوشی‌ها خبری از سوزن باز کردن شیار سیم‌کارت نیست و در شیار سیم‌کارت آن‌ها سیم‌کارت اپراتور موردنظر قرار دارد. این گوشی‌ها در کنار داشتن ICCID، آنلاک هم هستند. به زبان ساده‌تر، وجود یا عدم وجود ICCID، نمی‌تواند دلیل نو یا دست‌دوم بودن گوشی‌های آیفون باشد.

 

اما تعدادی گوشی هم وجود دارند که از سوی اپل و از ابتدا به‌صورت آنلاک فروخته می‌شوند. این گوشی‌ها همان‌هایی هستند که در اصطلاح با نام فکتوری آنلاک به فروش می‌رسند و در جعبه‌ی خود سیم‌کارت ندارند و سوزنی برای باز کردن شیار سیم‌کارت در بین لوازم همراه با آن‌ها وجود دارد. این گوشی‌ها معمولا فاقد ICCID هستند؛ اما در مواردی نادر این گوشی‌ها هم ICCID دارند.

همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

 

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، دقت به این نکته که تمامی محصولات اپل دارای امضای به‌خصوصی روی جعبه و دستگاه هستند، الزامی است. جمله‌ی “Designed by Apple in California Assembled in China” که معمولا روی تمامی دستگاه‌ها مشاهده می‌شود؛ نشان از این دارد که دستگاه شما در کالیفرنیا و توسط اپل ساخته و طراحی شده و مونتاژ آن در کشور چین انجام می‌شود. اصلا این جمله به این معنی نیست که گوشی شما تولید کشور چین است؛ بلکه تنها این معنی از آن استنباط می‌شود که دستگاه اپلی شما در کشور چین مونتاژ شده است. البته گاهی افراد تصور می‌کنند که این دستگاه سفارش کشور چین است که این دیدگاه هم اشتباه است. برای پیگیری اینکه بدانید دستگاه اپلی‌تان سفارش کدام کشور است کافی است به قسمت «پارت نامبر» (Model) که پشت جعبه و همین‌طور در بخش تنظیمات دستگا‌ه‌تان قابل‌مشاهده است؛ رجوع کنید.

همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

البته باید گفت هیچ تفاوتی در بین پارت نامبر‌های مختلف هم وجود ندارند؛ تنها مورد را می‌توان در نوع اتصال شارژر این دستگاه‌ها به پریز برق دانست که بنا به کشور مقصد  متفاوت هستند. پارت نامبری که این روزها زیاد آن را می‌شنویم LL/A است که مربوط به ایالت متحده می‌شود. داشتن پارت نامبر LL/A برای دستگاه شما به‌نوعی جنبه‌ی روانی و حرف‌وحدیث دارد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 اخبار فناوری اطلاعات
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=15975
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
10,909یک مرکز تعمیرات در چین قادر به ارتقای حافظه‌ی آیفون و آیپد است تاریخ : 2015/11/7
9,655دانلود پوسته عکاسی Fashion9 برای وردپرس تاریخ : 2016/04/22
12,855صدای کورتانا به زودی در محصولات اپل نیز شنیده خواهد شد تاریخ : 2015/11/7
13,500قالب وردپرس مخصوص موبایل Metro Mobile تاریخ : 2017/01/20
10,106قالب HTML ایمیل و خبرنامه SuperMail Team Showcase همراه با صفحه ساز آنلاین تاریخ : 2017/10/8
10,256قالب HTML ایمیل و خبرنامه Christmas با قابلیت صفحه ساز آنلاین تاریخ : 2017/04/28
12,943دانلود قالب تجارت و تکنولوژی Appic برای وردپرس تاریخ : 2014/11/19
13,566اسکریپت بازی آنلاین و مهیج Ninja Run تاریخ : 2017/08/3
12,626قالب HTML ایمیل و خبرنامه Big Mail با قابلیت صفحه ساز آنلاین تاریخ : 2017/06/22
11,639افزونه وردپرس پخش آنلاین فایل های صوتی ZoomSounds نسخه 2.0 تاریخ : 2015/05/29
23,107دانلود قالب HTML صفحه دانلود App گوشی موبایل Autumn تاریخ : 2015/09/11
11,606قالب HTML ایمیل و خبرنامه Presenter با قابلیت صفحه ساز آنلاین تاریخ : 2017/06/27
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file