ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





پلتفرم رپورتاژ آگهی و بک لینک تسمینو
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

همه چیز درباره خرید بلیط چارتری و ارزان

رپورتاژ آگهی

بلیط هواپیما چارتری یکی از محبوب ترین انواع بلیط سفرهای هوایی بوده که با داشتن قیمت مناسب، متقاضیان زیادی پیدا کرده است. این بلیط ها بیشتر در مسیرهای هوایی پرتردد مانند پروازهایی با مقصد تهران، مشهد،‌ شیراز و… ارائه می شوند. در این مقاله به شرح هر آن چیزی که شما باید درباره بلیط های چارتری بدانید از جمله تعریف بلیط چارتری، نحوه پیدا کردن آن، تفاوت های بلیط چارتری و سیستمی خواهیم پرداخت تا شما با آگاهی کامل نسبت به خرید بلیط های هواپیمای خود اقدام فرمایید.

همه چیز درباره خرید بلیط چارتری و ارزان

پرواز چارتری چیست؟

عبارت «چارتر» به معنای اجاره یا کرایه دادن است. تعریف پروازهای چارتری نیز بی ربط به این معنا نیست. پروازهای چارتری پروازهایی هستند که تعدادی از صندلی های هواپیما یا همه آن ها توسط یک چارترکننده اجاره شده است؛ اما چارترکننده ها چه کسانی هستند؟

 

در جواب این سوال باید بگوییم در ۹۰ درصد مواقع، چارترکننده ها اشخاص حقیقی نیستند؛ بلکه چارترکننده های اصلی معمولا انواع آژانس های مسافرتی هستند. این آژانس ها بعد از انعقاد قرارداد به اجاره همه یا تعدادی از صندلی های یک ایرلاین می پردازند. به همین دلیل است که هزینه رزرو بلیط های هواپیما در تورهای گردشگری مختلف، بسیار ارزان تر از تهیه بلیط به صورت آزاد است؛ زیرا این آژانس های مسافرتی هستند که هزینه این نوع از بلیط های هواپیما را مشخص می کنند.

 

گاهی اوقات ممکن است که چارتر کننده یک شخص حقیقی باشد؛ البته این مورد بسیار نادر بوده و انجام آن تنها در زمان های مشخص و توسط افرادی خاص امکان پذیر است.

 

ویژگی های بلیط چارتری

از مهم ترین ویژگی های بلیط چارتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

هزینه بلیط برای رنج سنی مختلف

بلیط های چارتری دارای قیمت ثابتی برای تمامی گروه های سنی هستند؛ به عبارت ساده تر فرقی نمی کند که بخواهید برای یک کودک ۷ ساله یا فردی ۵۰ ساله بلیط چارتری تهیه کنید. هزینه هر دو مورد یاد شده کاملا یکسان است.

 

قیمت بلیط چارتری

قیمت بلیط چارتری به عوامل مختلفی از جمله میزان تقاضای خرید بلیط و تعداد صندلی های باقی مانده بستگی دارد. هر چقدر که حجم تقاضای خرید بلیط چارتری در یک بازه زمانی بیشتر شود، هزینه رزرو این پروازها نیز بالاتر می رود.
گاهی اوقات نیز شاهد قیمت های باورنکردنی این نوع بلیط هواپیما هستیم. در بعضی مواقع از پروازهای چارتری به آن شکلی که انتظار می رفته استقبال نمی شود؛ در نتیجه آژانس های برای کاهش ضرر و زیان خود، بلیط ها را با قیمت های بسیار پایین و باورنکردنی به فروش می رسانند؛ زیرا این چارترکننده ها هستند که از قبل هزینه تمامی صندلی های رزرو شده را به ایرلاین مدنظر پرداخته اند.

 

کنسلی بلیط و استرداد هزینه
یکی از بزرگ ترین معایب بلیط های چارتری، عدم بازگشت هزینه تهیه بلیط در صورت کنسل کردن آن است. هزینه این نوع از بلیط ها به هیچ عنوان به حساب خریدار باز نخواهد گشت؛ بنابراین زمانی نسبت به خرید آن ها اقدام کنید که به تغییر نکردن برنامه سفر خود به طور کامل اطمینان دارید؛ همچنین تغییر زمان پرواز نیز در بلیط های چارتری وجود ندارد.

 

محدود بودن تعداد بلیط های چارتری
به طور کلی پیدا کردن بلیط های چارتری، خارج از قالب تورهای گردشگری، کار دشواری به شمار می رود؛ زیرا اصلی ترین چارترکننده های حال حاضر،‌ آژانس های مسافرتی هستند؛ همچنین این پروازها بیشتر برای مسیرهای پرتردد هوایی مانند تهران،‌ مشهد، ‌اصفهان، شیراز و… ارائه می شوند.

 

مهم ترین تفاوت های بلیط چارتری و سیستمی

همه چیز درباره خرید بلیط چارتری و ارزان

یکی دیگر از محبوب ترین انواع بلیط هواپیما، بلیط های سیستمی هستند. بلیط های چارتری و سیستمی تفاوت های بسیار مهمی از جمله موارد زیر دارند:

  • قیمت بلیط های چارتری توسط چارترکننده ها تعیین خواهد شد؛‌ این در حالی است که قیمت بلیط های سیستمی به صورت مستقیم توسط ایرلاین ها مشخص می شود.
  • هزینه بلیط سیستمی برای رنج های سنی مختلف یکسان نیست. هزینه بلیط سیستمی کودکان برابر با ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه بلیط بزرگسالان است؛ همچنین هزینه تهیه بلیط برای نوزادان حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد هزینه بلیط سیستمی بزرگسالان را شامل می شود.
  • بلیط های سیستمی امکان استرداد و کنسلی دارند؛ جریمه کنسلی این نوع از بلیط ها با توجه به زمان باقی مانده به پرواز محاسبه شده و هزینه بلیط طی ۷۲ ساعت کاری به حساب خریدار واریز می شود.
  • قیمت بلیط های سیستمی تحت هر شرایطی ثابت بوده و هیچ عاملی بر کاهش یا افزایش آن ها اثر گذار نیست.
  • فروشنده بلیط های چارتری، آژانس های مسافرتی هستد؛ اما ایرلاین ها فروشنده اصلی بلیط های سیستمی به حساب می آیند.
  • امکان تغییر زمان پرواز توسط مسافر در بلیط های سیستمی امکان پذیر است؛ اما در بلیط های چارتری چینی امکانی وجود ندارد.

توجه به تفاوت های عنوان شده می تواند شما را در انتخاب بهترین نوع بلیط سفرهای هوایی راهنمایی کند. تهیه بلیط چارتری برای افرادی مناسب است که از زمان سفر خود اطمینان کامل دارند؛ همچنین تهیه این نوع از بلیط ها برای خانواده هایی که دارای کودک و نوزاد هستند، ‌معقول به نظر نمی آید.

 

فلای تودی، مرجع خرید بلیط هواپیما چارتری

همه چیز درباره خرید بلیط چارتری و ارزان

فلای تودی از معتبرترین پلتفرم های فروش بلیط های هواپیما در ایران بوده که با ارائه خدماتی منحصربه فرد،‌ جایگاهی ارزشمند را در این زمینه کسب کرده است. می توانید در این سایت به تهیه انواع بلیط چارتری و سیستمی بپردازید. فلای تودی در کنار فروش بلیط معتبرترین ایرلاین های ایران و جهان، امکان رزرو اقامتگاه در داخل و خارج کشور را نیز فراهم کرده است. تخفیف های شگفت انگیز این سایت را به هیج عنوان از دست ندهید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=63485
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file