خرید هاست ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

همه چیز درباره روتینگ و سوئیچینگ

رپورتاژ آگهی

سلام خدمت تمام عزیزان، باری دیگر به سراغ بحث نام آشنای شبکه رفتیم. امروزه روز ساخت یک شبکه محلی از واجبات برای هر شرکتی می باشد خواه شرکتی کوچک و نوپا خواه شرکتی بزرگ و با سابقه. ساخت یک شبکه از هر نظر به افزایش کیفیت و سرعت روند کارهای شرکتها کمک می کند. و اهمیت آن به خاطر دسترسی و اشتراک گذاری راحت اطلاعات و منایع بین کارکنان می باشد. وقتی وارد بحث های تخصصی ساخت شبکه میشویم به مبحث روتینگ و سوئیچینگ برخورد میکنیم. امروز میخواهیم بررسی کنیم که این دو چه هستند و چه میکنند. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

روتینگ و سوئیچینگ چه می کنند؟

 

همه چیز درباره روتینگ و سوئیچینگ

انتقال تمام داده ها در شبکه ها با روتینگ و سوئچینگ انجام میشود. این دو امر شباهت هایی با هم دارند اما تقاوت های آنها بسیار زیاد میباشد. هماهنطور که از نام این دو مشخص است روتینگ توسط روتر و سوئیچینگ توسط سوئیچ انجام میشود.

 

سوئیچ ها و روتر ها از چه مواردی پشتیبانی می کنند؟

  • برنامه و تجهیزات اشتراکی
  • اتصال از راه دور
  • سرعت دسترسی به اطلاعات
  • بهبود خدمت رسانی
  • افزایش امنیت
  • کاهش هزینه ها

خب اما بیاین بیشتر در این قضیه عمیق بشویم و با نوع کارکرد این دو تجهیزات آشنا بشویم.

همه چیز درباره روتینگ و سوئیچینگ

روتر چیست؟

روتر دستگاهی می باشد که در لایه 3 مدل OSI فعال می باشد و وظیفه ی مسیریابی یا همان روتینگ (Routing) را به عهده دارد تا داده ها در شبکه از بهترین و سریع ترین مسیر از مبدا به مقصد برسد و از از بین رفتن اطلاعات جلوگیری شود. روتر با اختصاص ip به هر دستگاه باعث سهولت و اطمینان در امر جا به جایی داده ها از مبدا به مقصد میشود. روتر قابلیت اتصال یک شبکه به شبکه ای دیگر را نیز دارد مانند اتصال شبکه به اینترنت. برای این کار می توان چند سوئیچ را به یک روتر وصل کرد تا این اتصال صورت گیرد. از برند های معروف روتر می توان به میکروتیک، سیسکو و … اشاره کرد. سیسکو اولین شرکت تولید کننده روتر نبود ولی با پشتکار، جدیت و نوآوری امروزه روز میتوان گفت روتر سیسکو بهترین روترهای موجود در بازار جهانی هستند.

 

سوئیچ چیست؟

سوئیچ (Switch) نیز یکی از اجزای سخت افزاری شبکه می باشد که سوئیچینگ را انجام می دهد .سوئیچ چندین وظیفه را در شبکه ایجاد می کند. اولین آن این است که بین اجزای شبکه ارتباط ایجاد می باشد. شبکه می تواند صرفاً چند کامپیوتر باشد و یا این شبکه از سخت افزار هایی نظیر تلفن های تحت شبکه، پرینتر و… نیز تشکیل شده باشد که توسط سوئیچ به هم متصل می شوند. سوئیچ ها در راه اندازی دوربین های مداربسته نیز کارایی دارند. سوئیچ در لایه 2 و 3 فعالند. دیگر وظیفه آن فرستادن اطلاعات از مبدا به مقصد می باشد. سوئیچ ها با تکنولوژی های مختلف وجود دارند که به دو دسته اساسی و کلی مدیریتی و غیرمدیریتی تقسیم می شوند. ظاهرشان شبیه به هاب بوده ولی تفاوت های بسیاری با آن دارند. سوئیچ های غیر مدیریتی قابلیت پیکربندی ندارند ولی سوئیچ های مدیریتی دست شما را باز گذاشته اند تا بتواند به آسانی شبکه خود را به حالت دلخواه خود دربیاورید. سوئیچ ها از نظر تعدا پورت نیز دسته بندی میشوند که از 8 و 12 پورت که اصطلاحاً (Small Business) که مناسب کارهای کوچک و کسب و کارهای نوپا با شبکه هایی محدود می باشند. سوئیچ های 24 و 48 پورت که شناخته تر شده تر در عرصه این فعالیت هستند برای کسب و کارهای بزرگتر مناسبند. از برندهای معروف سوئیچ به تی پی لینک، سیسکو، دیلینک و… می توان اشاره کرد که سوئیچ سیسکو سرآمد آنان می باشند.

در سوئیچ های سیسکو برخی از امکانات را می توان با استفاده از ماژول سیسکو به آنها اضافه کرد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58139
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file