ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





پلتفرم رپورتاژ آگهی و بک لینک تسمینو
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

رپورتاژ آگهی

هنگام رزرو بلیط هواپیما شاید به خیلی موارد مثل کلاس پروازی، کیفیت غذا یا فضای صندلی‌ها فکر کنیم. اما تا حالا به هدایت‌کننده این ماشین پرنده غول‌پیکر فکر کرده‌اید؟ شاید خیلی از ما آرزوی خلبان‌شدن داشتیم ولی حالا سالیان طولانی از آن رویا دور شده‌ایم. شاید هم تعداد زیادی از شما در ابتدای مسیر هستید و شوق خلبانی در رگ‌های‌تان می‌دود. با کمی تحقیق درباره مراحل و ضوابط کار، می‌توانید راه تبدیل‌شدن به یک خلبان زبده را پیدا کنید. در این مطلب به‌طور خلاصه، چشم‌اندازی کلی برای این‌که “چطور خلبان شوید؟” پیش‌روی شما قرار می‌دهیم.

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

در خلبانی چه شرایطی انتظارمان را می‌کشد؟

برای این‌که یک خلبان خوب باشید، علاوه‌بر شرایط جسمانی که در معاینات پزشکی آزموده می‌شود، باید شرایط روحی لازم را هم داشته‌باشید. خلبانی شغلی پر از ریسک است و اتفاقات غیرمنتظره کوچک‌وبزرگ در آن رخ می‌دهد. مدیریت بحران و حفظ آرامش و خونسردی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای یک خلبان ماهر، محسوب‌می‌شود.

هم‌چنین توانایی تحمل فشار کاری بالا، یکی از ویژگی‌های لازم برای هر خلبانی به‌شمارمی‌رود. پروازهای نیمه‌شب که باید با همان دقت و تمرکز پروازهای روز باشند، ساعت خواب و استراحت شما را کاملا تغییر می‌دهد. علاوه‌براین کار در روزهای اوج تردد مسافر یعنی ایام تعطیل سال هم بخش جدانشدنی از زندگی یک خلبان پروازهای مسافرتی است.

اصلا از کجا شروع کنیم؟

شرایط اولیه

قبل از این‌که دو روش بورسیه‌ای و آزاد را بررسی کنیم، شرایط اولیه ورود به این آموزشگاه‌ها را می‌گوییم:

  • مدرک دیپلم
  • سن حداقل 18 سال
  • وضعیت مشخص درباره خدمت نظام وظیفه یا معافیت تحصیلی
  • تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
  • عدم داشتن سابقه اعتیاد یا سوء پیشینه کیفری
  • دانش عمومی زبان انگلیسی
  • گذراندن موفق معاینات پزشکی تعیین‌شده

معاینات پزشکی

موارد پزشکی متعددی است که برای شروع دوره خلبانی باید بررسی شود. از عدم ابتلا به آسم و سینوزیت تا حداقل قد 165 سانتی‌متر برای خلبان‌های هواپیماهای مسافربری و بسیاری از شرایط ریزودرشت همگی بررسی می‌شوند. تست‌های ورزشی مختلفی هم برای تعیین میزان آمادگی جسمانی، از شما گرفته می‌شود.

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

درصورت مغایرت وضعیت شما با هریک از این استانداردها یک پزشک متخصص یا کمیسیونی متشکل از پزشکان برای تایید یا رد نهایی، پرونده را بازبینی می‌کنند. خلاصه که پشت هر رزرو بلیط هواپیم یک خلبان متخصص وجود دارد که سالیان پیش همه این مراحل را پشت‌سرگذاشته‌است.

روش بورسیه تحصیلی

بعضی از ایرلاین‌ها مثل ایران‌ایر فراخوانی می‌دهند تا علاقه‌مندان به خلبانی در یک آزمون شرکت کنند. ازمیان آن‌ها کسانی که قبول می‌شوند به‌صورت رایگان دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند و بعد از فارغ‌التحصیلی، استخدام می‌شوند. این آزمون معمولا به دیپلم ریاضی یا تجربی نیاز دارد. درواقع شما باید امتحانی شبیه یک کنکور خلبانی بدهید تا درصورت قبولی، رایگان مراحل آموزشی را پشت‌سربگذارید.

روش آزاد

در این روش کافی است به یکی از مراکز آزاد آموزش خلبانی مراجعه کنید و با دیپلم آموزش‌وپرورش در هر رشته‌ای، با پرداخت همه هزینه‌ها به تحصیل بپردازید. مراکز آموزشی مختلفی برای تحصیل خلبانی وجود دارد که مرکز آموزش خلبانی ایران، مرکز آموزش هوانوردی پارسیس، مرکز آموزش مجازی فنون هوایی، مرکز آموزش خلبانی معراج و مرکز آرتاکیش ازجمله آن‌ها به‌شمارمی‌روند.

دوره‌های آموزشی

برای این‌که به یک خلبان درجه یک تبدیل شوید باید دوره‌های آموزشی متعدد و نسبتا فشرده‌ای را بگذرانید. با طی هر مرحله و کسب مدرک لازم، یک قدم به گواهی خلبانی نزدیک‌تر می‌شوید. برای دریافت هرکدام از مدارک هم باید کلاس‌ها و آزمون‌های خاص خودش را بگذرانید.

عموما چندین مدرک برای خلبانی لازم است. شما باید مدرک

یا گواهینامه شخصی، مدرک

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

یا گواهینامه تجاری، مدرک

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

یا گواهینامه اجازه پرواز کور و مدرک آموزش خلبانی را بگیرید تا عنوان خلبان را کسب کنید.

به‌طورکلی دو نوع آموزش تئوری و عملی وجود دارد که باید اول دوره‌های تئوری را تمام کنید تا اجازه ورود به دوره‌های عملی را داشته‌باشید.

کلاس‌های تئوری

درس‌های تئوری خلبانی خیلی جالب و بعضی‌های‌شان مرتبط‌با فیزیک و مکانیک است. شما در این مرحله درس‌هایی مثل آیرودینامیک، هواشناسی، نحوه کار با کامپیوتر پرواز و محاسبات، نقشه‌خوانی، فیزیولوژی، آلات دقیق پرواز، مقررات وزن و تعادل، ناوبری هوایی، موتور سیستم و قابلیت‌های هواپیما را می‌خوانید.

چطور به یک خلبان تبدیل شویم؟

کلاس‌های عملی

بعد از دوره تئوری، باید حدود 50 ساعت پرواز با هواپیماهای سبک مثل تکنام، پایپر و سسنا انجام دهید. این پروازها به‌دوصورت یعنی با استاد خلبان و تنهایی اجرا می‌شود تا همه قابلیت‌ها و توانایی‌های شما به‌طورکامل مورد امتحان قرار بگیرد.

کلام آخر با خلبان‌های آینده

شاید هنگام رزرو بلیط هواپیما کسی به شما به‌عنوان خلبان آن پرواز فکر نکند اما صدای شما قبل از پرواز و دادن اطمینان به مسافران، شروع سفری آرام با خاطراتی فراموش‌نشدنی برای آن‌ها خواهدبود. اگر واقعا به پرواز علاقه‌دارید، حتما این مسیر سخت ولی شیرین را با قدرت و پشتکار طی کنید تا نام‌تان در زمره خلبان‌های مجرب و دوست‌داشتنی کشور قرار بگیرد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 4.8 / 5. تعداد رای : 4

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=61170
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file