ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

4 تکنیک بازاریابی بسیار مهم برای تمامی کسب و کارها

رپورتاژ آگهی

در دنیای امروز، بازاریابی یا مارکتینگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند زمینه موفقیت یا شکست بسیاری از کسب و کارها را فراهم کند. بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران گلایه دارند و می‌گویند میزان فروششان به شدت کاهش یافته است. در بسیاری از مواقع کاهش فروش ناشی از ضعف و ناتوانی در بازاریابی است. در صورتی که قصد دارید یک کسب و کار پرفروش و قدرتمند راه اندازی کنید، باید بتوانید روی بازاریابی خود کار کنید و محصولات را خیلی بهتر به مشتریان معرفی کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم ابتدا با تعریف بازاریابی آشنا شویم، سپس به مزایای این دانش برای کسب و کارها اشاره کنیم و در نهایت 4 مدل مهم بازاریابی را معرفی کنیم. این مدل‌ها به شما کمک می‌کند که احساس بهتری به مخاطب و مشتری خود منتقل کنید و در نتیجه محصولات خود را خیلی بهتر و بیشتر بفروشید.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

4 تکنیک بازاریابی بسیار مهم برای تمامی کسب و کارها

بازاریابی یا مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مفاهیمی است که تمامی مدیران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باید توجه ویژه با آن داشته باشند. تعاریف مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از این تعاریف مهم اشاره می‌کنیم:

 

اولین تعریفی که می‌خواهیم به آن بپردازیم مربوط به فیلیپ کاتلر، پدر علم بازاریابی مدرن است. وی بر این باور است که بازاریابی، علم و هنر کشف، خلق و تولید ارزش برای ایجاد رضایت در بازار هدف است. البته تمرکز این علم بر سودآوری است. در واقع مارکتینگ نیازها و خواسته‌های تحقق‌نیافته را شناسایی می‌کند. مارکتینگ می‌کوشد یک بازار شناسایی‌شده را اندازه‌گیری و بزرگی آن را تعیین کند. این دانش، استعداد سودآوری یک بازار را هم به خوبی درک می‌کند. بازاریابی با طراحی و ارتقای خدمات و محصولات متناسب با بازار، نقش‌آفرینی می‌کند.

 

تعریف دیگری که می‌توان برای عام بازاریابی ارائه کرد، مربوط به جی کانرد لوینسون است. او پدر بازاریابی چریکی است و آموزه‌های او اعتبار بالایی در بین دانشمندان و متخصصان بازاریابی دارد. او می‌گوید: «بازاریابی هر نوع ارتباط و تعاملی است که کسب و کار شما با دیگران (هر کس در کسب و کار شما نیست) برقرار می‌کند. این دانش وظیفه دارد حقایق را برای مخاطب جذاب کند و طرز فکر مردم را تغییر دهد. این علم فرصتی برای شما به وجود می‌آورد تا از کسب و کار خودتان به سود برسید. مارکتینگ فرصتی برای همکاری با کسب و کارهای دیگر و ایجاد روابط بلندمدت فراهم می‌کند.»
آخرین تعریفی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، تعریف مؤسسه بازاریابی چارترد است. این مؤسسه، یکی از بهترین مجموعه‌های بین المللی است که در زمینه بازاریابی فعالیت دارد. این مجموعه در تعریف بازاریابی اعلام کرده است: «بازاریابی یک فرایند مدیریتی است که کار آن، شناسایی، پیش‌بینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به روشی سودآور است.»

 

مزایای بازاریابی برای کسب و کارها

اکنون که با تعریف بازاریابی یا مارکتینگ آشنا شدیم. زمان آن رسیده است که با مزایای این دانش آشنا شویم. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین مزایای بازاریابی اشاره شده است:

  • در صورتی که یک کسب و کار بتواند فرایند بازاریابی را به درستی انجام دهد، می‌تواند به راحتی نیازها و خواسته‌های مشتریان را شناسایی کند.
  •  با بازاریابی می‌توانید بازار هدف خود را آگاه کنید و محصولات و خدمات خود را به بازار هدف معرفی کنید.
  •  سومین مزیت بازاریابی، برندسازی و معروف شدن در بین مخاطبان هدف است. تجربه نشان می‌دهد که برندسازی یکی از مؤثرترین مزایای برندسازی است و تأثیر قابل توجهی در فروش کسب و کارها دارد.
  • بازاریابی، فرایند فروش محصول را سرعت می‌بخشد. وقتی فروش محصول سرعت بگیرد، تولیدکننده هم سریع تولید می‌کند. از طرفی شرکت حمل و نقل هم باید محصولات را با سرعت بیشتری منتقل کند. شرکت بیمه هم باید محصولاتی که قرار است منتقل شود را با سرعت بیشتری بیمه کند. در نتیجه بازاریابی به تمام کارها و فعالیت‌های دیگر سرعت می‌بخشد.
  • بازاریابی به افزایش فروش و تولید منتهی می‌شود و به همین خاطر است که موجب تقویت تولید داخلی کشورها می‌شود.
  •  با بازاریابی، آگاهی، درک، دانش و استاندارد زندگی مشتریان و مخاطبان بالقوه ارتقا پیدا می‌کند. یکی از بهترین اشکال بازاریابی که دانش مخاطبان را در مورد محصولات و خدمات شما بیشتر می‌کند، بازاریابی محتوایی است.
  •  با توجه به مسائلی که پیش از این بیان شد، بازاریابی باعث تقویت تولید داخلی کشورها می‌شود و وقتی تولید تقویت شد، مشاغل بیشتری هم ایجاد می‌شود.
  •  بازاریابی با خدمات خود موجب تثبیت و تحکیم شرایط اقتصادی کشورها می‌شود. اگر یک کشور بخواهد به رشد و پیشرفت فکر کند و صادرات بیشتری داشته باشد، باید روی بازاریابی برای محصولات خودش کار کند.
  • در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها می‌کوشند که به هر شکل ممکن بر رقبای خود پیروز شوند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار هدف را از آن خودشان کنند. یکی از مهم‎ترین کارهایی که سهم شما را در بازار بیشتر می‌کند، بازاریابی است.
  • آخرین مزیت بازاریابی که در این بخش بیان می‌کنیم، ایجاد منابع ماندگار برای کسب و کارهاست. جلب اعتماد مشتری یکی از این منابع ماندگار است که با استفاده از بازاریابی حاصل می‌شود.

 

4 تکنیک بازاریابی مهم برای کسب و کارها

4 تکنیک بازاریابی بسیار مهم برای تمامی کسب و کارها

بازاریابی تکنیک‌های مختلف و متنوعی دارد. هر کدام از این تکنیک‌ها مخاطبان خاص خودش را دارد. اگر بتوانید از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید، قاعدتاً مشتریان بیشتری هم پیدا می‌کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم با 4 تکنیک بسیار مهم برای بازاریابی آشنا شویم. این تکنیک‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش فروش و حُسن شهرت برند شما ایفا خواهد کرد:

 

1. نیچ مارکتینگ

اولین تکنیک بازاریابی که کسب و کارها نیاز مبرم به آن دارند، نیچ مارکتینگ است. یچ مارکتینگ یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها در کسب‌وکار است که در آن گروه کوچکی از افراد با ارزش‌های مشابه به عنوان مشتریان هدف در نظر گرفته می‌شوند. نیچ مارکت به معنی گوشه بازار است. در واقع وقتی از این روش استفاده می‌کنیم، گوشه‌ای از بازار صنعت خود را مد نظر قرار می‌دهیم، مشکلات آن گوشه را شناسایی کنیم و تلاش کنیم که بهترین راهکار ممکن را برای این مشکلات ارائه دهیم.

 

نیچ مارکتینگ یکی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی در دنیای امروز است که خصوصاً برای کسب و کارهای نوپا خیلی خوب جواب می‌دهد. نیچ مارکتینگ به بخشی از بازار انبوه گفته می‌شود که هدف آن رفع نیازهای منحصربه‌فرد گروه خاصی از مخاطبان است. به عبارت دیگر هدف از استراتژی نیچ مارکتینگ، ارائه خدمات یا محصولات به گروه کوچکی از مصرف‌کنندگان است تا بتوان نیازها و خواسته‌های آنان را به بهترین نحو برطرف کرد. تقریباً هر بازار هدفی را با استفاده از استراتژی نیچ مارکتینگ می‌توان به بخش‌های کوچکی تقسیم کرد. با این کار رفع نیاز بازار هدف خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. برای تقسیم‌بندی بازار هدف ابزارها و راهکارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه به چند مورد از این راهکارها اشاره شده است:

  • جغرافیا
  •  قیمت
  •  روان‌شناسی
  •  جمعیت
  •  سطح کیفیت

2. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یا نیچ مارکتینگ یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند. اگر بتوانید از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، مطمئن باشید که میزان فروش کسب و کار خود را متحول می‌کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ از دو کلمه دیجیتال و مارکتینگ تشکیل شده است. مارکتینگ، به معنای بازاریابی و دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال است. قرار گرفتن این دو کلمه در کنار هم به این معنای بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال یا آنلاین است. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، شاخه‌ای از دانش بازاریابی است. وقتی تمام اقدامات بازاریابی با استفاده از اینترنت و یک وسیله الکترونیکی صورت گیرد، نام این فرآیند بازاریابی دیجیتال خواهد بود. کسب و کارها با استفاده از کانال‌های دیجیتال مثل موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها می‌تواند مشتریان کنونی و آینده خودشان را با هم مرتبط کنند.  کسانی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند، ابزارهای مختلفی در اختیار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موتورهای جستجو (مثل گوگل)، شبکه‌های اجتماعی (مثل تلگرام و اینستاگرام) اشاره کرد. مخاطبان و مشتریان زیادی از این ابزارها استفاده می‌کنند و اگر هنر کافی داشته باشید، شک نکنید که پیروز میدان خواهید بود.

 

3. بازاریابی اشتراکی

یکی از اشکال مهم بازاریابی که امروز مورد توجه قرار گرفته و فرصت رشد و پیشرفت را برای کسب و کارها فراهم کرده، بازاریابی اشتراکی (Co-Marketing) یا بازاریابی مشترک است. بازاریابی اشتراکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و فروش برای تمام برندهایی است که می‌خواهند مخاطبان و مشتریان بیشتری داشته باشند و آگاهی مخاطبان از برند خود را افزایش دهند.

 

در واقع صاحبان کسب و کار و کارآفرینان می‌توانند از طریق بازاریابی مشترک، یک محتوای کاملاً جدید و نو را به مخاطبان خود ارائه دهند. به طور خلاصه بازاریابی اشتراکی، فرایند رشد و توسعه همزمان دو یا چند کسب و کار از طریق همکاری با یکدیگر است. این کسب و کارها با هم همکاری می‌کنند و تجربه، ارزش‌ها و تخصص یکدیگر را با مشتریان خودشان به اشتراک می‌گذارند. در صورتی که کسب و کاری دارید و می‌خواهید به مشتریان بالقوه بیشتری برسید و آگاهی مخاطبان از برند خود را افزایش دهید، حتماً روش بازاریابی اشتراکی را امتحان کنید چرا که تجربه نشان داده این روش یکی از بهترین روش‌ها است و می‌تواند ارزش کسب و کار شما را چندین برابر کند.

 

4. بازاریابی تجربی

زمانی بود که در زمینه آب معدنی تنها دو برند در ایران فعالیت می‌کرد. این برندها فروش بسیار خوبی داشتند و پیشگام بودند ولی امروز تعداد برندها سر به فلک کشیده و باورنکردنی است. حال اگر یک برند بخواهد در زمینه آب معدنی به شهرت، معروفیت و فروش بالاتر از رقبا برسد، باید بازاریابی تجربی انجام دهد. بازاریابی تجربی تکنیکی است که در آن تجربه و تعاملی دو طرفه بین برند و مصرف کنندگان (مشتریان) ایجاد می‌شود. مشتریان فقط دنبال خرید محصول نیستند بلکه می‌خواهند با برند مورد نظر ارتباط نزدیک‌تر و صمیمانه‌تری داشته باشند. بنابراین اگر یک برند آب معدنی دنبال موفقیت است، باید کاری کند که مخاطب پس از خرید محصول و مصرف آن، احساس خوبی داشته باشد و خاطره خرید این محصول در ذهن مشتری بماند.

 

این مدل از بازاریابی فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مخاطب و مشتری به راحتی وفادار شود و تا همیشه خریدهای خودش را از شما انجام دهد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، مشتریان به هنگام انتخاب یک برند برای استفاده از خدمات یا محصولات آن، به تجربیات خود بیشتر اهمیت می‌دهند. همچنین تجربه نشان می‌دهد که مخاطبان و مشتریان به محصولاتی که پیش از این تجربه کرده‌اند، راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

 

همیار آکادمی؛ فضایی برای یادگیری انواع تکنیک های بازاریابی

اگر تصمیم دارید یک کسب و کار پرفروش و پرطرفدار راه اندازی کنید، باید با انواع و اقسام مدل‌ها و تکنیک‌های بازاریابی آشنا باشید؛ زیرا فروش و بازاریابی دو مقوله وابسته به هم هستند و اگر بازاریابی ضعیف باشد، قطعاً فروش هم ضعیف خواهد شد و کسب و کار شما آن‌گونه که باید و شاید رشد و پیشرفت نخواهد کرد. حتی این احتمال وجود دارد که بیزینس شما با شکست مواجه شود. همیار آکادمی به عنوان مجموعه‌ای برای یادگیری مهارت‌های جدید تلاش می‌کند که مخاطبان خود را با انواع و اقسام مدل‌های بازاریابی آشنا کند و به آن‌ها کمک کند که بتوانند کسب و کاری پرفروش و قدرتمند داشته باشند. در صورتی که تمایل دارید مقالات آموزشی همیار آکادمی در زمینه بازاریابی را مطالعه کنید، کافی است وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید، سپس از منوی بالای این سایت، «مجله» را انتخاب کنید و سپس از گزینه‌های موجود در بخش مجله، «مقالات» را انتخاب کنید.

منبع این مقاله: همیار آکادمی

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=57030
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file