ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

دانشمندان موفق به تولید آلومینیوم شفاف شدند

اخبار فناوری اطلاعات

دانشمندان هر روز مرزهای جدیدی از دانش را درنوردیده و به رویا‌های انسان رنگ واقعیت می‌بخشند. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده دانشمندان در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا موفق شده‌اند تا آلومینیوم شفاف تولید کنند.

 

محققان موفق شده‌اند تا به یکی دیگر از رویاهای بشر جامه‌ی عمل پوشانده و آنچه را که دست نیافتنی می‌نمود، به واقعیت تبدیل کنند. دانشمندان در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا موفق شده‌اند تا آلومینیوم شفاف تولید کنند. شاید پیش از این با دیدن آلومینیوم شفاف در فیلم‌هایی نظیر Star Trek، وجود چنین ماده‌ای دور از حقیقت به نظر می‌رسید، اما امروزه این موضوع رنگ واقعیت به خود گرفته است.

 

دانشمندان موفق به تولید آلومینیوم شفاف شدند

 

دکتر جاس سانگرا، در تشریح آلومنیوم شفاف به این موضوع اشاره کرده که از یک ماده‌ی معدنی برای ساخت آن استفاده شده است. به گفته‌ی سانگرا، آلومینیوم شفاف با استفاده از آلومینات منیزیوم تهیه شده است. علاوه بر شفاف بودن، این ماده بسیار مستحکم‌تر، سخت‌تر و مقاوم‌تر از شیشه است. در مقایسه با شیشه، آلومینیویم شفاف مقاومت بالاتری داشته و می‌تواند در محیط‌هایی که آب و شن حضور دارند، در برابر فرسایش عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.

 

وجود آلومینیوم شفاف باعث می‌شود تا بتوان با اطمینان بیشتری از آن در مقایسه با شیشه استفاده کرد. برای مثال در ساخت انواع هدست‌هایی که روی سر قرار می‌گیرند، می‌توان از آلومینیوم شفاف استفاده کرد که علاوه بر شفاف بودن، مقاومت بیشتری نیز در مقایسه با شیشه دارد.

 

سانگرا در مورد فرایند ساخت این نوع آلومینیوم به این موضوع اشاره کرده که می‌توان با قرار دادن پودر آلومینات منیزیوم زیر فشار و در یک محیط وکیوم شده، آلومینیوم شفاف را تولید کرد. البته باید طی پروسه‌ی ساخت از وارد شدن فشار و حرارت مناسب در کنار تخلیه‌ی هوای به دام افتاده در بین آلومینات منیزیوم اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که تمام شرایط برای تولید این ماده برقرار باشد، در پایان شاهد تولید آلومینیوم شفاف خواهیم بود. البته پس از تولید، مراحلی نظیر پولیش زنی و رفع خط و خش‌ها نیز وجود دارد که شفافیت محصول نهایی را بهبود می‌بخشد. از جمله‌ی کاربردهای آلومینیوم شفاف می‌توان به استفاده از این ماده در ساخت پوشش‌های ضد گلوله اشاره کرد. در صورتی که هزینه‌ی تولید این ماده بیش از پیش کاهش یابد، باید در انتظار استفاده از این محصول در گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های هوشمند باشیم.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 اخبار فناوری اطلاعات
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=15063
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file