ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

بررسی اهمیت استفاده از Rss Feed در سایت‌های وردپرسی

مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس

در طراحی یک وبسایت حرفه‌ای بخش‌های متعددی استفاده می‌شود که هریک کاربردهای زیادی دارند؛ یکی از بخش‌هایی که برای هر سایتی قابل پیاده‌سازی است، بخش خوراک یا Rss Feed در سایت‌های وردپرسی است که فایده‌های زیادی برای کاربران یک سایت دارد. در این مقاله قصد معرفی چنین ابزاری را داریم و برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس چند افزونه مرتبط با آن را معرفی خواهیم کرد.

 

Rss Feed در سایت‌های وردپرسی

خوراک سایت یا Rss Feed در سایت‌های وردپرسی یکی از بخش‌های کاربردی سایت است که مطالب به صورت مرتب شده در آن قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند تمامی مطالب سایت را به صورت یکچا در اختیار داشته باشند. این بخش به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به بررسی دائمی سایت بتوانند از مطالب و بروزرسانی‌ها مطلع شوند.

 

جالب است بدانید گوگل در سال ۲۰۱۲ سرورهای مربوط به ابزار FeedBurner که برای RSS کاربران بود را به طور کامل متوقف و حذف کرد؛ با این‌کار مردم و وبمستران فکر می‌کردند که چنین ابزاری دیگر کاملا بدون استفاده شده و از بین رفته است. اما پس از گذشت مدت زمانی اهمیت این ابزارها هنوز هم بر قوت خود باقی مانده است و بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که از چنین ابزاری بدلیل محبوبیت آن در میان کاربران استفاده می‌کنند.

 

دلیل محبوبیت استفاده از چنین ابزاری کاملا روشن است! فرض کنید شما ۵۰ سایت محبوب را درنظر دارید که می‌خواهید تمامی آپدیت‌های آنها را بدانید. برای اینکار شما باید به بازدید از چنین سایت‌هایی بپردازید و در صورت وجود بروزرسانی آن‌ها را مشاهده کنید. حال فرض کنید بخواهید تمامی این سایت‌ها را بررسی کنید و وقت زیادی را هدر بدهید. Rss Feed در سایت‌های وردپرسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مرورگر خود تمامی آپدیت‌های این ۵۰ سایت را به صورت روزانه دریافت کنید و همگی آنها را در یک بخش در دسترس داشته باشید.

 

آیا شما نیازمند نصب یک افزونه RSS هستید؟

استفاده از افزونه‌های RSS مزایای زیادی را برای شما خواهد داشت:

بررسی اهمیت استفاده از Rss Feed در سایت‌های وردپرسی

  • استفاده از ابزار Rss Feed در سایت‌های وردپرسی سبب می‌شود تا کاربران بیشتری مطالب شما را مطالعه کنند و از این طریق مخاطبان مطالب سایت شما افزایش پیدا کنند.
  • بسیاری از وبلاگ‌نویسان و فعالان حوزه وب از ابزار خوراک سایت برای اطلاع یافتن از آخرین بروزرسانی‌ها استفاده می‌کنند؛ آنها می‌خواهند علاوه بر اینکه تمامی مطالب بروزرسانی شده را در یک صفحه در اختیار داشته باشند، مطالب جدید را در کمترین زمان ممکن در اختیار بگیرند.
  • خبرخوان‌های زیادی هستند که با استفاده از ابزار RSS مطالب سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند و اقدام به انتشار آنها در سایت خود می‌کنند. بسیاری از آنها اقدام به درج لینک منبع می‌کنند تا از طرف موتورهای جستجو جریمه نشوند! شما نیز می‌توانید چنین شانسی را داشته باشید و علاوه بر این، لینک سایت خود را در پایان مقاله درج کنید تا در صورت بررسی سایت شما توسط خبرخوان‌ها از آنها به صورت مستقیم لینک دریافت کنید.
  • ابزار خوراک یا RSS به ثبت مطالب سایت شما در موتورهای جستجو کمک بیشتر می‌کند و در سرعت ایندکس مطالب شما تاثیر مستقیم دارند.
  • این ابزار‌ها به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی می‌کنند؛ فرض کنید چندین کاربر در خوراک سایت شما عضو شوند که در اینصورت می‌توانید شانس خوانده شدن مطالب سایت خود را افزایش دهید! زیرا در صورت بروز شدن مطالب سایت، کاربران می‌توانند آن را در صفحه مرورگر خود مشاهده کنند و در صورت رضایت از آن مطلب بازدید کنند.
  • با استفاده از خوراک سایت می‌توانید یک کمپین مارکتینگ در برخی سرویس‌دهنده‌ها ایجاد کنید! بسیاری از سرویس‌دهنده‌ها نظیر Mailchimp  برای Rss وجود دارند که با استفاده از ابزار Rss Feed در سایت‌های وردپرسی می‌توانند به شما در زمینه ارسال آخرین بروزرسانی‌های سایت کمک کنند.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید مطالب سایت خود را پس از انتشار به صورت خودکار در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید و مخاطبان خود در آنها را از بروزرسانی سایت مطلع کنید؛ امروزه پلاگین‌های زیادی در جهت یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی و وبسایت وجود دارند که این امکان در آنها تعبیه شده است.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید سایت خود را در دایرکتوری‌های نمایش مطالب ثبت کنید تا به عنوان یک مزیت از لحاظ دریافت لینک برای شما محسوب شود. با اینکار می‌توانید رتبه سایت خود را با استفاده از دریافت بک‌لینک و ارسال سیگنال از طرف چنین سایت‌هایی افزایش دهید.
  • با استفاده از این ابزار می‌توانید اقدام به تهیه یک دایرکتوری در بخشی از سایت برای نمایش محتوای خارجی از سایت‌های انگلیسی‌زبان تهیه کنید تا کاربران خارجی را نیز به بازدید از سایت تشویق کنید. البته باید با متخصصان سئو در این زمینه مشورت کنید تا به رتبه سایت خود به صورت نا آگاهانه لطمه وارد نکنید.
  • جالب است بدانید بسیاری از افرادی که در حوزه بازاریابی و توسعه وب فعال هستند، اقدام به استفاده از چنین ابزارهایی می‌کنند تا بتوانند اخرین مقالات سراسر وب از سایت‌های مختلف را در کمترین زمان ممکن داشته باشند؛ بروز نگه داشتن دانش وب برای آنها بسیار مهم است و اگر آنها نتوانند چنین مطالبی را مطالعه کنند ممکن است یک یا چند قدم از رقبای خود عقب بیفتند.
  • برخی از کاربران اعتقاد دارند که استفاده از چنین ابزاری سبب سرگرم شدن آنها به خواندن مطالب جذاب و عقب افتادن از کار و زندگی روزمره خود می‌شود! جالب است بدانید در اینگونه ابزار‌ها، شما می‌توانید آنها را از طریق مرورگر خود غیرفعال کنید و فقط در زمان اوقات فراغت یا زمانی که فرصت کافی برای مطالعه آنها را داشتید، اقدام به فعال‌سازی آن نمایید. با اینکار نه تنها به زندگی شما لطمه‌ای وارد نمی‌شود، بلکه اوقات فراغت شما نیز با استفاده از مطالب موردنظر خودتان در کنار افزایش دانش پر می‌شود.

افزونه‌های زیادی برای استفاده از Rss Feed در سایت‌های وردپرسی وجود دارند که هریک از آنها دارای مزیت‌ها و البته معایبی هستند. در مقاله بعدی به برخی از افزونه‌های موجود در این زمینه که کاربران زیادی از آنها رضایت دارند می‌پردازیم تا بتوانید بهترین آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب و در سایت خود استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

 امروزه زمان اندک کاربران سبب شده است تا آنها وقت کافی برای بررسی مطالب سایت‌ها را نداشته باشند. در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از RSS در سایت پرداختیم که می‌توانید دلایل فعال نگه داشتن چنین ابزاری در سایت خود را بدانید و حتی به بهبود وضعیت آن کمک کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=40002
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
19,224اسکریپت خبرخوان اتوماتیک RSS Auto Pilot نسخه 2.5 تاریخ : 2016/05/30
7,092افزودن دکمه‌های اشتراک گذاری به خوراک RSS وردپرس تاریخ : 2018/05/27
29,543اسکریپت فارسی خبرخوان حرفه ای پرنس نسخه 2 تاریخ : 2014/06/26
15,756اسکریپت خبرخوان حرفه ای NewsPilot تاریخ : 2015/11/12
9,568اسکریپت ارسال مطالب به شبکه های اجتماعی Social Publisher تاریخ : 2017/03/16
22,077افزونه سئو خودکار وردپرس All in One SEO Pack تاریخ : 2016/02/15
14,972اسکریپت فارسی خبرخوان حرفه ای پرنس تاریخ : 2014/06/19
60,745افزونه وردپرس ربات کپی کننده مطالب Scrapes تاریخ : 2019/08/22
10,812۳ افزونه مفید برای ایجاد RSS در وردپرس تاریخ : 2018/12/18
13,426افزونه جلوگیری از کپی مطالب سایت وردپرس WP-CopyProtect تاریخ : 2016/03/1
14,863افزونه نمایش مطالب مرتبط وردپرس Contextual Related Posts تاریخ : 2016/03/5
11,041اسکریپت خبرخوان اتوماتیک RSS Auto Pilot نسخه 1.1 تاریخ : 2015/08/16
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file