ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل یا Conversion rate با رعایت نکات قبل از فروش

مقالات,آموزش,ترفند , آموزش ها , سئو

در مقاله نرخ تبدیل چیست به شما درباره نرخ تبدیل و مزایای آن برای افزایش فروش و درآمد سایت اینترنتی توضیحاتی ارائه شد. اما درباره بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل صحبت نکردیم.

 

اما حالا باید ببینیم چطور بهینه‌سازی سایت خود را بر اساس نرخ تبدیل انجام دهیم تا بتوانیم فروش بیشتر و رشد سریع‌تری داشته باشیم. پس شروع کنیم به توضیح مواردی که برای افزایش نرخ تبدیل بازدید‌کننده به مشتری مهم هست.

 

در قسمت اول این ماجرا به نکاتی که قبل از فروش محصول یا خدمات نیاز داریم خواهیم پرداخت. مواردی از جمله سرعت سایت، ساخت قیف فروش به روش بهینه و گزینه‌های دیگری که باید حتما برای رسیدن به فروش بیشتر رعایت کنید.

 

بر اساس نظرسنجی‌‌های انجام شده بیشتر از 40% از بازدیدکنندگان، سایت‌‌ها رو به دلیل لود بیشتر از ۵ ثانیه ترک می‌‌کنند. شرکت آمازون که به‌‌عنوان یکی از بزرگترین تجارت‌‌های الکترونیکی جهان فعالیت دارد متوجه شد که افزایش زمان لود به میزان 100 میلی‌ثانیه، میزان فروش را ۱ درصد کاهش خواهد داد!

 

کاهش زمان بارگذاری صفحه

هرچه سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کمتر باشد سایت شما می‌‌تونه نرخ تبدیل بهتری داشته باشد. در اینجا چند نکته ضروری که به سایت شما در راستای کاهش لود صفحه کمک می‌‌کند رو ذکر می‌‌کنیم.

 

ابزارهای تست عملکرد زیادی مثل Pingdom، GTmetrix یا Google PageSpeed Insights وجود دارد که شما برای آنالیز سرعت سایت خودتون می‌‌تونید از آن‌‌ها استفاده کنید.

بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل یا Conversion rate با رعایت نکات قبل از فروش

برای اینکه سرعت بالاتری در لود سایت خودتون تجربه کنید می‌‌تونید از یک قالب کم‌‌حجم استفاده کنید. همچنین باید پلاگین‌‌های غیرضروری که از آن‌‌ها استفاده نمی‌‌کنید رو از سایت خود حذف کنید تا سرعت سایت شما افزایش پیدا کند.

  • از هاست مناسب وردپرس برای بالا بردن سرعت استفاده کنید.
  • کاهش اندازه تصاویر و ویدئوهای سایت نیز در سرعت سایت تاثیر دارد.
  • فایل‌‌های جاوا و CSS رو فشرده‌‌سازی کنید تا شاهد سرعت بهتری در سایت باشید.
  • پلاگین کش رو در سایت خود نصب کنید و از آن استفاده کنید.
  • تنظیم یک شبکه تحویل محتوا یا CDN می‌‌تونه به افزایش سرعت سایت شما کمک کند.

اگر همه مواردی که در بالا به آن اشاره شد رو در سایت خود رعایت کنید پس از اندازه‌‌گیری سرعت سایت با ابزارهایی که گفته شد می‌‌تونید شاهد تغییر و افزایش چشمگیر سرعت سایت خود باشد.

 

قیف ساده فروش برای بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل

قیف فروش در واقع گام‌‌هایی است که یک خریدار باید طی کند تا پروسه خرید رو تمام کند. هرچقدر روند فروش شما در سایت کوتاه‌‌تر و ساده‌‌تر باشه نرخ تبدیل سایت شما بهتر خواهد بود.

 

یک مثال برای قیف فروش پیچیده و طولانی این است که شما از کاربرانتان می‌‌خواهید که موقع خرید و برای استفاده از خبرنامه ثبت‌‌نام کنند. یا اینکه آن‌‌ها را هنگام خرید مجبور به پر کردن جزئیات کنید و یا در آخر و زمانیکه کاربر اقدام به خرید می‌‌کند بخواهد از روند پرداخت پیچیده عبور کند. همه این موارد باعث کاهش نرخ تبدیل سایت شما می‌‌شود.

 

یکی از دلایل موفقیت سایت‌‌های بزرگی مثل آمازون راحتی کاربران هنگام خرید از این سایت است. در واقع این سایت‌‌ها روند فروش محصولات خودشون رو پیچیده و وقت‌‌گیر نمی‌‌کنند و به کاربر این امکان رو می‌‌دهند که در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند.

 

یکی از بهترین روش‌‌های بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل سایت این است که از کاربر هنگام خرید محصول درخواست اطلاعات بسیار زیاد نداشته باشید.

 

به صورت خلاصه سایت شما باید برای کاربران به راحتی قابل درک باشد و برای ناوبری و حرکت آسان باشد. همچنین به طور کلی سعی کنید تجربه کاربری و یک خرید عالی رو به کاربر بدهید تا کاربر مایل به مراجعه و خرید مجدد از سایت شما باشد.

 

موقعیت و اصطلاح کال تو اکشن‌ها

دکمه Call To Action همانطور که از اسمش پیداست بازدیدکنندگان سایت شما رو برای انجام یک عمل خاص دعوت می‌‌کند. دکمه Call To Action باید در همه صفحات شما وجود داشته باشد البته این دکمه‌‌ها باید برای کاربران شما برجسته و قابل مشاهده باشد.

 

هنگام ایجاد CTA سه نکته وجود دارد:

جایگذاری: اگر دکمه CTA رو بالای محتوایی که برای کاربر نمایش می‌‌دهید جایگذاری کنید تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

 

رنگ و شکل: CTA ها نباید با سایت شما ترکیب شوند یعنی باید به خوبی قابل مشاهده باشند. رنگ و شکل CTA باید با دکمه‌‌ای که انتخاب می‌‌کنید متفاوت باشد به طوریکه توجه به آن آسان باشد و توجه کاربر رو به خودش جلب کند.

 

این دکمه رو به یک سود جهت‌‌دار تبدیل کنید: بسیاری از Call To Action ها پیشنهاد خوبی نیستند. نمونه‌‌های بدی از این‌‌ها مانند اینجا کلیک کنید، دانلود، ادامه و غیره می‌‌باشد. این نمونه‌‌ها عمل‌‌گرا نیستند. در مقابل این موارد نمونه‌‌هایی هم مانند دریافت کتاب من، متصل بمانید و نمایش بیشتر و غیره جهت‌‌دار و نفع‌‌گرا هستند و استفاده از آن‌‌ها به سایت شما کمک می‌‌کند.

 

با وجود همه مواردی که برای بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل ذکر شد اصلا آسون نیست که شما متوجه شوید کدام CTA کارایی بهتری برای سایت شما دارد. پس برای شناخت CTA متناسب و کاربردی با سایت شما بهتره از تست A/B که در زیر به آن اشاره می‌‌کنیم استفاده کنید.

 

نمایش نظرات مشتریان

اگر سایت فروشگاهی شما محبوبیت بسیار کمی هم داشته باشد دیدگاه‌‌های خوب یا بد سایت رو در خود سایت و شبکه‌‌های اجتماعی در یک پنجره بدون توجه به چیزی نمایش دهید.

 

اگر بررسی‌‌های مشتری‌‌های فروشگاه آنلاین خودتون رو در صفحات همان محصول ادغام کنید نه تنها اعتبار بیشتری به محصول و سایت خود می‌‌دهید بلکه در تصمیم‌‌گیری مشتریان بالقوه تاثیر می‌‌گذارید و باعث می‌‌شوید آن‌‌ها آگاهانه‌‌تر تصمیم بگیرند.

 

آمازون شاید یکی از غول‌‌های اصلی تجارت الکترونیک باشد که بررسی نظرات رو به سطح دیگری برده است به این صورت که افراد حتی اگر قصد خرید آفلاین هم داشته باشند به این سایت مراجعه می‌‌کنند تا ببینند آن محصول ارزش خریدن دارد یا نه و بعد از آن تصمیم به خرید آن محصول می‌‌گیرند.

 

حتی اگر افراد یک بازخورد منفی برای شما ارسال کنند به یاد داشته باشید که نظرات منفی و انتقادات می‌‌تواند به بهبود سایت شما کمک کند.

 

از بازخوردها و نظراتی که برای سایت شما ارسال می‌‌شود استفاده کنید تا محصولات خودتون رو بازسازی کنید که این موضوع باعث رضایت مشتریان شما در آینده خواهد شد و نتیجه همه این موارد داشتن نرخ تولید بهتری برای سایت شما است.

 

ایجاد کمپین‌های بازاریابی و فروش

معمولا مشتریان سایت‌‌ها تبلیغات رو دوست دارند پس چرا شما از تبلیغات در سایت خود استفاده نکنید؟

AliExpress از تاثیر تبلیغات در سایت به خوبی آگاه است از این رو بیشتر تصاویر چرخشی در وب‌‌سایت خودش رو در اطراف تبلیغات قرار داده است.

 

اگر شما می‌‌تونید برای محصولاتی که در سایت شما محبوبیت دارند تخفیف بگذارید در واقع دارید اون محصول رو از روش بسیار خوبی تبلیغ می‌‌کنید. این موضوع باعث می‌‌شود سایت شما شانس بیشتری برای داشتن نرخ تبدیل بالاتر داشته باشد.

 

به‌‌غیر از فروش مستقیم محصولات و تبلیغات می‌‌تونید فروش محصول را با مواردی مانند ارسال رایگان، تضمین رایگان و سیاست‌‌های بازپرداخت که به کاربران کمک می‌‌کنند خرید بیشتری داشته باشند متصل کنید.

 

روی موج کم‌‌یابی بازی کنید!

آیا تا به‌‌حال چیزی رو می‌‌خواستید اما در دسترس نبوده؟این موضوع باعث شده شما اون محصول رو بیشتر بخواهید؟ اگر این اتفاق برای شما افتاده است بدانید که آن موضوع تاثیر موج کم‌‌یابی بوده است.

 

کمبود یا عرضه محدود یک محصول می‌‌تونه فروش آن را در دست بگیرد به دلیل اینکه این موضوع باعث می‌‌شه مردم اون محصول رو بیشتر بخواهند و قبل از تمام شدن آن اقدام به خرید آن کنند.

 

در تجارت الکترونیک از تکنیک‌‌های گوناگونی استفاده می‌‌شود تا از مزایای کم‌‌یابی یک محصول استفاده کنند به‌‌عنوان مثال اگر یک سایت تصویری رو نشان دهد که تنها 36 قطعه از محصول وجود دارد آن محصول در زمان کوتاه‌‌تری به فروش می‌‌رسد.

 

تخفیف دوره‌‌ای محدود نیز تاثیر مشابه موج‌‌ کم‌‌یابی روی مشتریان بالقوه دارد. برخی مواقع ممکن است کاربر قصد خرید چیزی رو نداشته باشد اما دیدن پیشنهاد تخفیف برای مدت محدود ممکنه اون‌‌ها رو متقاعد به فشردن دکمه خرید کند.

 

صفحه محصول را بهبود ببخشید!

آیا صفحه محصول شما 3 تا عملکردی که در بالا به آن اشاره شد را انجام می‌‌دهد؟ آیا بازدیدکنندگان شما با خرید محصولاتی از شما غافلگیر شده‌‌اند؟ اگر جواب این سوالات خیر است پس زمان اون رسیده شما صفحه محصول خودتون رو بهبود ببخشید.

 

اطلاع‌‌رسانی، فریب‌‌ دادن و اطمینان!

چطوری به بازدیدکننده سایت خود اطلاع‌‌رسانی کنید، اطمینان دهید و یا اینکه آن‌‌ها را فریب دهید؟

در اینجا چند عنوان رو که با استفاده از آن می‌‌توانید بازدیدکنندگان سایت رو از طریق یک صفحه محصول بهبود یافته به خریدار تبدیل کنید برای شما خواهیم گفت:

  • اطلاعات اولیه رو در بالای واترلاین قرار دهید.
  • تا جایی که ممکنه از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • ویژگی‌‌های محصول را ذکر کنید اما فراموش نکنید که در مورد مزایا صحبت کنید.
  • صفحه محصول را با ماژول اطلاع‌‌رسانی مشتری ادغام کنید.
  • صفحات محصول متناسب با SEO ایجاد کنید.
  • محصولات مشابه یا مکمل به صفحه محصول اضافه کنید.

علاوه بر همه موارد بالا شما این امکان رو دارید که محبوب‌‌ترین محصولات خودتون رو در صفحه اصلی سایت خود که احتمال بیشترین فروش رو دارند نمایش دهید.

به هرحال هدف اصلی این است که صفحات محصولی ایجاد کنید که باعث جذب بازدیدکنندگان شود و کاری کنید که آن‌‌ها بخواهند از سایت شما محصولی رو خریداری کنند.

 

سایت خود را با سئو سازگار کنید!

اگر شما در مورد سئو سایت اطلاعات زیادی ندارید مشکلی نیست. شما می‌‌تونید کسی رو استخدام کنید تا از سئو سایت شما رو مدیریت کند. اما شما باید به این نکته توجه کنید در صورتیکه سئو سایت شما بهینه نباشد فروش محصولات فروشگاهی شما با صدمه جدی روبه‌‌رو می‌‌شود.

 

بهینه‌‌سازی موتور جستجو یک عنصر ضروری است که به افراد کمک می‌‌کند تا سایت شما رو در موتورهای جستجو بهتر پیدا کنند.

 

در اینجا نکات و راهنمایی‌‌های مفیدی برای افزایش ترافیک طبیعی فروشگاه اینترنتی شما نمایش داده می‌‌شود:

  • محصولات رو در نزدیکی صفحه اصلی سایت نگهداری کنید: صفحه اصلی منبع اصلی هویت نام تجاری است در واقع صفحه اصلی اولین صفحه‌‌ای است که موتورهای جستجو بررسی می‌‌کنند.
  • استفاده از عنوان‌‌های تاثیرگذار.
  • از کلمات کلیدی درست و صحیح استفاده کنید.
  • URL صفحه سایت را بهبود دهید.
  • برای هر محصول سایت برچسب‌‌های مرتبط بگذارید.
  • از تگ rel=canonical در دسته‌‌بندی‌‌های سایت خود استفاده کنید.

 

بهبود فهرست فروشگاه اینترنتی برای بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل

اغلب مدیران فروشگاه‌‌های اینترنتی اهمیت ناوبری فروشگاه اینترنتی رو نادیده می‌‌گیرند در حالیکه ناوبری در روند خرید یک محصول از سایت شما توسط یک کاربر بسیار مورد اهمیت است.

دلیل اهمیت ناوبری بسیار ساده است چراکه با استفاده از آن کاربر سریع‌‌تر می‌‌تونه به خواسته‌‌اش در سایت برسد و شانس بیشتری برای خرید در سایت شما خواهد داشت.

اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده باشید متوجه خواهید شد که ناامیدکننده‌‌ترین اتفاقی که ممکنه برای کاربر پیش بیاید این است که سایت فروشگاهی نتواند منظور بازدیدکننده رو متوجه شود.

در چنین مواردی نوار ناوبری سایت پر از محتوای غیر ضروری و CTAهایی که عملا نباید در آن نوار وجود داشته باشند است و یا اینکه نوار ناوبری دارای آیتم‌‌های منویی است که به آن تعلق ندارد.

از این رو شما باید ناوبری فروشگاه اینترنتی خودتون رو بهبود ببخشید تا کاربرانتان بتونند در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به خواسته خود در سایت شما برسند و بتونند به راحتی خرید کنند.

 

عناصر مهم برای داشتن یک فهرست عالی

  • شناسایی صفحات برای محصولات، روش‌‌های پرداخت و جزئیات تحویل آسان است.
  • لینک به سبد خرید، صفحه بررسی و دسته‌‌های بیشتر در یک نگاه در بالای سایت برای همه قابل شناسایی است.
  • این ناوبری برای اینکه کاربر یک خرید امن و سریع داشته باشد اون رو از صفحه سبد خرید به پرداخت هزینه هدایت می‌‌کند.
  • صفحه محصول به صورت موثر تمام عناصر ضروری را بدون هیچ‌‌گونه اختلالی نشان می‌‌دهد مثلا عکس اصلی، قیمت، تعداد، نوع، دکمه افزودن به سبد خرید، توضیحات کامل، توضیحات کوتاه و اطلاعات فنی و بررسی در این صفحه به صورت کامل نمایش داده می‌‌شود.

به دلیل رایج شدن استفاده از تلفن‌‌های همراه در سال 2019 باید توجه ویژه‌‌ای به ناوبری سایت در دستگاه‌‌های هوشمند داشته باشید. اگر ناوبری سایت شما در دستگاه‌‌های هوشمند نیز مانند دسکتاپ شما باشد یعنی به هدف خود نزدیک شده‌‌اید و می‌‌تونید مطمئن باشید که نرخ تبدیل سایتتان بیشتر خواهد شد.

 

گزینه‌‌های پرداخت چندگانه

یکی از عوامل حیاتی که باعث بالابردن تجربه کاربران می‌‌شود گزینه‌‌های متعدد پرداخت است.

همه افرادی که از سایت شما بازدید می‌‌کنند گزینه‌‌های مشابهی برای پرداخت ندارند. برخی از کاربران ممکنه از کارت‌‌های عضو شتاب یا بیت‌‌کوین و برخی دیگر از گزینه‌‌هایی مانند PayPal استفاده می‌‌کنند.

 

اگر سایت شما تنها با کارت‌‌های عضو شتاب به کاربران اجازه خرید از سایت رو بدهد در واقع افرادی که قصد خرید با گزینه‌‌های دیگر مثل بیت‌‌کوین و غیره رو دارند رو از دست می‌‌دهید.

 

بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل با ساخت فروشگاه چندزبانه

اگر شما یک فروشگاه چند زبانه بسازید شانس این رو دارید که بازدیدکنندگانی از کشورهای دیگر داشته باشید.

تمامی کابران به زبان مادری شما صحبت نمی‌‌کنند. اگر یک کاربر مثلا انگلیسی زبان به سایت شما وارد شود و محصولی رو با زبان مادری خود پیدا کند ترغیب به دیدن و خریدن آن محصول می‌‌شود.

اگر فروشگاه خودتون رو چند زبانه کنید این فرصت رو دارید که وارد فروشگاه جهانی شوید و قسمت‌‌های مختلف جهان رو برای عرضه محصولات خودتون هدف قرار دهید.

در اینجا چند دلیل برای اینکه شما باید یک فروشگاه تجارت الکترونیکی چند زبانه داشته باشید رو گفته‌‌ایم:

  • کسب و کار خودتون رو با بین‌‌المللی شدن گسترش دهید.
  • کاربرانی با چند زبان مختلف در سایت شما آنلاین می‌‌شوند.
  • استفاده از فروشگاه‌‌های چندزبانه کسب و کار شما رو حرفه‌‌ای جلوه می‌‌دهد.
  • با استفاده از زبان غیر مادری در سایت می‌‌تونید از رقیبان خود پیشی بگیرید.
  • می‌‌تونید با سرمایه‌‌گذاری کم نتایج بسیار خوبی برای سایت خودتون کسب کنید.

با این حال و با توجه به تمامی موارد گفته شده قبل از اینکه هیجان‌‌زده شوید و یک زبان دیگر رو برای سایت خودتون اتخاذ کنید به یاد داشته باشید که صرفا ترجمه سایت به یک زبان دیگر کافی نیست. بعضی مواقع ترجمه بعضی کلمات مسخره به نظر می‌‌رسد پس به یاد داشته باشید که از یک فرد حرفه‌‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا سایت شما رو به خوبی ترجمه کند.

 

نمایش به چند ارز مختلف

اگر شما مشتری‌‌های بین‌‌المللی در سایت خود داشته باشید نباید قیمت محصولات خودتون رو تنها در یک ارز به نمایش در بیاورید.

 

با این حال در این راستا یک متغیر مبادله ارز می‌‌تونه به شما کمک کند. در واقع این متغیر مبادله به بازدیدکنندگان کمک می‌‌کند تا قیمت محصول در فروشگاه اینترنتی شما رو به ارز کشور خود ببینند.

 

به‌‌عنوان مثال سایت AliExpress به راحتی به کاربران خود این امکان رو می‌‌ده که از نوار بالای منوی اصلی سایت قیمت محصول رو به ارز محلی خود تغییر دهند.

 

این موضوع نه تنها باعث می‌‌شود کاربران راحت‌‌تر سایت فروشگاهی رو مرور کنند بلکه اون‌‌ها نسبت به خرید محصول از سایتی که قیمت رو به ارز محلی کاربر نمایش می‌‌دهد حساس‌‌تر می‌‌شوند و بیشتر به آن توجه می‌‌کنند.

 

بهبود تجربه کاربری برای موبایل

شکی در این موضوع نیست که گوشی‌‌های هوشمند آینده همه ما هستند. در سال 2017 کاربرانی که از طریق گوشی‌‌های هوشمند از سایت‌‌های خرده‌‌فروشی دیدن کرده‌‌اند به نسبت بازدید سایت از دسکتاپ بیشتر بود.

بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل یا Conversion rate با رعایت نکات قبل از فروش

اما شما نباید به کاربران تلفن‌‌های هوشمند و دسکتاپ به صورت جداگانه نگاه کنید: تحقیقات نشان داده که اغلب افراد تصمیمات کلیدی برای خرید یک محصول رو با تلفن‌‌های هوشمند خود می‌‌گیرند اما در نهایت ترجیح می‌‌دهند همان محصول رو با استفاده از کامپیوتر خودشون خریداری کنند.

 

علاوه بر این به طور متوسط کسانیکه از دستگاه‌‌های هوشمند مثل موبایل، تبلت، آیپد استفاده می‌‌کنند دو برابر افرادی هستند که از کامپیوتر شخصی استفاده می‌‌کنند.

 

وقتی پیشنهاد یک محصول در راه درستی به کاربر ارائه شود بازدیدکنندگان مایل به خرید آن حتی با موبایل هم هستند. تجارت از طریق تلفن‌‌های هوشمند در‌‌حال پیشرفت است به صورتیکه در سال 2019 میزان آن به 44.7 درصد نیز رسیده است.

 

فروشگاه‌‌های تجارت الکترونیکی‌‌ای که خودشون رو با تلفن‌‌های همراه هم‌‌سان و سازگار کردند به نسبت دیگر فروشگاه‌‌ها از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار می‌‌باشند. این موضوع باید صاحبان فروشگاه‌‌های اینترنتی رو تشویق کند تا با تلفن‌‌های همراه سازگان و هم‌‌راستا شوند و فروشگاه‌‌ خود را برای تلفن‌‌های همراه بهینه کنند.

 

فلسفه تلفن‌‌همراه اول فقط شامل بهینه‌‌سازی فروشگاه‌‌های اینترنتی نیست بلکه کل استراتژی‌‌های بازاریابی است که باید شامل فعالیت‌‌های طراحی شده برای دستگاه‌‌های تلفن همراه باشد از ابعاد اجتماعی گرفته تا خبرنامه‌‌های تلفن همراه.

 

پشتیبانی تمام‌‌وقت و چت آنلاین

شفافیت در سایت یکی از عواملی است که باعث افزایش اعتماد بازدیدکننده از سایت می‌‌شود و یکی از عواملی هم که باعث شفافیت در سایت می‌‌شود پشتیبانی چت آنلاین در سایت است.

 

یکپارچه‌‌سازی گزینه‌‌ی پشتیبانی چت آنلاین می‌‌تونه باعث شود ناخودآگاه بازدیدکننده به سایت شما اعتماد کند و فکر کند افراد واقعی پشت پرده چت آنلاین حضور دارند و به سوالات آن‌‌ها پاسخ می‌‌دهند.

 

آن‌‌ها نه تنها می‌‌تونند سوالاتی رو که در ذهنشون شک ایجاد کرده رو در این چت آنلاین بپرسند بلکه می‌‌تونند تصمیمات سریعی در مورد خرید محصولی که شما در سایت خود دارید بگیرند.

 

اکثر مردم پشتیبانی چت آنلاین رو به نسبت ایمیل یا تلفن ترجیح می‌‌دهند. شما می‌‌تونید در سایت خود شرایطی رو بوجود بیاورید تا کاربرانتان با یکدیگر تعامل کنند این موضوع باعث می‌‌شود کاربران یک تجربه مثبت از سایت شما داشته باشند و حجم بیشتری از مردم در سایت شما اقدام به خرید محصولات کنند.

 

تحویل محصول در همان روز

سیاست بازگشت محصول و تبادل محصول باعث می‌‌شود کاربر بدون نگرانی و با اطمینان کامل محصول رو خریداری کند. از این رو خط و مشی بازگشت که به طور واضح به صورت مشتری محور نوشته شده است می‌‌تونه قروش سایت شما رو افزایش دهد و باعث کاهش فروش فروشگاه‌‌ها شود چرا که در این مورد کاربر بدون هیچ تردیدی محصول رو خریداری می‌‌کند.

 

معمولا کاربران برای خرید از فروشگاه‌‌هایی که گزینه بازگشت محصول رو ندارند دودل هستند و به آسانی از آن‌‌ها خرید نمی‌‌کنند. بنابراین امکان پس دادن محصول، بازپرداخت روشن و سیاست مبادله می‌‌تونه فروش سایت شما رو متوقف کنه و یا یک بازدیدکننده رو به یک مشتری تمام وقت تبدیل کند.

 

دریافت بازخورد از مشتریان

مشتری‌‌ها معمولا به دیگر کاربرانی که تجربیات خودشون رو در مورد خرید یک محصول با آن‌‌ها در میان می‌‌گذارند اطمینان می‌‌کنند. این موضوع علاوه بر افزایش اعتماد مشتری موجب افزایش احتمال مکانیسم زنجیره‌‌ای می‌‌شود. این موضوع به‌‌نوبه‌‌ی خود باعث آگاهی بیشتر مشتریان و بالا رفتن تمایل آن‌‌ها برای خرید محصولات می‌‌شود.

 

بازدیدکنندگان علاقه‌‌مند به گوش دادن و بررسی آنلاین هستند یکی از ساده‌‌ترین و مستقیم‌‌ترین راه‌‌های اعتبار بخشیدن به سایت شما هستند. اما این سوال به‌‌وجود می‌‌آید که چگونه مشتری تشویق به این می‌‌شود که یک بخشی از زمان خودش رو برای گذاشتن نظرات در سایت شما سرمایه‌‌گذاری می‌‌کند؟

 

راه‌‌هایی که باعث جلب بازدیدکنندگان می‌‌شود:

نظرسنجی: می‌‌تونید در آخر فرآیند خرید به کاربر اعلام کنید که در ازای پر کردن و ارسال فرم نظرسنجی این امکان رو داره که در خرید بعدی از یک تخفیف برخوردار شود یا اینکه یک هدیه کوچک در ازای آن برای کاربر در نظر بگیرید.

 

دیدگاه‌‌ها: یک فرم در صفحه محصولات سایت خود قرار دهید تا کاربر بتونه نظرات خودش را در آن وارد کند البته باید این موضوع به‌‌ گونه‌‌ای باشد که کاربر آزادانه امکان ارسال تجربه خودش رو داشته باشد.

 

بررسی شخص ثالث: بسیاری از کاربران به بررسی‌‌های انجام گرفته موجود در سایت اعتماد می‌‌کنند اما همه بازدیدکنندگان زمان کافی برای دیدن این پورتال رو ندارند. برای این مورد اگر یک لینک به سایت‌‌های خارجی که در آن تعداد زیادی بررسی از محصول مورد نظر وجود دارد قرار دهید می‌‌تونه به این افراد کمک زیادی کند که همه این موضوعات نیز می‌‌تونه در روند بالا بردن اعتبار شرکت مفید باشد.

 

متن‌های تاثیر گذار بنویسید!

اگر کپی وب‌‌سایت شما کاربران رو قانع نکند اون موقع هست که باید در این مورد فکر کنید و راهکارهایی در پیش بگیرید. یک عنوان ( سرتیتر، کپی، تگ‌‌لاین) موثر باید قادر باشه USP (پیشنهاد فروش منحصربه‌‌فرد یک محصول) سایت شما رو بدون اینکه این موضوع پیچیده به نظر برسد به فروش برساند.

 

تگ‌‌لاین‌‌های خودتون رو کوتاه و در یک نقطه متمرکز کنید. تگ‌‌لاین‌‌های سایت شما باید بتوانند مشتری رو ترغیب به خواندن بیشتر مطالب مربوط به محصولات شما کند.

 

به‌‌عنوان مثال کمپانی Truckers Report با انجام چند تغییر بسیار مهم در تگ‌‌لاین‌‌ها و کپی‌‌های خود توانست باعث افزایش 21.7 درصدی تبدیلات خود شود.

 

یک مورد مشابه دیگر سایت Wilson HTM است که با تغییر عناوین و تگ‌‌لاین‌‌های خودش توانست ثبت‌‌نام در سایت خودش رو به 52.8 درصد افزایش دهد.

 

اضافه کردن چت باکس با هوش مصنوعی

Chatbotها در واقع چت‌‌هایی هستند که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌‌کنند. این چت‌‌باتس‌‌ها با مشتری ارتباط برقرار می‌‌کنند و درخواست‌‌های آن‌‌ها را جمع‌‌آوری و بررسی می‌‌کنند و پاسخ‌‌های متناسب با درخواست کاربر به آن‌‌ها ارائه می‌‌دهند.

 

Chatbotها یک انقلاب در را کسب و کار با مشتریان است. یک chatbot به کاربران اجازه می‌‌دهد که محصولات مختلف را ردیابی کنند. پرداخت های ساده را انجام دهند یا حتی می‌‌توانند به عنوان دستیار شخصی که همراه با کاربر در تمام مراحل خرید محصول حضور دارد عمل کند.

 

فیس‌‌بوک، WhatsApp، توییتر و گوگل از جمله بزرگترین نام‌‌هایی هستند که از ربا‌‌ت‌‌های یکپارچه در سیستم‌‌عامل پیام‌‌رسانی فوری استفاده می‌‌کنند تا بتونند به خرید، رزرو و خدمات دیگر مربوط به مشتری کمک کنند.

 

طبق نظرسنجی کاربرانی که از چت آنلاین استفاده می‌‌کنند 5 تا 30 درصد بیشتر در سایت حضور دارند. حتی نرخ تبدیل سایت نیز برای مشتریانی که از چت آنلاین استفاده می‌‌کنند 5 تا 10 برابر بیشتر است.

 

یک راه بسیار مطمئن برای افزایش نرخ تبدیل سایت این است که شما یک Chatbot رو به سایت خود معرفی کنید یا از هوش مصنوعی استفاده کنید تا روند و سفر خرید کاربر رو ارتقاء دهید این موضوع باعث افزایش نرخ تولید سایت شما می‌‌شود.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اجتماعی را بررسی کنید

تجارت اجتماعی در واقع به اتحاد دو موضوع تجارت الکترونیک و رسانه‌‌های اجتماعی می‌‌گویند. تجارت اجتماعی نوع جدیدی از تجارت دیجیتال می‌‌باشد که از طریق وبلاگ‌‌ها، شبکه های اجتماعی، انجمن‌‌ها و غیره صورت می‌‌گیرد. این تجارت یک مشارکت قوی از مشتری‌‌ها رو ارائه می‌‌دهد و پایه و اساس آن بازار مکالمات است.

 

این موضوع بلاگرها و متخصصان صنعت رو به‌‌گونه‌‌ای تحت تاثیر قرار داد که تا به حال چیزی روی آن‌‌ها تا این حد اثر نداشته است. اعدادی که از این تاثیر به دست آمده این موضوع رو تایید می‌‌کنند. 70 درصد از کاربران پیشنهادات قابل اعتماد در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند از دایره اجتماعی در نظر می‌‌گیرند . 74 درصد از کاربران از رسانه‌‌های اجتماعی برای تصمیم‌‌گیری خرید خود استفاده می‌‌کنند.

شبکه‌‌های اجتماعی یک ابزار استثنایی برای ارتقاء خدمات و بهبود محصولات از طریق هر نوع محتوایی مانند تصویر، ویدئو، مقالات و غیره می‌‌باشند.

 

شبکه‌‌های اجتماعی یک فرصتی رو برای برندهای مختلف و محصولاتشون برای تعامل بین یکدیگر بوجود می‌‌آورد. همچنین این شبکه‌‌ها به مشتری این امکان رو می‌‌دهند تا با کسب و کارها ارتباط برقرار کنند و نظرات و سوالات خودشون رو به راحتی بیان کنند.

 

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم تجارت اجتماعی فاصله بین مشتری‌‌ها و شرکت‌‌ها را کاهش می‌‌دهد و باعث می‌‌شود مدل سنتی و یک‌‌طرفه تغییر یابد و بر اساس این موضوع شرکت‌‌ها محصولات خودشون رو به مشتری‌‌ها ارائه می‌‌دهند درواقع می‌‌تونند کاربر رو به خرید محصول تشویق کنند و باعث شوند نرخ تبدیل سایت افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

در نظر گرفتن یک نقطه‌‌فروش منحصربه‌‌فرد (USP)

نقطه فروش منحصر به فرد فروشگاه آنلاین شما چیست؟ اگرشما نمی‌‌تونید به این سوال پاسخ دهید یعنی اینکه شما USP مشخصی برای سایت خودتون ندارید.

 

USPها به شما کمک می‌‌کنند تا نظر مشتری رو به خرید از سایت خود جلب کنید. به‌‌عنوان مثال USP سایت شما می‌‌تونه مواردی مثل کمترین قیمت تضمین شده و یا 100٪ محصولات اصلی باشد. این موارد نمونه‌‌های تصادفی هستند اما می‌‌تونید چیزهایی رو که واقعا کاربر می‌‌خواهد به آن‌‌ها وعده دهید تا نرخ تولید سایت خودتون رو افزایش دهید.

 

به‌‌عنوان یک مثال خاص صفحه فرود سایت Wistia توسط USP توسعه‌‌یافته است. نرم‌‌افزار ویدئو برای کسب‌‌ و کارهای video-loving ساده و خاص است.

 

بهبود امنیت سایت

هیچ مشتری‌‌ای دوست نداره زمان خرید یک محصول به صورت آنلاین اطلاعات حریم خصوصی و امنیتی‌‌اش به خطر بیوفته. زمانیکه شما دارید در یک سایت رو مرور می‌‌کنید در واقع اطلاعات شما با آن سایت در حال مبادله است و این موضوع برای هیچ مشتری‌‌ای استثناء نیست.

 

با این حال بیشترین تهدید برای کاربر زمانی است که به صفحه پرداخت هزینه می‌‌رود. اگر اطلاعات کارت شما به دلیل نبود امنیت بالا دزدیده شود ممکنه شما متحمل تلفات و سرقت مالی شوید.

 

با توجه به اینکه در سال 2019 هستیم بسیاری از مردم از نیاز به امنیت بالا در فروشگاه‌‌های اینترنتی آگاهی دارند و اگر بازدید کننده سایت شما متوجه امنیت کم سایت شود به راحتی می‌‌تونه از خرید منصرف شود.

 

مطمئن شوید که تمامی پروتکل های امنیتی لازم را در سایت شما فعال شده است و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات مشتریان خود از هکرها را انجام داده اید!

 

امیدوارم این مقاله به شما برای بهینه‌‌سازی نرخ تبدیل سایتتان کمک کرده باشد. در مقاله بعدی منتظر روش‌هایی برای افزایش فروش بعد از خرید محصول باشید.

موفق باشید. 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 مقالات,آموزش,ترفند , آموزش ها , سئو
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=46181
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file