ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

آموزش فارسی کردن وردپرس

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

فارسی کردن وردپرس این امکان را به شما خواهد داد که در پنل مدیریت وردپرس بتوانید از زبان فارسی استفاده کنید. معمولا از آنجایی که بیشتر ما ممکن است هنگام نصب وردپرس آن را از سایت رسمی انگلیسی دریافت کنیم هنگام نصب و راه‌اندازی وردپرس زبان آن روی انگلیسی قرار خواهد داشت. پس لازم است که با مراجعه به تنظیمات و انتخاب زبان فارسی فایل‌های مربوط به فارسی کردن وردپرس را دانلود کرده و در نهایت زبان سایت را از انگلیسی به فارسی تبدیل کنیم.

 

آموزش فارسی کردن وردپرس

 

در این آموزش از بیست اسکریپت قصد دارم به نحوه تغییر زبان در وردپرس و تبدیل وردپرس انگلیسی به فارسی با دو روش بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید زبان سایت خودتون را از انگلیسی به فارسی تغییر دهید.

 

آموزش فارسی کردن وردپرس

همونطور که در بالا اشاره کردم، فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در برخی موارد نتونید از روش‌های ساده اون جوابی بگیرید و برای این کار باید از روش‌های دستی برای فارسی سازی پنل مدیریت وردپرس استفاده کنید که در اینجا به معرفی دو روش برای فارسی کردن مدیریت وردپرس میپردازم که عبارتند از:

1. فارسی کردن وردپرس از تنظیمات وردپرس

برای شروع فارسی کردن وردپرس ابتدا باید به پیشخوان وردپرس وارد شوید. برای این منظور میتونید با استفاده از آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس با روش‌هایی که برای ورود به پیشخوان وردپرس توضیح داده شده آشنا شوید. بعد از اینکه وارد پیشخوان وردپرس شدید به مسیر Settings> General مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر از بخش Site Language زبان فارسی یا هر زبان که قصد دارید برای وردپرس از اون استفاده کنید را انتخاب کنید.

آموزش فارسی کردن وردپرس

حالا همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید زبان‌های در دسترس برای وردپرس نمایش داده شده و بسته به انتخاب خودتون میتونید زبان دلخواه برای نصب بر روی وردپرس را انتخاب کنید. بعد از اینکه زبان فارسی را انتخاب کردید در انتهای صفحه روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

 

بعد از کلیک روی این گزینه اگر فایل‌های مربوط به فارسی کردن وردپرس از قبل وجود داشته باشد تغییرات سریعا اعمال می‌شود اما اگر از قبل فایل‌های RTL و زبان وجود نداشته باشند چند لحظه‌ای باید صبر کنید تا دانلود شده و به وردپرس اضافه شوند و در نهایت عملیات تبدیل وردپرس انگلیسی به فارسی انجام گیرد.

 

2. تبدیل وردپرس انگلیسی به فارسی

توی این روش باید به صورت دستی فایل زبان فارسی وردپرس رو داخل هسته وردپرس قرار داده و ذخیره کنید. بعد از اینکه فایل‌های زبان قرار داده شد باید با ویرایش کردن فایل wp-config.php زبان رو روی حالت فارسی تنظیم کنید. برای شروع این کار باید مراحل زیر رو به ترتیب طی کنید.

 

گام اول: ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه دانلود وردپرس فارسی هدایت شده و با کلیک روی دکمه دریافت وردپرس فارسی کلیک کنید تا آخرین نسخه وردپرس دانلود بشه.

 

سپس فایل زیپ را باز کرده و وارد مسیر wordpress\wp-content\languages بشید. توی این پوشه فایل‌ها و پوشه‌هایی قرار دارند که باید هر فایل که با فرمت mo. و po. قرار داره را کپی کنید و در مسیر wp-content\languages هاست خودتون جایگزین کنید. دقت کنید که اگر افزونه‌هایی که نصب کردید یا قالبی که ازش استفاده می‌کنید در پیشخوان وردپرس فارسی هست، پوشه‌هایی که داخل پوشه languages با نام‌های plugins و themes قرار دارند رو نباید جایگزین کنید، چرا که این پوشه‌ها برای فایل‌های زبان افزونه و قالب هستند که فارسی هستند. حالا فایل‌های mo. و po. رو باید داخل هاست خودتون در همین مسیر آپلود کنید.

 

گام دوم: ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید.

آموزش فارسی کردن وردپرس

حالا به مسیر public_html/wp-content/languages مراجعه کرده و روی دکمه آپلود که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید. وارد صفحه جدیدی میشید که در اونجا امکان انتخاب فایل برای آپلود رو خواهید داشت که باید فایل‌های زبان mo. و po. که داخل فایل دانلود شده وجود دارند رو توی این مسیر آپلود کنید. کلیه این فایل‌ها به نام fa_IR ختم میشن.

 

گام سوم: وارد مسیر public_html شده و فایل wp-config.php رو پیدا کنید. سپس روی فایل راست کلیک کرده و گزینه EDIT رو انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل براتون باز شده و به دنبال عبارت زیر در اون بگردید.

define('WPLANG',")

بعد از پیدا کردن این خط باید کد زیر رو باهاش جایگزین کنید.

define(‘WPLANG’, ‘fa_IR’);

با جایگزین کردن این کد به وردپرس دستور میدین که موقع خوندن فایل زبان مدیریت وردپرس باید فایل زبان فارسی خونده بشه که در این صورت مشکل فارسی نشدن پیشخوان وردپرس حل خواهد شد. حالا اگر به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و دکمه‌های CTRL + F5 رو بزنید میبینید که پیشخوان وردپرس از انگلیسی یا هر زبان دیگه که قبلا بوده، به فارسی تبدیل شده است.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید سایت وردپرسی خودتون را از زبان انگلیسی به فارسی تبدیل کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=47916
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
10,238دانلود تم اسکای لب برای وردپرس تاریخ : 2013/12/25
2,784آموزش بازگردانی یا Undo تغییرات در وردپرس تاریخ : 2023/10/30
9,432دانلود مجموعه افزونه و قالب سایت WPMUDEV بروزرسانی خرداد ۹۴ تاریخ : 2015/06/13
14,184شخصی سازی صفحه خوش آمدگویی وردپرس با افزونه Divi Dashboard Welcome تاریخ : 2018/07/27
14,134افزونه صفحه ساز گرافیکی لایو کامپوسر Live Composer v1.1 تاریخ : 2015/01/10
13,171عدم نمایش مطالب دسته خاص صفحه اصلی وردپرس تاریخ : 2014/04/26
13,232افزونه بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی تاریخ : 2015/01/14
12,530بازگردانی به نسخه های قبلی افزونه و پوسته ها در وردپرس تاریخ : 2017/08/1
13,890نمایش ویترین لوگوها در وردپرس با Logos Showcase تاریخ : 2015/05/24
8,256ساخت نام کاربری فارسی در وردپرس با افزونه WordPress Special Characters in Usernames تاریخ : 2019/11/19
13,200دانلود پوسته چند منظوره وردپرسی Converio نسخه 1.0.13 تاریخ : 2016/02/1
1,288آموزش غیر فعال سازی بازتاب به خود در وردپرس تاریخ : 2024/01/19
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file