ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

وردپرس یا Medium؟ کدام یک بهتر است؟

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

بدون شک انتخاب یک بستر مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی تأثیر زیادی در میزان موفقیت آن دارد؛ به همین دلیل است که شما باید اطلاعات دقیقی در خصوص تمامی پلتفرم‌های موجود کسب کنید تا بتوانید یک بستر متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید. وردپرس و Medium دو سیستم کامل برای راه‌اندازی سایت هستند. اما سوال اینجاست: وردپرس یا Medium؟

 

هر پلتفرمی که شما برای کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنید دارای یک سری ویژگی‌های مجزا و خاص می‌باشد؛ به‌صورت دقیق نمی‌توان گفت کدام پلتفرم بهترین است و یا کدام پلتفرم اصلاً خوب نیست. انتخاب یک پلتفرم مناسب تماماً بر عهده خود شما است. شما باید با توجه به نیاز سایت خود و شناخت ویژگی‌های تمامی پلتفرم‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم زمان زیادی را صرف انتخاب یک پلتفرم مناسب کنید تا اینکه بخواهید زمان خود را صرف حل مشکلات یک پلتفرم نامناسب کنید.

 

انتخاب یک پلتفرم مناسب نه تنها تأثیرگذاری سایت شما را چند برابر می‌کند بلکه باعث می‌شود در مدت‌زمان کوتاهی به موفقیت برسید و کسب‌وکار خود را به مراحل خیلی بالا برسانید. ما در این مقاله دو تا از پلتفرم‌های رایج یعنی WordPress و Medium را برای شما بررسی خواهیم کرد.

 

وردپرس یا Medium؟

در وهله اول توضیحاتی در خصوص وردپرس در اختیار شما قرار خواهیم داد و پس‌ازآن به سراغ Medium می‌رویم. در این مقاله ویژگی‌های هر دو این سیستم‌ها را برای شما خواهیم گفت و شما باید به‌دلخواه خود و متناسب با فعالیت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که کاملاً منبع باز و رایگان می‌باشد. این سیستم توانسته محبوبیت بسیار بالایی را در بین افراد پیدا کند. مدیریت بسیار آسان این سیستم باعث شده تا همه افراد به سمت آن رو بیاورند؛ این سیستم مدیریت محتوا برای همه افراد کاربرد دارد تا آنجایی که از وبلاگ نویسان ساده تا شرکت‌های بسیار بزرگ از آن استفاده می‌کنند.

وردپرس یا Medium؟ کدام یک بهتر است؟

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم وردپرس این است که شما فارغ از فعالیتی که در سایت خود دارید می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. فرق ندارد شما می‌خواهید یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا سایت خبری و …؛ درواقع انعطاف‌پذیری بالای سیستم مدیریت محتوای وردپرس باعث شده تا هر کسب‌وکاری بدون هیچ محدودیتی بتواند از آن استفاده کند.

 

می‌توان به جرئت گفت وردپرس یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهات است. شما در این سیستم به‌عنوان مدیر سایت قابلیت‌های بسیار زیادی در دست خواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی سایت خود را مدیریت کنید.

 

معرفی پلتفرم Medium

وردپرس یا Medium؟ کدام یک بهتر است؟

این پلتفرم بیشتر برای نویسندگان و بلاگر‌ها کاربرد دارد. البته در برخی مواقع برای افرادی که فعالیتشان بر روی محتوا متمرکز می‌باشد نیز می‌تواند مفید واقع شود. ازآنجاکه این سیستم نسبتاً جوان است یعنی مدت‌زمان کوتاهی از ارائه آن می‌گذرد به‌سادگی و جذابیت خود اهمیت زیادی می‌دهد و همواره در تلاش است یک پلتفرم زیبا برای خوانندگان و ناشران ارائه دهند.

 

یکی از نکات بسیار خوبی که در این سیستم به چشم می‌خورد این است که Medium مخاطب داخلی دارد. اگر شما یک سایت اینترنتی را از ابتدا راه‌اندازی می‌کنید باید برای اینکه بتوانید یک حضور قوی در دنیای اینترنت داشته باشید تلاش‌های زیادی کنید. درواقع ممکن است شما مدت‌زمان زیادی را صرف پیدا کردن مخاطبان خود کنید.

 

در این سیستم مادامی‌که شما مطالب و محتوای بسیار عالی منتشر می‌کنید این امکان را دارید که به‌سرعت مخاطب بسازید. این سیستم درواقع مبتنی بر محتوا است که به کاربران شما کمک می‌کند درزمینه علایق خود به محتوای موردنظر خودشان دست پیدا کنند. به یاد داشته باشید که کاربران تنها در صورتی شما را دنبال می‌کنند که محتوای شما برایشان جذاب و مفید باشد.

 

مورد دیگری که در این سیستم قابل‌توجه است رتبه‌بندی Clap است. درواقع شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی میزان درگیر شدن هر خواننده با محتوا را اندازه بگیرید. با این قابلیت شما شناخت بهتری را از محتوای خود خواهید داشت و متوجه می‌شوید کدام محتوا برای خواننده کاربردی و مفید بوده است. همچنین می‌توانید مقاله‌هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید و آن‌ها را تقویت کنید و بهبود ببخشید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید.

 

مقایسه WordPress و Medium

مسلماً این سیستم‌ها عملکردهای متفاوتی دارند و شما باید این موارد را بشناسید و از جهات مختلف آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا به یک نتیجه مفید برسید. در این قسمت برخی از موارد بسیار مهم که ممکن است بر روی تصمیم‌گیری شما تأثیر بگذارد را برای شما آورده‌ایم.

 

از نظر راحتی در استفاده

مراحلی که شما باید برای نصب و راه‌اندازی وردپرس طی کنید بسیار ساده بوده و شما با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. البته اگر بخواهید این سیستم را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و از تنظیمات پیشرفته آن استفاده کنید باید یک سری آموزش را حتماً در برنامه خود قرار دهید. سایت‌های آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که آموزش‌های آنلاینی در این خصوص قرار می‌دهند و شما به‌سادگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

به‌صورت کلی می‌توان بیان کرد کارکرد وردپرس بسیار آسان است. در نسخه جدید وردپرس، گوتنبرگ جایگزین ویرایشگر کلاسیک شده است که این موضوع باعث راحتی بیشتر افراد برای منتشر کردن مقاله شده است.

 

همچنین شما برای استفاده از سیستم Medium نیاز به نصب چیزی ندارید. درواقع این سیستم به نویسندگان کمک می‌کند ایده‌های خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. یکی از ویژگی‌های آن این است که شما به‌محض ثبت‌نام در آن این امکان را دارید که شروع به نوشتن کنید. علاوه بر این نوشتن در این سیستم کاملاً آزاد می‌باشد و برای هیچ‌کس محدودیت ندارد.

 

از نظر سفارشی‌سازی سایت

ظاهر سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر مدیر سایتی به آن توجه خاص دارد. اگر سایت شما ازنظر کاربر جذاب به نظر برسد می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان موفقیت کسب‌وکار داشته باشد. به همین دلیل است که افراد هنگام انتخاب یک پلتفرم، به سفارشی‌سازی اهمیت بسیار زیادی می‌دهند تا جایی که این مورد به یکی از فاکتورهای اساسی تبدیل‌شده است.

 

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و رواج استفاده از وردپرس افزونه‌ها و قالب‌هایی است که بر روی آن نصب می‌شود. این قالب‌ها و پلاگین‌ها درواقع این امکان را به مدیران سایت می‌دهند تا هر تغییر و سفارشی‌سازی دلخواهی را بر روی سایت خود بدون نیاز به کد نویسی و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی اعمال کنند.

 

برعکس وردپرس، شما در سیستم Medium امکانات زیادی برای سفارشی‌سازی ندارید و نمی‌توانید سایت خود را هر طور که می‌خواهید سفارشی‌سازی کنید. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که یک طرح برای وبلاگ خود انتخاب کنید و تنها می‌توانید یک آرم و عنوان تصویر به سایت خود اضافه کنید. درواقع تمام تمرکز Medium بر روی کیفیت محتوا می‌باشد و نسبت به وردپرس قابلیت‌های سفارشی کمتری دارد.

 

میزان کسب درآمد از هر سیستم

مورد بعدی که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم میزان کسب درآمدی است که شما می‌توانید از این دو سیستم داشته باشید. بدون شک یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود افراد به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی باشند امکان کسب درآمد است پس بیایید باهم بررسی کنیم امکان کسب درآمد در این سیستم‌ها به چه صورت است.

 

وردپرس امکانات زیادی برای کسب درآمد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال شما این امکان را دارید که از طریق Google Adsense یا بازاریابی وابسته برای خودتان درآمد کسب کنید. اما بالعکس شما در Medium تنها می‌توانید محتوا را منتشر کنید و حتی امکان قرار دادن تبلیغات افراد دیگر را هم ندارید.

 

مالکیت وب‌سایت

یکی از مواردی که بین این دو سیستم به‌وضوح با یکدیگر تفاوت دارد مالکیت وب است. درواقع این مورد مهم‌ترین وجه تمایز این دو به‌حساب می‌آید.

 

اگر شما از وردپرس برای راه‌اندازی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید درواقع وب‌سایت شما به همراه داده‌های ذخیره‌شده در حساب میزبان کاملاً متعلق به شما می‌باشد، به‌استثنای مواردی که قانون نقض می‌کند.

 

اما این موضوع در مورد سیستم Medium صادق نیست؛ به بیان ساده می‌توان گفت شما در Medium دارای یک حساب انتشار رایگان آنلاین هستید، به همین دلیل اگر شما قانونی را نقض کنید ممکن است این سیستم مطلب شما را حذف کند. نکته‌ای که باید هنگام استفاده از این سیستم به یاد داشته باشید این است که تبلیغات از شخص ثالث کاملاً ممنوع است.

 

Medium صریحاً به کاربران خود اعلام می‌کند که در صورت حمایت مالی و تبلیغات از شخص ثالث مطالب آن‌ها حذف خواهد شد. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی وب‌سایت خود را در این سیستم دارید اکیداً توصیه می‌کنیم به خط‌مشی تبلیغاتی آن توجه ویژه داشته باشید تا برای شما مشکلی پیش نیاید.

 

امنیت کدام سیستم بیشتر است؟

مورد بعدی که باید هنگام انتخاب یکی از این سیستم‌ها موردبررسی قرار دهید امنیت است. شما باید نسبت به میزان امنیت WordPress و Medium آگاهی کاملی داشته باشید تا بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که در وردپرس خودنمایی می‌کند این است که وردپرس به کاربران خود این امکان را می‌دهد که همه‌چیز را مدیریت کنند. کنترل تمامی اجزا و موارد مرتبط با سایت ازجمله امنیت تماماً بر عهده شما است و شما می‌توانید هر تدبیری را برای افزایش امنیت سایت خود در نظر بگیرید و باعث افزایش امنیت سایت خود شوید.

 

البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که امکان نفوذ هکرها به وردپرس وجود دارد اما بااین‌وجود شما می‌توانید با استفاده از یک سری راهکار این مورد را غیرممکن کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید برای راه‌اندازی سایت خود از وردپرس استفاده کنید تمامی راه‌های مقابله با هکرها را بشناسید و آن‌ها را روی سایت خود پیاده‌سازی کنید.

 

اما در خصوص سیستم Medium موضوع به این صورت نیست، حملاتی که از سوی هکرها به این سیستم می‌شود بسیار کمتر است. همچنین Medium برای افزایش امنیت، از یک سرور رمزگذاری شده برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند و داده‌های شما را محفوظ نگه می‌دارد.

 

میزان ترافیک ورودی و سئوی هر سیستم مدیریت محتوا

ترافیک ورودی یکی از مواردی است که ممکن است سایت شما را به اوج برساند و یا باعث شود کسب‌وکارتان با شکست مواجه شود. به هر میزان که شما بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید امکان موفقیت شما بیشتر خواهد بود و بالعکس.

 

در سیستم وردپرس ممکن است شما در روز راه‌اندازی سایت خود حتی یک بازدیدکننده هم نداشته باشید، اما خب اگر راهکارهای پیشرفت سایت در این سیستم را بدانید می‌توانید سایت خود را توسعه دهید و باعث شوید سایتتان به جایگاه‌های بالایی دست یابد.

 

در وردپرس، سئو سایت یکی از مواردی است که هر مدیر سایتی باید از آن آگاهی داشته باشد و درراه رسیدن به سئو بهتر راهکارهای مؤثری را امتحان کند. اگر شما به‌عنوان یک مدیر سایت درک درستی از سئو سایت داشته باشید می‌توانید به‌راحتی ترافیک ورودی سایت خود را چند برابر کنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری راهکارهای بهبود سئو زمان زیادی را صرف کنید. پیشرفت شما درگرو بهبود سئو سایتتان است!

 

موارد گفته‌شده در Medium کاملاً برعکس می‌باشد. همان‌طور که گفته شد کاربران در این سیستم بیشتر به دنبال اشتراک‌گذاری محتوا هستند به همین دلیل است که هر سایت حدوداً در هرماه به‌صورت تقریبی 200 میلیون بازدیدکننده و خواننده به خود جذب می‌کند. ازاین‌رو می‌توان گفت جذب کاربر در این سیستم به نسبت وردپرس راحت‌تر می‌باشد. (البته این آمار مربوط به کاربران خارجی مدیوم است و صدالبته در ایران به شکل نخواهد بود.)

 

بنابراین اگر شما بتوانید محتوای مفیدی را در این سیستم به اشتراک بگذارید قادر خواهید بود در مدت‌زمان بسیار کوتاهی مخاطبان زیادی را به مطالب خود جذب کنید.

 

پشتیبانی وردپرس بهتر است یا مدیوم؟

هنگام استفاده از وردپرس در مورد پشتیبانی خیالتان راحت باشد! یکی از مواردی که وردپرس حرفی برای گفتن دارد و موضع قدرت آن به‌حساب می‌آید پشتیبانی بسیار قوی‌ای است که به کاربران خود ارائه می‌کند. شما هر سؤالی که داشته باشید وردپرس پاسخ خواهد داد و هنگام استفاده از آن هیچ دردسری نخواهید داشت.

 

همچنین شرکت‌هایی که‌هاست ارائه می‌دهند یک بخشی را برای آموزش وردپرس قرار می‌دهند و بخشی از پایگاه دانش خود را صرف این پلتفرم می‌کنند؛ به همین دلیل در صورت بروز مشکل می‌توانید از این آموزش‌ها استفاده کنید. همچنین سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که به آموزش جزءبه‌جزء وردپرس می‌پردازند و شما می‌توانید به‌راحتی به این آموزش‌ها دسترسی داشته باشید.

 

در مورد پلتفرم Medium نیز شما این امکان را دارید که به تیم سازنده درخواست پشتیبانی ارسال کنید و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید تا به شما کمک کنند.

 

در نهایت کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه یکی از این پلتفرم‌ها را انتخاب کنید سعی کنید نسبت به‌ویژگی‌های هر یک آگاهی دقیقی داشته باشید و هر دو این سیستم‌ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید یک پلتفرم مناسب برای خود انتخاب کنید.

 

اصولاً WordPress و Medium هر دو جزء سیستم‌عامل‌های بسیار محبوب و کاربردی برای انتشار محتوا هستند؛ که شما می‌توانید برای ساخت وب‌سایت خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

هنگام انتخاب این پلتفرم‌ها به این نکته توجه داشته باشید که هر دو آن‌ها برای اهداف مجزایی استفاده می‌شوند. پس شما باید با اطمینان خاطر و آگاهی کامل یکی از این پلتفرم‌ها را انتخاب کنید.

 

به‌صورت کلی اگر درآمدزایی جزء اولویت‌های اول شما نیست و تنها می‌خواهید مطالب خود را با دنیا به اشتراک بگذارید Medium انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. اما اگر هدف اصلی شما کسب درآمد از طریق اینترنت است شدیداً وردپرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. وردپرس گزینه‌های فراوانی برای درآمدزایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

به یاد داشته باشید که تمامی پلتفرم‌ها دارای نقاط مثبت و منفی است که شما باید این نقاط را به خوبی بشناسید و پس‌ازآن اقدام به راه‌اندازی سایت خود بر روی یکی از این پلتفرم‌ها کنید.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب یک پلتفرم مناسب کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=48907
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
10,365غیرفعال کردن دکمه آپدیت افزونه‌ها در وردپرس تاریخ : 2017/07/7
12,336افزونه بررسی سن کاربران در وردپرس Age Checker تاریخ : 2020/10/7
19,024حل خطای امکان ایجاد شاخه uploads نیست در وردپرس تاریخ : 2020/01/19
8,836آموزش افزودن برچسب انرژی به محصولات ووکامرس تاریخ : 2019/07/8
6,312ساخت منوی دسته بندی در فرم جستجوی وردپرس تاریخ : 2019/02/8
7,108مزرعه Link چیست و چه تاثیراتی بر سئو دارد ؟ تاریخ : 2019/06/7
14,485قالب فارسی شده گارنا کلاینت بصورت HTML تاریخ : 2014/04/29
10,346حذف بخش خوش آمدگویی از پیشخوان وردپرس تاریخ : 2017/09/15
10,397پلاگین افزودن امکانات فروشگاهی به ادیتور وردپرس WP Sales Code تاریخ : 2013/10/24
5,632قفل محکمی به اتاق پایگاه داده وردپرس بزنید! تاریخ : 2019/04/23
15,912چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟ تاریخ : 2020/03/10
8,818پلاگین ساخت گالری تصاویر مثله شبکه های اجتماعی تاریخ : 2014/02/4
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file