خرید هاست ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس و بهینه‌سازی آن

افزونه وردپرس , افزونه ها

بدون شک Database یا پایگاه داده یکی از مهم‌ترین عناصر در وردپرس به‌ شمار می‌آید. پایگاه داده، تمامی اطلاعات سایت شما مانند پست‌ها، صفحات، تنظیمات و بسیاری موارد دیگر را در MySQL ذخیره می‌کند. روش‌های بسیار زیادی پیش روی شما هستند تا با استفاده از آن بتوانید از اطلاعات سایت خود بک‌آپ بگیرید و یا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و بتوانید آن‌ها را مدیریت کنید. اما استفاده از افزونه یک راه‌حل سریع برای این موضوع به‌شمار می‌آید، برای اینکه با بهترین افزونه‌ها برای مدیریت دیتابیس وردپرس آشنا شوید این مقاله را دنبال کنید.

 

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس

همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید برای محافظت از اطلاعات سایت خود از آن‌ها استفاده کنید؛ به‌عنوان‌مثال شما این امکان را دارید که به‌صورت مستقیم از طریق هاست خود از اطلاعاتی که بر روی MySQL وجود دارد بک‌آپ بگیرید. اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که افزونه‌های مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

 

داده‌های سایت شما جزء مهم‌ترین اجزای سایت شما به‌حساب می‌آید پس شما باید به‌درستی از مهم‌ترین دارایی سایت خود محافظت کنید. با استفاده از یک افزونه مناسب، مدیریت پایگاه داده خود را به‌درستی انجام دهید.

 

امروز قصد داریم در این مقاله برخی از مهم‌ترین پلاگین‌های دیتابیس را معرفی کنیم. پس اگر به دنبال یک افزونه رایگان و کاربردی برای دیتابیس هستید این مقاله را از دست ندهید. این افزونه‌ها ممکن است عملکرد متفاوتی با یکدیگر داشته باشند اما همه آن‌ها برای دیتابیس کاربردی و مفید هستند.

 

همان‌طور که گفته شد این پلاگین‌ها رایگان است و شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بر روی سایت خود نصب و به‌راحتی فعال کنید. آموزش نصب افزونه وردپرسی را برای یادگیری مراحل نصب مشاهده نمایید.

 

پلاگین Optimize Database After Deleting Revisions

بارزترین ویژگی این افزونه امکان ویرایش و نگهداری پست است. مسلماً برای همه شما پیش‌آمده است که قبل از اینکه پست‌های خود را منتشر کنید چندین بار آن را ویرایش کرده‌اید تا به متن موردنظر و درست، برسید. ممکن است این موضوع در وهله اول کاملاً بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما شما باید توجه کنید که ویرایش و تجدیدنظر متعدد پست‌ها ممکن است در درازمدت باعث صدمه واردکردن به پایگاه داده شما می‌شود.

 

افزونه Optimize Database after Deleting Revisions می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. به بیان ساده می‌توان گفت این پلاگین نسخه‌های غیرضروری را از دیتابیس شما حذف می‌کند و تنها نسخه‌های اصلی را باقی می‌گذارد. البته شما این امکان را دارید که هر نسخه‌ای که می‌خواهید حذف نشود را از لیست این پلاگین خارج کنید تا در دسترس باشد.

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس و بهینه‌سازی آن

تنظیمات این پلاگین به‌صورت دستی و خودکار قابل انجام است و شما می‌توانید به‌صورت دلخواه از هر دو روش استفاده کنید.

 

قابلیت‌های این افزونه به مورد گفته‌شده محدود نمی‌شود؛ این پلاگین در خصوص بهینه‌سازی داده نیز بسیار مفید است. به‌عنوان‌مثال این افزونه مواردی که در اسپم‌ها و یا سطل زباله شما وجود دارد را حذف می‌کند، تمامی سایت‌های شبکه و جداول بانک اطلاعاتی یا همان دیتابیس شما را بهینه‌سازی می‌کند، علاوه بر این برچسب‌های بلااستفاده نیز از سایت شما حذف خواهند شد. برای اینکه با دیگر امکانات این افزونه آشنا شوید و بتوانید به تجزیه‌وتحلیل پایگاه داده خود بپردازید به شما پیشنهاد می‌کنیم این افزونه را بر روی سایت خود نصب کنید.

 

افزونه Participants Database

عملکرد این افزونه نسبت به پلاگین قبلی که معرفی شد کاملاً متفاوت است. به این صورت که این افزونه داده‌ها را به‌صورت جدول ذخیره می‌کند که این داده‌ها معمولاً مجموعه‌ای از نظرات، پست‌ها و اطلاعات ورود به سیستم است.

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس و بهینه‌سازی آن

با استفاده از افزونه‌ی Participants Database شما این امکان را خواهید داشت که یک بانک اطلاعاتی برای خودتان ایجاد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما برای داشتن این بانک اطلاعاتی نیاز به یک سری اطلاعات از کاربر دارید که این اطلاعات با فرم‌های اشتراک به‌دست خواهد آمد. یکی از امکانات مهم این پلاگین دارا بودن فرم‌های اشتراکی سفارشی‌سازی است.

 

البته این افزونه علاوه بر عملکرد بسیار مناسبی که دارد یک سری قابلیت‌ها مانند: امکان اطلاع‌رسانی به کاربر از طریق ایمیل، Export و import گرفتن از پرونده‌های CSV برای تعامل با سایر پایگاه‌های داده، همچنین این افزونه دارای یک سری شورت کد برای ایجاد فرم اشتراک در صفحات یا پست‌ها می‌باشد.

 

افزونه WP-DBManager

WP-DBManager یکی دیگر از افزونه‌های بسیار حرفه‌ای و قدرتمند درزمینه ذخیره‌سازی داده‌ها در وردپرس به شمار می‌آید. شما برای استفاده از این پلاگین نه تنها نیازی به پرداخت هزینه ندارید بلکه می‌توانید امکانات بی‌نظیری مانند: تعمیر پایگاه داده، بهینه‌سازی پایگاه داده، اجرای Query SQL، امکان تهیه یک نسخه پشتیبان از پایگاه داده و مدیریت کردن آن، امکان مشاهده کل نسخه‌های پشتیبانی، قابلیت بارگیری از نسخه‌های پشتیبانی را تجربه خواهید کرد؛ همچنین شما این امکان را دارید که با آن پلاگین، نمایه پایگاه داده خود را با جزئیات بسیار عالی به نمایش در بیاورید.

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس و بهینه‌سازی آن

مورد دیگری که در این پلاگین حائز اهمیت است، امکان مدیریت SQL از پیشخوان وردپرس است. درست است که این دسترسی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر به دیتابیس خود دسترسی داشته باشید اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در صورت نداشتن مهارت کافی برای استفاده از این قابلیت ممکن است به داده‌های خود آسیب برسانید؛ پس اکیداً توصیه می‌کنیم در صورت داشتن دانش کافی از این گزینه استفاده کنید.

 

افزونه BackWPup – WordPress Backup Plugin

افزونه‌ی بعدی که در این مقاله برای شما معرفی خواهیم کرد یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند درزمینه تهیه نسخه پشتیبانی از داده‌های سایت است.

 

افزونه BackWPup – WordPress Backup Plugin به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی از بانک اطلاعاتی خودتان یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید. البته این افزونه دارای نسخه پولی و رایگان است که در اینجا قابلیت‌های همان نسخه رایگان کفایت می‌کند و شما با استفاده از آن یک نسخه کامل پشتیبانی خواهید داشت.

 

این افزونه قابلیت‌های زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. این افزونه امکان بهینه‌سازی بانک اطلاعاتی، تهیه نسخه پشتیبان در قالب tar ،tar.gz و zip را دارید؛ همچنین این افزونه دیتابیس شما را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده مشکل آن را برطرف می‌کند.

 

به‌صورت کلی اگر به دنبال یک افزونه قدرتمند برای تهیه نسخه پشتیبانی از فایل‌ها و دیتابیس خود هستید این پلاگین گزینه بسیار مناسبی برای شما می‌باشد.

 

افزونه UpdraftPlus WordPress Backup Plugin

آخرین افزونه‌ای که در اینجا برای شما معرفی خواهیم کرد یکی از برترین افزونه‌ها برای تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های سایت است. افزونه‌ی UpdraftPlus WordPress Backup Plugin دارای بیش از 1 میلیون نصب فعال در دنیای وردپرس است و شما با خیال راحت می‌توانید پشتیبانی از اطلاعات سایت خود را به آن بسپارید.

5 افزونه برای مدیریت دیتابیس وردپرس و بهینه‌سازی آن

اصلی‌ترین کار این افزونه تهیه نسخه پشتیبانی از داده‌ها و بازیابی اطلاعات در دیتابیس است. سرعت این افزونه بسیار بالا است اما این سرعت کار بالا عملکرد سایت شما را با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهد کرد، پس با خیال راحت این افزونه را نصب و بر روی سایت خود فعال کنید.

 

امیدواریم این مقاله به شما برای انتخاب یک افزونه مناسب دیتابیس کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید.:)

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 افزونه وردپرس , افزونه ها
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=49122
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
9,324ایجاد فرم های حرفه ای در وردپرس با افزونه NEX-Forms تاریخ : 2015/05/8
11,533افزونه PopupPress برای سیستم وردپرس تاریخ : 2014/07/15
7,996نحوه تبدیل دسته بندی وردپرس به Taxonomy تاریخ : 2019/01/7
9,142افزونه وردپرس ایجاد نظر سنجی WP-Polls تاریخ : 2016/12/25
24,897افزونه وردپرس سیستم عضویت حرفه ای ARMember تاریخ : 2020/11/6
10,569جلوگیری از ذخیره آی‌پی در نظرات وردپرس تاریخ : 2017/09/16
30,032افزونه اسلایدر وردپرس Meta Slider تاریخ : 2016/02/19
5,512غیرفعال کردن HTML در نظرات وردپرس برای جلوگیری از اسپم تاریخ : 2020/02/6
7,512ایجاد پاورقی شناور در وردپرس بدون استفاده از افزونه تاریخ : 2019/11/23
16,665افزونه اشتراک گذاری حرفه ای مطالب Social Sidebar در وردپرس تاریخ : 2015/05/5
14,089انتقال وردپرس از ساب دامین به دامنه اصلی تاریخ : 2018/01/23
22,960افزونه نمودار های واکنشگرا Responsive Charts برای وردپرس تاریخ : 2015/01/28
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file