ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند

همانطور که اطلاع دارید چند وقت پیش دسترسی ایران به اینترنت بین‌المللی مسدود شد. در چنین شرایطی اولین قشری که آسیب می‌بینند مدیران سایت‌ها هستند. البته مدیرانی که سایت‌های آن‌ها در ایران میزبانی می‌شود یک استرس بسیار بزرگ‌تر دارند! عدم دسترسی دنیا (از همه مهم‌تر ربات‌های گوگل) به سایت آن‌هاست. خوشبختانه در این مدت اینترنت دیتاسنتر‌ها برقرار بود و خیال وب‌مستر‌های ایرانی از بابت دسترسی گوگل به سایت‌شان راحت شد. اما شما به‌عنوان مدیر یک وب‌سایت باید مرتباً از آنلاین بودن و کارکرد صحیح سایت خودتان اطمینان حاصل کنید. البته در برخی مواقع هم ممکن است شما بتوانید سایت خود را مشاهده کنید، اما سایت برای افرادی که در یک منطقه جغرافیایی دیگر هستند آنلاین نباشد. این موضوع معمولاً به دلیل مشکلات فنی مانند نگهداری از سایت یا تغییر DNS اتفاق می‌افتد. پس باید همیشه بررسی در دسترس بودن سایت در کل دنیا را انجام دهیم.

 

با توجه به موردی که در بالا به آن اشاره شد، شما باید سایت خود را بررسی کنید و از آنلاین بودن آن در سراسر دنیا مطمئن شوید تا اگر در منطقه‌ای نشان داده نمی‌شود، مشکل آن را بررسی و برطرف کنید.

 

امروز در این مقاله آموزشی به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بررسی کنید که آیا سایت شما به‌درستی در تمامی نقاط دنیا نمایش داده می‌شود یا خیر. شما این امکان را دارید که از روش‌های مختلفی سایت خود را بررسی کنید که ما در این مقاله برخی از کاربردی‌ترین و راحت‌ترین آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

 

بررسی در دسترس بودن سایت با websiteplanet

اولین روشی که می‌‌توانید از websiteplanet.com برای بررسی در دسترس بودن سایت استفاده کنید. این وب سایت، سایت شما را بررسی می‌‌کند و در صورتی‌‌که سایت شما با مشکلی در هر نقطه‌‌ای از جهان روبه‌‌رو باشد، به شما نمایش خواهد داد.

 

بعدازاینکه وارد این سایت شدید، از قسمت Tools» PERFORMANCE TOOLS» Site Down or Not را انتخاب کنید تا وارد یک صفحه جدید شوید.

 

در این صفحه، سایت از شما می‌خواهد که “URL” سایت خود را وارد کنید، پس‌ازآن باید روی “Check” کلیک کنید.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

در این مرحله سایت شما توسط websiteplanet بررسی خواهد شد و نتایج برای شما نمایش داده می‌شود. درواقع اگر سایت شما UP یعنی بالا باشد یعنی اینکه در تمامی نقاط جهان به‌درستی برای کاربران نمایش داده می‌شود و درغیراین‌صورت سایت شما با مشکل مواجه است.

 

در این قسمت ما سایت بیست اسکریپت را بررسی کرده‌ایم، همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سایت در تمامی دنیا نمایش درستی دارد:

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

اگر سایت شما آنلاین نباشد، در این صفحه “Down” را مشاهده خواهید کرد.

 

بررسی سایت از طریق سایت Host Tracke

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که به شما امکان بررسی سایت را می‌دهد، host-tracker.com می‌باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این وب‌سایت با مورد قبلی یک سری تفاوت‌ها دارد.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

در این صفحه شما باید مطابق تصویر بالا برروی گزینه “Check Site” کلیک کنید.

با کلیک کردن برروی گزینه گفته‌شده یک صفحه جدید برای شما نمایش داده خواهد شد که باید در آن گزینه “Ping” را انتخاب کنید و پس‌ازآن URL سایت خود و منطقه‌ی جغرافیایی که قصد دارید در آن آنلاین بودن سایت خود را بررسی کنید، وارد نمایید.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

و در آخر برروی گزینه “Check” کلیک کنید تا نتیجه نهایی برای شما نمایش داده باشد. این سایت درواقع در تمامی نقاط سایت شما را بررسی می‌کند و درنهایت با نمایش گزینه‌های “Good” یا “Bad” نتیجه نهایی را برای شما نمایش خواهد داد.

 

به این نکته توجه داشته باشید که یک یا دو نتیجه منفی ممکن است به دلیل مشکلات اینترنتی باشد و سایت شما مشکل جدی نداشته باشد. پس درصورتی‌که با خطاهای بیشتری روبه‌رو شدید حتماً مشکل سایت را بررسی و آن را رفع کنید.

 

بررسی در دسترس بودن سایت با Site24x7

یکی دیگر از سایت‌هایی که به شما این امکان را می‌دهد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از آنلاین بودن سایت خود مطمئن شوید، سایت Site24x7.com می‌باشد. شما با کمک این وب‌سایت می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت سایت خود به‌دست آوردید.

 

بعدازاینکه وارد صفحه اصلی سایت شدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL سایت خود را در قسمت مشخص‌شده وارد کنید و پس‌ازآن بر روی “Test Now” کلیک کنید.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

بعدازاینکه اسم سایت را وارد کردید، یک سری آنالیز دقیق به‌صورت جدول و نمودار در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از طریق آن‌ها می‌توانید از آنلاین بودن و یا نبودن سایت خود اطمینان حاصل نمایید.

 

اگر سایت شما در سراسر دنیا آنلاین باشد شما در قسمت “Status” کلمه “OK” را مشاهده خواهید کرد، درغیراین‌صورت با “Host Unavailable” روبه‌رو خواهید شد.

 

بررسی سایت از طریق سرور پروکسی HideMy.name

زمانی که شما وارد این سایت می‌شوید با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه می‌شوید که باید بر روی گزینه” Try it for free” کلیک کنید.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

بعدازآن یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد که شما باید در آن ایمیل خود را وارد نمایید. از سمت این سایت برای شما یک ایمیل ارسال می‌شود که یک کد در آن قرار دارد. شما به این کد در مراحل نصب این نرم‌افزار نیاز پیدا خواهید کرد.

بررسی در دسترس بودن سایت در سراسر دنیا

خب حالا شما باید مطابق با سیستم و نرم‌‌افزار دستگاهی که استفاده می‌‌کنید یکی از نسخه‌‌های ویندوز، مک، اندروید یا لینوکس را انتخاب کنید و آن را دانلود کنید.

 

بعدازاینکه نسخه موردنظر خودتان را دانلود کردید، آن را نصب کنید. زمانی‌که این برنامه را باز کردید از شما یک کد می‌خواهد که باید آن قطعه کدی که برایتان ایمیل شده است را در این بخش وارد کنید.

 

الآن تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنلاین بودن سایت خود را بررسی کنید. در این بخش باید کشوری که می‌خواهید سایت در آن بررسی کنید را انتخاب کنید.

 

اگر شما مکان سرور را تغییر دادید اما هنوز به سایت دسترسی نداشتید به این معنی است که سایت شما در آن منطقه نمایش داده نمی‌‌شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع‌شده باشد. موفق و پیروز باشید.:)

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=50226
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file