ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با استفاده از Google Search Console

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

شناسایی کلماتی که افراد از آن‌ها برای جستجو در مرورگرها استفاده می‌کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شما باید بدانید که کاربران از چه کلماتی برای پیدا کردن محتوای موردنظر خودشان در سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده از سرچ کنسول گوگل هست.

 

اینکه شما این کلمات کلیدی را شناسایی کنید، باعث می‌شود نیاز کاربران خود را به خوبی درک کنید و بشناسید. همچنین می‌توانید محتوایی را به کاربر نمایش دهید که از نظر آن‌ها جذابیت بیشتری دارد. پس شما باید این کلمات را رهگیری کنید و آن‌ها را در سایت خود بیشتر استفاده کنید تا کاربران بیشتری به محتوای شما جذب شوند که نتیجه این موضوع نیز ترافیک ورودی بالای سایت و رتبه سئو بهتر می‌باشد.

 

امروز قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم چطور به‌راحتی کلمات کلیدی را که کاربر بیشترین استفاده را از آن برای جستجو می‌کند پیدا کنید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیلی که شما باید این کلمات را رهگیری کنید این است که متوجه شوید کاربر به دنبال چه چیزی است و سعی کنید از محتوایی در سایت خود استفاده کنید که بیشترین درخواست کاربران را در موتورهای جستجو داشته است.

 

همچنین شما با استفاده از کلمات کلیدی صحیح می‌تواند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی رتبه سایت خود را در گوگل ارتقاء دهید. البته به یاد داشته باشید که رتبه سئو سایت شما در گرو عناصر مختلفی است و شما تنها با استفاده از کلمات کلیدی در سایت نمی‌توانید مطمئن باشید که این رتبه تا حد زیادی ارتقاء پیدا می‌کند؛ اما به‌صورت کلی این مورد می‌تواند در نتایج تأثیر مستقیم داشته باشد.

 

بنابراین شما باید همواره این کلمات کلیدی را شناسایی یا رهگیری کنید و از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با سرچ کنسول

خب همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، شما باید بدانید که کاربر از چه کلمه کلیدی برای پیدا کردن نیاز خود در سایت شما استفاده می‌کند. شما برای این کار می‌توانید از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید، که یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای رایگان گوگل است و عملکرد سایت شما را بررسی می‌کند و نتایج دقیقی را به شما نمایش می‌دهد.

 

در این روش اولین کاری که باید انجام دهید است که سایت وردپرسی خودتان را به Google Search Console متصل کنید. برای این منظور می‌توانید آموزش ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز (Search Console) را مشاهده کنید.

 

پس‌ازاینکه سایت خود را به این ابزار متصل کردید، باید به پنل مدیریتی آن بروید و بر روی گزینه “Performance” کلیک کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با استفاده از Google Search Console

با انتخاب این گزینه، یک سری نتایج در سمت راست مانیتور برای شما نمایان می‌شود که در بالای آن‌ها یک سری اعداد وجود دارد، حالا باید روی گزینه “Average Position” کلیک کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با استفاده از Google Search Console

سپس یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد که در آن سرچ کنسول یا گوگل وبمستر تولز، کلمات کلیدی را به همراه موقعیت و میزان آن‌ها برای شما نشان خواهد داد. همچنین اگر به سمت پایین اسکرول کنید، می‌توانید لیست کامل این کلمات کلیدی را که کاربر در سایت شما جستجو کرده است را پیدا کنید.

 

اگر بخواهید این داده‌ها را بر اساس میزان محبوبیت آن‌ها بچینید می‌توانید روی ستون Average Position کلیک کنید و آن‌ها را مرتب کنید تا بتوانید تمامی کلمات را بر اساس یک نظم خاص ببینید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با استفاده از Google Search Console

خب حالا که شما این کلمات را شناسایی کردید، باید سعی کنید که سایت خود را با استفاده از آن‌ها بهینه کنید و بتوانید کاربران بیشتری به سایت خود جذب کنید و ترافیک ورودی را افزایش دهید.

 

رهگیری کلمات کلیدی سایت وردپرسی با افزونه MonsterInsights

روش بعدی که شما می‌توانید از آن برای رهگیری کلمات کلیدی سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید این است که از یک افزونه کمک بگیرید. یکی از بهترین افزونه‌هایی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، MonsterInsights می‌باشد. برای فعال‌سازی این پلاگین آموزش نصب افزونه در وردپرس را مشاهده کنید.

 

پس از نصب و فعال‌سازی این افزونه، باید آن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. البته شاید شما با خود فکر کنید که چرا به‌صورت مستقیم از خود گوگل آنالیتیکس کلمات کلیدی را رهگیری نکنیم؟ خب شما این امکان را دارید که از طریق پنل مدیریتی خود در گوگل آنالیتیکس، رتبه‌بندی کلمات را به ببینید؛ اما باید توجه داشته باشید که این افزونه یک سری مزیت برای شما دارد.

 

به‌عنوان‌مثال شما با استفاده از این پلاگین می‌توانید به‌راحتی از طریق پیشخوان لوکال هاست خودتان کلمات را رهگیری کنید و گزارش‌های مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید که این موضوع می‌تواند برای برنامه‌ریزی کاری شما نیز بسیار مفید واقع شود.

 

متصل کردن گوگل آنالیتیکس به سرچ کنسول گوگل

بعدازاینکه افزونه MonsterInsights را به گوگل آنالیتیکس متصل کردید باید در قدم بعدی گوگل آنالیتیکس را به سرچ کنسول گوگل متصل کنید. برای این کار باید وارد پنل خود در این ابزار شوید و به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه “Admin” را انتخاب کنید.

 

با انتخاب این گزینه، یک پنجره برای شما باز خواهد شد که باید گزینه “All products” و پس‌ازآن “Link Search Console” را انتخاب کنید.

 

اگر روند بالا را به‌درستی طی کنید، به صفحه تنظیمات سرچ کنسول گوگل منتقل خواهید شد که در آن صفحه نیز باید روی گزینه “Add” کلیک کنید. حالا شما می‌توانید لیستی از تمامی سایت‌های متصل به سرچ کنسول گوگل خود را مشاهده کنید. در آخر نیز باید روی OK کلیک کنید.

 

به همین راحتی، الآن شما باید برای مشاهده رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت خود به پیشخوان» گوگل آنالیتیکس» گزارش‌ها بروید. در بالای این صفحه چندین تب وجود دارد که شما باید وارد قسمت سرچ کنسول شوید.

 

با رفتن به این تب می‌توانید لیست کلمات کلیدی را به همراه یک سری اطلاعات مانند میزان تأثیرگذاری، تعداد کلیک، CTR و موارد دیگر مشاهده کنید.

 

مشاهده رتبه سایت در نتایج گوگل

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می‌دهد، نمایش رنک یا رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت شما است. البته قبل از اینکه بتوانید این رتبه‌بندی را مشاهده کنید، باید سایت خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. مقاله آموزشی افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس – Google Analytics را مطالعه نمایید.

 

شما به‌راحتی می‌توانید پس از وارد شدن به پنل کاربری گوگل آنالیتیکس به قسمت “Search Console” بروید و بر روی گزینه “Queries” کلیک کنید تا رتبه‌بندی کلمات موجود در سایت خود را مشاهده کنید.

 

در این قسمت شما می‌توانید یک سری گزارش در مورد میزان تأثیرگذاری، CTR و موقعیت آن‌ها را مشاهده کنید. حالا باوجوداین موارد شما از کلمات کلیدی که بیشترین تأثیر را در سایتتان داشته است باخبر خواهید شد و می‌توانید از آن‌ها در محتوای سایت خود بیشتر استفاده کنید.

 

بهبود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، یکی از امکانات گوگل آنالیتیکس این است که CTR کلمات کلیدی سایت را به شما نمایش می‌دهد. ممکن است شما در لیست کلمات کلیدی خودتان با واژه‌هایی روبه‌رو شوید که تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته‌اند و جزء 10 کلمات کلیدی برتر سایت شما هستند اما CTR آن‌ها بسیار کم است.

 

خب این یعنی چی؟ درست است که شما می‌توانید کاربر را با استفاده از کلمات کلیدی به سمت مقاله‌ها و صفحات خاصی بکشانید اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این مقاله‌ها باید برای کاربر جذاب باشند و مطالب مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

 

پس CTR با درصد بسیار پایین می‌تواند نتیجه استفاده از محتوایی باشد که به‌اندازه کافی برای کاربر مفید نبوده است. حتی در برخی مواقع ممکن است استفاده بیش‌ازحد از متن‌های طولانی، بدون ویدئو یا تصویر منجر به این موضوع شده باشند.

 

پس شما باید این صفحات را شناسایی کنید و مشکل آن‌ها را بسنجید و در صورت نیاز محتوای آن صفحات را ویرایش کرده و مطالب جذاب‌تری را به آن اضافه کنید و یا حتی در صورت لزوم به آن ویدئو یا تصویر نیز اضافه کنید.

 

یک سری نکات در مورد اضافه کردن کلمات کلیدی در سایت وجود دارد که شما باید آن‌ها را در سایت خود رعایت کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزشی افزودن کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس را مطالعه نمایید.

 

با وجود توضیحاتی که در مورد کلمات کلیدی داده شد، باید به این موضوع پی برده باشید که کلمات کلیدی و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در سایت شما و رتبه سئو آن داشته باشد. پس فراموش نکنید که کلمات کلیدی مؤثر سایت خود را رهگیری کنید و از آنها بهترین استفاده را داشته باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.موفق و پیروز باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=50921
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
11,220ادغام دو سایت وردپرسی بدون از دست دادن سئو تاریخ : 2017/09/7
6,416تبدیل کلمات کلیدی به لینک در وردپرس با افزونه Keywords to Links Converter تاریخ : 2019/12/6
9,119سازنده ی نوشته یا برگه در وردپرس با افزونه Quick Bulk Post/Page Creator تاریخ : 2017/05/18
9,504کد نمایش تعداد نظرات در وردپرس تاریخ : 2018/11/1
9,140آموزش انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی WordPress to Buffer تاریخ : 2019/07/27
5,328افزودن اندازه جدید به تصاویر در وردپرس تاریخ : 2019/11/15
21,120افزونه نمایش نوار اعلانات در پنل وردپرس Smart Notification تاریخ : 2020/05/4
38,117افزونه پخش کننده ویدئو حرفه ای برای وردپرس تاریخ : 2016/05/29
14,630ساخت منوهای واکنشگرا در وردپرس با افزونه Responsive Menu Pro تاریخ : 2019/04/4
18,512لینکدار کردن نوشته ها در مطالب قدیمی با افزونه SEO Smart Links تاریخ : 2017/07/17
6,956آموزش فارسی کردن وردپرس تاریخ : 2019/09/27
39,055آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست تاریخ : 2016/02/25
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file