ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

سئو , آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند

یک سایت ممکن است با خطاهای مختلفی مواجه شود که بسیاری از آن‌ها را نشناسیم. اما خوشبختانه اکثر این خطاها به عنوان یک خطای رایج با کمی جستجو یافت می‌شود. خطای Your Connection is Not Private، از جمله خطاهای معروفی است که امکان دارد در زمان نمایش سایت وردپرسی شما پیش بیاید. این خطا به دلایل مختلفی نمایش داده می­‌شود و شاید عیب­‌یابی آن برای افراد مبتدی کار سختی باشد. در این آموزش به بررسی روش‌­های رفع خطای Your Connection is Not Private و دلایل بروز آن می‌پردازیم. اما پیش از شروع لازم است که با این خطا بیشتر آشنا شویم و ببینیم چگونه ظاهر می‌شود.

 

خطای Your Connection is Not Private چیست؟

وقتی مرورگر شما قادر به تأیید گواهی SSL صادر شده توسط وبسایت نیست خطای Your Connection is Not Private با استفاده از پروتکل SSL / HTTP در وبسایت ظاهر می­‌شود. به طور کلی هر وبسایتی با استفاده از پروتکل SSL / HTTPs در هر بازدید، اطلاعات گواهی امنیتی را برای مرورگرهای کاربران ارسال می­‌کند. سپس مرورگرها با استفاده از کلید عمومی همراه گواهینامه، اعتبار گواهی را تایید می­‌کنند.

 

اگر این بررسی صورت گیرد مرورگر کاربران با استفاده از کلید خصوصی ارسال شده توسط وبسایت شما، داده­‌ها را رمزگذاری می­‌کند. این رمزگذاری انتقال داده را بین مرورگر کاربر و سایت­تان تضمین می­‌کند.

 

اما اگر مرورگر قادر به تأیید گواهینامه نباشد داده­‌ها به صورت ایمن انتقال پیدا نمی­‌کنند و خطایی را نشان می‌­دهد مبتنی بر اینکه “اتصال شما خصوصی نیست”. برای درک بهتر عملکرد SSL به تصویر زیر دقت کنید:

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

این مورد یکی از خطاهای رایج SSL است که در تمامی مرورگرها با پیام خطایی متفاوت نمایش داده می­‌شود. حال در ادامه می‌­توانید عنوان این پیام خطا را در معروف‌­ترین مرورگرها مشاهده کنید.

 

گوگل کروم

گوگل کروم این خطا را با عنوان Your connection is not private، که به این معنی “اتصال شما خصوصی نیست” نشان می­‌دهد.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

موزیلا

فایرفاکس این خطا را با عنوان Your connection is not secure، که اتصال شما امن نیست نمایش می‌­دهد.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

مرورگر Edge

مرورگر اج یا به عبارتی Microsoft Edge، که جایگزین اینترنت اکسپلورر است این خطا را با پیام Your connection isn’t private یا This site isn’t secure نشان می‌­دهد.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

سایر مرورگرها پیام­‌هایی مشابه این پیغام خطا نمایش می‌­دهند که در ادامه به شما می­‌گوییم اگر با این پیام‌­ها روبرو شدید چه کاری را انجام دهید.

 

چرا پیام خطای Your Connection is Not Private نمایش داده می‌­شود؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا خطای Your Connection is Not Private، در زمان ورود به وبسایتی ظاهر می‌­شود؟ این خطا کمی عجیب به نظر می‌­رسد زیرا در بسیاری از موارد بدون ایجاد تغییرات در سایت نمایش داده می‌­شود.

 

اما دلایل متعددی برای بروز این خطا نیز وجود دارد از جمله منقضی شدن گواهینامه سایت، درست نبودن تاریخ و زمان سیستم کاربر یا موارد  دیگری که باید هر یک از آنها به صورت کامل بررسی شود.

 

رفع خطای Your Connection is Not Private

در ادامه به بررسی موارد متعدد و در نهایت رفع خطای Your Connection is Not Private می‌پردازیم.

 

۱- بارگذاری مجدد صفحه

اولین و ساده‌­ترین روش برای رفع خطای Your Connection is Not Private بستن مرورگر و باز کردن مجدد آن است. سپس به سایت موردنظر مراجعه کنید اگر همچنان خطای Your Connection is Not Private را مشاهده می‌­کنید از دکمه بارگذاری مجدد صفحه استفاده کنید.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

البته می‌­توانید از کلید میانبر Command + R در سیستم عامل مک یا دکمه CTRL و بارگذاری مجدد  (CTRL + F5) در  ویندوز استفاده کنید. این کار باعث می‌­شود نسخه ذخیره شده نادید گرفته شود و جدیدترین نسخه صفحه سایت بارگذاری می­‌شود. در واقع باعث پاک کردن کش سایت می­‌شوید.

 

۲- مرورگر دیگری را امتحان کنید

اگر در هنگام باز کردن سایتی با خطای “اتصال شما خصوصی نیست” روبرو شدید با مرورگر دیگر امتحان کنید. در این مرحله احتمال محدودیت به یک مرورگر خاص مشخص می‌­شود اگر این چنین باشد با نصب دوباره مرورگر این مشکل رفع می­‌گردد. در غیر اینصورت اگر وبسایت­تان در مرورگرهای دیگر باز نشد و همچنان با پیغام خطا روبرو شدید با ما همراه باشید تا روش­‌های دیگر را امتحان کنید.

 

۳- پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر

گاهی مرورگر برای نمایش محتوای سایت از بارگذاری فایل­‌های نسخه قدیمی وبسایت استفاده می­‌کند که این عمل باعث بروز خطای Your Connection is Not Private می­‌گردد.
همچنین اگر تغییراتی را در سایت خود اعمال کرده باشید پس از لود شدن سایت ممکن است در مرورگر آنها را مشاهده نکنید. برای مشاهده تغییرات گاهی استفاده از دکمه ترکیبی CTRL + F5 کافی نیست و لازم است تا حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید.

 

به کمک روش‌­هایی که برای پاکسازی حافظه پنهان مروگرها وجود دارد به صورت دستی کش مرورگر خود را پاک کنید تا مشکل عدم نمایش سایت برطرف شود. پس از پاک کردن کش مرورگر دوباره وارد سایت­ شوید تا ببینید این مشکل رفع شده است یا خیر. در غیر اینصورت ادامه روش‌­ها را برای رفع خطای Your Connection is Not Private بررسی کنید.

 

۴- بررسی ساعت سیستم

به طور معمول، رایانه همگام‌سازی تنظیمات تاریخ و زمان خود را بطور خودکار انجام می­‌دهد. اما، اگر زمان و تاریخ سیستم شما به درستی تنظیم نشده باشد ممکن است این امر باعث شود که مرورگر شما فکر کند گواهی SSL وبسایت نامعتبر است. برای تنظیمات زمان سیستم خود بایستی به صورت زیر عمل کنید:

 

همگام‌­سازی زمان و تاریخ ویندوز

اگر در محیط ویندوز مشغول به کار هستید به راحتی می­‌توانید ساعت سیستم خود را تنظیم کنید. برای تنظیم زمان ویندوز، بر روی نوار وظیفه راست کلیک کنید و Adjust Date and Time را انتخاب نمایید.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

سپس به بخش date and time بروید و در این بخش از درست بودن زمان و تاریخ سیستم خود اطمینان حاصل کنید. و گزینه Set time automatically را فعال کنید.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

همگام‌سازی زمان و تاریخ در مک

اگر با سیستم عامل مک کار می­‌کنید به بخش تنظیمات بروید و گزینه Date & Time را انتخاب نمایید.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

سپس به تب Date & Time بروید و  تیک گزینه Set date and time automatically را بررسی نمایید. در صورتی که تیک این گزینه فعال نیست بر روی علامت قفل پایین صفحه کلیک کنید تا این گزینه فعال شود.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

۵- برنامه­‌های آنتی ویروس و VPN را خاموش کنید

اگر هر گونه برنامه آنتی ویروس یا سرویس VPN در سیستم خود استفاده می­‌کنید، به صورت موقت آن را خاموش کنید. در این صورت این برنامه­‌ها مانع صدور گواهی­نامه SSL نمی­‌شوند و باعث بروز و نمایش خطای Your connection is not private نمی­‌گردد. اگر متوجه شدید که یکی از این برنامه­‌ها باعث ایجاد مشکل شده است از تیم پشتیبانی آنها کمک بگیرید.

 

۶- بررسی تاریخ انقضای گواهی­نامه SSL

یکی دیگر از دلایل عمده بروز خطای Your connection is not private، منقضی شدن گواهی SSL است. این گواهینامه­‌ها برای یک دوره خاص صادر شده و با رسیدن به پایان آن دوره، منقضی می­‌شوند.

 

برای مشاهده تاریخ انقضا گواهینامه خود باید بر روی علامت قفل در کنار آدرس بار مرورگر کلیک کنید و سپس گزینه certificate را انتخاب نمایید. در پنجره جدیدی که باز می‌­شود جزئیات گواهینامه SSL به طور کامل قابل مشاهده است و می­‌توانید تاریخ انقضای گواهینامه خود را ببینید.

 

بیشتر ثبت کنندگان دامنه و ارائه دهندگان گواهینامه SSL در زمان تجدید گواهینامه SSL به طور خودکار، اطلاع رسانی‌­های لازم را انجام می‌دهند. به صورت کلی خدمات ارائه دهندگان گواهینامه SSL با یکدیگر فرق دارد و اگر گواهی SSL شما منقضی شد نگران نباشید با جایگزین کردن گواهی SSL خود می­‌توانید خطای Your Connection is Not Private را رفع کنید.

 

۷- تست سرور SSL

اگر خودتان به صورت دستی گواهی SSL را تنظیم کرده‌­اید باید بررسی کنید که تمامی تنظیمات پیکربندی به درستی کار می­‌کنند. برای انجام این کار باید تست سرور SSL را انجام دهید. این تست به شما کمک می­‌کند که سرور SSL خود را به صورت کامل تنظیم کنید.

 

این تست شامل بررسی پروتکل TLS، تست cross-browser و تنظیمات SSL/HTTPs است. در پایان تست اطلاعات دقیق و کاملی راجب هر بررسی در اختیارتان قرار می‌­گیرد.

 

۸- بررسی نام دامنه گواهینامه

تنظیمات SSL خود را به گونه‌­ای انجام دهید که با تغییرات نام دامنه برای آن مشکلی پیش نیاید و کار کند. برای مثال با نام دامنه­‌های www یا غیر www برای آن مشکلی پیش نیاید.

 

اگر گواهینامه برای یک نام دامنه تنظیم شده باشد و شما بخواهید تغییر دامنه داشته باشید و با یک تنوع دیگر وارد سایت­تان شوید در نتیجه خطای Your Connection is Not Private نمایش داده می‌­شود. گوگل کروم این خطا را با عنوان SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN نشان می­‌دهد.

همچنین اگر به تازگی وبسایت خود را به نام دامنه یا سرور جدید منتقل کرده‌­اید، ممکن است این خطا ظاهر شود. یک راه حل آسان صدور گواهی SSL رایگان برای هر دو نام دامنه شما است. از ارائه دهنده میزبان خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. راه حل دیگر هدایت بازدیدکنندگان سایت به نام جدید دامنه سایت است.

 

۹- پاکسازی SSL state در رایانه

پاک کردن گواهینامه SSL در رایانه شما می‌­تواند شرایط را به حالت عادی برگرداند و موجب رفع خطای Your Connection is Not Private شود. این فرآیند با پاکسازی حافظه پنهان مرورگر قابل مقایسه است.

برای پاک کردن صفحه SSL در ویندوز، به کنترل پنل بروید و بر روی Internet Options کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. سپس به تب Content بروید و بر روی دکمه Clear SSL State کلیک کنید. در نهایت مرورگر گوگل کروم خود را دوباره راه اندازی کنید.

چگونه خطای Your Connection is Not Private را برطرف کنیم؟

نتیجه گیری

خطای Your Connection is Not Private، از جمله خطاهای رایج در وردپرس است که دلایل مختلفی برای بروز ان وجود دارد. در این مطلب به اساسی­‌ترین دلایل بروز این خطا و روش­‌های رفع ان پرداختیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید رفع خطای Your Connection is Not Private چگونه است و باید چه عملیاتی را برای این کار انجام دهید. موارد زیر را این مقاله بررسی کردیم:

  • بارگذاری مجدد صفحه
  • امتحان مرورگر دیگری
  • پاکسازی حافظه پنهان و کش مرورگر
  • بررسی ساعت سیستم
  • خاموش کردن برنامه آنتی ویروس و وی‌پی‌ان
  • بررسی تاریخ انقضای گواهینامه SSL
  • تست سرور SSL
  • بررسی نام دامنه گواهینامه
  • پاک‌سازی SSL state

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=51009
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
6,981جلوگیری از ورود با ایمیل جهت افزایش امنیت وردپرس تاریخ : 2017/01/11
11,488طرح آبی برای فرم ورود وردپرس + آموزش تاریخ : 2014/08/1
9,028آموزش مشاهده و نمایش سریع محصولات در ووکامرس تاریخ : 2019/07/20
7,716آموزش اضافه کردن Google Optimize به وردپرس تاریخ : 2020/04/15
493,837دانلود وردپرس فارسی – دانلود رایگان آخرین نسخه WordPress تاریخ : 2023/11/9
9,512پوسته دندان پزشکی Dentario برای وردپرس تاریخ : 2019/11/23
8,382افزودن خودکار کدهای دلخواه به انتهای مطالب در وردپرس تاریخ : 2016/04/20
6,420پوسته مجله خبری Disto برای وردپرس تاریخ : 2019/12/9
7,508۱۲ مرحله برای ساخت یک وبسایت تجاری با وردپرس تاریخ : 2018/10/27
14,133نمایش مطالب بیشتر در وردپرس با اسکرول صفحه تاریخ : 2017/01/19
6,956آموزش فارسی کردن وردپرس تاریخ : 2019/09/27
7,676غیرفعال کردن جستجوی برگه‌ها در وردپرس تاریخ : 2018/06/10
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file