ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

آموزش حذف قالب وردپرس از سایت بصورت کامل

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

خیلی مواقع ممکنه شما بخواهید به هر دلیلی قالب سایت خودتون رو غیرفعال و یا حتی حذف کنید؛ اما خب این مورد ممکنه از نظر شما ناامن به نظر برسه ولی از طرف دیگه شدیداً به اون نیاز دارید، مثلاً ممکنه شما پوسته سایت خودتون رو تغییر داده باشید که توی چنین وضعیتی بخواهید قالب قبلی رو حذف کنید. برای حذف قالب وردپرس این مقاله را ادامه دهید.

 

به‌هرحال ما امروز تصمیم گرفتیم این نگرانی شما رو از بین ببریم و یک روش راحت و ایمن بهتون آموزش بدیم که بتونید با استفاده از اون، خیلی راحت پوسته خودتون رو غیرفعال یا حذف کنید بدون اینکه کوچک‌ترین تأثیری روی سایت داشته باشه.

 

چرا باید حذف قالب وردپرس رو انجام بدیم

برخی از افراد با خودشون این فکر رو می‌کنند که اصلاً چرا باید قالب وردپرس رو از توی سایت حذف کنند و این قالب چه تأثیری توی سایت داره؟ که در جواب این دسته می‌تونیم به موارد زیر اشاره کرد:

فضای سرور خودتون رو از دست ندید!

فراموش نکنید که هرچه شما فضای بیشتری توی سرور خودتون داشته باشید، عملکرد سایتتون بهتر خواهد بود، پس چه لزومی داره بخواهید پوسته‌های وردپرسی که از اون‌ها استفاده نمی‌کنید رو توی سرور خودتون نگه دارید و فضای اضافی اشغال کنید؛ درصورتی‌که می‌تونید با حذف کردن اون‌ها، سرعت سایت خودتون رو تا حدودی افزایش بدید.

 

علاوه بر این، اگر بخواهید از سایت خودتون یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید، این قالب‌های بلااستفاده می‌تونن زمان بک‌آپ‌گیری رو افزایش بدن و این موضوع می‌تونه روند اسکن افزونه‌های امنیتی رو هم افزایش دهد.

امنیت سایت‌تون به خطر می‌افتد!

همچنین شما می‌دونید که قالب‌های وردپرس با استفاده از PHP نوشته می‌شوند و می‌شه هکرها می‌تونند از طریق این موارد به‌عنوان یک نقطه ورود به سایت شما استفاده کنند و این یعنی کاهش امنیت سایت و به خطر افتادن سایت شما. برخی از افراد با خودشون این فکر رو می‌کنند که اگر قالبی روی سایت غیرفعال باشه، پس به‌هیچ‌وجه نمی‌تونه روی سایت تأثیر داشته باشه؛ درصورتی‌که می‌تونیم به جرات بگیم که امنیت سایت شما ممکنه حتی با یک پوسته غیرفعال آلوده هم به خطر بی‌افتد.

 

مورد بعدی این هستش که شما حتی اگه از این قالب‌ها استفاده هم نکنید، به‌هرحال پیغام به‌روزرسانی پوسته رو دریافت می‌کنید که این ممکنه برای بعضی از افراد ناخوشایند باشه.

یک راه‌حل دیگه برای تست قالب پیدا کنید

یک سری از افراد هم هستند که برای تست کردن هر قالبی، اون رو روی سایت خودشون فعال می‌کنند و اگه از اون خوششون نیاد میرن سراغ قالب بعدی! خب تبریک میگم شما اشتباه‌ترین راه ممکن رو انتخاب کردید.:)

 

فرقی نمیکنه شما مبتدی هستید یا حرفه‌ای، باید این رو بدونید که وب‌سایت زنده شما جای مناسبی برای آزمایش پوسته وردپرسی نیست و این می‌تونه درعین‌حال که فضای زیادی از سرور شما اشغال می‌کنه، برای سایت شما ناامن هم باشه.

 

پس بهتون پیشنهاد می‌کنم برای امتحان کردن یک قالب وردپرس، از یک سایت آزمایشی و یا وردپرس محلی استفاده کنید؛ در این صورت شما می‌تونید هر چقدر که بخواهید قالب‌های جدید رو امتحان کنید بدون اینکه کوچک‌ترین تأثیری روی سایت اصلی خودتون بگذارید.

 

فرق بین حذف و غیرفعال کردن قالب وردپرس

خب اول بریم سراغ این موضوع که شما می‌تونید به هر اندازه که می‌خواهید توی سایت خودتون قالب نصب کنید اما این موضوع به این معنی نیست که می‌تونید در عین واحد چند پوسته رو به‌صورت هم‌زمان فعال کنید، وردپرس به شما این اجازه رو می‌ده که تنها یک قالب روی سایت خودتون فعال داشته باشید.

 

درسته که این قالب‌ها فعال نیستند اما همچنان توی سایت شما وجود دارند و همان‌طور هم که گفتم به‌روزرسانی‌های اون‌ها رو دریافت می‌کنید و این در حالی است که اگر یک قالب از سایت شما حذف شده باشه، یعنی به‌صورت کامل حذف شده و شما هیچ پیغامی مربوط به اون دریافت نمی‌کند.

 

اگه شما یک پوسته رو غیرفعال کنید، پرونده‌های مربوط به اون قالب هنوز هم توی سایت شما وجود داره، اما اگه قالب رو حذف کنید، تمامی فایل‌های اون هم حذف خواهد شد.

 

امنیت سایت با حذف کردن قالب‌های قدیمی به خطر می‌افتد؟

همان‌طور که گفتم این سؤالی هست که برای خیلی از افراد پیش میاد، باید بگم که خیالتون راحت باشه، حذف کردن قالب‌های قدیمی هیچ خطری برای سایت شما نداره و کاملاً هم ایمن هست.

درواقع سایت شما برای اینکه عملکرد درستی داشته باشه فقط به یک قالب وردپرس نیاز داره و شما می‌تونید خیلی راحت به پیشخوان وردپرس خودتون برید و از بخش نمایش» پوسته‌ها، ببینید که کدام قالب روی سایتتون فعال هست.

آموزش حذف قالب وردپرس از سایت بصورت کامل

البته بهترِ که شما یکی از قالب‌های پیش‌فرض وردپرس رو هم روی سایت خودتون نصب داشته باشید تا درصورتی‌که قالبی که استفاده می‌کنید با مشکل مواجه شد، بتونید از این قالب به‌صورت جایگزین فعلی استفاده کنید تا زمانی که مشکل قالب حل شود. به غیر از این دو مورد، می‌تونید بدون هیچ مشکلی بقیه قالب‌ها رو حذف کنید.

 

آموزش حذف قالب وردپرس

خب تا اینجای کار شما متوجه شدید چرا باید قالب‌های اضافی سایت رو حذف کنید، حالا می‌خواهیم بهتون آموزش بدیم این پوسته‌ها رو چطوری باید حذف کنید.

البته قبل از اینکه بریم سراغ حذف پوسته‌ها شما باید یک سری مراحل رو به‌عنوان آماده‌سازی انجام بدید، پس از طریق دستورالعمل زیر کارهایی که گفتیم رو انجام بدید:

از قالب خودتون بک‌آپ بگیرید

یک سری از قالب‌ها هستند که شما از اون‌ها استفاده نمی‌کنید، اما از اونجایی که روی اون‌ها سفارشی‌سازی انجام دادید و تغییرات دلخواهتون رو روش پیاده‌سازی کردید، نمی‌خواهید اون‌ها رو حذف کنید؛ در چنین مواردی شما می‌تونید خیلی راحت از این قالب یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید و روی سیستم خودتون بارگذاری کنید تا اگه یه روزی به اون احتیاج داشتید بتونید دوباره اون رو روی سایت آپلود کنید.

 

شما برای اینکه بتونید پوشه مربوط به قالب‌های سایت رو دانلود کنید، باید به پنل مدیریتی هاست خودتون برید و یا اینکه از طریق FileZilla به پوشه‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

به‌هرحال وقتی وارد هاست خودتون شدید باید روی گزینه File Manager کلیک کنید، سپس به wp-content » themes برید؛ وقتی وارد این پوشه می‌شوید، می‌بینید که برای هر قالبی که روی سایتتون نصب شده یک پوشه وجود داره؛ حالا پوشه مربوط به قالب موردنظر خودتون رو پیدا کنید و روی اون راست کلیک کنید و گزینه Download رو انتخاب کنید تا قالب روی سیستم شما بارگیری بشه.

 

وقتی مطمئن شدید، نسخه پشتیبانی به‌درستی بارگیری شده می‌تونید بدون هیچ نگرانی‌ای اون رو از سایت حذف کنید و هر وقت که خواستید از سیستم خودتون دوباره قالب رو روی سایت بارگذاری کنید.

 

آموزش حذف قالب وردپرس

شما برای اینکه بتونید یک قالب رو حذف کنید می‌تونید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که ما توی این بخش براتون همه این روش‌ها رو توضیح می‌دیم و شما باید به دلخواه خودتون یکی از اون‌ها رو انتخاب کنید.

 

حذف قالب از طریق پیشخوان وردپرس

روشی که الان می‌خوام بگم، ساده‌ترین روشی هست که می‌تونید برای حذف قالب ازش استفاده کنید؛ کافیه وارد پیشخوان وردپرس خودتون بشید و مسیر نمایش » پوسته‌ها رو طی کنید. وقتی شما رو این گزینه کلیک می‌کنید به صفحه‌ای منتقل می‌شید که می‌تونید همه قالب‌های نصب شده توی سایت خودتون رو ببینید.

حالا روی هر قالبی که می‌خواهید حذف کنید، کلیک کنید تا یک پنجره مانند تصویر زیر مشاهده کنید:

آموزش حذف قالب وردپرس از سایت بصورت کامل

خب حالا روی ” پاک کردن” کلیک کنید تا قالب شما حذف شود. حالا یک پیغام دریافت می‌کنید که از شما می‌پرسه که از حذف کردن این قالب مطمئن هستید؟ اگر روی “OK” کلیک کنید، پوسته حذف می‌شود. به همین راحتی!

 

حذف قالب با کمک FTP

برای اینکه بتونید از این روش استفاده کنید، نیاز به دسترسی مدیریت دارید؛ یعنی تنها افرادی می‌تونند قالب‌ها رو با استفاده از این روش حذف کنند که به آن‌ها دسترسی پنل مدیریتی هاست داده شده باشه.

 

با استفاده از FTP، وارد پنل هاست بشید و روی مسیر File Manager » wp-content» Theme کلیک کنید؛ توی این بخش می‌تونید فولدر مربوط به قالبی که می‌خواهید حذف کنید رو ببینید. روی فایل قالب مورد نظر خودتون کلیک راست کنید و گزینه “Delete” رو انتخاب کنید تا پوسته از سایت شما حذف بشه. به همین راحتی!

 

حذف قالب با استفاده از File Manager هاست

ممکنه شما نخواهید از روش‌های قبلی برای حذف پوسته وردپرسی خودتون استفاده کنید، در این صورت می‎تونید از برنامه File Manager توی کنترل پنل هاست خودتون استفاده کنید.

برای این کار باید اول وارد داشبورد کاربری هاست خودتون بشید و بعد هم روی آیکون File Manager کلیک کنید. حالا شما به یک صفحه‌ای برده می‌شید که می‌تونید همه پرونده‌های سایت خودتون رو از اونجا مدیریت کنید.

 

مسیر public_html » wp-content » themes  رو طی کنید تا بتونید فایل مربوط به قالب‌های نصب شده روی سایت رو ببینید. حالا تنها کاری که باید انجام بدید اینه که روی فایل قالب مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Delete رو انتخاب کنید. اگر روند رو به درستی طی کرده باشید، می‌بینید که قالب مورد نظر از سایت شما حذف شده.

 

اگر قالب وردپرس رو اشتباه حذف کردیم چی؟!

دقیقاً به همین دلیل هست که باید قبل از هر اقدامی توی سایت، یک نسخه پشتیبانی از کل سایت تهیه کنید؛ به‌هرحال شما دارید یک سری فایل رو از سایت خودتون به‌صورت کامل حذف می‌کنید و ممکنه هرگونه مشکلی پیش بیاد؛ پس حتماً از اطلاعات سایتتون بک‌آپ بگیرید. آموزش بکاپ گیری در وردپرس

 

مثلاً بعضی مواقع ممکنه شما به اشتباه یکی از قالب‌هایی که نیاز داشتید رو حذف کنید، توی چنین مواقعی اگه از سایت خودتون بک آپ داشته باشید هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد و می‌تونید خیلی راحت، قالب رو دوباره بازگردانی کنید.

 

در غیر این صورت باید فایل مربوط به قالب رو دوباره روی سایت خودتون آپلود کنید که توی این روش هر آنچه که سفارشی‌سازی روی قالب سایت انجام داده بودید از بین میره و شما باید دوباره از اول تغییرات مدنظر خودتون رو روی اون انجام بدید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و پیروز باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=51199
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
10,838افزونه قالب ساز وردپرس Toolset Layouts تاریخ : 2018/01/11
12,720غیر فعال کردن افزونه های وردپرس در PhpMyAdmin تاریخ : 2018/04/27
11,879دانلود قالب پی سی جوک برای وردپرس تاریخ : 2015/02/5
13,348آموزش مخفی کردن ورژن وردپرس تاریخ : 2016/03/13
31,740افزونه جلوگیری از کپی متن و تصاویر در وردپرس Smart Content Protector تاریخ : 2019/08/25
7,654نحوه ساخت صفحه آخرین دیدگاه ها در وردپرس تاریخ : 2016/03/24
6,320آموزش رفع خطای نمایش ندادن پیشخوان وردپرس تاریخ : 2019/07/9
8,818افزونه وردپرس پروفایل کاربری مشابه فیس بوک User Profile تاریخ : 2017/01/14
8,8395 روش شناسایی سایت‌های وردپرسی تاریخ : 2018/01/27
11,728آموزش وبلاگ نویسی زنده در وردپرس تاریخ : 2019/07/13
12,511نمایش وضعیت مدیر در اسکایپ تاریخ : 2013/10/20
15,558دانلود نسخه نهایی قالب فارسی صحیفه Sahifa نسخه 5.5.3 تاریخ : 2016/03/31
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file