ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی

مقالات,آموزش,ترفند

بسیاری از دوستان در رابطه با مجوز‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی سایت از ما می‌پرسند. در دوره اصول کسب‌و‌کار اینترنتی بصورت کامل این موارد را توضیح دادیم. اما این مقاله در ارتباط با اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی در ایران است. به شما به صورت مختصر توضیح می‌‌دهیم چطور باید مجوزهایی مثل Enamad یا مجوز ارشاد و… را کسب کنید.

 

مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت

قبل از هر چیز باید به شما عزیزان بگویم که تا این تاریخ قانونی برای اخذ مجوزهای کسب‌وکار اینترنتی در کشور وضع نشده و اگر شما یک کسب‌وکار اینترنتی داشته باشید، کسی شمارا به‌عنوان مدیر وب‌سایت یا آن سیستم جریمه نخواهد کرد. مگر این‌که از شما شکایت شود که تازه اول ماجرا خواهد بود.

 

اما باید بدانید با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی پلیس فتا برای خرید مردم از کسب‌وکارهای مورد تأیید و دارای مجوز و ای نماد کار شما با نداشتن مجوز و ای نماد کمی مشکل خواهد شد.

 

با این‌که ممکن است شما در یک حوزه کسب‌وکاری آنقدر مرجع باشید که بدون ای نماد هم مردم از شما خرید کنند اما در هر صورت باید سعی کنید مجوزها را بگیرید.

 

مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

با توجه به بحث فیلترینگ و اعتماد شما باید حداقل دو مجوز را بگیرید تا سایت شما فیلتر نشود و یا اگر مشکلی داشت به شما از قبل از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی شود. اما به‌صورت کلی مجوزهای زیر را می‌توانید اخذ کرده و با خیال راحت کسب‌وکار اینترنتی خود را شروع کنید.

 

اینماد و روش دریافت آن

مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی

برای دریافت نماد اعتماد باید وارد سایت Enamad.ir شوید و مشخصات خود را وارد کرده و درخواست بررسی سایت خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست شما برای شما احرازهای هویتی محلی، تلفنی و… انجام می‌گردد و سپس وارد بخش ثبت رسانه می‌شوید و دامنه و اطلاعات سایت خود را وارد می‌کنید. بعد از چند روز پاسخ تأییدیه شما به‌دستتان می‌رسد. اگر این اتفاق نیفتاد می‌توانید خطاها را بررسی کرده و آن‌ها را رفع کنید.

 

مجوز ستاد ساماندهی

ساماندهی یکی از وب‌سایت‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد است که کار ساماندهی سایت‌ها را انجام می‌دهد. حتماً این مجوز را اخذ کنید و وب‌سایت خود را در ساماندهی ثبت کنید تا اگر محتوای نامطابق با دستورات فرهنگی در سایت شما دیده شد یا ربات‌های این وب‌سایت به‌اشتباه این مطالب را غیراخلاقی و برخلاف قانون خواندند قبل از فیلتر کردن و از دسترس خارج کردن وب‌سایت شما به شما ایمیل دهند. با این ایمیل قبل از فیلتر شدن سایت شما، به شما اخطاری داده شود که این محتوا مورددار است یا ویرایش کنید یا بردارید. مراقب باشید اگر سایت شما فیلتر شد حالا حالاها آزاد نمی‌شود!

اگر کسب‌وکاری که در ایران فیلتر شود 70 تا 90 درصد از کاربرانش ترکش می‌کنند مگر اینکه جایگزینی نداشته باشد.

 

مجوز نظام صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی

مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی

اگر کسب‌وکار شما از آب و گل درآمده والان می‌خواهید چند کارمند داشته باشید باید به سراغ اخذ مجوز سرآمد بروید و مجوز صنفی کسب‌وکارهای رایانه‌ای کشور را دریافت کنید تا بتوانید به کارمندان خود حقوق و بیمه پرداخت کنید.

 

برای بیمه کارمندان باید این را بدانید که امر بیمه در اداره کار کشور اجباری است و اگر کارمندی ادعای دریافت بیمه کرد شما باید آن را پرداخت کنید در غیر این صورت کسب‌وکار شما جریمه می‌شود.

 

ثبت برند به صورت آنلاین

شما می‌توانید در سامانه ثبت‌برند، ثبت‌نام کنید و سپس برند خود را ثبت کنید. اگر برند خود را ثبت نکنید، فردا روزی ممکن است شخصی این کار را انجام دهد و به سرکیسه کردن شما یا شکایت از شما برآید.

 

برای این کار می‌توانید با شرکت‌های ثبت‌برند کارکنید و از آن‌ها بخواهید شرکت شمارا ثبت کنند. البته پیشنهاد می‌کنیم خودتان این کار را انجام دهید چون با توجه به اینترنتی شدن فرایند ثبت برند، کار سختی محسوب نمی‌شود.

 

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم حتما مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت اینترنتی خود را دریافت کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید. موفق و پیروز باشید. 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=51905
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file