ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

تبدیل دسته جمعی بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ

افزونه وردپرس , افزونه ها

تبدیل دسته جمعی بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ
همان‌طور که می‌دانید، وردپرس از نسخه 5.0 به بعد یک ویرایشگر جدید به اسم گوتنبرگ را جایگزین ویرایشگر کلاسیک خود کرد که اتفاقاً کارایی‌های بسیار بیشتر و مفیدتری هم برای کاربران دارد. اما موضوع اینجاست که پست‌هایی که شما قبل از این ورژن وردپرس ایجاد کردید، در قالب همان بخش کلاسیک در ویرایشگر محتوای وردپرس برای شما نمایش داده می‌شود و برخی از افراد می‌خواهند بلوک‌هایی که با استفاده از ویرایشگر کلاسیک یا همان قدیمی وردپرس ایجاد کردند را به گوتنبرگ تغییر دهند و با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

 

برای حل کردن این مشکل ما دو راه داریم، یا باید قید زمان خودمان را بزنیم و یک مدت‌زمان طولانی را برای ویرایش تک‌به‌تک تمامی صفحات و پست‌ها در نظر بگیریم و محتوا را به بلوک‌های جداگانه تبدیل کنیم، که این کار برای افرادی که صفحات و نوشته‌های بسیار زیادی در سایت خود دارند به معنای فاجعه است و حتی در برخی مواقع غیرممکن! یا اینکه از یک روش ساده‌تر استفاده کنیم و تمامی پست‌ها را به‌صورت یکجا به گوتنبرگ تغییر دهیم.

 

در ادامه این روش را به‌صورت کامل برای شما آموزش خواهیم داد و روند آن را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. 🙂

 

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

افرادی که وردپرس خودشان را قبل از نسخه 5.0 راه‌اندازی کردند، با ویرایشگر کلاسیک آشنایی دارند. اگر شما وردپرس خودتان را به ورژن‌های بالاتر ارتقاء دهید، می‌بینید که هنوز هم امکان ویرایش پست‌های قبلی سایت را دارید، اما با این تفاوت که تمامی محتوای آن‌ها در یک بلوک ویرایشگر کلاسیک قرار داده شده است.

به‌صورت کلی تغییر محتوا از بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ برای این انجام می‌شود که ویرایش و کار با گوتنبرگ بسیار راحت‌تر است و شما امکانات بیشتری خواهید داشت؛ اما خب همان‌طور که گفتیم تمامی محتوای قبلی تنها در یک بلوک برای شما در درسترس است، اگر محتوا را به بلوک‌های جداگانه هم تبدیل نکنید، محتوا به‌صورت درست در سایت نمایش داده می‌شود و هیچ مشکلی برای ویرایش و اعمال تغییرات نخواهید داشت.

 

همچنین برای اینکه ببینید بلوکی که از آن استفاده می‌کنید کلاسیک است یا گوتنبرگ، باید روی آن کلیک کنید، در بالا سمت راست برای شما مشخص شده است.

 

اگر تصمیم دارید که بلوک‌ها را به‌صورت جداگانه به گوتنبرگ تبدیل کنید، باید در وهله اول آن‌ها را به بلوک‌های تکی تبدیل کنید، سپس روی سه نقطه‌ای که در بالای بلوک قرار دارد کلیک کنید و روی گزینه “تبدیل به بلوک” کلیک کنید. در صورتی هم که نمی‌خواهید زمان خودتان را برای این کار صرف کنید، از روشی استفاده کنید که در ادامه برای شما آموزش خواهیم داد.

 

شاید این کار به ظاهر برای شما ساده به نظر برسد، اما توجه کنید که این روند برای یک یا چند پست و نوشته، جوابگو است، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

 

معرفی افزونه Bulk Block Converter

Bulk Block Converter پلاگینی است که به ما کمک می‌کند تا تمامی پست‌ها و محتوای سایت را از ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ تغییر دهیم؛ این افزونه بهترین ابزاری است که برای حل این مشکی می‌توانید پیدا کنید و کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گرید، می‌توانید آن را از مخزن وردپرس سایت دانلود و با کمک راهنمای نصب افزونه در وردپرس، آن را روی سایت خود فعال کنید.

تبدیل دسته جمعی بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ

نکته: قبل از اعمال هر تغییری با استفاده از این افزونه، یک نسخه پشتیبانی از سایت خودتان تهیه کنید، چراکه برگرداندن اطلاعاتی که تغییر پیدا کردند به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست.

 

آموزش کار با افزونه Bulk Block Converter

بعدازاینکه شما افزونه را نصب و آن را روی سایت خود فعال کردید، باید وارد بخش پیشخوان» ابزارها » Block Conversion شوید تا به تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید، مانند تصویر زیر:

تبدیل دسته جمعی بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ

خب حالا شما باید روی گزینه “Scan Content” کلیک کنید تا افزونه، سایت شما را بررسی و محتواهایی که با ویرایشگر کلاسیک ایجاد شدند را پیدا کند، دقت داشته باشید که نتایجی که در این بخش نمایش داده می‌شود، تنها پست‌هایی هستند که کاملاً با ویرایشگر کلاسیک تهیه شده باشند؛ نتایج مانند تصویر زیر برای شما نشان داده می‌شود:

تبدیل دسته جمعی بلوک‌های ویرایشگر کلاسیک به گوتنبرگ

خب حالا شما برای تبدیل این نوشته‌ها دو راه دارید، در وهله اول می‌توانید هر پست را به‌صورت جداگانه تغییر دهید، که برای این کار باید روی گزینه “Convert” که روبه‌روی هر پست قرار دارد کلیک کنید، یا اینکه اگر می‌خواهید تمامی پست‌ها به گوتنبرگ تبدیل شوند، باید روی گزینه “Bulk Convert All” که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

 

همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در صورت دلخواه، با کمک باکس “Filter” مشخص کنید که کدام بخش شامل تبدیل کلاسیک به گوتنبرگ نشود.

 

اگر نوشته‌ها را به‌صورت تکی تبدیل کردید، باید در روبه‌روی آن‌ها گزینه “Converted” نمایش داده شود و اگر تمامی آن‌ها را تبدیل کردید و روند با موفقیت طی شد، باید پیغام “All Posts Successfully Converted!” را ببینید. به همین راحتی!

 

این افزونه شورتکدهای سایت را تبدیل نمی‌کند

حتماً قبل از اینکه محتوای سایتتان را به‌صورت کامل از کلاسیک به گوتنبرگ تبدیل کنید، شورتکدهای سایت را در یک بخشی کپی و ذخیره کنید، چراکه پلاگین Bulk Block Converter، کدهای کوتاهی که در ویرایشگر کلاسیک بودند را به گوتنبرگ تبدیل نمی‌کند و شما باید آن‌ها را به‌صورت دستی وارد کنید؛ البته این افزونه یک باکس شورتکد برای شما قرار می‌دهد و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که شورتکد را در آن وارد کنید.

 

درنهایت اگر این شورت‌کدها را جایی ننوشته باشید، ممکن است با مشکل مواجه شوید و مدت‌زمانی را برای پیدا کردن آن‌ها صرف کنید.

موفق و پیروز باشید. 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 افزونه وردپرس , افزونه ها
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=52081
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file