ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند

زمانی که تصمیم می‌گیرید سایتی را راه‌اندازی کنید. انتخاب دامین یا دامنه از اولین مراحلی است که باید پشت سر بگذارید. دامین یا به زبان ساده‌تر دامنه، همان آدرس سایت است که شما باید قبل از هر چیزی آن را انتخاب کنید. قاعدتاً بهتر است که دامنه شما مرتبط با موضوع و محتویات سایت باشد. به عنوان مثال دامنه سایت ما 20script.ir است. که در آغاز کار آن را خریداری کرده‌ایم. اگر شما تازه کار هستید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید برای دامنه هزینه کنید. ما در این مقاله آموزش ثبت دامنه رایگان را به شما ارائه خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

سایت‌های مختلفی برای ثبت دامنه رایگان وجود دارد. اما بهترین و معتبرترین سایت برای دریافت دامنه رایگان با انواع پسوندها که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت freenom.com است.

 

ثبت دامنه رایگان با Freenom

در ابتدا توجه داشته باشید که برای ورود به این سایت، به دلیل وجود تحریم‌ها و عدم اجازه دسترسی ایرانی‌ها به این سایت، لازم است که شما از ابزارهای رفع تحریم یا DNS های ضد تحریم مثل شکن استفاده کنید. سایت freenom.com را باز کنید. در صفحه اول، در کادر روبه‌رو دامنه مورد نظرتان را بنویسید و برای چک کردن دامنه، روی دکمه آبی رنگ کنار آن کلیک کنید.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

در این مرحله لیست همه پسوندهای رایگان موجود را به شما نمایش می‌دهد. شما با توجه به آن‌ها پسوند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

پس از انتخاب دامنه مورد نظر، روی دکمه Checkout جهت ادامه فرایند کلیک کنید.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ بعد از انتخاب پسوند، باید گزینه use DNS را انتخاب کنید. این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با تنظیم نام سرورها، دامنه انتخاب شده شما را به هاست متصل می‌کند. شما باید نام سرورهای مورد نیاز برای ثبت دامنه را از شرکت پشتیبانی هاست خود بپرسید. سپس مانند عکس زیر آن را در این بخش وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه use DNS از منوی قسمت بالا روی گزینه use your own DNS کلیک کنید. بخش‌های خواسته شده را با توجه به اطلاعاتی که از شرکت هاستینگ خود دریافت کردید، پرکنید.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

مرحله بعد انتخاب مدت زمان مالکیت شما برای آن دامنه است. که با توجه به نیاز و خواسته شما بین سه تا دوازده ماه متغیر است.

باید توجه داشته باشید که شما حداکثر 12 ماه می‌توانید به‌صورت رایگان از این دامنه استفاده کنید. پس از آن باید برای تمدید دامنه مورد استفاده هزینه پرداخت کنید. در غیراین صورت دامنه از مالکیت شما خارج خواهد شد.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

ساخت حساب کاربری در Freenom.com

شما برای ساخت اکانت یا حساب فقط کافی است که ایمیل خود را وارد کرده و ثبت‌نام را انجام دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از حساب گوگل خود، فرآیند ثبت‌نام را ادامه دهید. زمانی که شما ایمیل خود را وارد کردید، لینک ثبت‌نام برای شما ایمیل خواهد شد. سپس شما با تأیید آن می‌توانید روند ثبت‌نام را ادامه دهید.

آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

در ادامه کادرهای مورد نظر را با توجه به قوانین نوشتاری مورد نظر سایت پرکنید. سپس برای بخش zip code از کد 98+ استفاده کنید.

در نهایت فراموش نکنید و حتماً گزینه قبول قوانین را بزنید. زیرا بدون تأیید آن نمی‌توانید ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

 

نتیجه‌گیری کلی

این انتخاب شما است که با توجه به شرایط و امکانات ذکر شده یک دامنه رایگان برای سایت خود انتخاب کنید یا برای دامنه مورد نظر خود هزینه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید یک سایت همیشگی و پایدار داشته باشید، بهتر است که برای دامنه خود هزینه کنید. چرا که دامنه‌های رایگان تا زمانی در مالکیت شما هستند که فرد دیگری برای آن هزینه‌ای پرداخت نکند.

 

با این حال سایت‌هایی همچون سایت نام Freenom برای انتخاب دامنه‌های رایگان وجود دارد که شما با ثبت‌نام و استفاده از آن‌ها، برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی یک دامنه در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به طور موقت از آن دامنه استفاده کنید.

 

موفق باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 2 / 5. تعداد رای : 4

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=55532
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file