ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

Term در وردپرس یعنی چه و چه کاربردی دارد

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

زمانی که شما در سایت خود محتوای گوناگونی را قرار می‌دهید باید این مطالب را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهید. در وردپرس از روش‌های مختلفی برای طبقه‌بندی استفاده می‌کنیم. در اینجا قصد داریم مفهوم Term در وردپرس را آموزش دهیم.

 

ابزارهای گوناگونی در وردپرس وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که طبقه‌بندی دلخواه خودتان را ایجاد کنید. طبقه‌بندی کردن مطالب در سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ که قبلاً مقالات مختلفی در مورد آن در بیست اسکریپت به شما کاربران عزیز ارائه‌شده است.

 

طبقه‌بندی مزیت‌های زیادی برای سایت شما و کاربرانتان خواهد داشت. انجام این کار بسیار مهم بوده و در میزان بازدید سایت شما و سئو سایتتان نیز تأثیرگذار است. با ما همراه باشید تا در این آموزش یک مفهوم دیگر از طبقه‌بندی را آموزش دهیم.

 

Term در وردپرس به چه معناست

هر زمان محتوای سایت شما از یک میزان معین بیشتر شود شما حتماً به این نیاز پیدا می‌کنید که آن‌ها را در طبقه‌بندی مخصوصی در سایت خودتان قرار دهید. طبقه‌بندی در سایت بسیار حائز اهمیت است و کارکرد سایت شما را ارتقا خواهد داد.

 

دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها دو مورد از طبقه‌بندی‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید. طبقه‌بندی کردن باعث می‌شود کاربران سایت شما بتوانند بهتر از مطالب شما استفاده کنند و بین مقالات زیادی که در سایت شما وجود دارد سردرگم نشوند.

 

ایجاد طبقه‌بندی در سایت به‌سادگی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از امکاناتی که وردپرس به‌صورت پیش‌فرض در اختیار شما قرار داده است استفاده کرده و محتوای سایت خودتان را به‌راحتی طبقه‌بندی کنید. اما در نظر داشته باشید که این طبقه‌بندی باید به روش اصولی خود انجام شود و شما باید بتوانید مطالب سایت خود را به بهترین نحو طبقه‌بندی کنید.

 

تاثیر Term وردپرس در سئو

همان‌طور که می‌دانید سئو سایت از عوامل بسیار مهم در وردپرس به‌شمار می‌رود. شما باید اصول مربوط به سئو سایت را حتماً در نظر گرفته و آن‌ها را در سایت خود رعایت کنید. موارد بسیاری هستند که بر سئو سایت اثر می‌گذارند. یکی از عوامل مهمی که در سئو سایت شما تأثیر می‌گذارد طبقه‌بندی مطالب سایت شما است.

 

هرچه شما بتوانید سئو سایت خودتان را با استفاده از روش‌های مختلف ارتقا دهید؛ درنتیجه می‌توانید میزان بازدیدکننده بیشتری را به سمت سایت خودتان جذب کنید. با این کار شما می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را تا حد زیادی رونق داده و آن را گسترش دهید.

 

موتورهای جستجو برای سئو استاندارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند که شما باید آن‌ها را حتماً در نظر بگیرید تا بتوانید رتبه خودتان را بهبود دهید. استفاده از طبقه‌بندی مطالب در سایت یکی از این استانداردها محسوب می‌شود که شما باید حتماً آن را انجام دهید.

 

taxonomy چیست

همان‌طور که گفتیم شما برای طبقه‌بندی در سایت خود به دسته‌بندی و برچسب‌ها نیازمند هستید. اما برخی اوقات لازم است که شما این نوع طبقه‌بندی را با تنوع و دقت و همچنین تفکیک‌‌پذیری بیشتری انجام دهید. در این هنگام شما می‌توانید از قابلیت تاکسونومی در سایت وردپرسی خود استفاده کنید. درواقع با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک نوع طبقه‌بندی سفارشی در سایتتان ایجاد کنید.

 

حتماً همگی شما تاکنون با این کلمه برخورد داشته‌اید. درواقع واژه تاکسونومی به معنای “طبقه‌بندی” است. تاکسونومی یک قابلیت پرکاربرد بوده که در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در هر بخش اگر گروه‌های مختلفی داشته باشیم به این گروه‌ها طبقه‌بندی گفته می‌شود.

 

با استفاده از تاکسونومی شما می‌توانید مطالب دلخواه در سایت خودتان را باهم در یک گروه قرار دهید. زمانی که شما داده زیادی در سایت خود داشته باشید می‌توانید با استفاده از این قابلیت آن‌ها را به هم ارتباط داده و هم‌گروه کنید.

 

تگ‌ها، دسته‌بندی‌ها و… همگی به‌عنوان یک زیرمجموعه برای تاکسونومی در نظر گرفته می‌شوند و به بررسی جزئیات در سایت می‌پردازند. اما به‌وسیله تاکسونومی شما می‌توانید این نوع از دسته‌بندی‌ها را باهم ارتباط دهید. هر چیزی در سایت شما که با یکدیگر ارتباط داشته باشند می‌توانند به‌واسطه تاکسونومی به هم وصل شوند.

 

پس Term چه کاربردی دارد

زمانی که شما برای مطالب سایت خود از تاکسونومی استفاده کرده باشید؛ به آیتم‌هایی که درون آن قرار دارد Terms گفته می‌شود. همان‌طور که گفته شد وردپرس چندین طبقه‌بندی دارد. دسته‌ها و برچسب‌ها در وردپرس طبقه‌بندی داخلی نامیده می‌شوند. توسط تاکسونومی نوشته‌ها در وردپرس طبقه‌بندی می‌شوند و به آیتم‌های درون یک طبقه از این نوشته‌ها “Terms” گفته شد.

 

به‌عنوان‌مثال زمانی که شما یک گروه تحت عنوان افزونه وردپرس در سایت خود ایجاد می‌کنید؛ تمامی افزونه‌هایی که در این قسمت قرار می‌گیرند Terms نامیده می‌شود. پس‌ازاینکه شما در سایت خود طبقه‌بندی کردید امکان این را دارید که از طریق پنل مدیریتی خود آن‌ها را مدیریت و کنترل نمایید. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید هریک از آن‌ها را حذف کنید و یا اینکه یک گروه جدید ایجاد کنید.

 

شما می‌توانید در وردپرس با استفاده از تابع ()The_terms طبقه‌بندی سفارشی در سایت خود ایجاد کنید. توسط این تابع شما امکان این را دارید که اطلاعاتی که درون طبقه‌بندی سایت خود قرار داده‌اید را به‌راحتی نمایش دهید. مانند تابع زیر:

 

همچنین شما می‌توانید Terms را با شورت کد یا ابزارک و سایر ابزارها بسته به نحوه تنظیم سایت خود نشان دهید. در اینجا ما کد بالا را با استفاده از کد سخت نمایش داده‌ایم.

<?php the_terms( $post->ID, 'category', 'categories: ', ' / ' ); ?>

کد سخت چیست

نوشتن کد به‌صورت مستقیم درون سورس را کد سخت میگویند. زمانی که شما از کد سخت استفاده کنید کاربر نمی‌تواند تغییری در آن ایجاد کند. البته این روش ممکن است برای طراحی وب‌سایت‌های سفارشی مناسب‌تر باشد؛ درحالی‌که روش ویجت‌ها و افزونه‌ها ممکن است برای قالب‌های وردپرس از پیش طراحی‌شده که توسط وب‌سایت‌های مختلف استفاده می‌شود مفید باشد.

موفق و پیروز باشید. Term در وردپرس یعنی چه و چه کاربردی دارد

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=55659
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file