ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

مواردی که در سئو و بهینه‌سازی رتبه سایت در گوگل اهمیت چندانی ندارد!

سئو , مقالات,آموزش,ترفند

بسیاری از وب‌مستران و سئوکاران، مواردی را در وب‌سایت خود انجام می‌دهند که به اشتباه فکر می‌کنند در رتبه سایت شان در گوگل تاثیر بسزایی دارد. در این مقاله تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم و نشان می‌دهیم که برای موتور جست‌وجوی گوگل کدام‌یک اهمیت چندانی ندارد و کدام‌یک به‌طور غیرمستقیم تاثیر می‌گذارد.

 

مواردی که در سئو و بهینه‌سازی رتبه سایت در گوگل اهمیت چندانی ندارد!

 

۸ فاکتور “غیر مهم” در سئو و رتبه‌بندی سایت

فاکتورهایی وجود دارند که مدیران هر وب‌سایتی آن‌ها را برای تاثیرگذاری بر روی رتبه‌بندی سایت رعایت می‌کنند. گاهی اوقات این فاکتورها به طور مستقیم بر سئو و بهینه‌سازی تاثیر چندانی ندارند و حتی باعث می‌شوند که در بهینه‌سازی برعکس عمل کنند. در ادامه به این موارد پرداخته‌ایم:

 

۱- عمر وب‌سایت

یک تفکر قدیمی وجود دارد مبنی بر اینکه سن و سال سایت شما روی محبوبیت آن نزد گوگل موثر است. فکر می‌کنید برای گوگل چقدر مهم است که سایت شما در سال ۱۹۹۸ یا ۲۰۰۸ و یا حتی ۲۰۱۶ شروع به کار کرده باشد؟ باید بدانید که این موضوع اصلا برای گوگل اهمیتی ندارد. تنها چیزی که برای گوگل مهم است محتوای سایت شماست و اینکه آیا به درد مردم می‌خورد و مشکلی از مردم را حل می‌کند یا خیر؟

 

فرضا اگر یک سایت در سال 1998 ایجاد شده باشد و تا امروز با قدرت محتوای مفیدی در اختیار مردم قرار داده باشد، از آنجا که لینک‌ها و مطالب بیشتری دارد، شانس بیشتری برای محبوبیت نزد گوگل خواهد داشت اما اگر سایتی سال گذشته ثبت شده باشد و در این مدت کوتاه مطالب بسیار مفیدی روی آن منتشر یا و خدمات قابل توجهی به مردم عرضه شده باشد، گوگل برای این سایت نسبت به آن سایت قدیمی اهمیت بیشتری قائل است. چون توانسته است در مدت کوتاه‌تر مطالب مفید خود را ارائه کند.

 

۲- استفاده از سرویس‌های گوگل

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر از گوگل آنالیتیکس یا جیمیل استفاده نکنند، گوگل اعتنای کم‌تری به سایت آن‌ها خواهد کرد. اما این باور اشتباهی است. اصلا اهمیتی ندارد که شما از کدام سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید. فقط کافیست تکنیک‌های سئو را رعایت کنید و محتوای خوب و مفید تولید کنید تا سایتتان را به سایت معتبری در گوگل تبدیل کنید.

 

۳- امتیازدهی و ‌اشتراک‌گذاری‌ مطالب سایت

شاید یک مطلب از سایت شما هزاران بار از طریق فیس‌بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده باشند. اما این موضوع اصلا در بهینه‌سازی رتبه سایت در گوگل اهمیت ندارد.

البته که اگر از طریق شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیاد و فعالی به سایت شما وارد شوند، مطالب شما را دنبال کنند، ارزش سایت شما بالا خواهد رفت. اما تعداد به اشتراک‌گذاری‌ها فاقد اهمیت است.

 

۴- Bounce Rate یا نرخ پرش کاربر

شاید تعجب کنید اما گوگل به مدت زمان ماندن کاربر در سایت شما هم چندان اهمیتی نمی‌گذارد. این یکی از مواردی است که در رتبه سایت در گوگل اهمیت ندارد.

 

فرض کنید شما سایتی دارید که با سرعت بسیار بالایی بارگذاری (load) می‌شود و شیوه‌ی دسترسی کاربر به مطالب مورد نظرش هم بسیار آسان است. یعنی وقتی کاربری آدرس سایت شما را در مرورگر خود وارد می‌کند، سایت شما به سرعت باز می‌شود و کاربر به سادگی و سرعت به مطلب مورد نیازش دست پیدا می‌کند. حالا در مقابل سایت دیگری وجود دارد که بسیار دیر بالا می‌آید و پس از بالا آمدن نیز کاربر باید مدت زمان طولانی را صرف گشتن در صفحات مختلف آن سایت بکند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

 

اگر یک سایت بتواند کاربرانش را به دلیل جذاب بودن محتوا مدت طولانی‌تری نگه‌ دارد و این کاربران مشغول فعالیت‌های متنوع و مفیدی روی آن سایت باشند، برای گوگل تاثیر مثبتی دارد. اما این دلیل نمی‌شود که هر سایتی که بونس‌ریت کم‌تری داشت، مورد بی‌توجهی گوگل باشد.

 

۵- تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی به کار رفته در سایت

آیا از کتابخانه‌های ویژه جاوا اسکریپت، مانند: Node (مانند فیس‌بوک) یا React (مانند گوگل) استفاده می‌کنید؟ اگر با Net. یا HTML برنامه‌نویسی کنید، هیچ فرقی برای گوگل ندارد. فقط مهم این است که خزنده‌های گوگل بتوانند در هر URL ای، محتوای واحدی ببینند و آن محتوا با آنچه که کاربران می‌بینند، یکسان باشد.

 

بنابراین تکنولوژی به کار رفته در یک سایت مستقیما برای گوگل مهم نیست. اما یادتان باشد اگر سایتی داشته باشید که استفاده از آن برای کاربرانتان راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد، برای گوگل هم محبوب‌تر خواهید بود.

 

۶- نمایش پنل اطلاعات سایت در صفحه نتایج گوگل

کلمه‌ی facebook را در گوگل سرچ کنید. ملاحظه می‌کنید که در نتایج گوگل، اولین نتیجه سایت بزرگ فیس‌بوک است که حتما همه آن را می‌شناسید. وقتی گوگل این سایت را در نتایج خود نشان می‌دهد، زیر لینک اصلی سایت، لینک بخش‌های مختلف این سایت هم نشان داده می‌شود.

 

آیا اگر سایت شما به این شکل نشان داده نشود، تاثیر نامطلوبی بر موتورهای جستجو دارد؟ پاسخ منفی است. این نوع نمایش باعث می‌شود که شانس کلیک کردن کاربران بر سایت شما افزایش یابد. اگر شما هنوز برند معروفی نیست و این پنل اطلاعات برای شما ظاهر نمی‌شود، نگران نباشید.

 

۷- هاست اشتراکی

اینکه از چه هاستی استفاده می‌کنید، اصلا مهم نیست. اما اگر نوع هاست شما باعث می‌شود سرعت بارگذاری سایتتان کم شود، حتما تاثیر منفی خواهد داشت. چنانچه از هاستی که استفاده می‌کنید که اثر منفی روی سرعت سایتتان ندارد، نگران نباشید. حتما لازم نیست یک هاست گران‌قیمت یا انفرادی تهیه کنید.

 

۸- ترتیب کاراکترها در عنوان سایت

همانطور که می‌دانید، عنوان هر صفحه، مجموعه‌ای از کاراکترهاست که در بالاترین قسمت هر صفحه قرار می‌گیرد. عنوان سایت می‌تواند شامل نام اصلی سایت، سپس یک جداکننده و بعد یک عبارت توضیحی باشد. مانند: بیست اسکریپت

 

لازم است بدانید که اصلا اهمیتی ندارد از چه ترتیبی استفاده می‌کنید. اما حتما در عبارت توضیحی از کلمات کلیدی که محبوب مردم هستند و البته با محتوای سایت شما مطابقت دارند، استفاده کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=55873
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file