ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

بهترین نوع میزبانی برای وب سایت کدام است؟

رپورتاژ آگهی

اگر قصد راه‌اندازی سایت و تجارت آنلاین خود را داشته باشید، مطمئناً در ابتدای مسیر و پس از ثبت دامنه با مبحث میزبانی وب‌سایت روبرو خواهید شد. سوالاتی در ذهن شما نقش بسته خواهد شد از قبیل؛ بهترین نوع میزبانی برای سایت چیست؟ بهترین شرکت میزبانی وب برای خرید هاست یا خرید سرور کدام است؟

 

در این مطلب قصد داریم انواع سرویس میزبانی سایت (هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی) را به شما معرفی کنیم تا به راحتی تصمیم خود را بگیرید. همچنین در پایان نیز بهترین شرکت خدمات هاستینگ (گنجه هاست) را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بهترین نوع میزبانی برای وب سایت کدام است؟

 

انواع سرویس های میزبانی

بسته به نوع سایت و میزان ترافیک مورد نیازتان، سرویس‌های میزبانی متنوعی وجود دارد که می‌توان استفاده کرد. معمولاً در ابتدای مسیر و تاسیس کسب و کار اینترنتی افراد به سراغ هاست اشتراکی می‌روند. هاست اشتراکی به دلیل قیمت مناسب محبوب‌ترین سرویس میزبانی سایت است.

 

اما با پیشرفت سایت و بالا رفتن ترافیک آن کم کم افراد به سراغ سرویس‌های قوی‌تر مانند خرید سرور مجازی یا خرید سرور اختصاصی می‌روند. در ادامه هر یک از این موارد را به طور مجزا به شما معرفی می‌کنیم.

 

هاست اشتراکی

هاست (Host) اولین و ارزان‌ترین سرویس میزبانی سایت است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. در این حالت منابع سرور بین چند سایت به اشتراک گذاشته می‌شود و به هرکس میزان خاصی از منابع تعلق می‌گیرد. میزان هارد، رم، سی پی یو و… منابعی هستند که بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

البته بر اساس نیاز هر وب‌سایت و خدمات آن نیز هاست‌ها به انواع مختلفی تقسیم شده‌اند. در این بین هاست وردپرس محبوبیت بالاتری نسبت به بقیه هاست‌ها دارا است. همچنین هاست حرفه‌ای گنجه هاست با عنوان هاست لینوکس Ultrahost نیز جزو قدرتمندترین و سریع‌ترین هاست‌ها به حساب می‌آید. در یک جمع بندی کلی انواع هاست شامل موارد زیر می‌شود:

  • هاست لینوکس (هاست ارزان قیمت):

هاست لینوکس ارزان قیمت که به خاطر قیمت پایینش به آن هاست اقتصادی نیز می‌گویند معمولاً برای سایت‌های با ترافیک پایین و کسانی که به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند انتخاب می‌شود.

  • هاست وردپرس:

این سرویس برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده است. کانفیگ اختصاصی برای وردپرس، نصب آسان CMS وردپرس و پشتیبانی تیم متخصص وردپرس از جمله مزایای هاست ویژه وردپرس گنجه محسوب می‌شود.

  • هاست ووکامرس:

هاست ووکامرس که با عنوان هاست فروشگاهی نیز شناخته می‌شود، برای سایت‌هایی که با افزونه ووکامرس راه‌اندازی شده‌اند بسیار مناسب است. همان‌طور که از نام آن پیداست این هاست برای سایت‌های ووکامرسی بهینه شده است.

  • هاست لینوکس اولترا (هاست حرفه ای):

اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد و به منابع زیادی احتیاج دارد، اما نمی‌خواهید به اندازه سرور برای میزبانی سایت هزینه پرداخت کنید؛ بهترین انتخاب هاست حرفه ای است.

البته قیمت هاست ultra گنجه نسبت به باقی سرویس‌ها کمی بالاتر است اما منابعی که در اختیار شما قرار می‌گیرید بسیار قوی‌تر است. همچنین هاست حرفه‌ای از سخت افزار و نرم‌افزار به روز استفاده می‌کند که باعث می‌شود سایت شما سرعت بسیار خوبی داشته باشد.

  • هاست دانلود:

هاست دانلود برای آپلود و دانلود فایل‌های حجیم مانند فیلم و یا عکس‌های سنگین استفاده می‌شود.

 

سرور مجازی (VPS)

هنگامی که هاست پاسخگوی نیازهای سایت نباشد و ترافیک سایت بالا برود، می‌توان از سرور مجازی یا همان VPS استفاده کرد. تفاوت سرور مجازی و هاست این است که هرکس منابع مخصوص خود را دارد و مانند هاست منابع به صورت مشترک استفاده نمی‌شود. همچنین VPS از سرور اختصاصی ارزان‌تر است. در سرور مجازی منابع سرور با استفاده از برنامه‌های مجازی‌سازی به چند قسمت تقسیم می‌شوند.

این سرویس در حال حاضر در گنجه هاست به 4 صورت زیر ارائه می‌شود.

  • سرور مجازی ایران
  • سرور مجازی خارج
  • سرور مجازی Ultra VPS
  • سرور مجازی ترید (Trade)

سرور مجازی آلمان بر روی هارد NVMe و سرور مجازی ایران بر روی هارد SSD Pro میزبانی میشوند. بسته به نوع نیاز شما و سیاست کسب و کارتان می‌توانید از هرکدام که خواستید استفاده کنید.

 

همچنینVPS Ultra  نه تنها سرعت خیلی بیشتری دارد، بلکه با کاهش Latency فشار را از روی CPU و RAM برداشته و کیفیتی وصف ناپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. VPS ترید یا همان سرور بایننس نیز برای خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار جهانی استفاده می‌شود. برای خرید سرور مجازی با کیفیت می‌توانید به سایت گنجه هاست مراجعه کنید و پلن‌های این سرویس را مشاهده کنید.

بهترین نوع میزبانی برای وب سایت کدام است؟

سرور اختصاصی (Dedicated server)

اگر به سرعت، کیفیت، امنیت فوق‌العاده بالا و قدرت بی‌نظیر برای مدیریت سایت خود نیاز دارید، سرور اختصاصی گنجه بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. با اجاره سرور اختصاصی کل منابع سرور در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد و تمام نیازهای سایت خود را برطرف خواهید کرد.

 

البته قیمت خرید سرور اختصاصی نسبت به سرور مجازی و هاست بالاتر است. اما اگر سایت شما به منابع بالایی نیاز داشته باشد، بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید. این سرویس نیز به 2 صورت زیر قابل استفاده است:

  • سرور اختصاصی ایران
  • سرور اختصاصی خارج (آلمان و فنلاند)

 

فاکتورهای مهم در انتخاب میزبان مناسب

تا به این جا درباره انواع سرویس میزبانی که می‌توانید برای سایت خود استفاده کنید صحبت کردیم. اما برای انتخاب سرویس مناسب سایت خود باید به چه مواردی دقت کنید؟ در ادامه فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت میزبان مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. بر حسب سیاست کسب و کار شما هرکدام از این موارد می‌توانند کمی متفاوت باشند.

  • سرعت بالا
  • کیفیت بالا
  • هزینه مناسب
  • فضا و پهنای باند
  • UpTime (آپتایم) بالا
  • پشتیبانی مناسب از شرکت میزبان
  • بکاپ گیری
  • امنیت بالا
  • و…

 

گنجه هاست، میزبان امن اطلاعات مهم شماست

حال که با انواع سرویس میزبانی وب‌سایت آشنا شدید و احتمالاً تصمیم خود را برای نوع میزبانی گرفته‌اید؛ بهتر است با بهترین شرکت میزبانی وب و خدمات حوزه هاستینگ نیز آشنا شدید. تمام سرویس‌های گفته شده در بالا از جمله انواع هاست (هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست ووکامرس و هاست حرفه ایسرور مجازی (VPS) و سرور اختصاصی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب توسط گنجه هاست به شما ارائه می‌شود.

 

کیفیت بالای سرویس‌های گنجه، پشتیبانی بسیار خوب، قیمت پایین هاست و سرور و امنیت بسیار بالا توسط گنجه هاست برای شما فراهم می‌شود. فراموش نکنید که گنجه هاست، میزبان امن اطلاعات مهم شماست. بنابراین اگر سرویس مدنظر خود را انتخاب کرده‌اید با مراجعه به سایت گنجه می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین خدمات دیگری نظیر ثبت دامین، خرید گواهینامه SSL، خدمات کولوکیشن و آموزش رایگان در گنجه بلاگ نیز برای شما فراهم شده است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=57346
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file