ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

راه‌ های کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

در این مقاله چند نکته درباره روش‌های کاهش نرخ پرش را به شما معرفی می‌کنیم. اگر در یک وب‌سایت مشغول به تولید محتوا هستید یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که برایتان مهم است میزان کاربرانی است که مقاله شما را به طور کامل مطالعه می‌کنند و به بقیه بخش‌های وب‌سایت شما سرمی‌زنند. در این مقاله سعی داریم رازهایی را در رابطه با حفظ کاربر در سایت با شما در میان بگذاریم.

 

راه‌ های کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate

 

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش در حقیقت درصد بازدیدکنندگانی است که در یک صفحه از وب‌سایت شما وارد می‌شوند اما بدون اقدام خاصی خارج می‌شوند. به این درصد از بازدیدکنندگان نرخ پرش یا bounds rate میگویند. منظور از اقدام خاص مانند کلیک کردن برروی پیوندها و یا پرکردن فرم خرید می‌باشد. نرخ پرش را می‌توانید از طریق وبسایت گوگل آنالیتیکس بدست بیاورید. باید توجه داشته باشید که نرخ پرش با موضوع وب‌سایت شما رابطه مستقیم دارد و شما باید با توجه به استراتژی کاری وب‌سایت خودتان درباره کاهش نرخ پرش تصمیم بگیرید.

 

چرا نرخ پرش مهم است:

  • اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید ممکن است وقتی کاربر وارد وب‌سایت شما شده قصد خرید را داشته باشد اما به علت سیاست‌های نادرست تصمیم به خرید از رقبای شما بگیرد.
  • نرخ پرش وب‌سایت شما در سئو وبسایت تاثیرگذار است و در واقع می‌تواند باعث رفتن وب‌سایت شما به صفحه اول گوگل شود.
  • بعد از اندازه‌گیری نرخ پرش متوجه خواهید شد که آیا وب‌سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد یا خیر؟
  • نرخ پرش به سوال کدام یک از صفحات برای کاربر جذاب‌تر بوده‌اند پاسخ دقیقی می‌دهد.
  • با اندازه گیری نرخ پرش صفحاتی که برای کاربران جذابیت خاصی ندارند را شناسایی کرده و برای کاهش نرخ پرش آن‌ها را بهبود می‌بخشید.
راه‌ های کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate

تفاوت بین نرخ پرش و نرخ خروج:

نرخ پرش و نرخ خروج بسیار شبیه به هم هستند اما یک تفاوت جزئی دارند. اگر شخصی وارد یک صفحه خاص از وب‌سایت شما شود و پس از چند ثانیه آنرا ترک کند به این عمل نرخ پرش می‌گویند و باید برای کاهش آن اقدامات لازم را انجام داد. اما اگر شخصی وارد صفحه‌ای از وب‌سایت شما شود و پس از مطالعه مطلب مورد نظر از وب‌سایت شما خارج شود به این عمل نرخ خروج می‌گویند.

 

اصطلاحات رایج:

زمانی که می‌خواهید نرخ پرش وب‌سایت را چک کنید اصطلاحات رایجی در این زمینه وجود دارد که وقتی بار اول با آن‌ها مواجه می‌شوید ممکن است گیج‌کننده باشد.

  • session: زمانی که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود و شروع به خواندن یک مقاله می‌کند یک تایمر 30 دقیقه‌ای آغاز می‌شود البته اگر کاربر برروی یک مقاله دیگر کلیک کند و صفحه دیگری باز شود این زمان تغییر خواهد کرد.سشن در حقیقت به معنی زمان استفاده کاربر از اپلیکیشن یا وب‌سایت شما است.
  • interaction: به میزان تعامل کاربر با وب‌سایت interaction می‌گویند. این آمار بر اساس میزان درگیر شدن کاربر و انجام کارهای مختلف در وب‌سایت تنظیم می‌شود.
  • pageviews: نوعی interaction است. به زمانی اطلاق می‌شود که کاربر از یک صفحه بازدید کند. pageview به این دلیل برای ما مهم است که اگر یک کاربر دو یا بیشتر از دوصفحه از وب‌سایت را بازدید کند دیگر پرش رخ نمی‌دهد.
  • event: به مجموعه رفتارهایی که توسط کاربر بعد از ورود به صفحه وب‌سایت شما انجام می‌شود event می‌گویند. اگر می‌خواهید این رفتارها را طراحی وتولید کنید می‌توانید از gtm استفاده کنید. گوگل تگ منیجر به زبان ساده ابزار واسطه‌ای است برای مدیریت تگ‌ها. تگ‌ تکه کدی است که از آن برای جمع‌آوری اطلاعات یا انجام کارهایی خاص در وبسایت و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.
  • Hit: به هر کاری که کاربر پس از ورود به یک صفحه از وب‌سایت شما انجام می‌دهد هیت می‌گویند. ابزار گوگل آنالیتیکس کارهایی مثل کلیک برروی دکمه فایل را ثبت نمی‌کند. به طور کلی دو نوع هیت وجود دارد:
    • Interaction Hit: به درخواست‌هایی گفته می‌شود که به عنوان تعامل حساب می‌شود و زمان سشن را تمدید می‌کند.
    • Non-Interaction Hit: به درخواست‌هایی گفته می‌شود که غیر تعامی هستند و هیچ تاثیری روی سشن ندارند.

رازهای کاهش نرخ پرش:

برای کاهش نرخ پرش باید نکات زیادی را در طراحی و ایجاد صفحات وب‌سایت خود رعایت کنید. همچنین راهکارهای زیادی برای کاهش bounce rate وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین نکات برای کاهش نرخ پرش اشاره خواهیم کرد:

 

1- متوجه شوید کاهش نرخ پرش چه مقدار باید باشد:

بالا بودن نرخ پرش همیشه نشانه بدی نیست. شما باید براساس سیاست‌های کاری خود با نرخ بازگشت برخورد کنید. اما به طور کلی پس از یافتن اعداد نرخ بازگشت در ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید آن را بر اساس موارد زیر ارزیابی کنید:

  • اگر بیش از 80٪ بود وب‌سایت شما دچار مشکلات جدی است.
  • اگر بین 70٪ تا 80٪ بود عملکرد وب‌سایت شما ضعیف است و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.
  • اگر بین 50٪ تا 70٪ بود وب‌سایت شما یک عملکرد معمولی را ارائه می‌دهد.
  • 30% تا 50% نشان می‌دهد که شما به هدفتان در کاهش نرخ پرش وب‌سایت خود رسیده‌اید.
  • اگر نرخ پرش زیر 20% بود احتمالا دچار مشکل شده‌اید چرا که رسیدن به چنین عددی بسیار نادر است.

با توجه به می‌توانید به راحتی میزان نرخ پرش خود را بررسی کنید و برای کاهش نرخ پرش وب‌سایت خود اقدام کنید. نکته که در ابتدا هم گفته شد این است که باید به استراتژی کاری خود در رابطه با میزان نرخ پرش توجه داشته باشید.

 

2-علت ترک سریع کاربران را بفهمید

فرض کنید صاحب یک فروشگاه بزرگ هستید و مشتریان پس از ورود به وب‌سایت شما به سرعت از آن خارج می‌شوند چه سوالاتی برای شما مطرح می‌شود. فکر می‌کنید علت ترک زود هنگام مشتری چه مسائلی بوده است. فروشگاه‌ها و وبسایت‌های اینترنتی هم همینطور است سعی کنید ظاهر وب‌سایت خود، محصولات و مقالات موجود را به دقت بررسی کنید. همچنین سعی کنید شخصیت خریدار را هم به درستی تشخیص دهید. سعی کنید با تاسیس انجمن‌های مناسب و افزایش تعامل با کاربران از نیازهای آن‌ها با خبر شوید.

 

3-صفحات مناسب طراحی کنید

به طور کلی سعی کنید وبسایت شما ظاهر مناسب و جذابی برای کاربر داشته باشد. طریقه چینش عناصر در صفحه بسیار در میزان استفاده کاربر از وب‌سایت تاثیرگذار است. در چینش عناصر صفحه سعی کنید شخصیت کاربر مورد نظر خود را در نظر بگیرید و بدانید به چه چیزی نیاز داشته که وارد وب‌سایت شما شده است. همچنین سعی کنید از تبلیغات زیاد در صفحه خود استفاده نکنید چرا که باعث بی‌کیفیت نشان دادن ظاهر وب‌سایت شما می‌شود.

 

4-وب‌سایت خود را ریسپانسیو کنید!

راه‌ های کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate

همانطور که می‌دانید امروزه بالغ بر 50 درصد از سرچ‌ها در گوگل از طریق کاربران تلفن همراه صورت می‌گیرد. به همین علت باید برای این دسته از کاربران تمهیدات خاصی را در نظر بگیرید. یکی از آن‌ها ریسپانسیو کردن وب‌سایت شماست. با انجام این کار در حقیقت با یک تیر دو نشان را زده‌اید یعنی هم کاربران موبایل را به وب‌سایت خود جذب کرده‌اید و هم باعث کاهش نرخ پرش شده اید.

 

5-هر چند وقت یک بار مشکلات صفحات مختلف وب‌سایت را تست کنید

یکی از مشکلاتی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید برطرف کردن مشکلات صفحات وب‌سایت و لود شدن صحیح آن برای کاربر است. اگر شما تمام نکات بالا را رعایت کرده باشید اما وب‌سایت شما در زمان لود شدن دارای مشکل باشد تمام زحماتتان به باد خواهد رفت. چرا که کاربر عملا محتوای شما را مشاهد نمی‌کند.

 

6-از تصاویر جذاب برای محتوا استفاده کنید

یکی از اصولی که باعث جذب کاربر برای مطالعه محتوای وب‌سایت می‌شود استفاده از تصاویر بصری جذاب است. اما دقت کنید که استفاده بیش از حد از تصاویر برای یک محتوا باعث خسته کننده تر شدن آن برای کاربر خواهد شد. دقت کنید که ما انسان‌ها موجوداتی بصری هستیم. برای درک بهتر مخاطب سعی کنید تصاویر کاملا مرتبط را مورد استفاده قرار دهید.

 

6- عنوان سئو مناسب را برای مقاله خود در نظر بگیرید

یکی از مواردی که باعث افزایش نرخ پرش در وب‌سایت شما می‌شود عدم تطابق عنوان سئو با موضوع مقاله است به عنوان مثال عنوان سئو را آموزش وردپرس در نظر بگیرید اما مقاله خود را در رابطه با ووکامرس که یک افزونه ساخت فروشگاه آنلاین است ایجاد کنید. این موضوع باعث خروج سریع کاربر بعد از خواندن چند خط اول مقاله و افزایش نرخ پرش در وب‌سایت شما می‌شود.

 

سخن آخر:

کاهش نرخ پرش نیازمند رعایت اصول زیادی است. اما با رعایت نکات بالا می‌توان تا حد امکان از بالا رفتن آن جلوگیری کرد. فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته در کاهش نرخ پرش برطرف کردن مشکلات وب‌سایت است چرا که تاثیر زیادی در افزایش نرخ پرش دارد. سعی کنید با کاربران وب‌سایت تعامل بیشتری داشته باشید تا سریعتر علت بالا بودن نرخ پرش را دریابید. حتما انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=57350
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file