ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

تاثیر کیفیت محتوا در سئو سایت و نکات مهم آن

آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس

در بررسی اثربخشی و تاثیر کیفیت محتوا در سئو بهتر باید بگوییم که سئو برای شرکت‌ها در ایجاد درآمد آنلاین و فروش بیشتر امری موثر است. با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها جستجو را پردازش می‌کند، جایگاه کاربر بسیار مهم‌تر از آن است که نادیده گرفته شود. اگر بخواهیم چندین سال پیش به عقب بازگردیم، محتوا تا حدودی در یک کمپین سئو مهم بود. اما در هیچ زمان به اندازه امروز، محتوا اهمیت نداشته است.

تاثیر کیفیت محتوا در سئو سایت و نکات مهم آن

در ابتدای کار، وب‌سایت‌ها طوری تولید محتوا می‌کردند که کلمات کلیدی خاص در بخش‌های مختلف محتوا استفاده شود. اما امروزه خزنده‌های گوگل (Googlebots) نه فقط در مدیریت کلمات کلیدی خاص، بلکه در تشخیص کیفیت محتوا بهینه‌تر شده‌اند. به دلیل سواستفاده و استفاده بیش از حد از تکنیک‌های سئو، امروزه این روش‌ها دیگر کارگشا نیست. به عنوان مثال، کلمات کلیدی را به صورت رگباری در برچسب‌های نوشته قرار می‌دادند؛ در نهایت گوگل تصمیم گرفت آن‌ها را نادیده بگیرد. از آن‌جا که بیشتر این تکنیک‌ها کنار گذاشته شده‌اند، کیفیت محتوا بر سئو و دستیابی به لینک‌های ورودی برای عملکرد سئو بسیار مهم است.

 

تاثیر کیفیت محتوا در سئو

گذشته از مسائل فنی و الگوریتمی، یک دلیل بسیار بزرگ‌تر وجود دارد که چرا شرکت‌هایی که کمپین‌های سئو را اجرا می‌کنند باید بر کیفیت محتوا بر سئو بهتر تمرکز کنند. آن دلیل «تبدیل» است. باور داشته باشید یا نه، امروزه شرکت‌ها این‌گونه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مردم را وادار به کلیک بر روی لینک وب‌سایت خود کنند تا چیزی به آن‌ها بفروشند. شرکت‌ها غالبا بر داده‌های ترافیک ارگانیک، رتبه‌بندی و سایر معیارها متمرکز می‌شوند که اگرچه جالب هستند، اما لزوما با فروش بیشتر یا درآمد آنلاین ارتباط ندارند.

 

اگر بازدیدکنندگان درخواست کنند یا خرید کنند، جذب 100000 نفر از وب‌سایت شما به لطف سئو بسیار عالی است. اینجاست که محتوای باکیفیت وارد می‌شود؛ بدون آن، بازدیدکنندگان بدون خرید، وب‌سایت شما را ترک می‌کنند. در واقع، اگر محتوای وب‌سایت به اندازه کافی بد باشد، بازدیدکنندگان نه‌تنها آن را ترک می‌کنند، بلکه به دوستان، همکاران تجاری و دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی خود نیز می‌گویند که از آن تولید کننده محتوا دور بمانند.

 

اصلا محتوای با کیفیت چیست

اصولا با توجه به شناختی که از خزنده‌های گوگل داریم، کیفیت محتوای یک وب‌سایت رتبه سئو را مشخص می‌کند. همیشه نتایج گوگل برای کاربران از بهترین مقالات و محتواهاست که درآن‌ها یک مشخصه مشترک وجود دارد و آن کیفیت خوانایی محتواست. این‌که چقدر یک محتوا به جان کاربر نشسته باشد.

یادتان باشد یک محتوای کاردرست دقیقا باید خودمانی و در عین‌حال ادبی باشد تا کاربر سرگرم شود و از مطالعه آن مقاله لذت ببرد. اینکه صرفا یک موضوع را آموزش دهیم یا درمورد محصول خود صحبت کنیم نیست. کافی است کمی با جزییات و احساس درمورد محصولات خود صحبت کنیم و کاربر را با خود همراه کنیم. اهمیت کیفیت محتوا بر سئو دقیقا به خوانایی بهتر محتوا مربوط است. هرچه خوانایی بهتر، کیفیت محتوا بیشتر.

 

محتوای بی‌کیفیت در گوگل نمایش داده نمی‌شود. برای اینکه ما شانس بیشتری در رتبه‌بندی داشته باشیم، باید محتوای با کیفیت بالا را در تمام صفحات سایت خود منتشر کنیم. محتوای ارزشمند، از منظر مشتریان و موتور جستجوی گوگل محتوایی مرتبط با موضوع، مفید، دقیق، قابل فهم و جذاب است.

 

چطور محتوای با کیفیت تولید کنیم

جایگاه کیفیت محتوا بر سئو بهتر معمولا توسط آژانس‌های سئو، با درجات مختلف ایجاد می‌شود. آژانس‌های سئو معمولا جنبه فنی محتوای بهینه‌سازی شده در داخل و خارج را درک می‌کنند. اما ممکن است نحوه تولید محتوای باکیفیت را در ارتباط با مشتری درک نکنند. به همین دلیل که اهمیت کیفیت محتوا بر سئو از کسی پوشیده نیست، سئوکاران باید خود را با ادبیات و نگارش صحیح آشنا کنند و آموزش ببیند تا بتوانند بهترین محتواها ارا رائه کنند.

 

سازمان‌هایی مانند Flock، که به شرکت‌ها در درک نحوه ایجاد و تولید محتوای با کیفیت کمک می‌کنند، ارزش فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند: هنگامی که مشتری سئو، می‌فهمد کیفیت چیست، می‌توان آژانس سئو را برای ایجاد محتوایی که نه تنها رتبه بالایی دارد، بلکه بازدیدکنندگان را نیز راهنمایی می‌کند، ایجاد نمود. هرچه راهنمایی بهتر باشد، محتوای سئو موثرتر بوده و کمپین سئو درآمد بیشتری را به همراه خواهد داشت. کمی پیچیده شد اما این متن دقیق منتشر شده توسط این شرکت هست. درک این موضوع یعنی درک کیفیت محتوا در سئو!

 

موضع گوگل درباره کیفیت محتوای تولید شده

الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن قبلا بر محتوای با کیفیت به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده برای رتبه‌بندی خوب تاکید کرده بودند و راهنماهای کیفیت گوگل به وضوح آن‌چه را که به‌دنبال آن هستند نشان می‌دهد:

  • صفحات را عمدتا برای کاربران ایجاد کنید نه برای موتورهای جستجو!
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از ترفندهای کلاه سیاه برای بهبود رتبه موتورهای جستجو اجتناب کنید.
  • به این فکر کنید که چه چیزی وب‌سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می‌کند.
  • وب‌سایت خود را از دیگر رقبای زمینه کاری خود متمایز کنید.

نکته سوم موضع‌گیری گوگل در مورد پاندا و پنگوئن را بیان می‌کند: از ترفندها اجتناب کنید.

نکته چهارم به شما می‌گوید گوگل واقعا چه می‌خواهد: بهینه‌سازی وب‌سایت شما باید یک فعالیت بازاریابی باشد نه یک بازی.

  • نقطه فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
  • خود را متمایز کنید.
  • به مشتریان خود ارزش بدهید.

این کار را انجام دهید و مطمئنا نه تنها توسط گوگل، بلکه توسط مشتریان نیز پیدا خواهید شد.

 

آینده جستجو و تاثیر کیفیت محتوا در آن

جستجو در حال تغییر است؛ چرا که فناوری در حال تغییر است. روزی می‌رسد که ما عبارات کلیدی را در نوار جستجو تایپ نخواهیم کرد و فقط با دستگاه‌های خود صحبت می‌کنیم. گوگل برای آن روز آماده می‌شود. موتورهای جستجو سعی نمی‌کنند کار را برای صاحبان وب‌سایت سخت‌تر کنند. آن‌ها جستجو را به عنوان یک محصول می‌دانند و با بهبود محصول خود، بازی را تغییر می‌دهند. به همین دلیل محتوای باکیفیت بهترین تاکتیک شما برای نمایش در SERPها است.

 

موضوع فقط انجام یک کار معمولی نیست!

محتوا فقط یک پست وبلاگ یا صفحه وب نیست که شما روی وب‌سایت خود ارسال کنید. در حقیقت، این اطلاعاتی است که شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهید تا در اختیار جستجوگران قرار گیرد. بنابراین محتوای باکیفیت هر چیزی است که گوگل تصمیم بگیرد آن را به‌اشتراک بگذارد. شاید یک صفحه پرسش و پاسخ در بخش جامعه سایت بیست اسکریپت باشد.

 

چالش‌های ایجاد محتوای باکیفیت

هنگام ایجاد محتوای باکیفیت، چند نکته را باید در نظر داشته باشید. یادتان باشد مخاطب محتوای شما را می‌بیند و گوگل فرایند سئو شما را، اما در هرصورت مهم‌ترین نکته برای گوگل جلب رضایت کاربر است و هرچقدر کاربر با موضوع شما ارتباط برقرار کند و در سایت شما بماند و از چرخ زدن در صفحات سایت شما لذت ببرد، گوگل نیز به شما ارزش و بهای بیشتر می‌دهد. حال محتوای زیر را بخوانید تا بتوانید اهمیت کیفیت محتوا بر سئو را بیشتر درک کنید.

 

کیفیت، اعتماد مخاطب را جلب می‌کند

به همین دلیل است که گوگل مطالبی را که دیگران می‌بینند به اشتراک می‌گذارد. آن‌ها این را به عنوان رای اعتماد می‌دانند. بنابراین در حالی که محتوای باکیفیت خود را ایجاد می‌کنید، مهم است که در ایجاد اعتماد نیز انرژی ایجاد کنید.

 

به نظر می‌رسد محتوای باکیفیت مستقیما با اهداف شما در تعارض است

شما می‌توانید از محتوا برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. با این حال، اکثر مشاغل نمی‌خواهند به نویسندگان برای نوشتن مطالبی که تبلیغاتی نیستند، پول بدهند. این یکی از بزرگترین چالش‌ها برای بازاریابان است.

 

محتوای باکیفیت نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد

شما باید روی نویسندگان و گرافیست‌های بهتر سرمایه‌گذاری کنید. همچنین ممکن است برای ایجاد محتوای تعاملی به کمک برنامه‌نویس نیاز داشته باشید.

 

ROI محتوای باکیفیت ممکن است فورا مشهود نباشد

ایجاد شهرت بعنوان منبع پیشرو به زمان نیاز دارد. ممکن است مجبور باشید زمان و پول زیادی را در قسمت اول سرمایه‌گذاری کنید، با این اطمینان که در طول راه پاداش خواهید گرفت. این یکی دیگر از دلایلی است که شما نیاز به داشتن یک استراتژی محتوای مکتوب دارید که کیفیت را برای کسب و کار شما تعریف می‌کند. تاکتیک‌هایی را که می‌خواهید دنبال کنید، نتایج مورد انتظار شما را مشخص می‌نماید.

 

تمرکز بر کیفیت خطرناک است

محتوای باکیفیت معمولا متفاوت از هر چیز دیگری است. شما باید مایل به ایجاد موج باشید. سعی کنید نه تنها استراتژی‌های برندهای دیگر را کپی کنید، بلکه به چیزی برسید که برای شما مفید است.

 

راه حل نهایی برای تولید محتوای با کیفیت

خوانندگان خود را بشناسید

بازاریابی محتوا یک استراتژی مشتری‌محور است. پست‌های وبلاگ شما، گزارش‌های ویژه و سایر مطالب جزو محصول نیستند. آنها راهی برای شما در جهت جذب و ارتباط با مشتریان ایده‌آل‌تان هستند. به همین دلیل، اولین وظیفه شما به عنوان بازاریاب محتوا این است که خوانندگان خود را بشناسید.

شما باید دریابید که آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند، چه سوالاتی می‌پرسند، چه چیزی آن‌ها را نگران می‌کند، اهداف آن‌ها چیست و هر چیز دیگری که می‌توانید دریابید. به یاد داشته باشید، از نظر گوگل، محتوای باکیفیت محتوایی است که به سوالات خوانندگان شما پاسخ می‌دهد. بنابراین به هر طریقی به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

 

به زبان خوانندگانتان صحبت کنید.

این امر به ویژه مهم است که ابزار کلمه کلیدی گوگل دیگر در دسترس نیست. به جای این که از گوگل بپرسید افراد از چه اصطلاحاتی برای جستجو استفاده می‌کنند، به مشتریان خود گوش دهید. به انجمن‌هایی که در آن‌ها سوال مطرح می‌شود سر بزنید. در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. نظرات آن‌ها را در مورد وبلاگ خود و دیگر وبلاگ‌های صنعتتان مشاهده کنید.

دریابید آن‌ها از چه کلماتی برای صحبت در مورد محصولات شما استفاده می‌کنند؟ این‌ها کلماتی هستند که هنگام صحبت درباره آن‌ها باید استفاده کنید. با این کار، محتوای خود را به طور خودکار بهینه می‌کنید. زیرا با عباراتی که آن‌ها در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند مطابقت دارد.

 

تمرکز خود را بر روی مشتریان بگذارید، نه فروش!

به یاد داشته باشید پست‌های وبلاگ، صفحات فروش نیستند. از پست‌های وبلاگ برای پاسخ به سوالات و ایجاد علاقه به محصولات خود استفاده کنید. سپس به صفحات فروش لینک دهید. برای کسب اثربخشی کیفیت محتوا بر سئو بهتر محتوایی ایجاد کنید که رابطه ایجاد می‌کند. هدف شما باید ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان هدفتان باشد نه برای فروش.

 

برای هر مرحله از قیف فروش، محتوا ایجاد کنید

هر سوالی را که مشتریان شما احتمالا در هر سطحی از قیف می‌پرسند، بنویسید. این‌ها همان سوالاتی است که آن‌ها قرار است در موتور جستجو تایپ کنند. بنابراین محتوایی ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهد.

 

حفظ نظم برای افزایش کیفیت محتوا

ثبات، اعتماد ایجاد می‌کند. همچنین شما را معتبر می‌کند و هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، تعداد بیشتری از جستجوهای محتوای شما برای کاربران رتبه‌بندی می‌شود. بنابراین برنامه‌ای را تنظیم کنید که می‌توانید به طور منطقی حفظ کنید و مشغول تولید محتوا شوید.

 

برای درک بهتر از مفهوم «محتوای سئو شده»، تجزیه این عبارت به اجزای تشکیل دهنده آن مفید است:

  • سئو به بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.
  • منظور ما از محتوا هرگونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و می‌تواند اصطلاحا در وب مصرف شود.

بنابراین ، با کنار هم قرار دادن این دو مفهوم، محتوای سئو شده عبارت است از هر محتوایی که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد شده است.

 

در ادامه قصد نداریم همه چیز را درباره بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو شرح دهیم، بلکه بناست در مورد آن‌چه برای سئو محتوای وب خود باید انجام دهید، توضیح داده شود:

  • تحقیق کلمات کلیدی: اگر قصد دارید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید بر کلمات کلیدی که مقدار مشخصی از حجم جستجو برای آن‌ها وجود دارد تمرکز کنید؛ به عبارت دیگر، در مورد موضوعاتی بنویسید که افراد در حال حاضر در مورد آن اطلاعات جستجو می‌کنند.
  • بهینه‌سازی کلمات کلیدی: بدانید در کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.
  • سازماندهی محتوا: محتوای سایت شما باید به شیوه‌ای منطقی سازماندهی شود. این نه‌تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می‌کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند.
  • ارتقاء محتوا: با به اشتراک‌گذاری مطالب جدید در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد لینک به محتوا، بازدید محتوایی را که ایجاد می‌کنید افزایش دهید.

 

نحوه تدوین استراتژی محتوای سئو شده

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای سئو شده وجود دارد:

تعیین اهداف

ابتدا اهداف خود را به‌عنوان یک وب‌سایت یا کسب و کار تعیین کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب‌سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود درآمد کسب می‌کنید و بنابراین فقط می‌خواهید بازدیدکنندگان را افزایش دهید؟ اهداف شما تعیین می‌کند که باید بر چه نوع محتواهایی تمرکز کنید.

رسیدگی به مخاطبان هدف

مخاطبان خود را بشناسید. یک نرم‌افزار آنالیز می‌تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدیدکننده یا مشتریان بالقوه خود دریافت کنید. اگر کسب و کار شما نوجوانان و جوانان را هدف قرار می‌دهد، ممکن است بخواهید بر روی به‌روزرسانی‌های مکرر با متن کوتاه و تصویر و ویدیو بیشتر تمرکز کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است یا خیر.

ایجاد تقویم محتوا

هنگامی که ایده‌ای در مورد اینکه چه افرادی را هدف قرار می‌دهید دارید، می‌توانید شروع به ایجاد یک تقویم محتوا کنید. تقویم محتوا برنامه‌ای است که تعیین می‌کند چه زمانی محتوای جدید را منتشر کنید و چه نوع محتوایی باشد. این به شما کمک می‌کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید.

آنالیز و ارزیابی مجدد

در نهایت، در پی آنالیز سایت خود باشید. به‌طور مرتب محتوای سئو شده خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه محتوایی کارایی دارد. لطفا اگر سوالات دیگری در مورد ایجاد و بهینه‌سازی محتوا دارید، حتما در نظرات به ما اطلاع دهید.

سئو ساختاری سایت

تاثیر کیفیت محتوا در سئو سایت و نکات مهم آن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سئو وب‌سایت باید رعایت شود تا کیفیت و تجربه کاربری بهتری به مخاطب منتقل کند، توجه به سئو ساختار و تجربه کاربر است. یکی از مهم‌ترین نکات در وب‌سایت که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربر می‌گذارد سرعت لود یا بالا آمدن وب‌سایت است.

برای اینکه مشکلات سایت خود را از نظر سرعت لود برطرف کنید، کافیست آدرس سایت خود را در GTMetrix وارد کنید. جی‌تی متریکس مشکلات سایت شما را از نظر ساختاری برای شما مشخص می‌کند و سپس شما می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید از سرچ کنسول گوگل نیز استفاده کنید. اما به هرحال اهمیت کیفیت محتوا بر سئو از هیچ سئو کاری پوشیده نیست.

 

فراتر بروید.

در نهایت در خصوص ارزشمندی کیفیت محتوا بر سئو بهتر، محتوای شما باید بهتر از محتواهایی باشد که دیگران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید با کیفیت‌ترین محتوا را به صورت آنلاین داشته باشید، باید محتوای خود را تقویت کنید. خارج از چارچوب فکر کنید. خلاق باشید. سپس تولید محتوا را شروع کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 آموزش ها , مقالات,آموزش,ترفند , وردپرس
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=57547
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file