ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

خطای فایل pluggable.php در وردپرس + راه حل آن

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

با هر زبان‌برنامه نویسی که سایت خود را طراحی و راه‌اندازی کنید در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف ممکن است با مشکلات و خطاهای گوناگونی روبرو شوید که مواجه شدن با آن‌ها نگرانی و احساس ناخوشایندی را به شما منتقل کنند؛ سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و احتمال بسیاری وجود دارد که در سایت وردپرسی خود انواع خطاها را مشاهده کنید. یکی از این ارورها، خطای فایل pluggable.php در وردپرس است که بروز آن ناشی از وجود اشکال در یکی از افزونه‌ها و یا قطعه کدی است که به قالب سایت اضافه شده است؛ چنانچه در سایت وردپرسی خود با این خطا مواجه شدید جای نگرانی نیست؛ تا انتهای این مقاله از بیست اسکریپت با ما همراه باشید تا این خطا و راه‌های برطرف کردن آن را بشناسید.

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

  • خطای php چیست؟
  • چگونه خطای فایل php در وردپرس را رفع کنیم؟

خطای pluggable.php چیست؟

قبل از شروع کردن هر اقدامی برای برطرف کردن این ارور، لازم است با وردپرس آشنایی کاملی داشته باشید، در غیر این صورت می‌بایست آموزش وردپرس را فرا گرفته و پس از آن نسبت به رفع هر گونه خطا اقدام نمایید. خطاهای بسیاری در وردپرس وجود دارند که یکی از انواع آن pluggable.php نام دارد. خطای pluggable.php یک خطای رایج وردپرس است که ممکن است تاکنون با آن در سایت وردپرسی خود مواجه شده باشید، این خطا معمولا در زمان افزودن یک قطعه کد به فایل function.php قالب سایت، نصب یک افزونه جدید، بروزرسانی افزونه یا بروزرسانی وردپرس که موجب تداخل و ناسازگاری با فایل Pluggable.php می‌شود ظاهر می‌گردد.

بروز این خطا موجب ایجاد مشکلاتی مانند صفحه سفید، عدم دسترسی به پیشخوان و فرانت‌اند سایت می‌شود، در صورت روبرو شدن با این خطا می‌بایست بدون انجام هیچ اقدام اضافی دیگری نسبت به رفع آن اقدام نمایید. فایل Pluggable.php یکی از فایل‌های اصلی در هسته وردپرس است که وجود آن بر روی سایت شما لازم و ضروری است و هنگامی که این خطا را مشاهده کردید به هیچ عنوان نباید نسبت به ویرایش این فایل اقدام نمایید زیرا به طور قطع مشکل از افزونه، قالب و یا کدهای سفارشی می‌باشد و در این بخش‌ها باید به دنبال راه‌حل باشید.

چگونه خطای فایل pluggable.php در وردپرس را رفع کنیم؟

در صورت وجود مشکل در اجرای یکی از افزونه‌ها یا عمل نکردن یک قطعه کد، این خطا به صورت زیر نمایش داده می‌شود:

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/mysite/wp-content/themes/mytheme/functions.php:103) in /home/username/mysite/wp-includes/pluggable.php on line 892

جهت رفع این خطا لازم است اقدامات زیر را برای شناسایی و رفع مشکل انجام دهید:

  • ویرایش یا حذف کد سفارشی: چنانچه پس از افزودن قطعه کد سفارشی در فایل فانکشن قالب شاهد بروز این خطا شده‌اید می‌توانید به این فایل مراجعه کرده و شماره خطی که در پیغام خطا نمایش داده شده است را بیابید و بررسی کنید که خط موردنظر چه ایرادی دارد؛ گاهی ممکن است کاراکترهای اضافه‌ای مانند ()، {} و یا , باعث وجود این مشکل شده باشند، همچنین کمبود آن‌ها نیز موجب ایجاد مشکل می‌شود.

در صورت شناسایی مشکل و اصلاح آن، مجددا به صفحه پیغام خطا مراجعه کنید و ببینید خطا برطرف شده است یا خیر؛ در غیر این صورت بهتر است این قطعه را از داخل فایل موردنظر حذف کنید.

لازم به ذکر است چنانچه به کدنویسی آشنایی ندارید بهتر است این کار را به یک برنامه‌نویس بسپارید.

  • غیرفعال کردن افزونه: مورد دیگری که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شده باشد افزونه‌ها هستند؛ اگر به تازگی افزونه‌ای را نصب کردید که با عملکرد اصلی وردپرس مغایرت دارد و باعث به وجود آمدن مشکل شده است بهترین روش برای حل این مشکل غیرفعال کردن افزونه و گزارش خطا به نویسنده افزونه است.

این احتمال وجود دارد که پس از بروزرسانی یک افزونه، مشکلاتی را به وجود آورد که تا قبل از این به وجود نداشتند و به درستی کار می‌کردند، در این صورت نیز می‌بایست پلاگین را غیرفعال و حذف کرده و یک افزونه جایگزین دیگر برای آن پیدا کنید.

اگر نمی‌دانید که مشکل از کدام یک از افزونه‌ها می‌باشد می‌توانید کلیه افزونه‌ها را غیرفعال کنید؛ چنانچه بعد از انجام این کار مشکل برطرف شد توصیه می‌کنیم پلاگین‌ها را یک به یک فعال کنید و وجود خطا را هر بار پس از فعال کردن یک افزونه بررسی کنید تا افزونه‌ای که مشکل‌ساز شده را بیابید.

  • غیرفعال کردن قالب: از دیگر مواردی که ممکن است در بروز این خطا دخیل باشد قالب‌ها هستند، اگر مشکل از پوسته سایت شما باشد آن را در پیغام خطای نمایش داده شده مشاهده خواهید کرد، در این روش می‌توانید در صورت دسترسی به پیشخوان وردپرس، با مراجعه به بخش پوسته‌ها، قالب سایت خود را انتخاب و غیرفعال کنید، و در صورت عدم دسترسی به پنل مدیریت می‌بایست از طریق هاست، پوشه themes را پیدا کرده و نام قالب فعلی سایت خود را تغییر دهید تا وردپرس قادر به شناسایی قالب نباشد؛ در این حالت قالب فعلی وردپرس شما غیرفعال شده و یکی از قالب‌های پیشفرض جایگزین آن خواهد شد. پس از انجام این اقدامات اگر مشکل برطرف شده باشد به این معنا است که قالب سایت شما دچار مشکل شده و موجب بروز ناسازگاری‌هایی با فایل php گردیده است.

با بررسی هر کدام از این موارد به راحتی قادر خواهید بود خطای فایل pluggable.php در وردپرس را برطرف کنید.

خطای فایل pluggable.php در وردپرس + راه حل آن

خطای فایل pluggable.php در وردپرس

ظاهر شدن خطاهای مختلف در سایت همواره شما را از وجود مشکلاتی آگاه می‌کنند که در صورت وجود تداخل‌ها و ناسازگارهایی رخ داده که براساس کدهای ضعیف یا افزونه‌های غیراستاندارد نمایش داده می‌شوند و احساس ترس، نگرانی و ناخوشایندی را در شما پدید می‌آورد، لازم به ذکر است که برای هر گونه خطا، راه‌حلی نیز وجود دارد؛ خطای فایل pluggable.php در وردپرس یکی از انواع این خطاها است که در اثر افزونه‌های مخرب و غیراصولی یا کدهای سفارشی‌سازی شده به وجود می‌آیند. در این مقاله به معرفی و بررسی راه‌های مقابله با خطای فایل pluggable.php در وردپرس پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید به آسانی و در کمترین زمان خطای pluggable.php را برطرف کنید. شما می­توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه­ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز بیست اسکریپت برای شما مفید بود، خوشحال می­شویم آن را با دوستان خود در شبکه­ های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58210
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
7,568آموزش تغییر آدرس پیشفرض wp-content وردپرس تاریخ : 2018/07/29
7,572ترکیب کردن دو سایت وردپرس بدون از دست رفتن سئو تاریخ : 2019/09/17
12,067حل مشکل وردپرس هنگام تغییر آدرس تاریخ : 2013/12/28
31,995با افزونه Themify Builder برای وردپرس خود قالب بسازید تاریخ : 2019/07/13
6,832اضافه کردن گالری تصاویر به مطالب سایت وردپرسی تاریخ : 2019/09/27
11,824نحوه ی نمایش خلاصه مطالب در وردپرس تاریخ : 2018/10/31
18,843افزونه ارسال خودکار مطالب به تلگرام WP Telegram تاریخ : 2017/10/21
20,952افزونه وردپرس بررسی فایل های مخرب Sucuri Security تاریخ : 2018/04/22
6,616پوسته وبلاگی و مجله خبری Admania برای وردپرس تاریخ : 2019/12/4
9,378دانلود قالب وردپرس فروشگاهی Ostore تاریخ : 2018/02/3
6,656ویرایش دسته جمعی نوشته ها در وردپرس تاریخ : 2019/08/10
10,152دانلود افزونه کاربردی Image Elevator نسخه 1.8.8 تاریخ : 2014/05/27
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file