ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

الگوریتم پاندا چیست؟ مدیرانی که تنبل شدند

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

الگوریتم‌های گوگل واقعا جالب هستند. یکی از جالب‌ترین این الگوریتم‌ها، الگوریتم پاندا هست. پاندا نوعی خرس منحصربه‌فرد است که در دنیا به‌عنوان یک حیوان بامزه و پرطرفدار شناخته می‌شود. البته بهتر است بدانید که این پشمالوی بانمک، همیشه هم خوش اخلاق نیست و باید از اینکه آن روی دیگرش را به شما نشان دهد، بترسید! توصیه‌ی دوستانه‌ی ما به شما این است که از الگوریتم پاندای گوگل هم به همین ترتیب حساب ببرید و با رعایت یک سری نکات مهم، وب‌سایتتان را در معرض خشم و قهر الگوریتم پاندای گوگل قرار ندهید.

 

الگوریتم پاندا چیست؟ مدیرانی که تنبل شدند

 

روی دیگر پاندا، تنبلی خاصی هست که مدت‌های زیادی گریبان‌گیر وبمسترها شده بود. تنبلی در تولید محتوا! تا اینکه گوگل الگوریتم پاندا را معرفی کرد و داستان به کل عوض شد. ما به شما قول می‌دهیم با خواندن دقیق مطالب زیر و رعایت نکات ذکر شده، محبت پاندای دمدمی ‌مزاج گوگل به سمت شما و وبسایت‌تان جلب شود و محتوای شما در صدر بدرخشد.

 

الگوریتم پاندای گوگل

حدود 11 سال پیش، زمانی که سایت‌ها و صفحاتی با محتواهای ضعیف و بی‌کیفیت شروع به رشد قارچ‌گونه در دنیای وب کردند، صدای اعتراض و نارضایتی کاربران گوگل در دنیا بلند شد. سایت‌ هایی با تبلیغات بی ‌رویه و آزار دهنده، محتواهای غیر استاندارد و به درد نخور، کپی‌ های مکرر، تپه‌ای از کلمات کلیدی کنارهم چیده شده، مطالب نامربوط به موضوعات سرچ ‌شده، و به زبان ساده‌ تر، سایت‌های با ماست کم و آب فراوان! داشتند اعتبار گوگل به‌عنوان یکی از محبوب‌ ترین موتورهای جست‌وجو را زیر سوال می‌بردند. در واقع، محتوای وب قابل تشبیه به مزرعه‌ای آشفته و پر از محتوای بی‌ ارزش بود که باعث سردرگمی کاربران شده بود و درنتیجه موتور جست‌وجوی گوگل را نامعتبر و غیرقابل اعتماد جلوه می‌داد.
در این وضعیت بود که شرکت معظم گوگل به دنبال راه چاره گشت و الگوریتم پاندا، به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های ضد اسپم متولد شد.

 

وظیفه الگوریتم پاندا چیست

در اوایل سال 2011، گوگل به صراحت اعلام کرد که به واسطه‌ی الگوریتم پاندا، رتبه‌ی وب‌سایت‌های با محتوای غیر اصیل و ضعیف را کاهش خواهد داد و در عوض، به وب‌سایت‌هایی با اطلاعات و محتوای درخشان، مفید، دقیق، جامع و کاربردی، بهترین رتبه‌ها را خواهد داد. بنابراین، الگوریتم پاندا کیفیت محتوا را بر اساس میزان رضایت کاربران می‌سنجد و سایت‌هایی را که با روش‌های غیر استاندارد به دنبال کسب رتبه‌های بالا در جست‌وجوی گوگل بودند، به‌عنوان محتوای بی‌کیفیت ارزیابی کرده و از دور رقابت خارج‌شان می‌کند.
الگوریتم پاندا هرچند وقت یک‌بار به‌ روز رسانی می‌شود و بادی است که محتوای باد آورده و بی‌کیفیت را می‎برد و با حذف یا تنزل رتبه‌ی وب‌سایت، داغ سنگینی بر دل محتواگذاران بی‌توجه و بی‌حوصله می‌گذارد.

 

منظور گوگل از محتوای بی‌کیفیت چیست

برای تولید یک محتوای قوی و جذاب و مفید و دوری از خشم پاندای گوگل، موارد زیر را همیشه در ذهن داشته باشید، چرا که این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری‌ها نیست! و اگر الگوریتم پاندا به وب‌سایت شما برچسب بی‌ارزش یا اسپم زد، بازگرداندن آن کاری بسیار مشکل و گاهی غیرممکن است.

 

گوگل به محتوای کپی ‌شده چندان علاقه ندارد

پاندای گوگل، یک الگوریتم هوشمند است که مار زیاد خورده و افعی شده! الگوریتم پاندای گوگل، با چند پارامتر مختلف، محتوای کپی را تشخیص می‌دهد که یکی از آن‌ها، میزان رضایت کاربر است.

شاید بپرسید گوگل از کجا متوجه می‌شود یک محتوا اول در کدام سایت به صورت اوریجینال ثبت شده و کدام سایت‌ها از روی آن کپی کرده‌اند؟ جواب ساده است: از روی تاریخ انتشار آن محتوا روی سرورها. البته اگر تاریخ را دست‌کاری کنید باز هم گوگل متوجه خواهد شد.

الگوریتم پاندا چیست؟ مدیرانی که تنبل شدند

بنابراین هرچه سریع‌تر محتواهای کپی و دست چندم را از سایت‌تان حذف کنید، گوگل زودتر به شما لبخند می‌زند؛ و اگر گاهی ضرورتا ناچار به استفاده از مطالب کپی‌شده هستید، حتما عنوان کنید که مطلب از جای دیگری برداشته شده و منابع را نیز ذکر کنید.

 

محتوای کم حجم و ناکافی

محتوای کوتاه و خلاصه‌ای که اصول تولید محتوای ارزشمند در آن رعایت نشده باشد، زنگ خطری برا سایت شماست و بسیار محتمل است حساسیت پاندای گوگل را بر انگیزد و در معرض حذف شدن قرار بگیرد. محتوایی کامل و قدرتمند تولید کنید که در عین اینکه از زیاده‌ گویی، کش دادن و اطاله‌ی کلام به دور است، اطلاعات کافی را به کاربر می‌رساند و به کلیه‌ی سوالات احتمالی‌‌اش پاسخ می‌دهد. دقت کنید که مقاله یا مطلب شما، حاوی حداقل ۱۵۰۰ کلمه باشد و در آن از عکس‌های مرتبط با مطلب و ویدیوهای جذاب یا آموزشی مناسب استفاده شده باشد.

 

محتوای کم‌مایه و ضعیف

محتوایی که نیاز کاربر را برآورده نکرده و باعث شود در عرض مدت کوتاهی سایت را ترک کند، از جانب گوگل پاندا به عنوان محتوای بی‌کیفیت رمزگذاری خواهد شد. همچنین محتوایی که بی‌دقت و پر از اشکالات املایی، دستوری و نگارشی به رشته‌ی تحریر در آورده شده باشد و خواننده را عاصی و فراری کند، مصداق بارز محتوای بی‌کیفیت است. هنر شما در این است که با محتوای غنی، کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت‌تان نگه دارید تا الگوریتم پاندای گوگل هم رتبه‌ی خوبی برای سایت شما در نظر بگیرد.

 

محتوای تکراری

اگر یک محتوا در سایت شما تکرار شده باشد، حوصله‌ی پاندای گوگل را سر برده و سایت شما را مستحق تنبیه می‌بیند. تا جای ممکن از سوژه‌های بکر و به‌روز الهام بگیرید و از موضوعات تکراری و همچنین تکرار مطالب یا درج چند‌باره یک محصول بپرهیزید.

 

محتوای فاقد اعتبار

اگر نسبت به صحت و اعتبار اطلاعاتی که در اختیار خوانندگان وب‌سایت‌تان قرار می‌دهید، بی ‌‌توجه و سهل‌ انگارید، هر لحظه منتظر لگد محکم پاندای گوگل باشید! از نظر گوگل محتوای تاییدنشده تفاوتی با اسپم ندارد.

الگوریتم پاندا چیست؟ مدیرانی که تنبل شدند

ناهماهنگی محتوا با موضوع سرچ شده

از دور دل می‌برید و از نزدیک، زهره؟ از همین الان با وب‌سایت‌تان خداحافظی کنید!
صفحاتی که برخلاف وعده‌شان، محتوایی که با موضوع جست‌وجو شده تطابق ندارد را به کاربران نشان می‌دهند یا با بازی با کلمات کلیدی، کاربر را به سمت موجی از تبلیغات هدایت می‌کنند، فورا مورد قهر الگوریتم پاندا واقع خواهند شد. کاربری که «درمان ریزش مو» را سرچ کرده و سر از «فروشگاه لوازم یدکی خودرو» درآورده و سرخورده و ناراضی سایت را ترک می‌کند، الگوریتم پاندا را وادار به جریمه کردن می‌کند. گوگل به دنبال جلب رضایت کاربرانش است و در این راستا، دودره بازی را بر نمی‌تابد!

 

تبلیغات بیش از حد و مزاحم

کاربری که برای رسیدن به جواب سوالش و یا کسب اطلاعات درمورد یک موضوع خاص وارد وب‌سایت شما شده، زمانی که با حجم بالای تبلیغات بنری، متنی یا پاپ آپ مواجه می‌شود، دلزده و حتی گاهی خشمگین صفحه را رها کرده و وقت زیادی در سایت شما نخواهد گذراند. پاندای گوگل به تدریج متوجه این موضوع شده و سایت شما را به‌عنوان اسپم یا سایت بی‌کیفیت در نظر خواهد گرفت. بنابراین اگر می‌خواهید کسب درآمد از طریق وب‌سایت تان را از دست ندهید، از تبلیغ بکاهید و بر مبلغ (محتوا) بیفزایید!
دقت کنید که نسبت تبلیغات به محتوا، یک نسبت معقول و منطقی باشد.

 

از کجا بفهمیم مورد تنبیه الگوریتم پاندای گوگل قرار گرفته‌ایم

اگر با کاهش ناگهانی بازدید و ترافیک ورودی به سایت‌تان مواجه شدید، احتمال دارد الگوریتم پاندا محتوای شما را (به یکی از دلایل بالا) بی‌کیفیت ارزیابی کرده و رتبه‌ی شما را تنزل داده باشد. البته افت رتبه‌ی وب‌سایت الزاما مرتبط با الگوریتم پاندا نیست، اما جزء موارد مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. گاهی یک صفحه یا بخش کوچکی از سایت، محتوای غیر استاندارد و ضعیف ارائه داده، اما کل سایت تحت تاثیر تنبیه الگوریتم پاندا واقع می‌شود.

 

برای رهایی از جریمه‌ی گوگل پاندا چه کار کنیم

ارتقای رتبه‌ی وب‌سایتی که توسط گوگل جریمه و تحریم شده، کمی سخت و زمان‌بر است. اما می‌شود با بهبود محتوا و ارائه‌ی محتوای منحصر به‌فرد، به نتایج خوبی رسید. یک نکته‌ی مهم که باید بدانید این است که سئوی فنی سایت در رتبه بندی گوگل موثر است، اما نقشی در الگوریتم پاندا ایفا نمی‌کند. پاندای گوگل صرفا بر روی محتوا تمرکز می‌کند.

 

ارزش افزوده در محتوا

محتوای شما در مقایسه با سایر صفحات و سایت‌ها، باید ارزش افزوده‌ی قابل توجهی داشته باشد تا دیده شود و ارتقا پیدا کند. محتوا باید به قدری مفید و جامع و کار راه انداز باشد، که نیاز کاربر را کاملا مرتفع کرده و احتمال مراجعه‌ی او به سایر سایت‌ها را بسیار کم کند.

 

مطالب تخصصی، اطلاعات معتبر، بیان حرفه‌ای و متمرکز، هماهنگی و ارتباط مطالب، دسته‌بندی مناسب، ویراستاری خوب، تعداد کلمات کافی و پرهیز از تکرار، محتوای شما را تبدیل به گوی جادویی می‌کند که دست به دست می‌چرخد و در شبکه‌ها انتشار می‌یابد و مدام از کاربران، کامنت و بازخورد دریافت می‌کند. در این حالت کاربر راضی، گوگل راضی، و نور ببارد به قبر ناراضی!

  • کل محتوای سایت‌تان را بازنگری کنید و محتواهای مشکوک و مورد دار (برطبق موارد ذکرشده در بالا) را حذف یا ویرایش کنید.
  • در تولید محتوا، از ترجمه‌های بی سر و سامان و درهم که غالبا توسط سایت‌ها یا نرم افزارهای آنلاین انجام می‌شود، دوری کنید.
  • سعی کنید برندسازی کنید و به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر و قابل استفاده، با یک نام تجاری شایسته بین کاربران شناخته شوید.
  • از چپاندن غیرمتعارف کلمات کلیدی در محتوا پرهیز کنید؛ محتوای قوی و غنی راه خودش را پیدا خواهد کرد.
  • درمورد الگوریتم‌ های مهم گوگل مطالعه و تحقیق کنید و سئوی سایت را هرچه بیشتر ارتقا دهید.
  • طراحی وب‌سایت‌تان به گونه‌ای باشد که به چشم و اعصاب کاربر فشار وارد نکند. سلیقه و ذائقه‌ی کاربران را رصد کنید تا با طراحی مناسب و کاربردی و ساده، بتوانید هرچه بیشتر آن‌ها را در سایت‌تان نگه دارید.
  • از تبلیغات افراطی پرهیز کنید و در تبلیغ کردن خلاقیت به خرج دهید.

جمع بندی

گوگل از چندین فاکتور برای رتبه بندی اسناد و سایت‌ها استفاده می‌کند و برای جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران، مدام الگوریتم‌هایش را آپدیت می‌کند. الگوریتم پاندا خلق شد تا از صدرنشینی محتواهای ضعیف و بی ارزش جلوگیری کند. پس با توجه به جمله‌ی معروف «محتوا پادشاه است»، سعی کنید بیشترین تمرکزتان را بر روی تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند بگذارید، روش‌های غیر اصولی تولید محتوا را ترک کنید و بدانید که محتوای کج به منزل نمی‌رسد؛ پس به زبان ساده، محتوا را قوی کن و اول کاربر، سپس گوگل را ببین!

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58443
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file