ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چطور یک برنامه نویس بلاکچین شویم؟

رپورتاژ آگهی

چطور یک برنامه نویس بلاکچین شویم؟

اگر در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارید، احتمالا در مورد «برنامه نویسی بلاک چین» چیزهایی شنیده باشید! اگر به برنامه نویسی علاقه دارید و یا اینکه جزء فعالان حوزه‌های ساخت ارز دیجیتال هستید، احتمالاً به این فکر کرده‌اید که چگونه یک برنامه نویس بلاک چین شوید؟ اما برای یادگیری این کار، باید از کجا شروع کرد؟ مهارت‌های آموزش برنامه نویسی بلاک چین چیست؟ درآمد برنامه نویسی بلاک چین چقدر است و… این‌ها سوالاتی است که در ذهن افرادی که علاقمند به فناوری بلاک چین هستند، شکل می‌گیرد. ما در این مقاله، می‌خواهیم در این‌باره صحبت کنیم. اگر علاقمند هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

یک برنامه نویس بلاک چین چه کاری انجام می‌دهد؟

قبل از اینکه به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم؛ ابتدا باید مشخص کنیم که دو نوع مختلف از توسعه‌دهندگان بلاک‌چین وجود دارد. توسعه‌دهنده هسته بلاک‌چین و توسعه‌دهنده نرم‌افزار بلاک‌چین.

 

یک برنامه نویس هسته بلاک‌چین، امنیت و معماری سیستم بلاک‌چین پیشنهادی را طراحی می‌کند. این توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند که از معماری اصلی ساخته شده برای ایجاد برنامه‌ها، به ویژه انواع ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Dapp) استفاده می‌کنند.

در هر صورت، مسئولیت‌ها و نقش‌های روزمره برنامه نویس بلاک‌چین عبارتند از:

  • طراحی پروتکل‌های بلاک چین.
  • طراحی معماری شبکه‌ای (که بتوان از آن برای متمرکز کردن یا عدم تمرکز داده‌ها استفاده کرد).
  • توسعه Backend طبق پروتکل‌های Blockchain
  • نظارت بر هرگونه قرارداد هوشمندو توسعه آن‌ها

مسئولیت برنامه نویس بلاک‌چین ، تجزیه و تحلیل پیچیده، طراحی، توسعه، آزمایش و اشکال‌زدایی نرم‌افزار رایانه‌ای است. همچنین این افراد، طراحی نرم افزار، یکپارچه‌سازی معماری عملیاتی و انتخاب سیستم کامپیوتری را توسعه می‌دهند.

مزایای آموزش برنامه نویسی بلاک چین

چطور یک برنامه نویس بلاکچین شویم؟

در عصر اینترنت، شما به عنوان یک برنامه نویس بلاک‌چین، می‌توانید چیزهای جدیدی برای یادگیری و کشف پیدا کنید. برنامه نویسی بلاک‌چین یکی از مواردی است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف خود به عنوان یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین کمک کند.

 

تقاضا برای برنامه نویس بلاک‌چین در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. به عنوان یک فناوری، بلاک‌چین همیشه امیدوارکننده بوده است، اما رشد و تقاضای واقعی زمانی شروع شد که بیت کوین شروع به رونق کرد. بلاک‌چین هنوز یک فناوری در حال رشد با سرعت بالا است و کمتر از 1٪ از جمعیت از آن استفاده می‌کنند.

 

بلاک‌چین برای سازمان‌هایی که مایل به ایمن‌سازی عملیات و پلتفرم‌های خود هستند، نوید بهتری نسبت به پلتفرم‌های غیربلاک چینی قدیمی می‌دهد. پلتفرم‌ها و فرآیندهای بلاک‌چین مانند هویت‌های دیجیتال نیز به کاهش فرآیند و هزینه‌های عملیاتی برای توسعه‌دهندگان و سازمان‌هایشان کمک می‌کنند.

 

اگر زمان و تلاش خود را صرف یادگیری برنامه نویسی بلاک‌چین کنید، می‌توانید در آینده فرصت‌های شغلی بسیار خوبی داشته باشید.

 

از کجا می‌توان شروع کرد؟

چطور یک برنامه نویس بلاکچین شویم؟

اگر می‌خواهید وارد این حوزه شوید، قبل از هرچیزی باید بدانید که به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال، به این بستگی دارد که الان مهارت‌های شما در چه حدی است.

 

برای آموزش در این زمینه، لااقل باید در حد متوسط به زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید. پیش نیازهایی که برای این شغل به آن نیاز داشته ، جاوا اسکریپت (javascript) C#، node js ،react js هستند. افرادی که به تازگی می‌خواهند برنامه نویسی را شروع کنند باید این مطلب را بدانند که با یاد داشتن اصول و مفاهیم برنامه نویسی بخصوص  برنامه نویسی شی گرا OOP شما به راحتی می‌توانید هر زبان یا فریم ورک جدید رو در کمتر از یک ماه یاد بگیرید.

 

پس برای یادگیری برنامه نویسی بلاکچین ابتدا باید مفاهیم پایه‌ای برنامه نویسی رو یاد بگیرید و یک زبان سطح بالا مثل C#,Java,Python,JavaScript رو انتخاب کنید.

 

یادگیری هرکدام از این زبان‌ها با توجه به اینکه چه نوع پروژه‌ای را می‌خواهید انجام دهید، متفاوت است. به عنوان مثال اگر بخواهید پروژه‌هایی بر بستراتریوم یا بایننس اسمارت چین،ترون و پالیگان انجام دهید؛ می توانید زبان جاوا اسکریپت را یاد بگیرد. بعد از یادگیری جاوا اسکریپت می‌توانید با استفاده از زبان سالیدیتی قرارداد هوشمند (Smart Contract) خود را بنویسید و با استفاده از JavaScript ، React JS و Next JS ظاهر و اینترفیس (UI) آن را کدنویسی کنید.

 

برنامه نویسی سالیدیتی یا همان برنامه نویسی قرارداد هوشمند، هم یکی دیگر از زبان‌هایی است که برای برنامه نویسی بلاک چین باید یاد بگیرد. سالیدیتی، یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که به طور خاص توسط تیم شبکه اتریوم برای ساخت و طراحی قراردادهای هوشمند بر روی پلتفرم‌های بلاک چین ایجاد شده است. سالیدیتی پیشرفته، به عنوان ابزاری برای ایجاد کد در سطح ماشین و کامپایل آن در ماشین مجازی اتریوم (EVM) عمل می‌کند.

 

مانند سایر زبان‌های برنامه نویسی، برنامه نویسی Solidity نیز دارای متغیرها، توابع، کلاس‌ها، دستکاری رشته‌ها و بسیاری مفاهیم دیگر است. اگر با زبان هایی مانند C یا پایتون کار کرده باشبید، یادگیری زبان سالیدتی و ساخت Smart Contract، کار سختی نیست! بعد از یادگیری زبان سالیدیتی و پیاده سازی قرار داد هوشمند شما به این نیاز دارید که برای قرار داد هوشمند خود یک رابط کاربری طراحی کنید و کاربر بتوانند با آن قرار داد هوشمند کار کند.

 

به منظور این امر شما باید یک وب سایت طراحی کنید که بتونید به قرار داد هوشمند متصل کنید و Dapp خود را بسازید.به بیانی ساده، dapp یا اپلیکیشن های غیرمتمرکز برنامه‌های دیجیتالی هستند که در شبکه‌های بلاک چین، تحت اختیار هیچ شخصی نیستند و به صورت همتا به همتا توزیع می‌شوند. (یعنی هیچ شخص ثالثی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.)

 

Dapp مانند هر برنامه دیگری نیاز به برنامه نویسی و اجرای کد روی سیستم دارد. جدا از عملکرد اصلی برنامه نویسی Solidity، بسیاری از ویژگی‌های دیگر توسط برنامه نویسی Solidity ارائه شده است که باعث برتری آن نسبت به سایر زبان‌های مبتنی بر اتریوم می‌شود.

 

سخن پایانی

امروزه برنامه نویس بلاک چین یکی از هیجان انگیزترین و سودآورترین مشاغل است و نسبت به گذشته نیاز به توسعه دهنده بلاک‌چین و افراد متخصص در این زمینه بیشتر شده است؛ در نتیجه چه در ایران و چه کشورهای خارجی فرصت شغلی و تقاضا نیرو در این زمینه بسیار بالاست؛ اما در هر صورت برای یادگیری این شغل، به مهارت‌هایی نیاز خواهید داشت. اگر قبلاً در زمینه توسعه فعالیت داشته‌اید، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بلاک‌چین دارید. اگر هم به تازگی می‌خواهید شروع کنید؛ اصلا نگران نباشید! با فراگیری آموزش برنامه نویسی بلاک چین می‌توانید در این زمینه به تسلط کافی برسید؛ فقط باید صبور باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58618
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file