ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

کارمزد صرافی‌های ایرانی

رپورتاژ آگهی

واقعیت این است که در دنیای پر رمز و راز رمزارزها، صرافی‌های ارز دیجیتال حضور پُررنگی دارند و هرجا که صحبت از مبادلات ارز دیجیتال است، نام صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال هم به گوش می‌رسد.

کارمزد صرافی‌های ایرانی

به همین خاطر، همان قدر که دانستن دنیای ارزهای دیجیتال پیش از ورود به حوزۀ آن‌ها مهم است، آگاه بودن از نحوۀ تعامل با صرافی‌های ارز دیجیتال و نوع عملکرد آن‌ها نیز بسیار مهم است.

 

تحلیل کلی ارزهای دیجیتال

در صفحۀ خرید و فروش ارز دیجیتال تبدیل آمده‌است:
«ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۰ با بیت ‌کوین هویت پیدا کرده و تحولی در حوزه مالی ایجاد کردند، تا به امروز با گسترش کاربرد‌هایشان در حال رشد فزاینده بوده و هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از تنها ۵ میلیارد در سال ۲۰۱۴، به ۳٬۰۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده که معادل حدود ۶۰٬۰۰۰ درصد رشد است. در این میان ارز‌ها خود به حوزه‌های مختلف از جملهNFT، متاورس، مالی، انتقال فایل، هوش مصنوعی و غیره تقسیم می‌شوند و هر حوزه بر حسب کاربری‌هایش در زمان‌هایی بیشتر از سایر حوزه‌ها رشد می‌کند».

 

دانستن پاسخ سوالاتی نظیرِ اینکه ملاک انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال برای انجام مبادلات اینترنتی رمزارزها چیست؟ اصولا صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال چه سود و بهرۀ مالی از مبادلات ارزی می‌برند و کاربران چگونه می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند؟، امری حیاتی است و این مقاله سعی دارد در رسیدن به پاسخ این سوالات و آگاهی درست از این بازار به شما کمک کند.

 

نحوۀ کار صرافی‌های ارز دیجیتال

کارمزد صرافی‌های ایرانی

یک صرافی ارز دیجیتال، به عنوان واسطۀ بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند و نقش کارگزاری را بازی می‌کند که شما می‌توانید از طریق آن پول خود را از طریق انتقال بانکی، انتقال سیمی و سایر ابزارهای معمول سپرده کنید.

 

برای شروع همکاری با صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال بحث احراز هویت همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بوده است. تایید هویتی که در ابتدای کار انجام می‌شود و بعد آن، شما مجاز به انجام مبادلات ارزی خود در حساب‌های صرافی خواهید بود. البته که در سال‌های اخیر راهکارهایی برای مثلا خرید بیت کوین بدون احراز هویت مطرح شده است، اما همچنان صرافی‌ها برای انجام پروسۀ احراز هویت اصرار دارند تا از صورت گرفتن معاملات غیرقانونی توسط افراد ناشناس جلوگیری کنند. بعد از مرحلۀ تعیین هویت است که شما مجاز به همکاری با صرافی در انجام مبادلات رمزارزی خود خواهید بود. مبادلاتی که محل درآمد اصلی صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شوند.

 

در بحث مبادلات ارز دیجیتال هم یکی از مهم‌ترین نکات، بحث کارمزد صرافی است. مبلغی که در مبادلاتی نظیر خرید و فروش یا برداشت ارز دیجیتال، کسر شده و انواع مختلفی دارد. کارمزد معاملاتی در بازارهای صرافی Binance، ۰.۱ درصد از حجم معامله است.

 

حال به سراغ سوال اصلی این مقاله می‌رویم، کارمزد صرافی‌ها و خصوصا صرافی‌های ایرانی به چه صورتی است؟

 

کارمزد صرافی های ایرانی

کارمزد صرافی‌های ایرانی

از آنجایی که منبع درآمد صرافی‌های ارز دیجیتال، کارمزد دریافتی آن‌ها از مبادلات رمزارز میان کاربران است، شناختِ انواع این کارمزد مهم است و خصوصا برای کاربرانی که به دنبال پرداختِ میزان کارمزد کمتر به صرافی هستند، اهمیت زیادی دارد. بدین صورت که هرچقدر کاربر کارمزد کمتری پرداخت کند، سود دریافتی بیشتری خواهد داشت.
بصورت کلی، انواع کارمزد در صرافی‌های ارز دیجیتال عبارتند از:

  • کارمزد معاملات که به کارمزدی گفته می‌شود که در زمان تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر و در فضای بین حساب‌های صرافی موردنظر از شما دریافت می‌شود.
  • کارمزد برداشت که در واقع هزینۀ برداشت دارایی از حساب صرافی است. این کارمزد، ترکیبی از کارمزد شبکه و سود صرافی است که معمولاً صرافی‌ها، سودی بابت برداشت ارز دیجیتال، دریافت نمی‌کنند.

 

با نگاه به این تعاریف و در ادامه، نحوۀ محاسبۀ کارمزد چند صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی شرح داده خواهدشد:

 

صرافی تبدیل
در صرافی تبدیل، کارمزد از ارزی که پس از معامله دریافت می‌کنید، کسر می‌شود. مثلا اگر خریدی با بیت کوین داشته باشید، مبلغ کارمزد، به صورت درصدی از کل مبلغ معاملۀ شما از بیت کوین دریافتی شما کسر می‌شود.
کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی تبدیل در بازارهایی با پایهٔ تتر،‌ یعنی معاملاتی که در آن تومان دریافت یا پرداخت نمی‌شود، به‌صورت ثابت ۰.۲ درصد است.

 

گفتنی است که کارمزد برداشت یا واریز ارزهای دیجیتال در صرافی تبدیل به نوع ارز و شبکۀ بلاک چین بستگی داشته و مربوط به تراکنش‌های درون شبکه‌ای است که تبدیل در آن‌ها نقشی ندارد و فقط صرف خود شبکه می‌شود.

 

صرافی نوبیتکس
در حال حاضر کارمزد یا هزینۀ معامله در نوبیتکس، به صورت درصدی و براساس پله‌های مختلف از ۰.۳۵ تا ۰.۲۰ درصد و برحسب حجم معاملات کاربر در سی روز گذشته محاسبه شده و از هر دو طرف معامله گرفته می‌شود.

نکتۀ مهم در دریافت کارمزد توسط صرافی نوبیتکس در این است که این مبلغ به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می‌شود. به طور مثال، اگر به عنوان فروشنده، بخواهید در برابر بیت‌ کوین ریال دریافت کنید، کارمزد به صورت درصدی از ریال دریافت می‌شود. بالعکس، اگر به عنوان خریدار، بخواهید با ریال خود بیت‌ کوین خریداری نمایید، کارمزد به صورت درصدی از بیت ‌کوین دریافت خواهد شد.

 

صرافی والکس
کارمزد معاملات در صرافی والکس نیز مشابه دو صرافی قبل، به صورت درصدی از مبلغ کل معامله است و محاسبۀ آن بر اساس ملاحظات زیر صورت می گیرد:

  • کارمزد خریدار ارز دیجیتال به صورت ارز دیجیتال کسر و کارمزد فروشنده ارز دیجیتال از مبلغ دریافتی به تومان کسر می‌شود.
  • کارمزد از هر دو سمت معامله کسر می‌شود.
  • کارمزد معاملات جفت ارز (به طور مثال بیت کوین – تتر) به صورت ثابت ۰.۲ درصد در نظر گرفته می‌شود .
  • در هنگام ثبت معاملات در والکس، کارمزد به شما نمایش داده می‌شود.

 

صرافی اکسیر

صرافی اکسیر به منظور شفاف‌سازی کارمزدهای اخذشده از کاربران خود، تعدادی سطوح دسترسی، به همراه کارمزدی که برای معاملات خود دریافت می‌کند را تعریف کرده است که براساس آن شما می‌توانید به عددی تقریبی برای کارمزدی که به صرافی پرداخت خواهد کرد، برسید.
بدین صورت که مثلا در هنگام فروش بیت کوین، کارمزد فروش بصورت تومان از کاربر کسر و درهنگام خرید بیت کوین، کارمزدِ خرید، از کاربری که بیت کوین را خریده است، بصورت بیت کوین کسر می‌گردد.

 

سخن آخر
در معیارهای انتخاب یک صرافی معتبر ارز دیجیتال از سوی کاربر، یکی از مهم‌ترین فاکتورها، مبلغ کارمزد دریافت شده از سوی صرافی موردنظر است. از این رو که هرچه مبلغ کارمزد بالاتر باشد، طبعا سود دریافتی کاربر کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله، فضایی رقابتی برای صرافی‌های معتبر ایرانی بوجود آورده است تا با بهبود خدمات خود و کاهش کارمزد دریافتی، شانس بیشتری برای جذب کاربران پیدا کنند.
در همین راستا، پیشنهاد ما به شما این است که قبل شروع همکاری با صرافی مورد نظرتان، شرایط کارمزدی درج شده در وب‌سایت را به دقت مطالعه کنید و بعد مقایسۀ شرایط صرافی‌ها با یکدیگر، تصمیم‌گیری کنید. صرافی‌های معتبری که شرایط دقیقی برای میزان مبلغ دستمزد ارائه می‌کنند، قطعا امکان رسیدن شما را به سود بیشتر فراهم می‌کنند و این اصلی‌ترین خواستۀ هر کاربر فعال در این حوزه است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد رای : 4

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58669
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
31,638اسکریپت نمایش نرخ و ارز بیت کوین Bitcoin Rates تاریخ : 2017/07/3
4,412خرید و فروش ارز دیجیتال تاریخ : 2022/03/2
3,984سبدگردانی ارز دیجیتال چگونه است؟ تاریخ : 2022/05/9
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file