ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

حذف تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

وردپرس یک CMS به زبان انگلیسی است اما می‌تواند چند زبان را به خود اختصاص دهد. شما نیز می‌توانید زبان مورد نظر خود را در زمان کار با وردپرس دراختیار داشته باشید. یکی از سوالات دوستان وردپرس کار این است در نسخه جدید وردپرس، گزینه تغییر زبان اضافه شده. اما برای حذف تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس چه باید کرد؟ در این مقاله دقیقا قصد داریم همین کار را به صورت گام به گام آموزش دهیم. با دو مدل از روش‌های غیر فعال کردن این گزینه آشنا خواهید شد.

 

گزینه تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

اگر دقت کرده باشید در نسخه 5.9 وردپرس قابلیتی برای لاگین شدن با زبان دلخواه ایجاد شده که این عمل، در صورتی قابل انجام است که برای سایت شما بیش از یک زبان فعال وجود داشته باشد. وردپرس این قابلیت را بری تیم‌هایی در نظر گرفته است که کاربران سایت با ملیت‌های متفاوت هستند و همین‌طور اگر سایتی چند زبانه بوده در این صورت داشبورد وردپرس آن‌ها به زبان‌های مختلف قابل دسترسی خواهد بود.

 

وردپرس بعد از پیاده سازی ویرایشگر گوتنبرگ قصد دارد با آپدیت‌های جدید آنقدر در این زمینه پیشرفته شود که کم کم تبدیل به یک صفحه ساز شود و با درج انواع بلوک گوتنبرگ در نوشته یا برگه اطلاعاتی چون عنوان لوگو و دیدگاه‌ها را در آن قرار دهد. یکی از این ابزارهایی که به تازگی در وردپرس اضافه شده همین انتخابگر زبان در صفحه ورود است، که برای برخی افراد ضرورتی نداشته و مایل به حذف آن هستند.

 

آموزش حذف تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

در نگاه اول امکان تغییر زبان مشکل آن‌چنانی ایجاد نمی‌کند. گاهی شما مایل به چنین تغییراتی در صفجه لاگین خود نبوده و گزینه تغییر زبان واقعا برای شما اضافی و دست وپا گیر هست. در این صورت بهترین کار غیرفعال کردن آن است. که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. در واقع با فعال شدن گزینه تغییر زبان سایت شما چند زبانه نخواهد شد بلکه تنها صفحه لاگین و صفحه ریست کردن و تنظیم مجدد رمز عبور شما ترجمه می شود و تمام.

حذف تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

 روش‌های غیرفعال کردن تغییر زبان صفحه لاگین به این دو صورت است:

  • غیر فعال کردن گزینه تغییر زبان وردپرس با کمک افزونه‌ها
  • غیرفعال کردن آپشن تغییر زبان لاگین با کمک کدنویسی

روش اول با کمک افزونه‌ها انجام می‌شود. این روش بیشتر برای افراد مبتدی کارایی دارد. ابتدا پلاگین Disable Login Language Switcher را از مخزن وردپرس دانلود کرده و پس از نصب اقدام به فعال سازی نمایید. به محض فعال‌سازی افزونه بدون نیاز به تنظیمات خاصی به صورت اتوماتیک گزینه تغییر زبان غیرفعال خواهد شد.

 

روش دوم که روشی تخصصی‌تر خواهد بود بدین صورت است: در این روش قطعه کد زیر را باید به سایت خود اضافه کنید. در ادامه به شرح مراحل انجام آن خواهیم پرداخت. ابتدا وارد بخش filemanager هاست خود شده در پوشه public-html > themes > wp-content وارد پوشه قالب سایت می‌شویم. سپس فایل function.php را پیدا خواهیم کنید. قطعه کد:

add_filter( 'login_display_language_dropdown', '__return_false');

را در خط آخر فایل قرار دهید که با دیگر کدها تداخل نداشته باشد.

این کد باعث غیرفعال شدن گزینه تغییر زبان در بخش لاگین خواهد شد. ضمنا اگر زمانی دوباره نیاز به فعال کردن این گزینه داشتید به راحتی می‌توانید این قطعه کد را پاک کنید. یک نکته بسیار مهم در مورد این قطعه کد و اجرای آن این است که اگر پوشه child theme دارید وارد پوشه قالب child شده و کد  function.php را در این مسیر اضافه کنید. این کار سبب می‌شود اگر قالب را آپدیت کردید تغییرات اعمال شده را از دست نداده و نکته دوم این که قبل از قرار دادن کد یک نسخه از این فایل را کپی کنید. تا اگر زمان درج کد در خط مربوطه اشتباهی رخ داد، سریع‌تر بتوانید بازگردانی انجام دهید.

 

مطلب پایانی

از این که تا آخر مقاله بیست اسکریپت را همراهی کردید سپاسگزاریم. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد در این مقاله به بررسی نحوه غیرفعال کردن گزینه تغییر زبان در زمان ورود به وردپرس پرداختیم. در این راستا‌، دو روش با کمک افزونه و کدنویسی را برای افراد مبتدی و حرفه ای ارائه دادیم. ضمنا به نکاتی هم در مورد نحوه اجرای کد در فایل هاست‌تان اشاره کردیم که امیدوارم با اجرای این مقاله به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. تجربه شما در مورد غیر فعال کردن گزینه تغییر زبان در زمان لاگین وردپرس چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58689
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file