ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

۹ مورد از استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

سئو , مقالات,آموزش,ترفند

تاثیر سئو بر کسب‌وکارها کاملا مشخص است کافی است یک لحظه به تحقیق و بررسی‌های خودتان قبل از خرید یک کالا نگاه کنید. قصد داریم ۹ مورد از استانداردهای سئو که در افزایش ورودی گوگل شما بسیار مهم هستند را معرفی کنیم.

 

احتمالا برای همه‌ی ما پیش آمده که قبل از خرید یا استفاده از خدمتی ابتدا در فضای وب جست‌وجو می‌کنیم، از رزرو بلیط هواپیما گرفته تا خرید یک کفش آنلاین!!! تقریبا بیشتر تجربه‌های خریدهای آنلاین با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت شروع می‌شود و درصد بالایی از جست‌‌وجوهای انجام‌شده در همان صفحه‌ی اول نتایج گوگل به‌پایان می‌رسد و از صفحات دوم و سوم و… بازدید نمی‌شود.

 

حال گفتن این حرف‌ها به تاثیر سئو بر کسب‌وکارها چه ارتباطی دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

تاثیر سئو بر کسب و کارها

۹ مورد از استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

سئو به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو است و باعث می‌شود که موتورهای جست‌وجو سایت شما را ببینند و اگر سئوی مناسبی داشت وب‌سایت شما را در نتایج اولیه نشان دهند. از مهم‌ترین موتورهای جست‌وجو که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم گوگل است. گوگل برپایه اعتباری که شما از طریق سئو بدست می‌آورید جایگاه سایت شما را در نتایج خودش مشخص می‌کند و این چنین است که اگر مقالات سئو شده و کاربر پسندی را داشته باشید در لینک‌های اول قرار می‌گیرید و سپس تاثیر سئو بر کسب‌وکارها و حتی کسب‌وکار خودتان را نیز می‌بینید.

 

به‌ بیان‌ ساده هدف از سئو کمک کردن به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی برای دیده شدن و جذب مشتری است. هر چه یک کسب‌وکار یا فروشگاه اینترنتی بیشتر دیده شود و در نتایج گوگل رتبه‌ی اول را داشته باشد، بازدید و ترافیک بیشتری دارد. درنتیجه مشتری بیشتر و درآمد بیشتری دارد. قرار گرفتن در نتایج اول گوگل باعث جذب کاربر بیشتر و همچنین جلب اعتماد بیشتر می‌شود. بنابراین از کنار تاثیر سئو بر کسب‌وکارها به‌راحتی عبور نکنید.

 

استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

در ادامه قصد دارید ۹ تا از استانداردهای سئو که بهتر است در سایت خود رعایت کنید را به شما معرفی کنیم.

 

تولید محتوای جذاب و با کیفیت

محتوای یونیک و منحصربه‌فرد یکی از مهم‌ترین عوامل برای بهبود سئو و افزایش بازدید وب‌سایت شما است. تولید محتوا می‌تواند متنی، ویدیویی، تصویری و یا صوتی و پادکست باشد. در هر حال هرکدام از این محتواها اگر باکیفیت باشد می‌تواند تعداد مخاطبانتان را افزایش دهد. افزایش بازدید سایت و نرخ تعامل یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و یکی از دلایلی است که موتورهای جست‌وجو آن را درک کرده و تاثیر زیادی در رتبه‌ی سایت شما دارد. یک محتوای خوب باید خلاقیت نیز چاشنی آن شود تا مزه بهتری بدهد. مثلا سعی کنید تیترهای مقاله خود را غیر معمول و با خلاقیت اما مرتبط با محتوای خود انتخاب کنید.

 

مشخصات یک محتوای خوب برای گوگل

  • یک عنوان جذاب داشته باشد تا مخاطب ترغیب به خواندن متن شود.
  • محتوای شما باید هدفمند و کارا باشد و در آخر یک محصول یا خدمت یا آموزش را ارائه دهد.
  • استفاده از تصاویر و ویدیوی باکیفیت نیز تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد.
  • محتوا باید بیان شیوا و روان، شروع و پایان مناسب و منسجم داشته باشد تا اثربخش واقع شود. یک محتوای خوب باعث می‌شود شما یک سئو خوب داشته باشید و تاثیر سئو را بر کسب‌وکارها ببینید.

 

انتخاب کلمات کلیدی برای تاثیر بیشتر محتوا

کلمات کلیدی همان کلمه یا عباراتی است که کاربران در اینترنت جستجو می‌کنند، برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب ابتدا مخاطب هدف خود را شناسایی کنید سپس خودتان را جای کاربر بگذارید. اگر جای کاربر باشید چه چیزی را در وب جست‌وجو می‌کنید؟ یک لیست از کلمات کلیدی که حدس زده‌اید تهیه کنید و سپس کلماتی که از سمت کاربران بیشتر مورد جست‌وجو قرار می‌گیرند را به‌عنوان کلمه‌ی کلیدی انتخاب کنید، درست است که این کار سخت و زمان‌بر به‌ نظر می‌رسد اما قطعا ارزشش را دارد زیرا که کلمات کلیدی نقش خیلی موثری در هدایت مخاطبین به سایت شما دارند.

 

همچنین شما می‌توانید از ابزاری مانند Google Trends برای مقایسه‌ی کلمات کلیدی که زیاد سرچ می‌شود استفاده کنید. کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین نکات در بهبود سئو و تاثیر سئو بر کسب‌وکارها است، بنابراین آن‌ها را جدی بگیرید و برای به‌دست آوردن کلمات کلیدی مناسب وقت زیادی بگذارید.

 

صفحات سایت خود را بهینه‌ کنید

بهینه‌سازی صفحات مربوط به محتوای و ساختار سایت می‌شود که با رعایت کردن چند نکته زیر می‌توانید سایتتان را بهینه کنید.

  • استفاده از عبارات و پاراگراف‌های کوتاه
  • نگارش صحیح
  • استفاده‌ی صحیح از علائم نشانه‌گذاری
  • پخش کردن و به‌کار بردن کلمات کلیدی در متن
  • استفاده از تگ‌های متا
  • استفاده از تصاویر و نوشتن Alt برای تصاویر
  • سرعت لود سایت
  • بهینه بودن تصاویر
  • استفاده از ویدئوها و دیگر نکات مهم سئو

 

لینک دهی مناسب

لینک دادن و لینک گرفتن نیز چه به صفحات وب‌سایت خود (لینک داخلی) و چه لینک دادن یا لینک گرفتن از سایتی دیگر (لینک خارجی) که متناسب با موضوع و کلمات کلیدی شما باشد از موضوعات مهم برای موتورهای جست‌وجو است و در سئو سایت شما تاثیر بسزایی دارد.

 

توضیحات متا

۹ مورد از استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

توضیحات متا بخشی از متن است که در صفحه‌نمایش گوگل بارنگ خاکستری در زیر عنوان اصلی قرار می‌گیرد. توضیحات متا یکی از رکن‌های مهم برای سئو سایت است و اصولا باید طوری نوشته شود که کاربر را کنجکاو به کلیک کردن بر روی سایت شما کند. بعد از آن هنر نگارش و محتوای باکیفیت شما است که کاربر را در سایت نگه می‌دارد.

 

با نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید

سایت مپ خود را روی گوگل سرچ کنسول قرار دهید. سرچ کنسول سایت شمارا فهرست می‌کند و شمارا به هر نتیجه جستجوی مرتبط اضافه خواهد کرد. این کار باعث می‌شود که سایت شما بیشتر در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌ی بالایی کسب کند و در گوگل بیشتر دیده شود.

 

سرعت سایت

آمارها نشان می‌دهد یک کاربر انتظار دارد در کمتر از سه ثانیه سایت لود شود اگر این سه ثانیه تبدیل به چهار یا پنج ثانیه شود شما کاربر خود را به‌راحتی از دست می‌دهید حتی اگر بهترین محتوا و محصول را ارائه دهید. بنابراین نقش سرعت را در سئو جزو عوامل مهم در نظر بگیرید.

 

موبایل فرندلی بودن سایت

با توجه به این‌که اکثر مخاطبان از طریق تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوند به همین دلیل گوگل به سایت‌هایی که از تکنولوژی ریسپانسیو در طراحی سایت خود استفاده می‌کنند، موبایل فرندلی می‌گوید. به بیان ساده‌تر موبایل فرندلی یعنی اگر کاربری با تلفن همراه یا تبلت یا کامپیوتر وارد سایت شود ابعاد سایت متناسب با صفحه‌نمایش کاربر تغییر می‌کند. ریسپانسیو بودن یکی از مهم‌ترین استانداردهای سئو هست.

 

طراحی مناسب سایت

یکی از عوامل مهم در جذب کاربر یک قالب و طراحی ساده در عین حال زیبا برای سایت است، جنبه‌های بصری، راحتی دسترسی به صفحات دیگر و منوهای سایت و آسان بودن و راحتی کار با سایت از عوامل مهم در سئو سایت است. مسلما هیچ کاربری بیش از چند ثانیه یک سایت شلوغ و درهم برهم را تحمل نمی‌کند بنابراین توصیه می‌شود از قالب‌های آماده برای طراحی سایت خود استفاده نکنید. با انجام موارد فوق مطمئناً تاثیر سئو بر کسب‌وکارها را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

 

مزایای سئو برای کسب‌و‌کار شما

۹ مورد از استانداردهای سئو که باید رعایت کنید

  • دیده شدن سایت شما در نتایج اولیه موتورهای جستجو، که همین عامل به تنهایی بازدید و ترافیک سایت شمارا بیشتر میکند.
  • زمانی‌که شما در صدر نتایج موتورهای جستجو باشید باعث افزایش اعتبار و اعتماد مخاطبان شما می‌شود.
  • سئو به برند شدن نام تجاری کسب‌وکار شما کمک می‌کند.
  • هزینه سئو نسبت به هزینه‌ی تبلیغات تلویزیونی، یا تبلیغات بیلبوردی و بنری بسیار پایین تر و نتایج آن بسیار پایدارتر است بنابراین سئو باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات نیز می‌شود.
  • سئو باعث افزایش فروش می‌شود، ازآنجاکه افراد بیشتر ترجیح می‌دهند قبل از خرید هر نوع محصولی در اینترنت تحقیق کنند سئو می‌تواند با قرار دادن کلمات کلیدی مناسب نقش مهمی را ایفا کند و مشتریان را به سایت شما هدایت کنند، سپس می‌توانند کاربر را مجاب به بررسی خدمات و کالاهایی که در وب‌سایت دارد، کند و ازاین‌رو شانس فروش افزایش می‌یابد.
  • سئو باعث شناخته شدن کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
  • سئو مستقیما کاربر را به وب‌سایت شما می‌رساند بنابراین طراحی زیبا و راحت سایت درصد زیادی از کاربران را در سایت شما نگه‌می‌دارد.
  • تعداد مشتریان از طریق سئو افزایش پیدا می‌کند، این به این معناست که سئو تنها برای افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نیست بلکه با استفاده از تکنیک‌های مختلف بهینه‌سازی بازدیدکنندگان را به مشتریان تجاری خود تبدیل می‌کند.

 

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی هست؟

پاسخ به این سوال این است که سئو تنها زیرشاخه‌ای از بازاریابی اینترنتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی است و ابزارهای دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … نیز به‌اندازه سئو در کسب‌وکارهای اینترنتی تاثیر‌گذار است.

 

در حقیقت زمانی‌ که شما یک کسب‌وکار اینترنتی دارید با هزاران رقیب مانند خود مواجه می‌شوید برای برنده شدن در این رقابت باید بازاریابی اینترنتی انجام دهید، که سئو به‌تنهایی کمک بسیار زیادی به برنده شدن در این رقابت به شما می‌کند. در این میان به این نکته هم توجه کنید که حتما رقبایتان را تحلیل و بررسی کنید و از نقاط قوت آن‌ها بهره بگیرید و از نقاط ضعف آن‌ها نیز برای پیشرفت خود استفاده کنید.

 

تاثیر مثبت سئو روی کسب‌و‌کار شما

یکی از اهداف اصلی گوگل جذب رضایت کاربرانش است به همین دلیل گوگل به‌طور مداوم در حال بهبود و توسعه‌ی الگوریتم‌های خود است و توسط این الگوریتم‌ها می‌توانند به‌راحتی تشخیص دهند که کاربران در یک وب‌سایت یک تجربه‌ی خوب و ارزشمند کسب کرده‌اند یا خیر. بنابراین سایت‌هایی که به دنبال کسب رتبه‌ی بالا در نتایج گوگل هستند باید حداکثر تلاش خود را کنند تا رضایت کاربر را جذب کنند و موتورهای جست‌وجو هم از این طریق می‌فهمند که سایت شما سئوی مناسبی دارد، درنهایت شما در نتایج اولیه‌ی گوگل قرار می‌گیرید و شانس دیده شدنتان بیشتر می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به توضیحات داده‌شده احتمالا تا به الان باید از تاثیر سئو بر کسب‌وکارها مطلع شده باشید. امروزه رقابت بین کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار زیاد شده است و تقریبا هر کسب‌وکاری چه کوچک و چه بزرگ یک سایت برای معرفی کسب‌وکار خود دارد. حال در این فضای پررقابت چه کسی می‌تواند موفق‌تر باشد؟ مسلما کسانی موفق می‌شوند که همراه با تکنولوژی پیش می‌روند و برای کسب‌وکار خود هزینه می‌کند. سئوی سایت و همچنین استفاده از روش‌های دیگر بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شما در برنده شدن در این بازار پررقابت کمک کند.

موفق و پیروز باشید 🙂

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58735
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file