ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





پلتفرم رپورتاژ آگهی و بک لینک تسمینو
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

آیا امکان درآمد از دنیای metaverse وجود دارد؟

رپورتاژ آگهی

اولین بار در رمان «سقوط برفی (snow crash)» نوشته نیل استفنسون (neal stephenson) در سال 1992، مفهوم متاورس شکل گرفت. بعدها، چندین شرکت، جوامع آنلاین را بر اساس این مفهوم مدرن ایجاد کردند که مهم‌ترین آنها Second life بود که در سال 2003 منتشر شد و تا امروز گسترش پیدا کرد. متاورس، دنیای بسیار جذابی برای کسب درآمد است که امروزه طرفداران زیادی دارد. در این مقاله با مفهوم این فناوری مبتنی بر بلاک چین، آشنا شده و نحوه کسب درآمد از متاورس را بررسی خواهیم کرد.

 

آیا امکان درآمد از دنیای metaverse وجود دارد؟

 

متاورس چیست؟

متاورس، یک برنامه گرافیکی است که به کاربران خود امکان بازی، ملاقات، کسب و کار، خرید و غیره را می‌دهد. کاربر می‌تواند از فضای سه بعدی این دنیای دیجیتالی لذت ببرد. این فراجهان، ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و بلاک چین است. در بخش بازی مبتنی بر بلاکچین، می‌توانید به گشت و گذار پرداخته، زمین بخرید و امور مالی رمزنگاری شده خود را مدیریت کنید.
بر اساس اطلاعاتی که والکس منتشر کرده است، مارک زاکربرگ نیز در سال 2021 با تغییر نام فیسبوک به «متا» از ورود این شرکت به دنیای متاورس خبر داد.

 

این دنیای واقعیت مجازی به شما ترکیبی از ویژگی‌های اقتصادی، مالکیت مالی غیر متمرکز دیفای (DiFi)، هویت دیجیتال و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد. اما سوال این است که چگونه کسب درآمد از متاورس امکان پذیر خواهد بود.

 

کسب درآمد از متاورس

افراد در دنیای متاورس از آواتارها برای نشان دادن خود، تعامل با یکدیگر و ساخت جامعه مجازی استفاده می‌کنند. در این پلتفرم مبتنی بر دیفای (DiFi) پول رایج برای خرید لباس، سلاح، سپر، زمین، ملک و غیره ارزهای دیجیتال است. کاربران همچنین می‌توانند بدون هیچ هدفی و فقط برای سرگرم شدن، به صورت مجازی در این جهان دیجیتال به سیاحت مشغول باشند. اما هدف اصلی کاربران به غیر از سرگرمی، مبحث کسب درآمد از متاورس است که به روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

  • خرید آنلاین
  • خرید و فروش زمین، املاک و مستغلات مجازی
  • پاداش ارز دیجیتال از طریق بازی کردن
  • ایجاد بازی‌های VR
  • برگزاری رویدادهای metaverse مانند گالری هنری، کنسرت و موارد مشابه
  • فریلنسری و خرید و فروش آثار NFT
  • معماری و طراحی متاورس

 

روش خرید زمین در متاورس

خرید و فروش زمین از حوزه‌های نوپای متاورس به حساب می‌آید. این کسب و کار مجازی از اصلی‌ترین منابع کسب درآمد از متاورس است که عمدتاً روی دو پلتفرم مبتنی بر بلاکچین سندباکس (Sandbox) و دیسنترالند (Decentraland) متمرکز است. در این دو جهان، کاربران اجازه دارند تا زمین‌های مجازی را با توکن‌های دیجیتال NFT خریداری کنند. با تبدیل شدن به یک فروشنده املاک و مستغلات برتر در دنیای متاورس، می‌توانید پول زیادی به جیب بزنید.

 

طبق آن چه که در سایت والکس ذکر شده، روش خرید زمین در متاورس در دو پلتفرم دیسنترالند و سندباکس به شکل زیر است:

مراحل خرید زمین در دیسنترالند

  • به بازار دیسنترالند بروید،
  • کیف پول خود را متصل کنید،
  • ارز دیجیتال مانا داشته باشید،
  • زمین خود را انتخاب کنید،
  • خرید زمین مجازی (Land) و تایید آن در کیف پول دیجیتالی.

آیا امکان درآمد از دنیای metaverse وجود دارد؟

مراحل خرید زمین در سندباکس

  • ایجاد یک حساب کاربری در سند باکس،
  • خرید ارز دیجیتال اتر،
  • انتخاب زمین از بین دو نوع پرمیوم و معمولی،
  • اتصال کیف پول دیجیتال،
  • خرید و دریافت تاییدیه: «معامله موفقیت آمیز بود و شما صاحب زمین شده‌اید».

بازی‌‌های متاورس

همان طور که در بخش‌های قبل گفته شد، یکی از روش‌های کسب درآمد از متاورس بازی کردن است. هر کدام از این بازی‌ها دارای فضا و هدف منحصر به فردی هستند که علاوه بر سرگرمی، گزینه‌های کسب درآمد و سرمایه گذاری از طریق ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند. در این بخش سه بازی متاورس مشهور را معرفی و بررسی می‌کنیم:

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

استارتاپ ویتنامی Sky Mavis بازی Axie infinity را در سال 2018 منتشر کرد. این بازی الهام گرفته از Pokemon و دارای موجودات فانتزی به نام Axies است. بازیکنان این موجودات را پرورش، رشد و جمع آوری کرده و با آنها تجارت می‌کنند. اکسی‌ها برای یافتن گنج، شکار می‌کنند و با سایر اکسی‌ها می‌جنگند تا شما پاداش کسب کنید. می‌توانید برای آنها زمین و خانه بخرید تا در آنها زندگی کنند. ارزش این موجودات و دیگر آیتم‌ها به شکل توکن غیر قابل تعویض NFT یا گواهی مالکیت دیجیتالی است. اکسی‌ها را می‌توانید بفروشید یا حتی قرض دهید و کسب درآمد از متاورس داشته باشید. ارز اصلی بازی اکسی اینفینیتی، توکن بومی آن AXS است.

 

دیسنترالند (Decentraland)
دو آرژانتینی در سال 2020 این بازی را در اختیار عموم قرار دادند. شما با استفاده از ارز دیجیتال مانا (MANA) می‌توانید آواتار خود را ایجاد کنید، ابزارهای پوشیدنی بخرید و از بین نزدیک به 90000 قطعه زمین مجازی به خرید و فروش بپردازید. به گفته والکس، هر کدام از زمین‌ها وسعتی برابر با 16 متر مربع مجازی دارند. شما به عنوان مالک زمین، می‌توانید آن چه ساخته‌اید مانند خانه، هتل، پارک، سینما، کازینو و غیره را اجاره دهید. همچنین می‌توانید با فروش بلیط برگزاری کنسرت، نمایشگاه هنر و غیره به کسب درآمد از متاورس را برسید.

 

سندباکس (Sandbox)
سندباکس در سال 2012 به عنوان یک بازی موبایل، توسط کمپانی Pixelowl به بازار عرضه شد. بازیکنان به عنوان آواتارهای قابل شخصی سازی، مالک آن چه که از طریق بلاک چین و قراردادهای هوشمند ایجاد می‌کنند، هستند. سه محصول برای کسب درآمد از متاورس و ساختن دنیای خود در سندباکس در اختیار دارید:

  • VoxEdit؛ که ابزار مدل‌سازی سه بعدی برای ساخت آواتارها، وسایل نقلیه، گیاهان، حیوانات، ابزارها و غیره است.
  • Creativity؛ دومین محصول سندباکس است که به وسیله آن اقلام مجازی را تولید می‌کنید و به فروش برسانید.
  • Game Maker؛ که قابلیت توسعه بازی‌های سه بعدی را به شما می‌دهد.

در این پلتفرم نیز می‌توانید زمین و ملک را از نقشه سندباکس خریداری و معامله و در بازار NFT بفروشید. ارز اصلی این بازی Sand است و قابلیت معامله با اتریوم نیز وجود دارد. به نقل از والکس، سند باکس دارای 166464 زمین مجازی 96 در 96 متر است.

 

کلام پایانی
در این مقاله کسب درآمد از کانال‌های متنوع و پلتفرم‌هایی مانند دیسنترالند و سندباکس را بررسی کردیم. شرکت‌های بسیاری در حال ورود به دنیای متاورس هستند که امکان کسب درآمد از فضای دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده را فراهم می‌کنند. با توجه به دستاوردهای جدید و هیجان انگیز این فناوری، شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، انویدیا و فیسبوک نیز در پی ایجاد راه حل‌هایی برای کسب درآمد از متاورس هستند.

 

منابع

https://wallex.ir/blog/what-is-metaverse/

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=59288
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file