ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

انتقال آسان اطلاعات از Yoast SEO به RankMath

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از پلاگین Yoast SEO به Rank Math مهاجرت کنیم. یعنی تمام اطلاعات موجود در Yoast SEO را به Rank Math منتقل کنیم. وب‌سایتی را در اختیار داریم که چندین سال با Yoast SEO کار کرده است و تنظیمات مربوط به این پلاگین روی آن اعمال شده است. در این سایت، با استفاد از Yoast SEO پست‌های بسیاری از نظر سئو بررسی شده و کلمات کلیدی آن‌ها را وارد کرده‌ایم. حالا تصمیم داریم تمام این اطلاعات را به پلاگین RankMath منتقل کنیم. این کار بسیار ساده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا مراحل انجام کار را به شما توضیح دهیم.

 

انتقال آسان اطلاعات از Yoast SEO به RankMath

 

نصب و فعال‌سازی Rank Math

ابتدا از بخش افزونه‌ها، گزینه افزودن را انتخاب کنید و سپس RankMath را روی سایت خود نصب کنید. در قسمت جستجوی افزونه‌ها، عبارت Rank Math را سرچ کنید. شما می‌توانید از نسخه رایگان یا پرو این افزونه استفاده کنید. برای استفاده از نسخه پرو، فقط آن را از سایت اصلی Rank Math بخرید. اما با توجه به قیمت دلار، خریداری نسخه پرو امکان پذیر نیست و تمام امکانات مورد نیاز را می‌توان با استفاده از نسخه رایگان نیز در اختیار داشت. نسخه پرو، سایت ما به ابزارهای دیگری متصل می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موقعیت سایت خود در گوگل و این قبیل موارد را بررسی کرد. باتوجه به اینکه ما ابزارهایی چون Google Search Console و Google Analytics را در اختیار داریم؛ عموما به این‌گونه امکانات نیاز پیدا نخواهیم کرد. لذا امکانات موجود در نسخه رایگان پلاگین Rank Math می‌تواند در افزایش ورودی گوگل به ما کمک کند.

انتقال آسان اطلاعات از Yoast SEO به RankMath

در ادامه نصب پلاگین، روی گزینه فعال کردن کلیک کرده تا افزونه فعال شود. پس از فعال شدن افزونه، منوی جدیدی به نام Rank Math به منوی سمت راست وردپرس اضافه می‌شود. اگر روی Rank Math کلیک کنید، یک نصب‌کننده جادویی برای شما فعال می‌شود. معمولا زمانی که از اکانت رایگان استفاد می‌کنید، نیازی به فعال کردن آن نیست. پس می‌توانید گزینه Skip را انتخاب کنید.

 

البته شما می‌توانید در زمان دیگری ثبت‌نام خود را در سایت RankMath انجام دهید. در واقع اگر شما سایت خود را به اکانت RankMath متصل کنید، به شما در پیدا کردن عبارات کلیدی کمک خواهد کرد. البته این عبارات چندان برای سئو وب‌سایت مناسب نیستند.

 

تنظیمات و انتقال اطلاعات از Rank Math

در صفحه بعدی Rank Math سوال می‌کند که می‌خواهید تنظیمات شما آسان باشد یا پیشرفته. بهتر است که گزینه پیشرفته را انتخاب کنید. این افزونه به صورت خودکار، درون‌ریزی تنظیمات سئو را انجام می‌دهد. برای مثال ما قبلا از دو پلاگین روی وب‌سایت خود استفاده می‌کردیم. یکی Yoast SEO و دیگری Redirections. پلاگین Redirections برای ما کاری را انجام می‌داد که نسخه رایگان Yoast SEO قادر به انجام آن نبود و برای آن کار باید نسخه Premium افزونه خریداری می‌شد.

 

به همین دلیل ما در کنار افزونه رایگان Yoast SEO، از پلاگین Redirections استفاد کردیم. این‌گونه دیگر نیازی به خرید پلاگین Yoast SEO Premium نباشد. روی گزینه شروع درون‌ریزی کلیک می‌کنیم و به راحتی تمام تنظیمات افزونه‌هایی مثل Yoast SEO ،Redirections و هر پلاگینی که با Rank Math مرتبط باشد، وارد تنظیمات Rank Math خواهد شد و می‌توان پلاگین‌های قبلی را غیرفعال کرد.

انتقال آسان اطلاعات از Yoast SEO به RankMath

به داشبورد وردپرس باز می‌گردیم. در قسمت افزونه‌ها مشاهده خواهید کرد که پلاگین Yoast SEO و تمام پلاگین‌های مرتبط مثل Redirections به صورت خودکار غیرفعال شده‌اند. فقط کافی است با کلیک روی گزینه پاک کردن، این افزونه‌ها را از سایت خود حذف کنیم.

 

به همین سادگی توانستیم تمام تنظیمات این دو افزونه را به Rank Math منتقل کرده و آن‌ها را حذف کنیم. این قابلیتی است که هم در Yoast و هم در Rank Math وجود دارد. یعنی هر زمان که بخواهید می‌توانید اطلاعات و تنظیمات را از Yoast به Rank Math منتقل کرده و از Rank Math به Yoast برگردانید.

 

اگر وارد بخش نوشته‌ها شوید و روی ویرایش یکی از نوشته‌ها کلیک کنید، مشاهده خواهید کرد که به راحتی در بخش تنظیمات سئو، تنظیمات مربوط به سئو مثل کلمات کلیدی، عنوان، توضیحات متای آن پست یا نوشته، به Rank Math منتقل شده است. حالا دیگر به راحتی می‌توانید با استفاده از Rank Math وب‌سایت خود را سئو کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 5

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=59607
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file