ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

قواعد لینک سازی داخلی در وبسایت

سئو , مقالات,آموزش,ترفند

قواعد لینک سازی داخلی سایت باید به صورت دقیق پیاده‌سازی شوند. افزایش دادن نرخ تبدیل قطعا یکی از بزرگترین سوالات بشریت به حساب می‌آید. به صورت روزانه تکنیک‌های مختلفی برای افزایش دادن نرخ تبدیل ایجاد می‌شود. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند بازدید کنندگان را در وب‌سایت شما نگه دارد لینک‌سازی داخلی است.

 

قواعد لینک سازی داخلی در وبسایت

 

ممکن است بپرسید چطور این اتفاق ممکن است بیافتد. در جواب باید به شما بگویم که این اتفاق بسیار هم ساده است. معمولا در این روش افراد لینک‌های بالقوه وب‌سایت خودشان را در بخش‌های مختلف محتوا قرار می‌دهند و سپس آن را برجسته می‌کنند.

 

این نوع از لینک‌ها باید به نحوی توجه مخاطب را جلب کند. در برخی از موارد نیز ممکن است این لینک‌ها کاربران را به سمت صفحه ثبت‌نام و یا خرید محصولات هدایت کند. در ادامه قصد داریم به اصلی‌ترین قواعد لینک‌سازی داخلی بپردازیم. اگر علاقه‌مند به افزایش اطلاعات خودتان در این حوزه هستید با ما همراه باشید.

 

انواع لینک‌های داخلی

به لحاظ تکنیکی لینک‌ها در حقیقت دروازه‌هایی هستند که موتورهای جستجو و کاربران باید از آن‌ها عبور کنند تا بتوانند به صفحات شما برسند. این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که آیا درهای صفحات را به روی موتورهای جستجو باز کنید یا ببندید. یک لینک‌سازی داخلی خوب ساختاری است که سیستم پیچیده‌ای را در وب‌سایت شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که بخش‌های مختلف وب‌سایت به هم متصل شوند.

 

این ساختار باید برای انواع مختلفی از پیوندها شما ایجاد شود. انواع لینک‌های داخلی عبارت‌اند از:

  • پیوندهای ناوبری: این نوع از پیوندها برای متصل کردن بخش‌های مختلف سایت استفاده می‌شود. معمولا از این نوع پیوندها در قسمت کناری، پیوند منو و … استفاده می‌شود.
  • پیوندهای Footer: هدف اصلی از این نوع پیوندها ایجاد یک نقشه برای سایت است. این پیوندها کابران را به صفحاتی که می‌خواهند به آن دسترسی پیدا کنند راهنمایی می‌کند.
  • پیوندهای متنی یا ویراستاری: این نوع از پیوندها معمولا در بدنه متن قرار می‌گیرند. این لینک‌ها برخلاف لینک‌های پاورقی و فوتر به کابران و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا به راحتی در وب‌سایت شما حرکت کنند. به این نوع از لینک‌های چراغ‌های پویا نیز گفته می‌شود.

 

مزایا استفاده از لینک‌های داخلی

  • به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا کل موضوع وب‌سایت را درک کنند.
  • تعداد بازدیدهای یک صفحه را به شکل مناسبی افزایش می‌دهد.
  • نرخ پرش را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  • بازدیدکنندگان را وادار به فرخوان کنش می‌کند.

 

چگونه باید یک استراتژی پیوند ایده‌آل درست کنیم؟

1. محتوای زیادی باید ایجاد کنیم

از حمله اصلی‌ترین قواعد لینک سازی داخلی این است که باید محتوای زیادی را ایجاد کنید و سپس برای آن لینک‌سازی کنید.همانطور که می‌دانید راه‌های مختلفی برای معرفی وب‌‌سایت به موتورهای جستجو وجود دارد که اصلی‌ترین این راه‌ها تولید محتوا است.

 

در این حالت شما باید محتوای بسیار زیادی را برای صفحات خودتان ایجاد کنید که شامل لینک‌های داخلی بسیار زیادی هستند. این صفحات نباید تنها لینک‌های داخلی مختلفی را درون خود داشته باشند بلکه باید محتوای جذاب و کاربرپسندی را نیز درون خود داشته باشند.

 

2. از Anchor Textهای مناسب استفاده کنید

در هنگام ساخت لینک‌های داخلی به خصوص لینک‌های سفارشی استفاده از انکر تکست‌ها بسیار مهم است. همین متن‌های کوتاه هستند که به کاربران می‌گویند که بعد از کلیک کردن دقیقا با چه چیزی قرار است مواجه شوند. همچنین انکرتکست‌ها سرنخ‌هایی را به موتورهای جستجو می‌دهند. پس حتما به Anchor Text‌های مربوط به لینک‌های داخلی توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

هنگام ایجاد Anchor text توجه داشته باشید که اکتر تکست‌ها با Alt تصاویر کاملا متفاوت هستند. این متن‌ها سیگنال‌های متفاوت‌تری را تولید می‌کنند.

 

3. به صفحات پست خودتان پیوند دهید

اکثر وب‌سایت‌ها به صفحات تماس با ما و درباره ما پیوند می‌دهند. انجام این کار نمی‌تواند نتیجه مناسبی را تولید کند. باید به جای پیوند به چنین صفحاتی به صفحات پست و صفحات عمیق‌تری پیوند دهید. به عنوان مثال پیوند دادن به صفحه محصولات یا صفحاتی که درباره محصول مورد نظر هستند یک روش مرسوم برای افزایش فروش به حساب می‌آید.

 

4. از لینک‌های خواندنی استفاده کنید

هدف اصلی از ایجاد لینک‌های داخلی ایجاد صفحاتی است که قصد دارید کابران تعامل بیشتری را با آن‌ها داشته باشد. برای انجام این کار، باید اطمینان حاصل کنید که لینک‌ها به راحتی قابل خواندن هستند و رویکرد کاربر محور دارند. سعی کنید از عبارات یا کلماتی استفاده کنید که صفحات پیوند داده شده را به درستی توضیح دهند.

قواعد لینک سازی داخلی در وبسایت

5. از لینک‌های فالو استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک پیوند را گوگل دنبال نکند یا به اصطلاح در آن خزش نکند بهتر است که آن را نوفالو کنید. اما این کار چندان درست نیست. بهتر است که لینک‌ها را Follow کنید تا ارزش واقعی آن‌ها به درستی حفظ شود. با انجام این کار گوگل به داخل لینک‌های مختلف شما خزش می‌کند و البته بازدید بیشتری را به دست می‌آورید.

 

6. از لینک‌های مرتبط با پست استفاده کنید

بهتر است لینک‌هایی که استفاده می‌کنید کاملا منطقی باشد. به قولی با مشتری هدف شما مطابقت داشته باشد. بهتر است قبل از این که صفحات را پیوند دهید کمی فکر کنید. بهتر است صفحاتی را پیوند دهید که به متن اصلی مرتبط هستند.

 

7. به قانون سه کلیک توجه داشته باشید

از جمله اصلی‌ترین قواعد لینک‌سازی داخلی رعایت کردن قانون سه کلیک است. بر اساس این قانون نباید هیچ صفحه‌ای در وب‌سایت شما وجود داشته باشد که کاربر با بیشتر از سه کلیک نتواند به آن دسترسی پیدا کند. اجرای این قانون اجباری نیست اما به کاربران کمک می‌کند که به راحتی به صفحات مورد نظر خودشان دسترسی پیدا کنند.

 

چک لیست برای اجرا کردن قواعد لینک سازی داخلی

برای این که بتوانید به درستی قواعد لینک سازی داخلی را رعایت کنید قطعا نیاز به یک چک لیست دارید. برای این کار ما در 20اسکریپت یک چک لیست مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • اولین کار این که باید بررسی کنید که آیا پیوندها شما را به صفحه مورد نظر هدایت می‌کنند یا توسط فایل Robots.txt مسدود شده‌اند.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از فایل‌های جاوا، فلش، آی‌فریم و سایر پلاگین‌ها در هنگام ساختن نقشه پیوند دخیل نیستند.
  • بررسی کنید که آیا پیوند داخلی معتبرترین صفحات را به صفحات کمتر معتبر متصل می‌کند یا خیر
  • بررسی کنید که متن‌های انکر تکست با عنوان صفحات مقصد متفاوت باشند.
  • سرعت بارگذاری صفحات فرود خود را بررسی کنید. اگر بیش از 3 تا 6 ثانیه طول بکشد، این احتمال وجود دارد که مشتریان بالقوه را به دلیل تجربه کاربری ضعیف از دست بدهید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کلی به قواعد لینک سازی داخلی سایت پرداخته شود. قطعا در هنگام لینک‌سازی داخلی سایت باید به مسائل مختلفی توجه کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید. شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از چک لیست ارائه شده اقدام به لینک‌سازی داخلی کنید و بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورید. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=59636
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file