ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





پلتفرم رپورتاژ آگهی و بک لینک تسمینو
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

پرپتانسیل ترین پروژه های لایه دوم اتریوم

رپورتاژ آگهی

آیا شما هم برای خرید اتریوم، فروش آن و انجام تراکنشاتی در شبکه ERC20 به مشکلاتی همچون سرعت پایین تراکنش و پرداخت کارمزد بسیار زیاد، بر خورده‌اید؟!
چالش‌های زیادی در زمان شروع پروژه اتریوم وجود داشت. بالا بودن کارمزد تراکنش‌های بستر اتریوم، طولانی بودن زمان پردازش قراردادهای هوشمند به دلیل حجم بالای تراکنش‌های اتریوم و وجود مشکل مقیاس ‌پذیری. این موارد سبب شده بود تا اتریوم همانند یک خودروی پرمصرف باشد!

پرپتانسیل ترین پروژه های لایه دوم اتریوم

در این شرایط اعضای تیم اتریوم، با ارائه راهکار لایه دوم اتریوم مقیاس پذیری بلاک‌چین این رمز ارز را بهبود بخشیدند و اتصال آن را به بلاک‌چین اصلی اتریوم انجام دادند. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و جزئیات لایه دوم اتریوم آشنا کنیم.

 

لایه دوم اتریوم چیست؟

یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های کاربردی ارز دیجیتال در سطح جهان، بلاک چین اتریوم است. هرچقدر کاربران بیشتری در این شبکه فعالیت کنند، ترافیک هم افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، به دلیل محدود بودن ظرفیت شبکه، هزینه استفاده از خدمات شبکه نیز بالاتر می‌رود.

 

پس از اینکه تعداد تراکنش‌ها بیشتر شود، رقابت در سرعت انجام تراکنش نیز افزایش می‌یابد و به دنبال آن، کارمزد تراکنش‌های اتریوم نیز بالا می‌رود. در این شرایط شبکه اصلی اتریوم نمی‌توانست به‌تنهایی نیاز کاربران را با کارمزد و سرعت بهینه برطرف کند؛ به همین دلیل، لایه دوم اتریوم روی کار آمد.

 

محل قرارگیری لایه دوم اتریوم، بالای شبکه اصلی است و فعالیت آن به واسطه قراردادهای هوشمند می‌باشد. همواره لایه اول و لایه دوم اتریوم باهم ارتباط دارند؛ ولی وابستگی و نیازی میان زیرساخت‌ها و اصول این دو لایه وجود ندارد.

پرپتانسیل ترین پروژه های لایه دوم اتریوم

ویژگی های لایه دوم اتریوم
همان‌طور که قبلا هم گفته شد، به دلیل اینکه مشکلات لایه اول همچون مصرف بالای برق، مقیاس‌پذیری و غیره برطرف شود، لایه دوم معرفی شد. در این قسمت با ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید. توصیه می‌شود برای خرید اتریوم ویژگی‌های لایه دوم اتریوم را نیز به خوبی بشناسید.

 

اگر قصد خرید اتریوم را دارید و یا می‌خواهید در زمینه لایه دوم اتریوم و پروژه‌های آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید، از کارشناسان صرافی ایرانیکارت کمک بگیرید. با خرید ارز دیجیتال از ایرانیکارت مطمئن سرمایه‌گذاری کنید.

 

کانال‌های پرداخت (State channel)
یک لایه بالاتر از لایه اول قرار دارند و در دو مرحله شروع و انتهای پرداخت، با بلاک‌چین اصلی در ارتباط هستند.

 

بلاک‌چین‌های جانبی (Side chain)
این بلاک‌چین‌ها به بلاک‌چین اصلی کمک می‌کنند تا مقیاس‌پذیری به‌درستی انجام شود. به این ترتیب که اتصال آن‌ها به بلاک‌چین اصلی با استفاده از یک peg دو طرفه صورت گرفته است. وظیفه این بلاک‌چین‌ها تامین امنیت شبکه و استفاده از اجماع دیگر بلاک‌چین‌های جایگزین است. SKALE و XPAI  در اتریوم و RSK در بیت کوین، مثالی از بلاک‌چین جانبی هستند.

 

پلاسما (PLASMA)
بلاک‌چین‌های کودک (بلاک‌چینی با نسخه کوچک‌تر) برای کمک به مقیاس‌پذیری توسط بلاک‌چین‌های اصلی استفاده می‌شوند. پلاسما همانند نمودار درختی تشکیل می‌شود. اتریوم امنیت این بستر را کنترل می‌کند و هر زمان در مقیاس‌پذیری مشکلی رخ دهد، تعداد بلاک‌چین‌های کودک بیشتر می‌شود. پراکندگی داده‌ها یک ایراد در این سیستم است. اگر بلاک‌چین مورد حمله قرار بگیرد، همه داده‌های بلاک‌چین‌های کودک، به بلاک‌چین اصلی منتقل می‌شوند و یک هرج‌ومرج بزرگ به وجود می‌آید.

 

رول آپ‌ها (ROLL UP)
وظیفه رول آپ‌ها، جمع‌آوری تراکنش‌ها و ارسال تنها یک تراکنش به شبکه اصلی است. در این صورت شبکه خلوت‌تر شده و ماینرها راحت‌تر می‌توانند کار کنند.
رول آپ‌ها به دو دسته optimistic roll up  و zero knowlge roll up تقسیم می‌شوند. مزیت optimistic، مهاجرت ساده‌تر پروژه‌های قرارداد هوشمند از لایه اول به لایه دوم و پشتیبانی از EVM است؛ اما امنیت کمتری نسبت به رول‌آپ‌های zk دارند.

 

ولیدیوم (Validium)
اصل کار VALIDIUM هم مانند رول آپ‌ها استفاده از اثبات دانش صفر است با این تفاوت که دسترسی داده‌ها خارج از زنجیره اتفاق می‌افتد.  stark تنها پروژه روی این الگوریتم به حساب می‌آید.
با استفاده از این ویژگی، وجوه موجود دیگر قابل سرقت نیستند؛ چراکه باید خود کاربر مجوز هر تراکنش از یک حساب کاربری خاص را بدهد.

 

راه‌حل هیبرید (HYBRID SOLUTION)
راه‌حل هیبرید، استفاده از ترکیب چند پروژه لایه دوم در یک پروژه است. تنها ارز این راه‌حل، ارز سلر (Celer) می‌باشد که امنیت اصلی زنجیره آن، از طریق Roll Up و Optimistic ایجاد می‌شود. الگوریتم اثبات سهام نیز وظیفه امنیت زنجیره جانبی را بر عهده دارد.

 

اهمیت استفاده از لایه دوم اتریوم
در قسمت قبلی راه‌حل‌ها و ویژگی‌های لایه دوم اتریوم را بررسی کردیم که کاربرد و فعالیت هرکدام، در زمینه خاصی است. برای مثال زمانی از پلاسما استفاده می‌کنیم که در دسترس بودن داده‌ها مهم نباشد. می‌توانید از کانال‌های پرداخت برای پرداخت‌های سریع و از roll up برای امنیت بیش‌تر، استفاده کنید.

پرپتانسیل ترین پروژه های لایه دوم اتریوم

چند مورد از بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم 
در این قسمت چند مورد از بهترین پروژه‌های لایه دوم اتریوم را معرفی می‌کنیم.

 

Optimism

Optimism یکی از معروف‌ترین پروژه‌های لایه دوم اتریوم به حساب می‌آید و پیشنهاد‌هایی را برای بهبود سرعت انجام تراکنش‌ها و کاهش هزینه ارائه کرده است. استفاده از توکن بومی SNX برای ایجاد شرایط استیکینگ برای کاربران در این پلتفرم است.

 

Arbitrum
یکی از بهترین پروژه‌های لایه دوم اتریوم، آربیتروم (Arbitrum) است. امکانات این پروژه سبب شده تا توسعه‌دهندگان بتوانند قراردادهای هوشمند خود را به‌صورت متقابل کامپایل کنند. این پروژه دارای توکن بومی و مخصوص به خود نیست و از فناوری roll up و تجمیع زنجیره جانبی تراکنش‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

Immutable-X
مقیاس‌پذیری بی‌عیب‌ و نقص،  تأیید فوری تراکنش‌ها و کارمزد گس صفر را می‌توان از ویژگی‌های Immutable-X دانست. همچنین این پروژه، یکی از اولین راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری برای توکن‌های NFT اتریوم به حساب می‌آید.

 

OMG
‌OMG، یک صرافی غیر متمرکز از نوع بازار ساز خودکار به شمار می‌آید که می‌تواند تمام توکن‌های مبتنی بر اتریوم را به لایه دوم انتقال دهد. از وظایف دیگر این پروژه، افزایش تراکنش‌های اتریوم به بیش از 1000 عدد و کاهش کارمزد به حدود یک سوم شبکه اتریوم بدون آسیب به  امنیت بلاک چین اتریوم است. تمام تراکنش‌ها در خارج از شبکه اتریوم پردازش شده و تنها در زمان تسویه نهایی، وجود اتریوم لازم است.

 

Polygon
طراحی پالیگان (Polygon)، با هدف توسعه و اتصال شبکه‌های بلاک چین مبتنی بر اتریوم انجام شده است تا امنیت و انعطاف‌پذیری اتریوم بهبود یابد. از نظر تئوری در هر یک از بلوک‌های زنجیره پالیگان، 256 تراکنش می‌تواند پردازش شود. در زنجیره پالیگان امکان انجام 7000 تراکنش در ثانیه وجود دارد؛ اما در اتریوم کمتر از 15 تراکنش در ثانیه قابل پردازش است.

 

Loopring
یکی دیگر از بهترین پروژه‌های لایه دوم اتریوم، لوپرینگ (Loopring)، است که با توکن بومی LRC، توسعه آن توسط تیم zkRollups انجام شده است. از مزایای این پروژه، دسترسی به تمام توکن‌های مبتنی بر اتریوم و دریافت یا ارسال رایگان آن‌ها با سرعت مطلوب می‌باشد. شبکه لوپرینگ می‌تواند تراکنش‌ها را با سرعتی حدود 1000 برابر اتریوم پردازش کند.

 

xDai
xDai، زنجیره‌ای جانبی مبتنی بر اتریوم به حساب می‌آید. اصل کار این پروژه استیبل کوین، استفاده از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) است.

 

Skale
فعالیت اسکیل Skale، به شکل یک منبع باز و شبکه غیر متمرکز انجام می‌شود. این پروژه دارای زنجیره فرعی کاربردی است و قابلیت پردازش 2000 در ثانیه را دارد.  همچنین صورت 100 درصد با شبکه اتریوم سازگار است.

 

کلام آخر
کانال پرداخت یک نرم‌افزار و بلاک‌چین‌ جانبی، یک بلاک چین جدا به حساب می‌آید. هدف بلاک‌چین جانبی، کمک به بلاک‌چین اصلی است و نودهایی برای اجماع دارد. Zk-rollup وظیفه حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت تراکنش‌ها را دارد برای همین برای اعتبارسنجی اجماع دارایی صفر مناسب است.

 

راهکار پلاسما سبب کاهش هزینه و مقدار داده‌های موجود در زنجیره اصلی می‌شود و سازگاری خوبی با بقیه راه‌حل‌های مقیاس‌گذاری مانند شاردینگ دارد. اما به‌طورکلی دارای تجربه کاربری ضعیفی است و ممکن است برای انتقال دارایی، دو هفته زمان نیاز داشته باشد. OMG و MATIC را می‌توان از موفق‌ترین پروژه‌های لایه دوم در راه‌حل پلاسما دانست.

 

هدف‌های اتریوم دو شامل حل بخشی از مشکل مقیاس‌پذیری، کاهش کارمزد و مصرف انرژی کم است. در این مقاله بهترین پروژه‌های لایه دوم اتریوم همچون Immutable-X، Arbitru ، Polygon، xDai و Optimism را به شما معرفی کردیم که با هدف کاهش هزینه‌های گس و بهبود مقیاس پذیری ایجاد شده‌اند. پروژه‌های لایه دوم راه‌حل‌های کارآمدی هستند که با استقبال زیادی روبرو شدند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 4.8 / 5. تعداد رای : 4

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=60580
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file