ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است

وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند

همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس را به شما معرفی کنیم. امروزه بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی جای خود را به کسب‌وکار اینترنتی داده‌اند. دلیل این کار این است که شما با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بدون اینکه هزینه‌ای برای اجاره مکان بدهید می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

 

علاوه بر این تعداد مشتریان شما بسیار بیشتر می‌شود زیرا شما از سراسر کشور می‌توانید مشتری داشته باشید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید بسیار هزینه کنند ولی این یک تفکر غلط است چراکه شما به لطف وردپرس و افزونه‌های بی‌نظیرش می‌توانید با پایین‌ترین هزینه یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

 

درواقع شما با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) و افزونه ووکامرس (WooCommerce) که یک افزونه فروشگاه‌ساز است. کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. درواقع شما می‌توانید با استفاده از وردپرس با هزینه بسیار پایین و در عرض چند ساعت هر نوع سایتی را راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید در این مقاله آموزش وردپرس را به صورت رایگان ببینید. همچنین با استفاده از افزونه ووکامرس و اتصال آن به وردپرس به‌راحتی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. در ادامه مطلب قصد داریم چندین افزونه مورد نیاز برای سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

 

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس

در این بخش قصد داریم به معرفی افزونه های مورد نیاز برای سایت فروشگاهی بپردازیم و ویژگی‌ها و مزایای هر یک را بررسی کنیم چراکه هر یک از افزونه‌های فروشگاه ساز برای یک مدل کسب‌و کار ساخته شده‌اند و شما باید با تحلیل و بررسی ویژگی‌های هریک از آن‌ها بهترین افزونه را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

افزونه ووکامرس (WooCommerce)

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است

ووکامرس یکی از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز می‌باشد. درواقع WooCommerce هم معنی تبدیل فوری وبلاگ وردپرس شما به یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کاملاً کاربردی است. درواقع زمانی که شما قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی را خیلی سریع و راحت بسازید و آن را گسترش دهید بهترین انتخاب افزونه ووکامرس می‌باشد. یکی از ویژگی‌های افزونه ووکامرس که بسیار باعث محبوبیت آن شده است این است که ووکامرس به‌راحتی با وردپرس ادغام می‌شود و کاملا رایگان است بنابراین برای ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز به پرداخت هزینه‌ی بالایی ندارید.

 

از دیگر ویژگی‌های ووکامرس می‌توان به اپن سورس (Open source) یا متن باز بودن آن اشاره کرد. متن باز بودن به این معناست که اگر شما با دانش برنامه‌نویسی آشنا باشید می‌توانید در کدهای برنامه‌نویسی شده در این افزونه تغییرات خود را اعمال کنید و مواردی که احساس می‌کنید نیاز است در این افزونه اضافه کنید یا تغییر دهید را در آن برنامه‌نویسی کنید.

 

از دیگر ویژگی‌های ووکامرس سازگار بودن آن با زبان فارسی و همچنین امکان پرداخت آنلاین با درگاه‌های ایرانی را نیز دارد. ووکامرس تاکنون بیش از 5 میلیون نصب از مخزن وردپرس را داشته است. از دیگر ویژگی‌های این افزونه فروش انواع محصولات در آن است یعنی به واسطه‌ی این افزونه شما می‌توانید هر نوع محصولی، چه محصول فیزیکی و چه محصول دانلودی را به فروش برسانید اما اغلب پیشنهاد می‌شود که برای محصولات فیزیکی از این افزونه استفاده کنید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد افزونه ووکامرس امنیت بسیار بالای آن است. همچنین تیم توسعه‌دهنده آن همان تیم توسعه‌دهنده وردپرس است. بنابراین به سرعت آپدیت می‌شود و مشکلات امنیتی آن خیلی سریع رفع می‌شود.

 

مزایا و امکانات ووکامرس (WooCommerce)

افزونه ووکامرس (WooCommerce) دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در زیر به برخی از مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • افزونه ووکامرس دارای قالب‌ها و افزودنی‌های بسیاری است. شما هر ویژگی که فکر می‌کنید برای فروشگاهتان لازم است و ووکامرس آن را ندارد را می‌توانید از طریق افزودنی‌های ووکامرس آن ویژگی را به سایت خود اضافه کنید. همچنین قالب‌های بسیار زیاد و متنوعی هم برای ووکامرس وجود دارد.
  • افزونه ووکامرس به شما امکان فروش انواع محصولات اعم از محصولات فیزیکی، دیجیتالی، دانلودی، مجازی، حق اشتراک سایت‌ها و حق مشاوره‌های آنلاین را به شما می‌دهد. بنابراین با استفاده از ووکامرس شما هر نوع فروشگاه آنلاینی که می‌خواهید را می‌توانید بسازید و هر نوع محصولی را که بخواهید می‌توانید در آن به فروش برسانید.
  • افزونه فروشگاه ساز ووکامرس کاملا رایگان است. حتی افزونه‌های جانبی آن زیاد گران نیستند و شما می‌توانید با صرف هزینه پایین کسب‌وکار خود را از سنتی به کسب‌وکار آنلاین تغییر دهید.
  • افزونه ووکامرس امکان پرداخت آنلاین با درگاه‌های ایرانی را دارد فقط کافی است شما هر افزونه‌ی درگاه پرداختی که می‌خواهید را انتخاب و افزودنی مربوط به آن را در سایت خود نصب کنید و تنظیمات مربوط به آن را آنجام دهید.
  • یکی دیگر از مزایای این افزونه رابط کاربری آسان آن است به‌طوری‌که افراد مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • یکی دیگر از مزایای افزونه ووکامرس مدیریت موجودی کالا در انبار است این به این معنا است که زمانی که شما یک محصول یا کالا را در سایت خود اضافه می‌کنید می‌توانید برای آن تعداد تعیین کنید مثلا : از موبایل آیفون 13 فقط 10 عدد در انبار دارید بنابراین باید تعداد موجودی آن در انبار را مشخص کنید تا صد نفر آن را خریداری نکنند.
  • از دیگر مزایای این افزونه می‌توان به متصل شدن آن به سیستم پست ایران اشاره کرد.
  • با استفاده از افزونه ووکامرس شما می‌توانید محصول و کالای خود را با تمام جزئیات در سایت فروشگاهی خود به نمایش بگذارید.
  • همچنین این افزونه این امکان را برای کاربران و مشتریان فراهم می‌کند تا مشتریان در بخش محصولاتی که خرید کرده‌اند امتیاز دهند و نظر و دیدگاه خود را راجع به آن محصول درج کنند.
  • افزونه ووکامرس دارای بخش گزارش‌گیری دقیق و بسیار هوشمند است که این امکان را فراهم می‌کند که شما به‌راحتی به تحلیل و آنالیز سفارشات بپردازید.

مزایا و امکانات گفته شده تنها بخشی از ویژگی‌های این افزونه فروشگاه‌ساز قدرتمند بود شما می‌توانید با مطالعه مقاله ووکامرس چیست و چگونه با WooCommerce فروشگاه آنلاین بسازیم اطلاعات بیشتری راجع به این افزونه کسب کنید.

 

افزونه ایزی دیجیتال دانلود (Easy Digital Download)

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است

افزونه ایزی دیجیتال دانلود که به آن EDD هم می‌گویند یکی از افزونه‌های فروشگاه‌ساز است. این افزونه بیشتر برای فروش محصولات دیجیتالی در وردپرس مناسب است. حالشاید اینجا از خود بپرسید که افزونه ووکامرس هم قابلیت فروش محصولات دیجیتالی را دارد پس چه نیاز است از این افزونه استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت افزونه ایزی دیجیتال دانلود متمرکز برای محصولات دیجیتالی است و برای فروش محصولات دیجیتالی رابط کاربری بهتری نسبت به ووکامرس دارد به‌عنوان مثال فرایند خرید و سفارش محصولات در این افزونه بسیار راحت‌تر از ووکامرس است.

 

مثلا شما برای فروش فایل‌های پی دی اف یا کلیپ‌های صوتی تصویری نیازی به پرسیدن کدپستی و آدرس مشتری ندارید و تنها با پرسیدن یکسری اطلاعات مانند نام، شماره تماس و آدرس ایمیل می‌توانید محصول خود را به مشتری بفروشید و کاربر نیز در کمتر از چند دقیقه محصول خود را دریافت می‌کند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های افزونه ایزی دیجیتال دانلود که باعث محبوبیت آن شده‌است رایگان بودن این افزونه است. همچنین این افزونه دارای سیستم شخصی سازی مناسبی است که با استفاده از این ویژگی به‌راحتی می‌توانید تغییرات و تنظیمات دلخواهتان را به قسمت‌های مختلف فروشگاه اعمال کنید. به این نکته دقت کنید که این افزونه مناسب فروش کالاهای فیزیکی نیست.

 

مزایا و امکانات افزونه ایزی دیجیتال دانلود (Easy Digital Download)

  • رایگان بودن یکی از مزایای افزونه Easy Digital Download است.
  • استفاده راحت و آسان یکی دیگر از مزایای این افزونه است. برای استفاده از این افزونه کافی است شما کار با وردپرس را یاد داشته باشید تا بتوانید سایت خود را مدیریت کنید.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های افزونه ایزی دیجیتال دانلود امکان ساخت لینک یکبار مصرف است این به این معنا است که وقتی کاربر یک محصول را از شما خریداری می‌کند فقط یکبار می‌تواند از طریق لینک فایل را دانلود کند. مزیت این قابلیت این است که کاربران لینک محصولات سایت ما را در اختیار دیگران قرار ندهند تا محصول ما به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار نگیرد.
  • از دیگر ویژگی‌های این افزونه این است که شما می‌توانید برای محصولات خود کد تخفیف اعمال کنید. تا مشتریان بتوانند از تخفیف برخوردار شوند.
  • یکی دیگر از مزایای این افزونه قابلیت گزارش‌گیری‌های دقیق برای تجزیه‌وتحلیل میزان فروش محصولات است.

این افزونه دارای دو عیب و مشکل اصلی است:

  • برای فروش محصولات فیزیکی مناسب نیست.
  • آپدیت و به‌روزرسانی نامنظم از دیگر معایب این افزونه می‌باشد.

 

بیگ کامرس (BigCommerce)

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است

یکی دیگر از افزونه‌های فروشگاه ساز بیگ کامرس است این افزونه بیشتر برای فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک مناسب است. این افزونه یک فروشگاه‌ساز اشتراکی است. این افزونه فروشگاه‌ساز خود دارای یک store (فروشگاه) داخلی است که در آن خدماتی برای فروش ارائه می‌دهد. زمانی که شما در سایت بیگ کامرس ثبت نام کنید دیگر قادر نخواهید بود به سراغ فروشگاه‌سازهای دیگر بروید.

 

مزایا و امکانات بیگ کامرس (BigCommerce)

  • بیگ کامرس خود به تنهایی یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می‌شود که قابلیت‌های زیادی دارد.
  • در بیگ کامرس بدون نیاز به کد نویسی قادر خواهید بود UI سایت خود را تغییر دهید.
  • با استفاده از بیگ کمرس شما می‌توانید علاوه بر سایت خود در فیسبوک و وب‌سایت آمازون هم فروش داشته باشید.
  • یکی دیگر از امکانات خاص بیگ کامرس این است که تراکنش برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد.

 

افزونه جیگوشاپ (jigoshop)

بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس کدام است

افزونه جیگوشاب یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌های فروشگاه‌ساز است. با استفاده از این افزونه فروشگاه‌ساز قادر خواهید بود سایت وردپرسی خود را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی پویا کنید. این افزونه برای کسانی که به‌تازگی وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرده‌اند مناسب است چراکه در عرض چند دقیقه راه‌اندازی می‌شود بنابراین برای تازه‌واردان بسیار عالی است.

 

مزایا و امکانات افزونه جیگوشاپ (jigoshop)

  • افزونه فروشگاه‌ساز جیگوشاپ (jigoshop) منبع باز است.
  • افزونه فروشگاه‌ساز جیگوشاپ (jigoshop)کاملا رایگان است.
  • این افزونه امکان فروش محصولات متنوع اعم از فیزیکی، دیجیتالی و … را به شما می‌دهد.
  • افزونه جیگوشاپ (jigoshop) امکان گزارش‌گیری دقیق را دارد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی و مقایسه برخی از افزونه‌های فروشگاه‌ساز وردپرس پرداختیم و مزایا و قابلیت‌های هر یک را بررسی کردیم. همان‌طور که در این مقاله خواندید بهترین افزونه، فروشگاه‌ساز ووکامرس است که از محبوبیت بسیاری بین کاربران برخوردار است پس از آن افزونه ایزی دیجیتال دانلود (Easy Digital Download) جزو بهترین فروشگاه‌سازهای دیجیتال است. بنابراین شما برای انتخاب هر یک از این افزونه‌ها باید شرایط فروشگاهی که قصد دارید آن را راه‌اندازی کنید را تحلیل و آنالیز کنید و سپس آن افزونه‌ای را انتخاب کنید که امکانات آن بیشتر به فروشگاه‌ آنلاین شما شبیه باشد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 وردپرس , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=60681
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file