ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

ترندهای برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۲

رپورتاژ آگهی

نوآوری و پیشرفتی که توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی در چند سال اخیر داشته، راهگشا است. نسل بشر از موجوداتی که هیچ تصوری از دنیای دیجیتال نداشتند به آنهایی که آن را به طور کامل تسخیر کرده‌اند، فراتر رفته است. توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی به طور غیرقابل توقفی در حال پیشرفت است و همه ما شاهد آن هستیم. اصطلاح “برنامه نویسی” حوزه‌های مختلفی را پوشش داده و زبان‌های برنامه‌نویسی، توسعه برنامه و وب، امنیت، دنیای فناوری تجارت و موارد دیگر را شامل می‌شود. آگاهی و آشنایی با ترندها در بخش فناوری و برنامه‌نویسی برای همه افراد فعال در این حوزه امری ضروری است. به همین دلیل، در این مطلب به معرفی ترندهای برنامه نویسی 2022 پرداخته شده است.

ترندهای برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۲

۱) رشد متاورس (Growth of the metaverse)

حوزه متاورس ایده‌ای نوظهور در مورد یک تغییر در نحوه تعامل ما با فناوری در آینده است. متاورس یک فضا یا دنیای مجازی است که از طریق واقعیت مجازی (VR) و یا واقعیت افزوده (AR) قابل دسترسی است. این دنیای مجازی شامل تعامل با فضای دیجیتال و اقتصاد است. در متاورس، کاربران می‌توانند زندگی و بازی کرده و همچنین کالاهایی را بسازند، بخرند و بفروشند. از دیدگاه برنامه‌نویسی، رشد متاورس تکامل اینترنت فعلی در نظر گرفته می‌شود که برخی از آن به عنوان وب 3.0 یاد می‌کنند. در طول سال 2022، پیش‌بینی‌ها نتیجه‌بخش بوده و متاورس تا حدودی به ایده‌ای تبدیل شد که در حال رشد بوده و توسعه‌دهندگان شروع به تعریف واضح‌تری از آن کردند.

 

۲) IoB و شخصی‌سازی (IoB and personalisation)

IoB که مخفف “Internet of Behaviour” می‌باشد، یکی دیگر از ترند‌های برنامه‌نویسی برای سال 2022 است. این ترند به عنوان بخشی از تلاش مستمر برای شخصی‌سازی در برنامه‌ها، صفحات وب و سایر کاربردهای فناوری پدید آمده است. IoB، حوزه توسعه یافته اینترنت اشیا است که با استفاده از آن، دیوایس‌ها و سرویس‌های متصل به اینترنت رفتارهای کاربران را به هنگام استفاده از آنها ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. سپس از این داده‌ها برای شخصی‌سازی بهتر و سودمندتر استفاده از فناوری، به کار برده می‌شود.

 

۳) برنامه‌نویسی بدون کد یا با کدهای محدود (Low code and no code)

سومین ترند برنامه‌نویسی رایج در سال 2022، رشد مداوم پلتفرم‌هایی با کدهای محدود و یا بدون کد است. اینها پلتفرم‌هایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا برنامه‌ها، نرم افزارها و نحوه گردش کار خودکار را توسعه دهید. برای برنامه‌نویسان، این ترند به معنای از بین رفتن این حرفه نبوده و افزایش محبوبیت برنامه ‌نویسی کم کد و بدون کد صرفاً به معنای تغییر در آنچه برنامه نویسان می‌نویسند و نحوه نوشتن آن است. پلتفرم‌های کم یا بدون کد، برای برنامه نویسان حرفه‌ای، استقرار سریع سازه‌های توسعه‌دهنده را امکان‌پذیر می‌کنند و برای تازه کارها نیز، دسترسی به دنیای توسعه را تسهیل می‌بخشند. در نتیجه، برنامه‌نویسان حرفه‌ای، به جای نوشتن و طراحی کامل برنامه‌ها، از پلتفرم‌های کم و بدون کد برای انتشار سریع و بهتر کار بهره می‌برند.

 

۴) برنامه‌های کاربردی وب پیشرفته (PWAs)

فناوری موبایل طی سال‌های گذشته به شدت رشد کرده و در سال 2022 نیز همین روند را در پیش گرفته بود. از نظر برنامه‌نویسی، این بدان معناست که برنامه‌های در حال پیشرفت وب (PWA)، به پروژه‌ای رایج‌تر تبدیل خواهند شد. PWA‌ها صفحات وب موبایلی هستند که تجربه کاربری شبیه به برنامه و دسترسی بیشتری را ارائه می‌دهند. زمانی که در مورد ترندهایی صحبت می‌کنیم که مستقیماً بر توسعه نرم افزارهای سفارشی تأثیر می‌گذارند، ظهور و گسترش برنامه‌های کاربردی وب پیشرو (PWA) مستقیماً بر تصمیمات تیم توسعه‌دهنده در ساخت نرم‌افزار تأثیر می‌گذارند. آنها ترکیبی از برنامه‌های کاربردی وب و موبایل هستند و دلیل اینکه بسیاری از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان به این برنامه‌ها علاقه‌مند هستند این است که توسعه آنها بسیار آسان بوده، به سرعت اینترنت وابسته نبوده و در هر پلتفرمی قابل دسترسی هستند. این‌ها دلایل مهمی هستند که بسیاری از وب سایت‌ها و شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و ادوبی از PWA‌ها استفاده می‌کنند. به دلیل سابقه استفاده از Service Workers، همه برنامه‌نویسان بر این باورند که PWA‌ها آینده توسعه وب هستند.

 

پی‌فا، علاوه بر درگاه پرداخت، ارائه‌دهنده سرویس‌های مختلفی چون فرم پرداخت و درگاه اشتراکی نیز می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پی‌فا مراجعه فرمایید.

 

۵) کنترل‌کننده و جستجو کننده‌های صوتی (Voice search/control)

تشخیص و جستجوی صدا یک فناوری نوین است که به سرعت در حال رشد می‌باشد که در سال 2022 به یک ترند تبدیل شده بود. همچنین انتظار می‌رود که در سال 2023 نیز به همین روند ادامه داده و تاکید بیشتری بر افزودن این فناوری به برنامه‌ها و صفحات وب خواهد شد. چرا که امروزه با سرعت گرفتن زندگی و ورود تکنولوژی در اغلب امور، بیشتر افراد ضبط صدا را بر تایپ کردن بیشتر ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، کنترل صوتی نشان‌دهنده افزایش دسترسی نیز می‌باشد. برای نمونه، این فناوری‌ها گزینه‌ها و خدماتی را برای افرادی که ممکن است در تایپ کردن مشکل داشته باشند، ارائه می‌دهد.

 

۶) بلاک‌چین ( Blockchain)

دلایل زیادی وجود دارد که چرا فناوری بلاک‌چین در دنیای دیجیتال امروزی بسیار مهم و محبوب است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن این است که نمی‌توان آن را تحت مالکیت و کنترل یک فرد واحد قرار داد، اما می‌توان از آن برای بهبود نیازهای توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی استفاده کرد. فناوری بلاک‌چین ارزهای رمزنگاری شده مختلفی مانند بیت‌کوین را به جهان معرفی کرده و در بسیاری از زمینه‌های مختلف زندگی از پزشکی گرفته تا امور مالی کاربرد بسیار زیادی دارد. بلاک‌چین شفافیت، امنیت و دقت را به ارمغان می‌آورد، سرعت را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین، وقتی صحبت از استفاده از فناوری بلاک‌چین در توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی به میان می‌آید، افراد و شرکت‌هایی که توانایی استفاده از آن را دارند، نسبت به افرادی که نمی‌توانند از آن استفاده کنند، از مزایای بسیار بیشتری برخوردار هستند.

 

۷) استفاده از زبان‌های برنامه نویسی محبوب (programming languages)

ترندهای برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۲

بدون شک، استفاده از زبان‌های برنامه نویسی محبوب برای هر شرکت و نیازهای توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی آن حیاتی است. برای سال‌های زیادی، محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی، پایتون و جاوا اسکریپت بودند. پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در بخش فناوری اطلاعات است و راه‌حل‌های کاربردی را برای نیازهای نرم افزاری مدرن ارائه می‌دهد. جاوا اسکریپت نیز به همان اندازه در صنعت نرم‌افزار کاربردی و محبوب است. دلیل محبوبیت آن این است که دارای قابلیت‌های بک‌اند فوق العاده‌ای بوده و می‌توان از آن در هر پلتفرمی استفاده کرد. زبان‌های برنامه‌نویسی در حال تکامل هستند، اما پیش‌بینی اینکه زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب‌تری از پایتون یا جاوا اسکریپت پدید خواهند آمد، دور از انتظار است.

 

۸) یادگیری ماشین (Machine learning)

فناوری یادگیری ماشین یا همان Machine learning، از فناوری‌های بسیار محبوب چند سال اخیر در حوزه برنامه‌نویسی است. البته علی‌رغم این محبوبیت و کاربرد، کمبود نیروی متخصص در این زمینه به چشم می‌خورد. یادگیری ماشین اتوماتیک یا AutoML، نوآوری جدیدی است که به برنامه‌نویسان در زمینه انجام شبیه‌سازی‌ها با نوشتن کدهای کمتر کمک می‌کند. در یک سال اخیر، یادگیری ماشین اتوماتیک منجر به حذف کدها و افزایش محبوبیت هوش مصنوعی شده است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=61600
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file