در این نوشته از آموزش وردپرس تصمیم گرفتیم با اشاره به مهمترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک ، شما را با بروزترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس اشنا کنیم. مهمترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک میتواند به طرز چشمگیری در سئو وردپرس شما تاثیرگذار باشد. در ادامه با مهمترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک داخلی همراه شما خواهیم بود.
مهمترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک سئو داخلی
ویژگیهای یک مطلب خوب چیست؟ مسلماً اولین مساله داشتن یک موضوع جذاب برای مخاطب و روان بودن نثر است. اما این کافی نیست. ممکن است شما یک پست وبلاگی بسیار فوقالعاده و جذاب تولید کنید و با این وجود خوانندگان چندانی به سراغ آن نیایند. پس مشکل از کجاست؟
ساده است! شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. بنابراین باید اصول استاندارد سئو برای یک مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید تا راحت تر موضوع مطلب شما را مشخص کنند و رتبه بهتری به مطلب شما بدهند. در اینفوگرافیک سئو داخلی زیر قصد داریم به بررسی راهکارهای بهینهسازی یک پست بپردازیم و با یک راهنمای قدم به قدم به شما بگوییم که چطور میتوانید با بهینه کردن محتوای درونی وبسایت خود یک قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر بردارید.
سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک
۱۴ فاکتور کلیدی برای سئوی درون صفحه که هم موتورهای جستجو و هم کاربران دوست دارند
تگ عنوان را با کلمه کلیدی خود شروع کنید
تگ عنوان شما مهمترین المان سئوی درون صفحهای محسوب میشود. هر چقدر که کلمه کلیدی شما در تگ عنوان زودتر بیاید، برای موتورهای جستجو اهمیّت بیشتری خواهد داشت. آدرس شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود
از آدرسهای پیچیده دوری کنید:
20script.ir/tarikh/dastebandi/onvan
در عوض یک آدرس کوتاه داشته باشید و از کلمه کلیدی خود استفاده کنید:
20script.ir/kalameye-kelidi
تحقیقات نشان داده است که آدرسهای کوتاه به داشتن رتبه بهتری در گوگل کمک میکنند.
به عنوان خود، صفات و جزئیات اضافه نمایید
”افـزودن کلمـاتـی از قبیل “۲۰۱۶”، “بهترین”، “راهنما” و “نقد و بررسی” میتواند در رتبه بهتر برای کلمات کلیدی دم بلند موثر واقع شود.
عنوان خود را داخل تگ <H1> قرار دهید
تگ H1 نشان دهنده عنوان شـماست. اکثر سیستمهای مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به صورت خودکار تگ را به پست اضافه میکنند. اما ممکن است بعضی از قالبها این تنظیمات را دستکاری کنند. کد وبسایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما تگ H1 را دریافت میکند.
با محتوای چند رسانهای کاربر را تحت تاثیر قرار دهید
بکارگیری تصویر، ویدئو، نمودار و … میتواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد. این دو اصلیترین معیارها در تعامل با کاربر هستند که در رتبه وبسایت شما تاثیر مستقیم میگذارند.
زیر تیترها را داخل تگ <H2> قرار دهید
کلمه کلیدی مورد هدف خود را حداقل یک بار در زیر تیترها بگنجانید… و این زیرتیترها را داخل تگ قرار دهید.
در ۱۰۰ کلمه اول پست از کلمه کلیدی خود استفاده کنید
کلمه کلیدی شما باید در ۱۰۰ کلمه اول مقاله به کار رفته باشد.
طراحی واکنش گرا
گوگل در سال ۲۰۱۵ جریمه سایتهای ناسازگار با گـوشی را شروع کرد. و به احـتمال زیاد، این جریمهها در آینده بیشتر هم خواهد شد. پس اگر میخواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم است از طراحی واکنش گرا استفاده کنید.
از لینکهای خارجی استفاده کنید
لینکهای خارجی به صفحات مرتبط یک نشانه از ارتباط است که به گوگل کمک میکند تا موضوع صفحه شما را مشخص کند. تحقیقی تازه نشان داده است صفحاتی که لینک به سایر سایتها دارند از صفحاتی که لینک خارجی ندارند رتبه بهتری پیدا میکنند.
لینکهای داخلی
دو یا سه لینک داخلی درون هر پست خود قرار دهید. اگر میخواهید یک نمونه بسیار خوب از لینکسازی داخلی را ببینید، به سایت ویکیپدیا مراجعه کنید.
سرعت سایت را بهینه کنید
گوگل اعلام کرده است که سرعت سایت یکی از معیارهای رتـبهبندی است. سایت مانـچوب هم به این پی برده که ۷۵% از کاربران دوباره به وبسایتی سر نمیزنند که بارگذاری آن بیش از ۴ ثانیه طول میکشد. شما میتوانید سرعت وبسایت خود را با استفاده از CDN، فشرده کردن تصاویر و جابجایی به یک هاست سریعتر افزایش دهید.
کلمات کلیدی LSI را در پست خود پخش کنید
کلمات کلیدی LSI لغات هم معنی با کلمه کلیدی شما هستند که گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه از آنها استفاده میکند. (و احتمالاً کیفیت صفحه) آنها را در تمام مطالب خود پخش کنید.
بهینهسازی تصاویر
مـطمئن شـوید که نام فایـلهای تـصویری شما دربردارندۀ کلمه کلیدی مورد هدف شما است برای مثال (on-page-seo.png) و اینکه کلمه کلیدی شما در متن جایگزین تصویر (alt text) وجود دارد.
دکمههای اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی
دکمههای شبکههای اجتماعی ممکن است یک نقش مستقیم در رتبهبندی سایت شما نداشته باشند، اما باعث میشوند که چشمهای بیشتری محتوای شما را ببینند و چشمهای بیشتر یعنی شانس لینک گرفتن شما بیشتر میشود. نتیجه یک تحقیق از برایت ادج نشان داد که دکمههای واضح اشتراکگذاری میتوانند تا %۷۰۰ میزان اشتراکگذاری را افزایش دهند.
محتوای بلند ارسال کنید
“این گفته معروف سئو که “بلندا قدرت است در یک تحقیق از بک لینکو تائید شد و مشخص گشت کهمحتواهای طولانی، رتبه مشخصاً بالاتری را در صفحه اول گوگل از آن خود میکنند.
زمان ماندن کاربر را زیاد کنید
اگر بازدیدکننده بلافاصـله بعد از فرود به صفحه، دکمه بازگشت را بزند، نـشانه آن است که مطلب شما کیفیت پایینی دارد. به همین دلیل است که گوگل آمار ”زمان ماندن” را بکار میگیرد تا کیفیت محتوای شما را بسنجد. پس با نوشتن متون طولانی و درگیرکننده، زمان ماندن کاربران در سایت خود را افزایش دهید.
* * *
ترجمه شده توسط
منابع
بک لینکو – یوزِبیلیتی گیک – نیوز مدیا کمپینز – استفان اسپنسر – وب پرو نیوز – مانچ وب – اربیت مدیا- افیلیوروما – رنک اگزکیوتیوز – یوست – کیوردکلیکر – اسپیدی سئو – سی کوئین دیزاین – سرپیک -برایت ادج -بریک مارکتینگ
امیدوارم نکات ذکر شده در این نوشته از آموزش سئو وردپرس، یعنی مقاله مهمترین تکنیک های سئو داخلی وردپرس + اینفوگرافیک داخلی برای شما کاربران عزیز مفید و کاربردی باشد.
- مشکلی دارید؟ جواب خود را در پست فروم بگیرید
- منبع : بیست اسکریپت لطفا رعایت کنید