سئو چیست و تکرار کلمات کلیدی در آن چه تاثیری دارد
سئو یا SEO که مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجوگر مانند گوگل، بینگ و… است.
اگر شما در گوگل دنبال یک موضوع خاص باشید، یک کلمه بهخصوص که کلمه اصلی آن موضوع بهحساب میآید را در گوگل مینویسید و Enter را محکم میزنید، عمل سرچ کردن از طرف گوگل اتفاق میافتد و سایتی که سئوی بهتری داشته باشد در رتبههای بالاتر نمایش داده میشود. این تعریف یک تعریف مختصر از سئو بود.
یکی از مهمترین بخشهای سئو، سئو محتوا است که باید در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوگل تشخیص مقاله و محتوای شما دقیقاً چه موضوعی را در دل خود جایداده است تا بهترین نتیجه را به کاربرها نمایش دهد. حالا سؤال اینجا است، چند بار از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم؟
چطور کلمه کلیدی پیدا کنیم
شاید شما هم بهعنوان یک تولیدکننده محتوا درگیر پیدا کردن کلمه کلیدی و یا حتی یافتن موضوع برای نوشتن یا تولید محتوای خود باشید تا بتوانید با استفاده از آن کلمه کلیدی بهصورت تکراری محتوای خود را سئو کنید و در نتایج گوگل خودتان را به کاربر نشان دهید.
یکی از راههای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی، استفاده از وبسایت یا سرویس گوگل keyword planner است. شما با سرچ کلمه مدنظر با هزاران پیشنهاد از سمت این سرویس گوگل مواجه میشوید که میتوانید با آن محتواهای جذاب با کلمه کلیدی تکرار بنویسید.
پیدا کردن جذاب ترین موضوع برای تولید محتوا
شاید شما یک پله عقبتر از پیدا کردن کلمه کلیدی باشید، احتمالا شما نمیدانید در حیطه کاری خود دقیقا چه محتوایی تولید کنید! کاری ندارد ، به سادگی میتوانید از پیشنهادهای گوگل هنگام سرچ یا پیشنهادات گوگل بعد از سرچ یک کلمه کلیدی یا یک موضوع استفاده کنید.
تکرار کلمات کلیدی یا چگالی کلمات کلیدی در محتوا
تکرار کلمات کلیدی در هرمحتوا که به آن چگالی کلمات کلیدی محتوا نیز گفته میشود به خیلی چیزها بستگی دارد، مثلا طول آن محتوا، رقبای شما در نتایج گوگل و میزان مترادفهایی که برای آن کلمه کلیدی تعریف شده.
در اصل باید سعی کنید به میزان مناسب از کلمات کلیدی در محتواهای خود استفاده کنید و درکنار آن از مترادفها و کلمات مشابه و هم معنی استفاده کنید، نگران نباشید، گوگل تشخیص میدهد. مقاله ما درباره Keyword Stuffing را بخوانید.
چگالی کلمات کلیدی و تکرار کلمات کلیدی در محتوا باید چقدر باشد
بهصورت کلی اگر شما از وردپرس استفاده میکنید، احتملا از افزونههای سئو نیز استفاده میکنید. افزونه و پلاگینهای معروفی چون رنک مث و یوآست سئو که از قویترین افزونه و پلاگینهای سئو وردپرس است که به خودبهخود قابلیت تشخیص دارند و بارنگ قرمز، زرد و سبز میزان مناسب دانسیته یا همان چگالی کلمات کلیدی در هر محتوا را برای شما مشخص میکند.
در غیر این صورت باید بدانید تکرار کلمات کلیدی و چگالی آن در هر محتوا باید یک درصد از آن محتوا را شامل شود، یعنی از هر 100 کلمه باید یک کلمه آن، کلمه کلیدی باشد. این فقط بخش اصلی ماجرا بود. حالا که رقبا در گوگل سخت درحال مبارزه برای رسیدن به لینک یک گوگل هستند شما باید به غیر از کلمات کلیدی به مترادفها آن نیز اهمیت دهید. جلوتر به مهمترین بخشهایی که باید در آنها کلمات کلیدی استفاده شود میپردازیم.
مهم ترین جایگاهها برای کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی تکراری برای بالا بردن چگالی کلمات در محتوا و کسب رتبه یک گوگل بسیار حائز اهمیت است باید بدانید کلمات کلیدی بهغیراز محتوا باید در دل تیترها، اوایل جملهها، توضیحات گوگل یا گوگل اسنیپت باید بهکار برده شود.
اگر از افزونه و پلاگینهای وردپرسی مثل یوآست و رنک مث استفاده میکنید به شما این پیام را نشان میدهد که در پیوند یکتا نیز باید از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، با اینکه این بخش به ربطی به کلمه کلیدی تکراری ندارد، پیشنهاد میکنم از انگلیسی کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا ظاهر امر حفظ شود.
ما خودمان در بیست اسکریپت در بخش پیوندهای یکتا از انگلیسی کلمه کلیدی استفاده میکنیم زیرا گوگل نوشته های فارسی را بهصورت به هم ریخته نمایش میدهد اما انگلیسی را مرتب و تمیز نشان کاربر میدهد.
نکات مهم درباره تکرار کلمات کلیدی و بالا بردن چگالی و تاثیر آن بر سئو
قبل از هر چیزی باید برای کاربر بنویسید، یکی از سؤالاتی که همیشه تکراری هست، این است که یعنی ما در هنگام نوشتن محتوا باید در هر 10 کلمه یک کلمه کلیدی را حتماً استفاده کنیم؟ خب معلوم است جواب نه است، چرا؟ چون شما باید قواعد ادبیات و نگارش را رعایت کنید. اول از همه برای کاربر بنویسید. نمیخواهیم کاربر را با کلمه کلیدی آزار دهیم.
اگر کاربر از نوع نوشته و نگارش و ادبیات شما لذت نبرد از وبسایت شما خارج میشود و به سایت بعدی میرود که خود به معنای، نمره منفی از سمت گوگل برای سایت شماست، نه تنها رتبه بهتری نمیگیرید احتمالاً نمره بدتر شمارا به لینکهای پایینتر هدایت میکند.
ریشه کلمات کلیدی را دربیاورید و تا از کلمات کلیدی تکراری استفاده نکنید
سعی کنید کلمات جدید پیدا کنید و محتواهای خود را با کلمات نو و کمتر بهکاررفته مزین کنید تا افراد از خواندن آن محتوا بیشتر لذت ببرند. برای این کار به شما پیشنهاد میدهم سطح مطالعه خود را افزایش دهید و قبل از نوشتن مقاله کلمه کلیدی خود را پیدا کنید و مترادف آن را در گوگل پیدا کنید.
برای سئوی بهتر از چه کلمات کلیدی استفاده کنیم
احتمالا شما هم شنیدهاید برای داشتن سئویی بهتر باید از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید، کلمات کلیدی بلند بله دلیل تخصصیتر شدن محتوا یا به قولا نیچتر شدن محتوا باعث میشود شما زودتر نتیجه بگیرید و اگر بتوانید در نوشتن محتوای خود از کلمات کلیدی تکرار با دنبالههای بلند استفاده کنید، نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت، زیرا تاثیرش را خیلی سریع میبینید.
موفق و پیروز باشید.
- مشکلی دارید؟ جواب خود را در پست فروم بگیرید
- منبع : بیست اسکریپت لطفا رعایت کنید