با استفاده از وردپرس و ووکامرس کنار یکدیگر، میتوان یک فروشگاه اینترنتی حرفهای ساخت. شاید شما هم فکر میکنید همین که فروشگاه خود را راه اندازی کردید دیگر کار تمام شده و باید منتظر فروش و درآمد باشید. اما شک نکنید یا فروش خوبی نخواهید داشت یا اینکه آن چنان درآمد بالایی نصیب شما نمیشود. چیزی که پس از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی حائز اهمیت است، تمرکز بر فروشگاه و بهبود موارد مختلف برای فروش بیشتر است.
خبر خوبی برای شما دارم؛ اکثر این راههای بهبود سئوی ووکامرس به سادگی نصب وردپرس و ووکامرس است و به راحتی انجام میشود. البته به شرطی که قول دهید تا پایان این مقاله همراه ما باشید و آموزشها را دقیقا اجرا کنید.
بهبود سئوی ووکامرس
با استفاده از چند تکنیک ساده، میتوانید بهتر، صفحات محصول در ووکامرس را مدیریت کنید، محصول خود را جذابتر نشان دهید و فرآیند خرید را به سادهترین روش ممکن تغییر دهید. در این مقاله از بیست اسکریپت، ۴ روش مهم و کاربردی برای بهبود سئوی ووکامرس و افزایش فروش را به شما آموزش خواهیم داد.
۱- با استفاده از سئوی ووکامرس، مشتریان را به فروشگاه و محصولات خود هدایت کنید
هنگامی که افراد در مورد (SEO (Search Engine Optimization صحبت میکنند، فقط به اهمیت آن در نوشتهها، مقالهها و سایتهایی که دارای محتوای بسیار مهم هستند، اشاره میکنند. اما سئو به همان میزان که در محتوا و مقالههای شما اهمیت دارد، در فروشگاه اینترنتی و ووکامرس نیز دارای اهمیت زیادی است. چرا که بسیاری از مشتریان بالقوه شما سفر خود را از گوگل آغاز میکنند.
برای استفاده از کلمات کلیدی، استراتژی داشته باشید
استراتژی شما برای بهبود سئوی ووکامرس، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محصول است. اهمیت کلمات کلیدی برای همه روشن است. بیایید ببینیم این کلمات کلیدی در ووکامرس را در کجا باید استفاده کنیم و چگونه آنها را به کار ببریم.
اولین نکته این است که به جای تمرکز بر کلمات کلیدی کلی سایت، رویکردی پویا داشته باشیم و کمی وارد جزئیات شویم. این نکته شامل هر محصولی میشود که در فروشگاه شما وجود دارد. برای این کار از کلمات کلیدی بهتری استفاده کنید که شامل اطلاعاتی از قبیل نوع محصول، عملکرد و یا جایگاه مناسب آن باشد.
تصور کنید مشتری وقتی محصولی مانند محصول شما را میخواهد، چه چیزی را در گوگل جستجو خواهد کرد؟ آیا مدل دقیق محصول شما را جستجو می کند یا عملکرد آن محصول را در گوگل مینویسد؟ برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید، می توانید از سایت KWFinder استفاده نمایید.
حال که کلمات کلیدی متناسب را پیدا کردید، باید آنها را در جای مناسب استفاده کنید که شامل موارد زیر میشود. البته محدود به این موارد نیستید:
- عنوان محصول
- توضیحات کامل محصول و متن چکیده آن
- برچسب های محصول
- متن Alt برای تصاویر محصول
صفحه محصول را شلوغ نکنید
درست است که باید از کلمات کلیدی در مکانهایی که اشاره کردیم استفاده کنید؛ اما بعضی از وبمستران صفحه خرید محصول را جوری شلوغ میکنند که دکمه افزودن به سبد خرید در بین برچسبها و توضیحات محتلف گم میشود! تعادل را رعایت کنید و از کلمه کلیدی مناسب در موارد بالا استفاده نمایید تا بهبود سئوی ووکامرس را امکانپذیر سازید.
۲- به جزئیات قالب خود توجه کنید
قالب وردپرس شما نیز از موارد مهم در بهبود سئوی ووکامرس محسوب میشود. در بسیاری از موارد میتوان از هر قالبی برای فروشگاه استفاده کرد اما بهتر است به دنبال قالبی باشید که به خوبی با ووکامرس هماهنگ است و در اصل برای ووکامرس طراحی شده است. این قالبها مزایای زیادی دارند از جمله:
- طرح سایت شما برای نمایش بهتر محصولات بهینه سازی شده است.
- اگر فروشگاه شما به سایت بزرگتری متصل شود، این دو به خوبی با یکدیگر کار خواهند کرد.
- میتواند به پست تایپهای بیشتری دسترسی داشته باشید.
توجه به جزئیات قالب، حتی میتواند اعتماد کاربران را نیز بیشتر کند. همانطور که معیارهایی برای انتخاب قالب معمولی وردپرس مناسب وجود دارد، در انتخاب قالب ووکامرس نیز باید معیارها و مواردی را رعایت کرد. برخی از این معیارهای انتخاب قالب ووکامرس عبارت اند از:
- داشتن یک آیکون سبد خرید در تمامی صفحات سایت تا کاربر بتواند در هر زمان به سرعت سبد خرید خود را ببیند.
- فرآیند خرید راحت و کاربر پسند (حذف فیلدهای اضافه صفحه پرداخت)
- صفحه محصول و چگونگی نمایش ویژگیهای محصول
- داشتن نظرات خریداران و چگونگی نمایش آن (بسیاری از کاربران قبل از خرید محصول نظرات خریداران قبلی را می خوانند)
- استفاده از نقشه راه مطالب یا Breadcrumbs
- چگونگی نمایش محصولات مرتبط برای فروش چندین محصول
۳- محصولات خود را با استفاده از دسته بندی و برچسب سازماندهی کنید
اگر تعداد محدودی محصول در فروشگاه اینترنتی خود میفروشید، پیدا کردن آنها برای مشتری کار سختی نخواهد بود. اما اگر دهها یا حتی صدها محصول در فروشگاه خود دارید، باید فکری اساسی برای طبقهبندی آنها بکنید. آیا حاضرید وارد کتابخانهای شوید که شامل هزاران کتاب است و این کتاب ها روی هم ریخته شده اند و شما باید برای برداشتن کتاب مورد نظر خود، تک تک کتاب ها را بررسی کنید؟ یا مایلید از کتاب خانه ای استفاده کنید که تمامی موضوعات کتابها در قفسههای مختلف دسته بندی شدهاند و به راحتی کتاب خود را پیدا خواهید کرد؟
ممکن است فکر کنید استفاده از برچسبها و دسته بندیهای ووکامرس برای سازماندهی محصولات کار بسیار سادهای است؛ درست فکر میکنید و ما هم در اول این مقاله گفتیم که کار خاصی لازم نیست انجام دهید. همین روش ساده به پیدا کردن محصولات شما توسط مشتریان کمک فوق العادهای میکند.
چگونه از برچسب و دسته بندی در محصولات استفاده کنیم؟
به هیچ افزونهای نیاز ندارید. با استفاده از قابلیت برچسبها و دسته بندیهای خود ووکامرس میتوانید این کار را انجام دهید.
در مرحله اول باید دسته بندیهای اصلی و مادر محصولات را وارد کنید و سپس آنها را به دسته بندیهای کوچکتر تقسیم کنید.
فرض کنید یک پت شاپ آنلاین دارید. محصولات شما در دو دسته کلی غذاها و اسباب بازیها جای میگیرند؛ خود دسته غذاها میتواند به دو دسته غذای سگ و غذای گربه تقسیم شود.
در مرحله دوم باید از برچسبها برای نشان دادن و طبقه بندی کردن صفات، ویژگیها و قابلیتهای کلیدی محصول خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر غذای گربه میفروشید، در برچسبها باید برند، حجم و کیفیت محصول را قرار دهید. اینگونه مشتریان راحتتر میتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. البته فراموش نکنید که برای بهبود سئوی ووکامرس، باید کلمه کلیدی را در برچسبها قرار دهید.
مسئله ی بعدی نحوه نمایش این دسته بندیهاست؛ احتمالا شما هم میخواهید دسته بندیهای سایت خود را در منوی اصلی نمایش دهید. اما راهکار هوشمندانه این است که از دسته بندیها و برچسبها در سایدبار و فوتر سایت خود استفاده کنید.
- اگر میخواهید در مورد برچسبها بیشتر بدانید، مقاله “برچسب گذاری اصولی در سایت وردپرسی” را از دست ندهید.
۴- از تصاویر با کیفیت برای محصولات استفاده کنید
قرار دادن حداقل یک تصویر برای هر محصول کاملا ضروری است. افراد بسیار کمی چیزی را میخرند که آن را ندیدهاند و قرار دادن تصاویر محصول، حداقل چیزی است که باید رعایت کنید.
نخست بهتر است از تصاویر مختلف برای نمایش محصول خود استفاده کنید. با این کار مشتریان شما راحتتر میتوانند تصمیم به خرید بگیرند. بهتر است تصویر محصول خود را از زوایای مختلف و حتی در موارد استفاده مختلف به مشتریان نمایش دهید. همچنین خیلی مهم است که عکس انواع آن محصول را در صفحه محصول قرار دهید. مثلا اگر یک نوع لباس با ۵ رنگ مختلف میفروشید، عکس هر ۵ رنگ را قرار دهید و سعی کنید نام رنگ را نیز روی عکسها بنویسید تا مشتری به راحتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید خود را نهایی کند. در وردپرس میتوانید به راحتی با استفاده از گالری محصول، تصاویر مختلف محصول خود را قرار دهید.
نکته مهم
دقت داشته باشید که عکسهای محصول باید واقعی باشد و صرفا نباید از عکسی مرتبط با محصول خود از اینترنت پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین داشتن عکسهای با کیفیت، فرآیند فروش را آسانتر میکند. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، صرفا برای این نیست که کاربر جزئیات محصول را به خوبی ببیند؛ گاهی برای این است که کاربر با دیدن تصاویر با کیفیت حس خوبی داشته و در نظر خود در حال خرید از یک فروشگاه معتبر است که از عکسهایی با کیفیت عالی استفاده میکند.
اگر نگران انباشته شدن تصاویر زیاد و کند شدن سایت خود هستید، میتوانید از افزونههای بهینهسازی تصاویر مثل Optimole استفاده کنید تا بدون افت کیفیت محسوس، حجم تصاویر را کاهش دهد.
نتیجه گیری
راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی ساده است اما فرق فروشگاههای اینترنتی موفق با بقیه در ادامه مسیر است؛ این که به خوبی فروشگاه خود را مدیریت کنید و از تکنیکهای روز برای بهبود سئوی ووکامرس و رتبه سایت استفاده کنید، میتواند فروشگاه شما را جزو فروشگاههای اینترنتی برتر قرار دهد. در این مقاله به ۴ روش برای بهبود سئوی ووکامرس پرداختیم که میتواند فروش شما را افزایش دهد. به طور خلاصه، این موارد شامل:
- به مشتریان کمک کنید تا راحتتر محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
- به قالب سایت خود توجه ویژهای داشته باشید و به موارد جزئی در سایت خود اهمیت بدهید.
- محصولات فروشگاه خود را با استفاده از دسته بندی و برچسب سازماندهی کنید تا کاربران به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
- از تعدادی عکسهای با کیفیت برای متقاعد کردن مشتری به خرید استفاده کنید.
- مشکلی دارید؟ جواب خود را در پست فروم بگیرید
- منبع : بیست اسکریپت لطفا رعایت کنید