خرید هاست ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

روش‌های درست و نادرست ایجاد لینک داخلی در سایت وردپرسی

مقالات,آموزش,ترفند , سئو , وردپرس

ایجاد لینک داخلی برای وب‌سایت یکی از روش‌های آن پیج سئو (سئو داخلی) است که بسیاری از افراد درک درستی از آن ندارند. لینک داخلی در واقع لینک‌های بین صفحات مختلف وب‌سایت شما هستند.

 

دلیل اهمیت لینک‌های داخلی مربوط به بازدید کننده‌های سایت شما است به این صورت که از صفحات مختلف مربوط به هم می‌توانند بازدید کنند. اما فایده دیگر این لینک‌ها مربوط به ربات‌های جستجوگر گوگل است. ربات‌های گوگل از این لینک‌ها برای شناسایی مهم‌ترین صفحات سایت شما و ایندکس کردن آن‌ها برای نمایش موارد مرتبط در نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

 

روش‌های درست و نادرست ایجاد لینک داخلی در سایت وردپرسی

 

بنابراین ایجاد تعادل در درج تعداد مناسبی از لینک‌های داخلی در نوشته‌های شما در سایت‌تان اهمیت دارد. در این مقاله قصد داریم آموزش بهترین روش ایجاد لینک‌های داخلی و بهبود معماری آن‌ها در سایت وردپرسی شما را داشته باشیم.

 

اصول اولیه ایجاد لینک داخلی

برای ایجاد بهتر لینک‌های داخلی در سایت وردپرسی خودتان باید اصول اولیه این‌کار را بدانید. بنابراین با ما در بیست اسکریپت همراه باشید تا این موارد را با هم دوره کنیم.

 

لینک‌های داخلی به سایت شما ارزش می‌دهند

لینک‌های خارجی که به سایت شما ارجاع داده می‌شود را در نظر داشته باشید، این لینک‌ها به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر گواهی می‌دهند که محتوای سایت شما ارزشمند و مفید است. زیرا توانسته‌اید یک لینک از آن سایت‌ها برای سایت خود دریافت کنید. این روند اطمینان از سایت‌های دیگر در صورت وجود لینک‌های داخلی در سایت شما به همین صورت ادامه دار خواهد بود.

 

اما این را در نظر بگیرید که اگر تنها به سردسته‌های محتوای سایت خود لینک‌دهی کنید (طبق شکل دسته‌بندی‌ها) جریان بازدیدکننده فقط در صفحات دسته بالای شما متمرکز می‌شود. بهترین روش ایجاد لینک داخلی پخش کردن این لینک‌ها در تمامی دسته‌بندی‌های شما است به ویژه این که این لینک دهی به سطوح عمیق‌تر سایت شما نفوذ کند.

روش‌های درست و نادرست ایجاد لینک داخلی در سایت وردپرسی

ایجاد لینک‌های داخلی برای مردم نیز اهمیت دارد

این موضوع واقعا اهمیت دارد که به ایجاد لینک‌های داخلی تنها به عنوان وسیله‌ای برای بهینه سازی موتورهای جستجو نگاه نکنید. ایجاد لینک داخلی خوب به مردم کمک می‌کند زیرا باعث می‌شود چیزی را که به دنبالش هستند، پیدا کنند بنابرین نرخ زمان سپری شده آن‌ها در سایت شما افزایش پیدا می‌کند. این مسئله درواقع  به کاهش نرخ بانس ریت سایت شما کمک می‌کند. یک پرسش! خود شما چندبار در دام ویکی پدیا افتاده‌اید؟ کلیک کردن از یک موضوع به موضوعات مختلف در صفحات متفاوت منجر شده است و شاید ساعت‌ها زمان صرف خواندن موضوعات مختلف کرده باشید. این مسئله دلیلی جز لینک‌های داخلی فوق‌العاده ویکی پدیا ندارد!

 

پنج عادت بد ایجاد لینک داخلی و چگونگی رفع آن‌ها

در این قسمت نکاتی را بیان می‌کنیم که رعایت آن‌ها ایجاد لینک داخلی در سایت وردپرسی شما را بهبود می‌بخشند.

 

استفاده نکردن از لینک‌های داخلی داخل نوشته‌ها

بدترین کاری که می‌توانید انجام بدهید به کل نادیده گرفتن ایجاد لینک‌های داخلی است. ایجاد لینک به چندین مطلب مرتبط را تبدیل به یک عادت برای خودتان کنید. به هیچ وجه تنها به پلاگین‌های “پست‌های مرتبط” در وردپرس برای به دوش کشیدن تمام بار ایجاد این ارتباط برای محتوای سایت خود نباشید. برای درج لینک‌های مرتبط در سایت‌تان شما قطعا بهترین گزینه هستید. اگر با تمامی محتوای درج شده در سایت آشنا نیستید، از جستجو استفاده کنید و مطالب مرتبط را در نوشته جدیدی که ایجاد می‌کنید، لینک دهی نمایید.

 

ایجاد لینک‌های داخلی بیش از اندازه

از سمت دیگر این مسئله را در نظر داشته باشید که ممکن است از چیزهای خوب بیش از اندازه استفاده کنید! اول از همه یک توصیه در مورد سئو: در حال حاضر قانونی در مورد این که باید تعداد لینک‌های داخلی سایت خود را به زیر 100 عدد محدود کنید، وجود ندارد. پیش از این همین مسئله مشکل ساز بود زیرا ربات‌های جستجو گر بیش از 100 لینک را نمی‌توانستند مورد بررسی و آنالیز قرار دهند. گوگل در سال 2013 این قانون را حذف کرد که در واقع اقدام خیلی خوبی بود. در واقع ایجاد بیش از 100 لینک با سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس بسیار آسان است. اگر تعداد لینک‌ها را در سورس صفحه خانه سایت خودتان جستجو کنید، با چند نتیجه مواجه می‌شوید؟ 100 تا یا حتی بیشتر. و خود این مسئله نشان می‌دهد که این محدودیت ایجاد لینک در صفحات داخلی دیگر وجود ندارد. گوگل وب مستر توصیه می‌کند که تعداد لینک‌های یک صفحه را حداکثر چند هزار تا نگه دارید.

 

خب! پس می‌توانید با چند هزار لینک کار کنید! این آمار عالی است.

بهینه سازی بیش از اندازه نوشته هایپر لینک شده

یک توصیه قدیمی دیگر در مورد سئو که باید در اینجا با شما در میان بگذاریم: بهینه سازی بیش از حد متن نوشته با متن هایپرلینک که دقیقا هم عنوان موضوع سئو است. (یک نمونه: برای لینک https://www.20script.ir/seo-train استفاده از هایپرلینک seo-train) این مسئله همیشه باعث در برگرفتن ارجاع به دیگر صفحات سایت شما خواهد شد. گاهی اوقات این کار آنقدر نامناسب انجام شده است که حتی جمله را بی‌معنی می‌کند.

 

خوشبختانه گوگل برای تمام کسانی که مایل هستند محتوایی قابل فهم را بخوانند یک قانون پنالتی برای وب سایت‌هایی که بیش از اندازه از این مسئله استفاده می‌کنند، وضع کرده است.

مهم‌ترین نکته این است که متنی را که قرار است هایپرلینک کنید طوری انتخاب کنید که معنی‌دار باشد و خواننده‌ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. متن شما باید حاوی کلماتی باشد که از موضوع مقاله غنی شده باشد بنابراین مقاله مورد نظرتان زمینه مناسب را هم برای گوگل و هم برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کند.

 

لینک دهی غیر طبیعی در پست‌ها

از سوی دیگر شما حتما تمایل ندارید با انجام موارد دیگر روی متن هایپر لینک شده رنک سایت‌تان دستکاری شود. چطور؟ یک مثال این مورد استفاده از از پلاگین‌هایی است که هر زمانی که شما از یک لغت یا اصطلاح خاص استفاده می‌کنید به سایت شما لینک می‌دهند. این پلاگین‌ها هایپر لینک‌های بسیاری با یک متن ثابت تولید می‌کنند. کار دیگری که شما قطعا نمی‌خواهید انجام دهید افزودن تگ‌های نوفالو (nofollow)در دامنه‌تان هست. در گذشته برخی از افراد این‌کار را برای کنترل جریان ورودی به سایت‌شان انجام می‌داند. آن‌ها برای بهبود رنک پیچ همه لینک‌های داخل پیج به جز لینک داخلی را نوفالو (nofollow)می‌کردند. این کار نیز می‌تواند باعث پنالتی شدن سایت شما شود.

 

لینک دهی بیش از اندازه به یک صفحه مشخص

برای پست‌های خود لینک داخلی ایجاد کنید اما بارها و بارها تنها به یک پیج خاص لینک ندهید! یک دلیل این کار ممکن است آن باشد که شما صفحه‌ای در سایت خود دارید که بسیار ارزشمند است یا فروش زیادی از طریق آن صفحه دارید. البته رغبت شما به لینک دادن به آن صفحه ممکن است در حدی باشد که بخواهید در هر پست به آن این لینک را ایجاد کنید. به هر حال در نظر داشته باشید همان یک صفحه خاص قطعا نمی‌توانند ارتباط نزدیک به تمامی پست‌های شما داشته باشد.

 

همین مسئله است که می‌تواند سرآغاز مشکل باشد. یک راه حل این است که به جای ارجاع دائم به آن صفحه بصورت بی‌معنا محتواهایی ایجاد کنید که به تک تک موضوعات آن صفحه مربوط باشند. هدف شما باید این باشد: به عمیق‌ترین مطالب دسته بندی شده در سایت خودتان با محتوای غنی لینک‌دهی داشته باشید نه این که تنها روی یک صفحه متمرکز شوید.

 

صحبت آخر

صحبتی که در این پست داشتیم در واقع یکی از روش‌هایی بود که به تبلیغات اینترنتی شما کمک می‌کنند و بدون شک برای توسعه کسب و کار خودتان در وب نیاز به رعایت مواردی بیشتر خواهید داشت که تولید محتوای مناسب و سئو اصولی تنها بخشی از آن است. در این پست نکاتی را برای شما ارائه کردیم که در مدیریت ایجاد لینک داخلی در وب سایت وردپرسی شما بسیار کارها هستند.  این مقاله در نکات ذیل خلاصه می‌شود:

  • همیشه در پست‌های جدید تعدادی لینک مرتبط به دیگر مقاله‌های سایت خود ایجاد کنید. هر چند وقت یکبار در مقاله‌های قبلی جستجو کنید تا مقاله مرتبط را در نوشته‌های جدید درج کنید.
  • متنی که در آن لینک دهی را ایجاد می‌کنید تعاملی بنویسید و از کپی کردن دقیقا همان متن خودداری کنید.
  • بار سنگین لینک دهی به بخش‌های مختلف سایت خودتان را بین صفحات ضروری تقسیم کنید و دسترسی به صفحات را آسان کنید.
  • از روش‌های نامقعول برای ایجاد لینک داخلی مانند ایجاد لینک خودکار و کنترل ارزش ایجاد شده خودداری کنید.
  • به داخلی‌ترین مقاله‌های سایت خود (از نظر عمق دسته‌بندی) لینک دهی کنید.

 

روش‌های بهبود سئو سایت منحصر به ایجاد لینک داخلی برای سایت‌تان نیست و  می‌توانید با مطالعه مستمر دانش خود را در زمینه سئو بهبود دهید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 1 / 5. تعداد رای : 1

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 مقالات,آموزش,ترفند , سئو , وردپرس
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=38038
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
15,595افزونه وردپرس سئو حرفه ای WP Meta SEO تاریخ : 2017/02/15
4,768دانلود نرم افزار Arclab Website Link Analyzer – نرم افزار آنالیز لینک ها وب سایت تاریخ : 2023/03/22
12,616غیر فعال کردن افزونه های وردپرس در PhpMyAdmin تاریخ : 2018/04/27
10,064توابع نمایش مشخصات کاربر وارد شده به وردپرس تاریخ : 2016/05/20
6,144برچسب وردپرس چیست؟ راهنمای استفاده از برچسب مناسب در وردپرس تاریخ : 2019/05/8
8,500افزودن دسته بندی به پیش نویس سریع وردپرس تاریخ : 2020/10/11
11,897قرار دادن دسته های وردپرس بر روی ساب دامنه تاریخ : 2016/10/16
6,156ساخت منوی دسته بندی در فرم جستجوی وردپرس تاریخ : 2019/02/8
7,353نمایش جدید ترین مطالب همراه عکس در وردپرس تاریخ : 2017/12/2
8,678قالب وردپرس استخدام بادیگارد Prodefence تاریخ : 2017/01/26
5,508آموزش رفع خطای افزونه وردپرس تاریخ : 2019/07/10
5,776استفاده از جاوا اسکریپت در نوشته خاص وردپرس تاریخ : 2019/04/25
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file