خرید هاست ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چه کارهایی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ میشود؟

رپورتاژ آگهی

لپ تاپ ها قطعات سخت افزاری متنوعی دارند که یکی از اصلی ترین آنها که جز مهم ترین راه های ارتباطی با سیستم نیز محسوب میشود، کیبوردها هستند. میتوانید به راحتی اطلاعات را از طریق آن وارد لپ تاپ و یا کامپیوتر خود کنید و به واسطه آن سیستم خود را کنترل و مدیریت نمایید. اهمیت به کارگیری بر همگان واضح است. اما ممکن است همین صفحه کوچک با چند دکمه خراب شود که در این صورت عملا راه ارتباط و دسترسی شما به داده های سیستم قطع خواهد شد. درست است که میتوانید با ماوس به کارهای خود رسیدگی کنید اما دسترسی محدودی خواهید داشت و همانند این است که دست راست خود را از دست بدهید، میتوانید با دست چپ کارهای خود را به صورت نصفه و نیمه انجام دهید. از همین رو مراقبت از کیبورد بسیار اهمیت پیدا میکند و باید دلایل خرابی آن را بشناسید تا از پیش آمد این اتفاق پیشگیری کنید.

 

چه کارهایی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ میشود؟

 

دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ

چرا کیبورد خراب میشود؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران میپرسند. شاید شما موقع کار با سیستم و کیبورد متوجه نشوید اما یک سری کارها باعث میشود که طول عمر آن کاهش یابد و به مرور باعث خراب شدن کییبورد شما شود. این کیبورد جز قطعاتی از لپ تاپ شما است که در ارتباط مستقیم با محیط اطراف و برخورد انگشتان شما قرار دارد به همین خاطر آسیب پذیرتر بوده و عوامل مختلفی ممکن است سبب خرابی آن شود که برخی از رایج ترین آنها شامل موارد زیر میشود:

 

کار زیاد با کیبورد و ضربه آن

بازه زمانی کار با کیبورد برای افراد معمولا بین یک الی دو ساعت میباشد، اما اگر در حرفه تایپیست، نویسندگی، تولید محتوا، برنامه نویسی و … مشغول هستید مدت زمان هایی که با کیبورد سروکار خواهید داشت بسیار بیشتر میشود و ممکن است شب تا صبح با آن کار کنید. زمانی که از کیبورد کار زیادی میکشید ممکن است کیبورد شما دیگر انرژی کافی را نداشته باشد و خراب شود.

 

بیشتر بخوانید : قیمت کیبورد لپ تاپ ایسوس مدل X541

 

گرد و غبار دشمن کیبوردهای شما

همانطور که گفته شد کیبورد در ارتباط مستقیم با محیط بوده و عوامل محیطی همچون گرد و غبار میتواند سبب خرابی آن شود. زمانی که کیبورد خود را تمیز نمیکنید، گرد و غبار به بین دکمه های آن نفوذ میکند و سبب میشود که کارایی خود را از دست بدهد.

 

ضربه فیزیکی به کیبورد

از دیگر دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ ضربه فیزیکی به آن است. ممکن است کیبورد شما از دست شما بیفتد و دچار ضربه شود و یا شی سنگینی از دست شما روی آن بیفتد و … در این صورت ممکن است کیبورد آسیب جدی ببیند. آسیب فیزیکی کیبوردها تنها محدودی به دکمه ها نمیشود و ممکن است بایوس و یا چیت های آن نیز آسیب ببینند.

 

مشکلات نرم افزاری و خراب شدن قطعه سخت افزاری

علاوه بر ضربه و آسیب هایی که بر اثر شرایط محیطی بر کیبورد وارد میشود، مشکلات نرم افزاری نیز میتواند باعث خرابی آن شود. در این صورت ممکن است برخی از دکمه های کیبورد کار نکند و یا تمامی آن ها از کار بیفتد. در این صورت میتوانید با تعمیر لپ تاپ ایسوس و یا هر مدل دیگری که دارید سلامت کیبورد خود را بازگردانید و مجدد از آن استفاده کنید. البته این تعمیر بستگی به مشکل نرم افزاری ایجاد شده دارد و در برخی مواقع هم ممکن است قابل تعمیر نباشد.

 

بیشتر بخوانید : باتری لپ تاپ ایسوس مدل X541

 

چرا دکمه های کیبورد کار نمی کند؟

مشکل کار نکردن دکمه های کیبورد همیشه هم به معنی خراب شدن کیبورد نمیباشد. خبر خوب این است که شما میتوانید با تنظیم مجدد کیبورد خود از آن استفاده کنید بی آنکه نیاز به تعمیر سخت افزاری و یا حتی نرم افزاری داشته باشد. این مشکل میتواند در مواقع بروزرسانی ویندوز نیز اتفاق بیفتد که باید با مراجعه به کنترل پنل سیستم خود تنظیمات آن را درست کنید تا بتوانید همانند روز اول از کیبورد لپ تاپ خود استفاده کنید. در برخی مواقع میتوانید این مشکل را با بروزرسانی درایو صفحه کلید هم رفع کنید. اتصالات کیبورد را هم چک کنید چرا که قطع بودن آن نیز میتواند باعث کار نکردن کیبورد لپ تاپ شما شود.

چه کارهایی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ میشود؟

نشانه های خرابی کیبورد لپ تاپ

برای آنکه بتوانید تشخیص دهید کیبورد شما خراب شده است یا نه و نیاز هب تعمیر و تعویض دارد یا خیر، باید نشانه های خرابی آن را بشناسید. این نشانه ها همچون زنگ هشداری هستند که در بسیاری از مواقع میتوانند به شما کمک کنند تا قبل از خراب شدن کیبورد آن را نجات دهید. نشانه های خرابی کیبورد لپ تاپ عبارتند از:

  • کار نکردن تمام دکمه های کیبورد

این یک اتفاق بسیار ناامید کننده برای کاربران است که به هر دکمه کیبورد که دست میزنند، کار نمیکند. کار نکردن تمام دکمه های کیبورد بعد از بروزرسانی ویندوز و تنظیمات و درایو صفحه کلید خبر از خراب شدن آن میدهد. عملا این صفحه کیلید دیگر برایتان کارایی نخواهد داشت و باید به فکر نمونه جدید باشد.

  • خاموش شدن نور پس زمینه

اگر کیبورد شما دارای بک لایت بوده و نور پس زمینه دارد، خاموش شدن این نور نیز میتواند یک هشدار برای خراب شدن کیبورد لپ تاپ شما باشد. البته ممکن است مشکل تنها رد سیستم نوری و چراغ های کیبورد باشد و بتوانید از دکمه های آن استفاده کنید. اما گاهی ممکن است مشکل فراتر از این بوده و باعث از کار افتادن کیبورد شما شود.

  • کار نکردن برخی از دکمه های آن

زمانی که یک یا چند دکمه کیبورد شما کار نمیکند و به اصطلاح زده نمیشود به این معنی است که خراب شده اند و میتوانید آن را تعمیر کرده و مجدد مورد استفاده قرار دهید.

  • گیر کردن یکی از دکمه

زمانی که سیستم را روشن میکنید ممکن است یک صفحه مدام بی آنکه شما دستور باز شدن آن را بدهید، باز شود و یا در برنامه های آفیس یک عدد و حرف مدام تایپ شود بی آنکه شما دکمه تایپ آن را فشار دهید. این حرکت نیز یکی از نشانه های خراب شدن کیبورد است که دکمه آن گیر کرده است. این حالت به راحتی قابل تعمیر است و میتوانید آن را تعمیر کنید.

  • کیبورد هنگ میکند

در برخی مواقع ممکن است کیبورد بی دلیل هنگ کند و بعد از چند ثانیه به حالت اول بازگشته و به کار خود ادامه دهد. این قطع شدن های وسط کار نیز میتواند نشانه های خرابی آن باشد.

 

بیشتر بخوانید : تعمیر لپ تاپ ایسوس

 

ترفند های برای افزایش طول عمر کیبورد لپ تاپ

ترفندهای متنوعی جهت حفظ و نگهداری از کیبورد وجود دارد که میتوانید به کمک آن ها سلامت کیبورد خود را تضمین کنید. به این منظور باید این ترفند ها را بشناسید و از ان ها استفاده کنید. موثر ترین آن ها عبارتند از:

 

کیبورد خود را تمیز کنید

در نگاه اول ساده به نظر میرسد اما انجام همین کار ساده باعث میشود که هزینه های شما کمتر شود و نیاز به تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ نداشته باشید. این کار را به صورت روتین انجام دهید. میتوانید با یک دستمال نرم سطح آن را تمیز کنید. اگر احساس میکنید کثیفی های زیادی در اطراف دکمه وجود دارد میتوانید جهت پاک کردن ان ها از یک مسواک تمیز و نرم استفاده کنید. به جای مسواک میتوانید از گوش پاک کن نیز به این منظور استفاده کنید. برای نتیجه بهتر است بر روی گوش پاک کن مقدار بسیار کمی محلول پاک کننده و یا شیشه پاک کن بریزید تا صفحه کلیدی براق و تمیز داشته باشید که از کار کردن با آن لذت میبرید.

 

به هیچ عنوان برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ از اشیا نوک تیز مانند: کاردک، کارد آشپزخانه و … استفاده نکنید. این کار باعث صدمه دیدن بیشتر به کیبورد میشود و ممکن است باعث ایجاد خراش هم بر روی آن شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از رطوبت زیاد جهت تمیز کردن استفاده نکنید. ممکن است لکه نوشیدنی، چربی دست و … روی آن ایجاد شده باشد که با یک دستمال نم دار میتوانید به راحتی پاک کنید.

چه کارهایی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ میشود؟

باتری آن را شارژ کنید

اگر از کیبوردهای بی سیم برای لپ تاپ استفاده میکنید به این نکته توجه داشته باشید که شارژ و باتری آن پر باشد. زمانی که شارژ کیبورد ضعیف باشد استفاده از آن باعث خرابی میشود. این نکته زمانی که شارژ لپ تاپ شما هم ضعیف است صدق می کند و باعث خرابی آن میشود.
از اسکین کیبورد استفاده کنید

 

اسکین های کیبورد برچسب های کوچکی هستند که تنوع در طرح ور نگ های آن بسیار زیاد است. به کارگیری آن ها باعث میشود تا حد بسیار کمی از فشار انگشتان به کیبورد کاسته شود و کثیفی انگشتان روی کیبورد نچسبد و بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. این اسکین ها از جا ماندن اثر انگشت روی دکمه ها و همچنین رنگ رفتگی حروف و نوشته های روی آن جلوگیری میکند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 3.7 / 5. تعداد رای : 3

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=58703
مطالب مرتبط
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file