ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده





وینگو مارکت
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات تبلیغات

تغییرات نسخه 11 افزونه Yoast SEO در وردپرس

مقالات,آموزش,ترفند , سئو , وردپرس

داده‌ های ساختار یافته (Structured Data) به طور شگفت انگیزی مهم هستند. هم اکنون بسیاری از پیشرفت‌های جستجو، توسط داده های ساختار یافته حاصل می‌شود یا خواهد شد. موتور های جستجو از نظر خواندن محتوا در جایگاه خوبی قرار دارند اما داده های ساختار یافته به آن ها کمک می‌کند تا محتوا را درک کنند. سال‌هاست که افزونه Yoast SEO از نشانه گذاری‌های پایه ای اسکیما (Schema) پشتیبانی می‌کند اما در تغییرات نسخه ۱۱ Yoast SEO ، تیم توسعه دهنده به طور کامل طرح schema.org را بازنویسی کرده است که در افزونه‌های مشابه نمونه‌ای ندارد.

 

تغییرات نسخه ۱۱ Yoast SEO

چندی پیش نسخه ۱۰ yoast seo منتشر شد که تغییراتی را به همراه داشت. تمامی آن‌ها را با هم بررسی کردیم. با فاصله کوتاهی نسخه ۱۱ نیز منتشر شد و در این مقاله نیز می‌خواهیم تغییرات نسخه ۱۱ Yoast SEO را با هم بررسی کنیم. البته این تغییرات کمی متفاوت و در جهت داده های ساختار یافته در وردپرس است.

 

اصلاح اجرای Schema

با استفاده از داده های ساختار یافته، موتور های جستجو می‌فهمند محتوای صفحات شما در مورد چیست. این داده ها موتورهای جستجو را کمک می‌کنند تا بفهمند به عنوان مثال این مقاله در مورد محصولی نوشته شده است که شرکت خاصی آن را تولید می‌کند.همین امر سبب می‌شوند فرآیند جستجو به مراتب ساده‌تر شود.

 

گوگل در حال تغییر از یک موتور جستجو به یک موتور اکتشاف است تا بتواند بهترین و باارتباط‌ترین نتیجه‌های جستجو، پاسخ‌ها و محصولات را به کاربرانش ارائه دهد. در همین راستا محتواهای ارزشمند، با گذر زمان برای گوگل ارزشمندتر می‌شوند.

 

Entity graphs

در پشت صحنه افزونه yoast seo، قابلیت Entity Graph اضافه شده است که باعث می‌شود گوگل بفهمد سایت شما دقیقا در چه موضوعی فعالیت می‌کند.  Entity Graph ارائه توضیح برای یک موضوع است که Entityها (اشخاص، مکان‌ها و …) را توصیف کرده و رابطه بین آن‌ها را مشخص می‌کند. به عنوان مثال سایت شما چگونه با صفحات، سازمان‌ها، نویسنده‌ها و … ارتباط دارد.

 

اما این به چه معنی است؟

یکی از مشکلات قدیمی استفاده از داده های ساختار یافته این بود که استفاده از کد مورد نیاز، نیازمند مهارت بود. داده های ساختار یافته بر اساس JSON-LD هستند تا بتوانند این اطلاعات را به موتورهای جستجو بدهند. Yoast SEO همیشه در تلاش بوده تا از این داده های ساختار یافته استفاده کند اما در نسخه ۱۱ پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه حاصل شد؛ به این صورت که برای استفاده از داده های ساختار یافته لازم نیست کار خاصی انجام دهید، صرفا فیلدهایی که افزونه از شما می خواهد را پر کنید. مثلا اینکه سایت شما شخصی است یا مربوط به یک سازمان است.

 

در گذشته هر قطعه از داده های از پیش ساخته شده توسط یکی از افزونه‌های وردپرس اضافه می‌شد. این قضیه باعث می‌شود داده های جداگانه‌ای اضافه شوند اما نتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اما اکنون این ضعف توسط افزونه Yoast SEO برطرف شده است.

 

تیم توسعه دهنده Yoast با همکاری تعدادی از مهندسین گوگل، بر روی چگونگی پیاده سازی نشانه گذاری اسکیما و همچنین چگونگی استفاده موثر وردپرس از این نشانه گذاری کار کردند. نتیجه این تلاش بی وقفه، افزونه‌ای تمام و کمال و در عین حال انعطاف پذیر برای وردپرس بوده است.

 

Yoast SEO در نسخه ۱۱ به همراه کدهای نشانه گذاری اسکیما بازنویسی شده و ارائه شد. این نسخه از افزونه از مفهومی برای استفاده از داده های ساختار یافته استفاده می‌کند که با بقیه متفاوت است. اکنون این نسخه براساس آرایه‌های تو در تو نیست؛ بلکه از گراف‌هایی تشکیل شده است که از ID های مختلف برای ارتباط nodes ها استفاده می‌کند. نتیجه نهایی فوق العاده کاربردی است.

 

اما این قابلیت جدید چه شکلی است؟

به عنوان یک کاربر، نیازی نیست خیلی در مورد فرایندهای پشت صحنه Yoast SEO بدانید. اما مشاهده کد داده های ساختار یافته به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه اجزای مختلف با هم کار می‌کنند و آن موقع است که به اهمیت پر کردن فیلدهای افزونه که از شما پرسیده می‌شود پی خواهید برد. به عنوان یک کارشناس سئو یا توسعه دهنده، از مشاهده این کدهای زیبای به هم پیوسته لذت می‌برید.

 

در اینجا نمونه‌ای از چگونگی پیاده سازی جدید کدهای Schema آورده‌ایم که از منظر ابزار تست داده های ساختار یافته گوگل بررسی شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از مقاله‌های محبوب سایت Yoast توسط این ابزار بررسی شده است.

  مقدار پیشنهادی برای متن نوشته در وردپرس چقدر است؟
تغییرات نسخه 11 افزونه Yoast SEO در وردپرس

جزئیات بیشتر را در این رابطه مطالعه کنید.

داده های ساختار یافته در Yoast SEO

هم اکنون افزونه Yoast SEO داده های ساختار یافته بیشتری را از سایت شما تولید خواهد کرد که با هم دیگر در ارتباط هستند.

داده‌های ساختار یافته براساس تنظیم ساده‌ای ایجاد شده که از شما پرسیده می‌شود سایت شما شخصی است یا سازمانی. اگر سایت شما مربوط به سازمانی است یا برای یک کسب و کار است، Organization را انتخاب کنید. اگر سایت شما به نوعی سایت شخصی شماست یا هر چیزی که به فرد مربوط می‌شود، گزینه شخص را انتخاب کنید. قطعا قبلا به هنگام نصب افزونه این کار را انجام داده‌اید ولی بررسی مجدد آن خالی از لطف نیست.

تغییرات نسخه 11 افزونه Yoast SEO در وردپرس

افزونه Yoast SEO به طور خودکار آنچه را که برای داده های ساختار یافته نیاز دارید، خواهد ساخت. برای دسترسی به بخش بالا، وارد مسیر سئو > بهبود ظاهر جستجو > عمومی شوید.

در اینجا به خلاصه‌ای از انواع داده های ساختار یافته اشاره می‌کنیم که به اصطلاح به آن‌ها Base Script گفته می‌شود. آبجکت graph@ در JSON-LD است که سازمانی یا شخصی بودن سایت و همچنین اسکیمای Website و Webpage را توصیف می‌کند. این بخش‌ها در همه صفحات وجود دارند اما به عنوان مثال برای صفحه مقاله شما، اسکیما article نیز به موارد بالا اضافه خواهد شد.

  • صفحه اصلی

بر اساس تنظیم شخصی یا سازمانی
استفاده از Website برای مشخصات سایت
استفاده از Webpage برای مشخصات صفحه

  • صفحه برگه: مثل صفحه اصلی + اطلاعات تاریخ و نوار ناوبری
  • صفحه نوشته: Article + Author را اضافه می‌کند. البته دومی زمانی است که نوع سایت سازمانی انتخاب شده باشد.
  • طبقه‌بندی‌ها و آرشیو: یک صفحه با CollectionPage و WebPage
  • آرشیو پست تایپ‌ها: یک صفحه با CollectionPage و WebPage
  • آرشیو نویسنده: یک صفحه با ProfilePage و Person
  • صفحه نتایج جستجو: تایپ Webpage به SearchResultsPage تغییر می‌کند.
  • صفحه ۴۰۴: مثل صفحه اصلی اما بدون Webpage

نتیجه این‌ها کد پایه‌ای زیر خواهد شد که بستگی به نوع صفحه سایت شما نیز دارد.

{
   "@context":"https://schema.org",
   "@graph":[
      {
         "@type":"Organization",
         "@id":"https://example.com/#organization",
         "name":"Yoast",
         "url":"https://example.com/",
         "sameAs":[
            "https://www.facebook.com/yoast",
            "https://www.linkedin.com/company/yoast-com/",
            "https://en.wikipedia.org/wiki/Yoast",
            "https://twitter.com/yoast"
         ],
         "logo":{
            "@type":"ImageObject",
            "@id":"https://example.com/#logo",
            "url":"https://example.com/wp-content/uploads/2019/03/Yoast_Logo_tagline_Large_RGB.png",
            "caption":"Yoast"
         },
         "image":{
            "@id":"https://example.com/#logo"
         }
      },
      {
         "@type":"WebSite",
         "@id":"https://example.com/#website",
         "url":"https://example.com/",
         "name":"one.wordpress.test",
         "publisher":{
            "@id":"https://example.com/#organization"
         },
         "potentialAction":{
            "@type":"SearchAction",
            "target":"https://example.com/?s={search_term_string}",
            "query-input":"required name=search_term_string"
         }
      },
      {
         "@type":"WebPage",
         "@id":"https://example.com/#webpage",
         "url":"https://example.com/",
         "inLanguage":"en-US",
         "name":"one.wordpress.test - Just another WordPress site",
         "isPartOf":{
            "@id":"https://example.com/#website"
         },
         "about":{
            "@id":"https://example.com/#organization"
         },
         "description":"Just another WordPress site"
      }
   ]
}

اما در افزونه‌های جانبی Yoast چه اتفاقی افتاده است؟

تغییرات نسخه ۱۱ Yoast SEO فقط مختص خودش نیست بلکه، افزونه‌های جانبی آن نیز دچار تحولاتی شده است.

 

افزونه Local SEO

برای این افزونه، داشتن اطلاعات Schema داده‌های ساختار یافته ضروری است. ثبت اطلاعات در حساب Google My Business می‌تواند کار گوگل را برای شناسایی موضوع اصلی کسب و کار شما بیشتر کمک کند. در Local SEO جدید می‌توانید مکان‌های چندگانه اضافه کنید و خود افزونه، شما را راهنمایی می‌کند که دقیقا چه اطلاعاتی برای داده های ساختار یافته نیاز دارید.

تغییرات نسخه 11 افزونه Yoast SEO در وردپرس

افزونه WooCommerce SEO

در نسخه جدید این افزونه نیز شاهد خروجی استاندارد Schema هستیم که در این نسخه، گراف محصولات اضافه شده است که به خوبی نسبت به ساخت داده های ساختار یافته برای ووکامرس و محصولات شما اقدام می‌کند. در این داده‌ها، اطلاعات فروشنده‌ها با محصولات مرتبط هستند.

تغییرات نسخه 11 افزونه Yoast SEO در وردپرس

افزونه News SEO

در نسخه جدید این افزونه، به صورت خودکار هر Article به NewsArticle تبدیل می‌شود. همچنین سال انتشار و دارنده کپی رایت نیز به اطلاعات داده های ساختار یافته اضافه خواهد شد. این به شما کمک می‌کند تا به نتایج بهتری در گوگل برسید.

 

بلوک داده‌های ساختار یافته به ویرایشگر وردپرس اضافه می‌شود

تیم توسعه دهنده yoast در تلاش است تا بتواند بلوکی برای داده های ساختار یافته در ویرایشگر وردپرس اضافه کند. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک مقاله را مرحله به مرحله با کمک این بلوک بنویسید؛ انگار در حال پخت یک غذای خوشمزه از روی کتاب آشپزی هستید! در پشت صحنه، تمامی این داده های ساختار یافته تولید خواهند شد.

 

همین الان افزونه سئوی خود را به نسخه ۱۱ Yoast SEO بروز رسانی کنید

این نسخه، انقلابی در پیاده سازی Schema محسوب می‌شود. این توسعه بزرگ، نه تنها برای شما و موتورهای جستجو مهم است، اما مهم‌تر از آن برای کل دنیای وب نیز مفید است. حال از شما دعوت می‌کنیم از تغییرات نسخه 11 Yoast SEO لذت ببرید.

این محتوا چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 2

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 مقالات,آموزش,ترفند , سئو , وردپرس
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=44461
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
420,860افزونه فارسی سئو وردپرس Yoast SEO Premium نسخه 23.4 تاریخ : 2024/09/4
8,144چگونه با استفاده از تصاویر به بهینه‌سازی وردپرس کمک کنیم؟ تاریخ : 2018/11/15
8,500چگونه از تیترها در نوشته وردپرس استفاده کنیم؟ تاریخ : 2018/10/22
12,264بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس تاریخ : 2019/01/19
7,904چرا ساختار محتوا در سئوی وردپرس اهمیت دارد؟ تاریخ : 2018/09/21
8,260با تجزیه و تحلیل جدید Yoast SEO در وردپرس آشنا شوید تاریخ : 2019/03/18
8,048آیا تفاوت تگ h1 و عنوان سئو در وردپرس را می‌دانید؟ تاریخ : 2018/10/20
7,460انتخاب عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس تاریخ : 2018/10/21
9,016مقدار پیشنهادی برای نوشته های وردپرس چقدر است؟ تاریخ : 2018/09/12
8,332چرا از کلمه کلیدی فقط یک‌بار در مطالب باید استفاده شود؟ تاریخ : 2018/09/28
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب