ارزدیجیتال
حراجی دامنه های ویژهمشاهده
تبلیغات
تبلیغات تبلیغات
تبلیغات ژاکت, مرجع خرید قالب و افزونه وردپرسی اورجینال

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

سئو , مقالات,آموزش,ترفند

امروزه راه‌اندازی یک وبلاگ کار آسانی است و شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس یک وبلاگ را در چند دقیقه راه‌اندازی کنید. اما بعد از راه‌اندازی آن چالشی که مقابل شما قرار می‌گیرد، ترافیک وبلاگ است و شما نیاز دارید که ترافیک یا همان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید تا به اهداف اصلی برسید. سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

 

یک سری روش‌های اثبات شده برای افزایش بازدید وبلاگ وجود دارد که ما آن‌ها را بررسی کرده و در این مقاله به ۱۵ مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت. شما با پیروی کردن از این روش‌ها می‌توانید ترافیک بیش‌تری به وبلاگ خود اضافه کنید و در واقع به غایت مورد نظر برسید.

 

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

در مطالعه و پرداختن به این ۱۵ روش دقت کافی را داشته باشید و با بررسی هر کدام از گزینه‌ها یک قدم به موفقیت نزدیک شوید.

 

۱- درک مخاطبان هدف

قبل از اینکه شروع به راه‌اندازی وبلاگ خودتان کنید، فکر کنید که چه هدفی دارید و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
با جواب دادن به سوالات زیر می‌توانید درک بهتری نسبت به مخاطبان هدف برای افزایش بازدید وبلاگ خود پیدا کنید:

  • مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
  • مشکلی که می‌خواهید به آن بپردازید چیست؟
  • آن‌ها چه نوع محتوایی را دنبال می‌کنند؟
  • آن‌ها چگونه به دنبال پاسخ سوال‌های خود هستند؟

درباره این سوالات خوب فکر کنید و سعی کنید که مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید.

 

۲- تحقیق درباره کلمات ‌کلیدی

برای اینکه بدانید چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟ باید کلمات کلیدی را نیز بشناسید. تحقیق پیرامون کلمات‌ کلیدی یک تکنیک است که توسط تولید کنندگان محتوا و کارشناسان سئو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک به شما کمک می‌کند که کلمات یا جملاتی که کاربران در گوگل یا موتورهای جستجوگر دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند را پیدا کنید و شما هم از آن کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

برای مثال؛ وبلاگ من در حوزه کسب درآمد و موفقیت فعالیت می‌کند، تحقیقی که راجع‌به کلمات کلیدی این حوزه انجام می‌دهم، می‌فهمم که کاربرانی که هدف من هستند برای مثال از کلمه کلیدی موفقیت برای جستجو استفاده می‌کنند، من هم در وبلاگ خود از این کلمه کلیدی استفاده می‌کنم که کاربران هدف من به سمت وبلاگ بیایند و از محتوای تولید شده توسط من استفاده کنند.

 

ممکن است سوالی در ذهن شما پیش بیاید که چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهم؟
خوشبختانه ابزارهای رایگان و پولی بسیار زیادی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. می‌توانید علاوه بر گوگل از ابزاری مانند گوگل ترند نیز کمک بگیرید.

 

۳- از تقویم تحریریه استفاده کنید

نظم در هر کاری می‌تواند باعث موفقیت شود، چه بهتر که ما هم در وبلاگ خود نظم داشته باشیم که هم بهتر بتوانیم مدیریت کنیم و هم بهتر تولید محتوا را انجام دهیم.
استفاده از یک تقویم تحریریه می‌تواند به وبلاگ ما نظم بدهد.

 

شما درون تقویم تحریریه خود می‌توانید مقالات و ایده‌هایی که داخل ذهنتان هست را قرار بدهید، برای ساختن آن‌ها زمانی را معین کنید، کلمات کلیدی را برای هر مقاله کامنت کنید که فراموش نشوند و اگر به غیر خودتان تولید کننده‌های محتوای دیگری هستند آن‌ها را نیز مدیریت کنید.

 

هدف این است که بتوانید سازمان‌دهی کنید به کار خود نظم بدهید و شما هم مانند بزرگترین وبلاگ‌های دنیا از تقویم تحریریه برای افزایش بازدید وبلاگ استفاده کنید.

 

اما چطور تقویم تحریریه ایجاد کنیم؟
خوشبختانه ابزارهایی هستند که این کار را به بهترین شکل برای ما انجام می‌دهند مانند Trello

 

۴- محتوای جامع و مفیدی را ایجاد کنید

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

کاربران و موتورهای جستجوگر به دنبال محتوای جامع و مفید هستند.
یک قطعه محتوای با کیفیت، یک مقاله جامع با موضوعی خاص برای وبلاگ است، تقریبا به این نوع مقالات، مقالات اصلی یا بنیاد محتوا نیز می‌گویند.

 

این مقالات بنیاد محتوا مهم‌ترین دسته مقالات وبلاگ شما هستند، شما باید مقالات مختلفی را برای پوشش تمامی کلمات کلیدی حوزه کاری خود ایجاد کنید.

 

تفاوت بین مقالات بنیاد محتوا و مقالات دیگر این است که این نوع مقالات اطلاعات جامع و عمیق‌تری نسبت به یک موضوع را پوشش می‌دهند.

 

بنیاد محتوا وابسته به زمان نیست و همیشه کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، گرچه پیشنهاد می‌شود که همیشه آن ها را بروز نگه دارید.

 

۵- محتوای خود را قابل خواندن کنید

همانطور که گفته شد موتورهای جستجوگر و کاربران علاقه زیادی به مقالات جامع دارند، اما بعد از تولید محتوا ممکن است که یک مشکل جزئی باعث شود کاربر بدون دقت به سایر قسمت‌های مقاله، وبلاگ شما را ترک کند. برای اینکه بدانید چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟ به موارد زیر حتما دقت کنید:

  • مقاله خود را با لحن دوستانه و تعداد زیادی عکس منتشر کنید.
  • از جملات و پاراگراف‌های کوچک استفاده کنید.
  • به نیم فاصله‌ها دقت کنید.
  • از فونت‌های قابل خواندن و بزرگ و مقدار زیادی فاصله استفاده کنید.
  • استفاده از عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر عناصر بصری مقاله شما را جذاب‌تر می‌کنند.

 

۶- یادگیری و استفاده از اصول سئو

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

Seo مخفف search engine optimize است، منظور از سئو بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
Seo مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌هایی است که وبسایت شما را برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینه می‌کند و باعث می‌شود که شما به کاربران هدف خود نزدیک‌تر شوید.

 

امروزه با استفاده از منبع‌های آموزشی مختلف و پلاگین‌های موجود بدون استخدام کارشناس سئو می‌توانید وب سایت خود را بهینه‌سازی کنید، اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از پلاگین قدرتمند yoast seo  است که شما را به دوست شدن با گوگل نزدیک می‌کند.

 

۷- سرفصل‌ها و عنوان‌های خوبی بنویسید

فرض کنید کاربر کلمه‌ای را جستجو می‌کند و عنوان مقاله‌ای که در وبسایت شما وجود دارد را می‌خواند، اگر عنوان مقاله خسته کننده و ساده به نظر بیاید، کاربر وارد وبسایت شما نمی‌شود و آن وبسایتی را انتخاب می‌کند که عنوان مقاله منتشر شده در آن مفید و ارزشمند به نظر بیاید.

پس سعی کنید سرفصل‌ها و عنوان‌های خوبی را در جهت افزایش بازدید وبلاگ بنویسید، سعی کنید سرفصل نوشته شده توسط شما کاربر را به خود جذب کند.

 

تحقیق کنید که واقعا کاربران هدف شما دنبال چه چیز‌هایی در آن حوزه مورد نظر هستند و در عنوان‌های خود از مواردی که کاربر دوست دارد، استفاده کنید.

 

۸- پیوند داخلی بزنید

در حال حاضر که شما مقالات با کیفیتی تولید می‌کنید، وقتش رسیده است که از پیوندهای داخلی نیز استفاده کنید. از یک مقاله به یک مقاله دیگر لینک بزنید، این لینک‌های داخلی در درک ارتباط بین مقالات مختلف به گوگل کمک می‌کنند و برای سئوی سایت شما مفید هستند.

 

از آنجایی که لینک‌های‌ داخلی نقش پر رنگی را در سئوی وبسایت شما ایفا می‌کنند، حتما از لینک‌های داخلی استفاده کنید.

 

برای ایجاد پیوندهای داخلی خودکار می‌توانید از افزونه SEO Post Content Links استفاده کنید.

 

۹- بک لینک

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

اگر از یک صفحه‌ی وبسایتمان به صفحه‌ی دیگری لینک بزنیم، لینک داخلی نام می‌گیرد ولی اگر از سایت دیگری به سایت ما لینک زده شود، لینک خارجی یا بک لینک نامیده می‌شود.
بک لینک تاثیر بسزایی در سئو دارد و باعث توجه بیش‌تر گوگل نسبت به شما می‌شود.

 

متن یا تصویری که کاربر روی آن کلیک می‌کند و به سایت دیگری در اینترنت منتقل می‌شود، در این زمان ربات‌های گوگل به غیر از بررسی یک صفحه، لینک‌های موجود در آن صفحه را نیز بررسی می‌کند و وارد صفحه لینک شده می‌شوند. این خود یکی از راه‌هاییست که بفهمیم چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

 

۱۰- از ویدیوها در مقالات خود استفاده کنید

فیلم‌ها بهترین نوع محتوا در اینترنت شناخته می‌شوند و کاربران بیش‌ترین وقت خود را برای مقاله‌ای خرج می‌کنند که دارای ویدیو باشد.
اضافه کردن ویدیو در وردپرس کار بسیارآسانی است، اما پیشنهاد ما این است که از خود وردپرس برای آپلود ویدیو‌ها استفاده نکنید چون که برای نمایش ویدیوها بهینه نشده است.

 

از یوتیوب به عنوان بهترین پلتفرم اشتراک ‌ویدیو می‌توانید استفاده کنید و ویدیوهای مورد نظر خود را آپلود کنید، اما یوتیوب در حال حاضر برای ایرانی‌ها فیلتر است و ما باید از سایت آپارات برای آپلود ویدیوهای خودمان استفاده کنیم.

 

۱۱- بهینه سازی سرعت

چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟

پایین بودن سرعت وبسایت شما باعث می‌شود کاربران از سایت خسته شده و تحمل بارگذاری کُند وبسایت شما را نداشته باشند، همچنین پایین بودن سرعت بارگذاری وبسایت در سئو، تاثیرات منفی ایجاد می‌کند.

 

موتورهای جستجو مانند گوگل، سرعت سایت را به عنوان یک فاکتور مهم در زمینه سئو در نظر می‌گیرند.
برای اینکه سرعت سایت خود را افزایش دهید، عملکرد وردپرس خود را بهینه کنید، از افزونه‌های اضافی و به درد نخور استفاده نکنید، فایل‌های اضافی را پاک کنید، تصاویر را بهینه سازی کنید و از افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس استفاده کنید.

 

برای اینکه بتوانید سرعت وبسایت خود را به میزان چشم‌گیری افزایش دهید بد نیست نگاهی به مقاله “۱۶ راهکار طلایی برای افزایش سرعت وبسایت وردپرسی” بیاندازید.

 

۱۲- لیست ایمیل درست کنید

ممکن است شما زمان زیادی را صرف وبلاگ خود کنید و بازدیدکنندگان زیادی را نیز بدست بیاورید، اما بعد از یک مدت می‌بینید که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان وبسایت دیگر به شما بر نمی‌گردند و فقط آن مقاله‌ای که می‌خواستند را مطالعه کردند و حتی اسم وبلاگ شما هم به خاطر نمی‌آورند، برای جلوگیری از این مشکل و افزایش بازدید وبلاگ، باید آن‌ها را به بازدیدکنندگان دائمی تبدیل کنید.

 

می‌توانید با دعوت کردن آن‌ها به مشترک شدن در خبرنامه وبسایت شما، ایمیل‌های آن‌ها را بدست بیاورید و هر زمان که مقاله‌ی جدیدی را قرار دادید، ایمیل ارسال کنید.

 

افزونه‌هایی در وردپرس وجود دارند که اشتراک خبرنامه می‌سازند و ایمیل‌ها را در یک لیست قرار می‌دهند، شما هم می‌توانید با استفاده از این افزونه‌ها از همین الان شروع به جمع کردن لیست ایمیل خود کنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم حتما روش کار بازاریابی ایمیلی را یاد گرفته و آن را برای کسب و کار خود همیشه در نظر بگیرید.

 

۱۳- به صورت اتوماتیک پست‌های وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید

اکثر وبلاگ‌نویس‌ها پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند اما این کار ممکن است وقت زیادی را از آن ها بگیرد، به همین منظور در وردپرس افزونه‌هایی وجود دارند که پست‌های وبلاگ شما را بصورت خودکار در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند.

 

قرار گرفتن پست‌های وبلاگ شما در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش ترافیک وبلاگ شما می‌شود.

 

۱۴- پیگیری ترافیک و کاربرهای وبلاگ

الان که شروع به گرفتن بازدید کننده کرده‌اید، باید رفتارهای کاربران را در وبلاگ خود بررسی کنید تا متوجه شوید چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟ باید ببینید که آنها بیش‌تر وارد چه بخش‌هایی می‌شوند، اگر شما اطلاعی از این قضایا نداشته باشید نمی‌توانید به درستی استراتژی بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

 

این کارها را google analytics برای شما انجام می‌دهد؛ به قدرت آن اعتماد کنید. گوگل‌ آنالیتیکس یک سرویس‌ رایگان معرفی شده توسط گوگل است، سرویس گوگل آنالیتیکس کامل‌ترین مرجع برای آمارگیری و تجزیه و تحلیل سایت است.

 

۱۵- همچنان یادگیری را در این حوزه ادامه دهید

این را بدانید که شما هرکاری هم انجام بدهید و هر چقدر هم یاد بگیرید باز هم کفایت نمی‌کند. همیشه به دنبال یادگیری در این حوزه باشید، سعی کنید بیش‌تر راجب سئو، کسب و کار آنلاین، موتورهای جستجوگر، تولید محتوای حرفه‌ایی و غیره یاد بگیرید.

 

افزایش بازدید وبلاگ

نکته‌ها و روش‌های زیادی برای بالابردن ترافیک و افزایش بازدید وبلاگ وجود دارند، ما سعی کردیم ۱۵ مورد از بهترین روش‌ها برای اینکه بدانید چگونه می توان ترافیک وبلاگ را افزایش داد؟ را ذکر کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید استراتژی افزایش بازدید خودتان را طراحی کنید و شاهد عملکرد صحیح آن باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

دانلود

هاست ارزان، لایت اسپید، سرور مجازی منطبق با اسکریپت های 20script کلیک کنید >

خرید ارز
مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : تیم محتوای 20اسکریپت 0 سئو , مقالات,آموزش,ترفند
لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=46919
کلمات کلیدی پست :
مطالب مرتبط
8,3488 روش برای ترویج خواندن مقالات قدیمی سایت تاریخ : 2016/12/2
17,525اسکریپت ایجاد سایت موسیقی Ci Music Online تاریخ : 2014/11/15
25,785دانلود نرم افزار بازدید ساز Bear Site Visitor تاریخ : 2015/12/14
11,623افزونه وردپرس جستجوگر لینک های شکسته در وبسایت Broken Link Checker تاریخ : 2015/04/28
18,008ابزار جعبه اخبار گوشه ای و فانتزی تاریخ : 2015/07/21
13,432اسکریپت مدیریت کاربران CodeIgniter User Manager تاریخ : 2014/10/31
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت هاقالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایشقالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشینقالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشمقالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویاییقالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیونقالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درختقالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیباقالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگینقالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلبقالب عاشقانه قلب
بیست اسکریپت
اسکریپت
profile
sourceforge
profile webmaster
profile check
checker list
checker
checker
upload file