دوره جامع سئو وردپرس

تبلیغات
طراحی و بهینه سازیمشاهده
هاست

معرفی تمام قسمت های گوگل آنالیتکس Google Analytics

آموزش ها , سئو , مقالات,آموزش,ترفند

آموزش کار با گوگل آنالیتیکس (معرفی)

هم اکنون قصد داریم در این آموزش با ابزار های گوگل آنالیتیک آشنا شویم و بدانیم چه امکاناتی در اختیار خواهیم داشت. در قسمت سمت چپ داشبورد، ابزار های بسیار کاربردی به شرح ذیل داریم که در ادامه تمامی این ابزار ها و کاربرد آن ها را به تفصیل توضیح خواهیم داد:

معرفی تمام قسمت های گوگل آنالیتکس Google Analytics

  • Dashboard: می توانید یک داشبورد جدید ایجاد کنید. به فضای کاری که در قسمت Overview مشاهده می کنید یک داشبورد می گویند. با کلیک بر روی New Dashboard یک داشبورد جدید ایجاد کنید.
  • Shortcuts: در بعضی مواقع برای رسیدن به یک بخش خاص لازم است مسیر طولانی را طی کنیم، بهتر است یک کد کوتاه جهت دسترسی به آن بخش ایجاد کنیم تا به راحتی به بخش مورد نظر بتوانیم دسترسی یابیم. برای ساخت یک Shortcut به مسیر مورد نظر رفته و از منوی بالایی بر روی دکمه ی Shortcut کلیک کنید. در پنجره ی Add Shortcut یک نام وارد نموده و بر روی ok کلیک کنید.
  • Intelligence Events: در این قسمت می توانید اطلاعاتی در مورد وضعیت روزانه وب سایت خود داشته باشید. برای مثال یک روز بازدید سایت شما افزایش چشمگیری دارد یا نرخ Bounce rate کاهش داشته است ، بعبارتی تغییرات ناگهانی که در سایت ایجاد می شود را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید.
  • Real-Time: در این قسمت می توانید آمار زنده ی سایت خود را مشاهده نمایید. گوگل آنالیتیک برای ثبت آمار به صورت روزانه و زمانبندی شده عمل می کند و گاهی تا 1 روز هم بطول می انجامد تا داده های جدید ثبت گردد. بنابر این برای موارد خاص می توانید از Real Time استفاده نموده و آمار لحظه ای سایت را مشاهده نمایید.
  • Audience: در این قسمت می توانید برای مشخص نمودن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند استفاده نمایید، می توانید سن و جنسیت کاربران، منطقه ی جغرافیایی ، رفتار مشتریان ، تکنولوژی مورد استفاده جهت دسترسی به سایت و … را تحلیل و بررسی نمایید.
  • Acquisition: در این بخش می توانید مشاهده کنید که چه چیزی کاربران را به سایت شما هدایت کرده است؟ تبلیغات ، خبرنامه ، ایمیل های ارسالی یا ….
  • Behavior: در این بخش می توانید رفتار کاربران را مشاهده نمایید، یعنی وقتی یک کاربر وارد سایت شما شده است چه کاری کرده است و چه مسیر هایی را طی نموده است و آیا کاری که مورد انتظار ما بوده است را انجام داده یا نه.
  • Conversions: در این بخش می توانید نرخ تبدیل سایت را مشاهده کنید. نرخ تبدیل با تقسیم تعداد بازدید بر تعداد Goal های ثبت شده بدست می آید و معیاری جهت تشخیص عملکرد کسب و کار شما می باشد که به شما نشان می دهد کسب و کارتان چقدر خوب کار می کند.

دانلود


دوره حرفه ای آموزش سئو سایت مارکیو | رتبه اول گوگل یک رویا نیست!


مطلب مفیدی بود ؟
نویسنده : mohammad 0 آموزش ها , سئو , مقالات,آموزش,ترفند

لینک کوتاه مطلب : https://www.20script.ir/?p=45880

کلمات کلیدی پست :
درگاه پرداخت
مطالب مرتبط
1,424آموزش اتصال فروشگاه اینترنتی ووکامرس به گوگل آنالیتیکس تاریخ : 1397/12/26
608آموزش کار با بخش Acquisition در گوگل آنالیتیکس تاریخ : 1398/05/7
3,196نمایش اطلاعات گوگل آنالیز در داشبورد وردپرس با افزونه Analytify Pro تاریخ : 1398/06/23
644نحوه مشاهده موقعیت جغرافیایی بازدید کنندگان از سایت در گوگل آنالیتکس تاریخ : 1398/04/24
6,649UTM چیست؟ راهنمای کامل استفاده از UTM تاریخ : 1396/09/17
1,944آموزش افزایش سئو و رتبه ووکامرس در گوگل تاریخ : 1397/09/13
6,935آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس Google Analytics تاریخ : 1395/05/12
2,084تجزیه و تحلیل فروشگاه اینترنتی ووکامرس با افزونه WooCommerce Google Analytics Integration تاریخ : 1397/07/10
772نحوه اضافه کردن کاربر جدید به گوگل آنالیتیکس Google Analytics تاریخ : 1398/04/23
برخی از قالب های وبلاگ - بیست اسکریپت
قالب عشق بین انگشت ها
قالب دخترونه و آرایش
قالب زیبای ماشین
قالب فانتزی و طنز چِشم
قالب دختر رویایی
قالب وبلاگ دکوراسیون
قالب وبلاگ کلبه و درخت
قالب دختر زیبا
قالب پسرونه غمگین
قالب عاشقانه قلب
Xبستن تبلیغات